Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 742
ХуЛитери: 3
Всичко: 745

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАндантина 32.
раздел: Романи
автор: vitoriovitalis

32. Мъжете


Кольо и Ян разговарят тихо, когато вратата на салона се отваря.
По-младият брат скача зарадван от стола. Вадим влиза в бръснарницата като крал – величествено и гордо.
Той ходи и говори бавно и тържествено. Казва ли нещо важно - понижава тон. Така събеседникът оставя с впечатлението, че му е поверена голяма държавна тайна. Иначе гласът му е леко дрезгав - като на дългогодишен пушач и партиен оратор. Вадим обикновено сдъвква някои звуци в края на фразата, прецеждана внимателно през редките пожълтели зъби. Той поздравява бръснаря и брат си с ръкуване – професионален навик.
- Ще ме вземеш ли малко ? – Без да дочаква отговор, той се намества на огромния стол, освободен незабавно от по-малкия брат. Свикнал е да черпи с широки шепи от живота. Никога не му отказват.
Ян сяда отново отстрани и нетърпеливо започва.
- Днес бях при Секретаря. - Вадим запазва невъзмутимо мълчание, докато Кольо взима от чекмеджето добре сгънат и сравнително чист бял чаршаф.
Бръснарят почиства с четка гърба на елегантния костюм на райета. Вглежда се изпитателно през очилата в един по-дълъг косъм с необичайно светъл цвят. Оставя за момент чаршафа пред огледалото и старателно минава с четката отпред и отзад дрехата на високия гост.
- Говорихме главно за икономиката, за снабдяването, за доходите. Ще прави обиколка из страната.
- Пита ли за положението във Фила ? – най-сетне се заинтересува брат му.
- Не конкретно.
- Положението е офсайт. – измърморва мрачно бръснарят,
щракайки с ножицата зад главата на Вадим.
Двамата братя смутено се засмиват.
- Защо бе, чик’Кольо ? – провокационно пита Ян. – Нищо ли не се усеща от новите мероприятия ?
Без да каже нито дума, бръснарят бърка в малко чекмедже от дясната страна и подава някаква бележка, продължавайки работата си. Доцентът я разглежда внимателно. Това е сметката за тока в салона.
- Само за тая крушка ? Не може да бъде.
- Не може, ама може. Трябва да работя една седмица, за да си
платя осветлението. Как ще е зимата, не знам.
Ян загубва настроението си. Нещата от живота са по-различни, отколкото изглеждат в статистическите справки.
- Онзи ден в една комунална квартира станал скандал. – прокашля се Вадим. - Дошла сметката за тока и жените освирепели. Включили се и мъжете. Накрая полицията трябвало да се намеси. – Сякаш за да подкрепи тезата на бръснаря, столичният секретар на всемогъщата, всезнаеща и винаги невинна Партия подава свежи данни от секретния Бюлетин за вътрешнопартийна информация.
- До празника ще открият новия далекопровод. От Континента трябва да ни отпуснат допълнителни количества за зимния период. – въздъхва Ян.
- А ние какво ще им дадем ? – повдига глас Вадим. Бръсначът облизва пяната около леко зачервените му бузки.
- Чушки и домати. – песимистично заключава Кольо. – Сутринта минах на пазара. Боклук !
- Поръчал съм на шофьора. Зарзаватът, виното и ракията са отдолу. – Вадим разведрява обстановката.
- От Сана ? – недоверчиво пита бръснарят.
- От Сана. – с удоволствие потвърждава Вадим и се
разглежда с любов в огледалото. Каквото и да говорят, той е хубав мъж. Обичат го хората. Обичат го жените. И Секретарят го обича. И така ще е винаги.


Публикувано от alfa_c на 20.11.2009 @ 15:11:04 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   vitoriovitalis

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 15:46:16 часа

добави твой текст
"Андантина 32." | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.