Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 863
ХуЛитери: 1
Всичко: 864

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМалка нощна приказка
раздел: Приказки
автор: radi_radev19441944

...
Малка нощна приказка

Обикновено си представям една тиха улица и един прозорец, който свети. Много обичам да наблюдавам този светещ прозорец, защото нощем светлините имат особен аромат. Понякога там се мярка силуетът на J. Това е важно, понеже по време на грипната епидемия силуетите са обърнати гърбом.
Но тъй като днес валя мокър сняг и хората са се изпокрили мога да минавам оттам отново и отново, без да правя впечатление. Възползвам се от тази възможност. Налага се да го правя, защото J може да се появи и аз ще пропусна този миг. Случва се на терасата да кацнат врабци и гълъби и тогава тя им хвърля трошици. Много е забавно. Но нощем врабците не кацат и тя не отваря терасата. По принцип, този епизод е измислен, но би могло да се случи и аз нямам нищо против.
Иначе мога да чувам гласа на J по време на сутрешната емисия, но това не е достатъчно и тогава ми се иска да я видя отдалеч. Откраднах си една снимка от някакво тържество, където тя получаваше букети и често я гледам, но това също не е достатъчно. Напоследък съм станал претенциозен.
J няма нищо против да я гледам отдалеч. Дори съм сигурен, че ме е забелязала, но аз не прекалявам, защото не ми се иска да се чувства неловко. Понякога по лицето и преминават сенки и тогава зная, че тъгува, но не мога да разбера причината; аз самият не тъгувам, защото винаги мога да чуя гласа и по време на емисиите и да видя силуета и в рамката на прозореца. Това са вълнуващи мигове и аз много ги обичам. Когато J се разболя по време на епидемията, аз също се разболях, но не от грип, а от нещо друго, което отвътре e ужасно зъзнещо. Никак не обичам да е болна J и да е тъмен този прозорец; тогава все се здрачава бързо и едни сови пищят над покривите. Те – онези - казват, че съм луд, но не е така; всъщност причината е тривиална – липсва ми усмивката и. Защото усмивката на J е красива.
Забравих да спомена, че тя веднъж дори ми се усмихна и то, не защото се блъснах в стълба, а защото въпреки това и направих комплимент. Казах и, че обувките и са хубави и изобщо, и по принцип - няма да вали през следващия уикенд. Това очевидно я зарадва.
А по начало не съм никакъв Дон Жуан, нито Казанова, макар, че умея да правя такива елегантни комплименти.
Разбира се, тя обича цветята – виждам, когато ги полива на терасата – също и онази фотография с много цветя е особено изящна. Понякога я гледам, когато ми е студено /имам предвид фотографията/, защото около мен често застудява; това е една неподвижна мъгла, легнала в тишината на тротоарите и зад ъглите надничат множество мълчания. Добре ми е, когато J се усмихва /вече го казах/; тогава виждам светлина и зная със сигурност, че тази усмивка е предназначена за мен.
Ако трябва да нарисувам усмивката на J, сигурно не бих могъл, защото в нея има нещо неуловимо. Леонардо знае как се рисуват подобни усмивки, но аз не зная. Поради което съм само ценител и се задоволявам с фотографията.
Забравих да спомена, че J е много красива, поради което се страхувам да се приближа. Мисля, че това приближаване няма да я зарадва особено. Което налага спазването на дистанция, а комплиментите ги правя отдалеч. Това не е невъзможно и съм сигурен, че на нея и харесва. Вече съм сигурен, че ме е забелязала; сега по-често се обръща да ме погледне.
Но понякога моята компания едва ли е наложителна. J си има интересни компании. Тя контактува с много хора, има много приятели - все известни личности – които и гостуват; особено по празниците става много весело.
Освен това J пише чудесни стихове. Попадал съм многократно на тях в разни издания, също и по литературни сайтове, само че никак не мога да разбера откъде се взема тази тъга. Обикновено J е жизнерадостна, а от стиховете и лъха особена тъга. Това ме кара да мисля, че нещо липсва; нямам представа какво, но ще се опитам да узная и да и го предоставя.
Защото там се появяват нейни приятели, после си отиват и тя винаги ги изпраща с усмивка. След което силуетът застава неподвижно в рамката на прозореца и дълго време наоколо прелитат прилепи.
Много е странна тази J, особено през зимните нощи. Имам достатъчно наблюдения, за да го кажа. Зная това със сигурност, защото обикновено прозорецът свети до късно и понякога пердето се отмества, вероятно поради очакването. Защото имам усещането, че J ме очаква. Веднъж дори ми се стори, че плаче, но помислих, че греша. Защото няма никаква причина да плаче. Та е красива, умна и обичана от всички.
Само че те си заминават, а аз съм тук наоколо и винаги. Тези нощни разходки ми се нравят; не мога да се лиша от силуета в този светещ прозорец. Нещо непрекъснато ме дърпа нататък.
После се сещам, че тя си приготвя материала за предаването. Това е важно. Понякога J има навик да разказва приказки в сутрешната емисия, но не за деца; по-скоро за възрастни. Това са едни странни приказки, в които има много истини и много несподелени радости. Дори веднъж ми се стори, че разговаря с мен, защото видях собствената си сянка, разхождаща се из диалога. Все имам чувството, че J търси някого и вероятно това съм аз, но не знае, че съм толкова близо. Може би кралицата има нужда от шут и в този смисъл бих могъл да бъда полезен. Не е хубаво, когато J плаче. Тогава всичко помръква и шутът трябва да е подръка, за да прогони совите. Ето защо се налага да съм наблизо. По принцип, през зимните празници моето присъствие е желателно, защото има много тъгуващи сови. Има едни особено тихи нощи, когато сенките са неподвижни и стъпките ми отекват ясно в белотата на зъзнещата Антарктида. Сядам на пейката пред входа и чакам да светне прозорецът. Понякога много се бави. Не зная как се е случило, но вероятно съм задрямал. Защото отначало ми беше много студено, а после ми стана много топло; не ми е ясно откъде се взе тази топлина в моята Антарктида. Но си помислих, че тя идва...
Не разбрах от къде се появи, но това вече е без значение... Видях я – беше съвсем прозрачна. Приближи се и ме хвана за ръка.
„ Но защо толкова се бавиш? Премръзнал си – ела...”
Разбира се, последвах я, защото няма как да не се последва една кралица. Шутът винаги е на разположение.
Вървях като замаян, дори не помня откъде минахме, а тя продължаваше да ме държи за ръката – една съвсем прозрачна ръка. Изкачихме стълбището и някой натисна звънеца на входната врата – може би бях аз. Някой се появи в рамката на вратата и това беше тя. Отново тя. Нямам представа как се случи. Отначало се учудих, а после се сетих, че това би могло да бъде приказка. Или още сънувам. Или трябва да се потърся в огледалото.
„ Но защо толкова се бавиш? Премръзнал си – ела...”


Публикувано от viatarna на 04.11.2009 @ 20:34:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   radi_radev19441944

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:59:12 часа

добави твой текст
"Малка нощна приказка" | Вход | 7 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Малка нощна приказка
от kasiana на 04.11.2009 @ 21:17:23
(Профил | Изпрати бележка)
!!!!!!!

Поздрави!!!


Re: Малка нощна приказка
от radi_radev19441944 на 05.11.2009 @ 22:14:04
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Благодаря

]


Re: Малка нощна приказка
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 04.11.2009 @ 21:33:06
(Профил | Изпрати бележка)
http://www.youtube.com/watch?v=WGK3zsbPj5Q

Поздрави!

J (enny)

:-)


Re: Малка нощна приказка
от radi_radev19441944 на 05.11.2009 @ 22:14:46
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Радвам се

]


Re: Малка нощна приказка
от fingolffin на 05.11.2009 @ 07:02:44
(Профил | Изпрати бележка)
Елегантен и фин текст.
Кралиците имат нужда от тъгата си така, както и от своите шутове.
Комплиментът, който си и направил е безпрецедентен. Отивам да го кажа на моята кралица.


Re: Малка нощна приказка
от radi_radev19441944 на 05.11.2009 @ 22:22:14
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Радвам се за твоята кралица. Защото моята е измислена, въпреки че съществува

]


Re: Малка нощна приказка
от sineva на 05.11.2009 @ 10:32:18
(Профил | Изпрати бележка)
Много харесах, Рад!
Хубав ден!:)))))))))))


Re: Малка нощна приказка
от radi_radev19441944 на 05.11.2009 @ 22:22:52
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Благодаря. Пожелания.

]


Re: Малка нощна приказка
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 05.11.2009 @ 18:04:00
(Профил | Изпрати бележка)
Оказа се, че хич не мълчиш ти))))
Сега за кралицата и шутовете. Направо си представих как я задигаш за воле и после и теглиш един здрав шут)))
J казваш била.
Сега да гадая ли, да не гадая ли)
Ж - Може би Жана Дарк
Ж- Или пък Жабката дето като я целунеш и става нещо друго.
Ж - Имам още предположения, аманай ми прилича на Женито, пък гледам, че и тя се е разписала отгоре)))))


Re: Малка нощна приказка
от radi_radev19441944 на 05.11.2009 @ 20:52:43
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
не знам как се чете на всички езици :. някъде е по-различно

]


Re: Малка нощна приказка
от mariniki на 06.11.2009 @ 11:01:18
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
романтично...прочетох с удоволствие...
а докато четях...забравих за света наоколо...
Ради...поздрави, приятелю...


Re: Малка нощна приказка
от radi_radev19441944 на 06.11.2009 @ 14:45:59
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Благодаря. Приятен ден

]


Re: Малка нощна приказка
от Hulia на 10.11.2009 @ 09:12:07
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Прочетох с удоволствие, този път без особени интелектуални напъни:)))
Поздрави и хубав ден:)))


Re: Малка нощна приказка
от radi_radev19441944 на 11.11.2009 @ 08:32:39
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Благодаря, че съм те спасил от излишни усилия

]