Първи кадър:
Фасада на жилищен блок - широкообективен план. Балкони с цветя, пране
полюшвано от нежен летен ветрец и гълъби накацали на перваза на един от
прозореците. Камерата фокусира върху птиците. Повечето кротко придремват,
други се любят. Само един белоопаштко върти главица и любопитно наднича в прозореца.
Следващ кадър:
Камерата от ракурса на очите на гълъба обхожда стаята. Показва лавици
отрупани с книги (повечето на немски, дори за момент зрителят успява да
мерне заглавието Max Weber "Politik als Beruf"), легълце с ракличка,
върху която стои будилник "Слава" с блестяща никелирана камбанка. Следва масичка с компютър, а пред него съвършено гол мъж - с очилца, брадица и подчертано окосмени крака, трескаво трактати.
Следващ кадър:
Камерата с похват, характерен за популярните научно-фантастични филми,
преминава през стената и показва съседната стая. В нея се вижда приятна
немустаката дама, върху която има само една широко скроена тениска,
надигната от изкусително усмихнатите й гърди. Дамата отпива от изпотена
висока чаша (навярно шампанско) и с весело чуруликащо гласче подвиква
през вратата на мъжа от съседната стая:
О, мили, аз тръпна в сладостно очакване,
обзета в празнично вълнение
да се докосна до трактата ти,
налят с онтологични сокове.
Отмина месец, че и повече,
без миг да съм била пронизана
от меча сладък на трактата ти
даряваш метафизично озарение.
От съседната стая се дочува отговора:
Потрай минутка, скъпа!
С последния абзац се боря -
опъва се проклетия,
не знам от где да го препиша.
Намерих, бинго, стана!
Трактатът ми готов е вече!
Влез, скъпа, да видиш
колко е гносологичен.
Следващ кадър: :
Дамата, вече съвършено гола, пристъпя поклащайки напрящялото си дупенце и влиза в стаята. Следва рязка променя на кадъра - отново на перваза на
прозороца. Той е преизпълнен с птици - гълъбите са станали безчет, към
тях са се присъединили врабчета, свраки и гарги. Сцената леко напомня
кадър от "Птиците" на Хичкок. Суматоха сред пернатите в опитите им да
надникнат зад стъклото, където очевидно се случва нещо вълнуващо. За това
подсказват дочуващите се ямбични креватни поскърцвания.
Следващ кадър:
Камерата е обърната към небето. Виждат се ята от лястовици, които летят
към перваза на познатия ни прозорец.
Следващ кадър:
Камерата показва отново прозореца. Той целия е изпълнен с птици, които
пърхат с крила и се надпреварват да надничат в стаята. Внезапно
прозвучава писък на дамата, които напомня вика на козодой в лунна нощ.
Птиците политат нагоре и умело изписват в небето "WEBER".
Глас зад кадър: WEBER - звяр за гносеологическите затруднения!
Рекламата би трябвало да индуцира у зрителя се две чувства. Първото е, че WEBER е нещо много приятно и полезно, а второто е чувството на една натрапчива неизвестност какво точно е това WEBER - яде ли се, пие ли се, чете ли се, краде ли се и т.н.