Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 566
ХуЛитери: 4
Всичко: 570

Онлайн сега:
:: rhymefan
:: LioCasablanca
:: AGRESIVE
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДа не верваш а приказки
раздел: Нъ чис бългЪрски
автор: apostolicia

Късно научих я! Късно научих! Логома би го земала, ако съм знаяла?! Ми никоги! Ама късно ми мене казайа, дека пуйка и вереничанин се най-трудно чува. Верно, че очува ли се, става благо – тава за пуйката, де. За вереничанино – не мом да ти кажем така ли е.
Ама излъгА ме он! И знаш ли кък ме излъгА? Чекай да ти разправям. Чекай да поседем на те тоа камик.
ОсукА се он покрай мене, оти я си бех лична мома. А па и он убавец – един висок такъв, строен – отпосле разбрах я, че къщата нги – до пъто. А нали секи ден навремето кара`а урано от Смо`яновци без платнище, ама кой да се сети отнапред?!
Та така осукА ми се он, я – нищо. Дръжим инкяр. Ни да, ни не – на положение, един вид. И така неколко време. Дойде сборо у наше село. А знааш коги е сборо – бъш у копанье. Кък са го измислили, не мом да ти кажем. Мене ми се запалила главата, работа пуста нема край, он иде на сбор. Не мом да го върнем – сбор а! Ама па и никой не е казал, че не мом да му дадем и ньему една мотика. Закитих го с номер 6, да му варди сенкя като а изпраи и го заведох у градежо да копаме картофи. Не стана му много кеф, ама я па да не е да ми е зор кеф ли му е или не е му кеф! А оно пошол един пирей, да ти не е у памет. Остър, тоа пустиняк, и се набил у картофу баш. Колко по го копаш, толко по го разсаждаш.
Навремето буба ми разправяше как пирейо пошол да оди у планината – ама оди и реве. Срещнала го некаква бабичка и го питала що реве и къде е пошол. Он рекъл, че е сръдит на ората, дека го копат и све го коруват и отважда у планината да се засели там. А бабичката му рекла: „Седи, мале, не оди у планината, тука си ти е добре. Маани го ората, они ша те копат от тука, ти ша се садиш там!” И он се върнал. Мале, ако съм а видела таа бабичка, да съм а прибила, пуста да остане.
Ама бех ти заказала за мойо убавец. Та копа он, поти се, ич му не е кеф, ама копа. По едно време вика: „Ква а таа трЕва, бе, къв а тоа корень? „ Погледах го, погледах го, па рекох: „Абе къв си ти тоа човек, бе? Па пирей не си ли виждал?” „Па – кае – у наше село такава трева нема, къде да съм а виждал?” И те тука я се предадох! Викам си – тия ора или са толко работни, че са маанали пирейо, или са големи късметлии, та селото нги нема пирей. И като пойдох из градежо – намерих балур тутакси – „А те такава, питам, имате ли?” – „Немаме”, кае. Намерих и съвлак без много да се морим – и те такава вика, дека немали.
Малийнь! Дойде ми сърце нАместо! Те тоа ша а , рекох си. И така стана.
Още на другата неделя ме заведе у Вереница да цаливам ръка на свекър и на свекърва.
А у понеделнико – ша копаме бостан. Ле-ле, макьоооооо! Бостан, сестро, се не види! Един пирей, един балур! Я се отрещих! „Абе – викам, непрокопсанико недни, да побеснееш къде си се зел, нали немахте у ваше село пирей, бе?!” А макья му сал седи и се чуди. „Па откъде, кае, ша знаа сино ми ква трева има у наше село, като не е ловил мотика откък се е намерил?” Чък тогива се съпикасах я, ама късно вече! Къснооо!
Зор видех докъде го изучим, де. Нема да забоварим кък беше обринал балуро – ама по сгода и по технология, ти казвам, а кукурузо изсекъл до корень! Ама и он нема да забовари дръжальето на мотиката, де!
Та да си знааш, като се зажениш, иди сама да си видиш ква трева има у нихното село, нема да верваш на приказки! Ох, дай, мале, рЪка да се дигнем, че тия пусти крАка...


Публикувано от aurora на 27.10.2009 @ 10:52:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Нъ чис бългЪрски

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 22:38:29 часа

добави твой текст
"Да не верваш а приказки" | Вход | 10 коментара (25 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Да не верваш а приказки
от vikito_1960 (vikito_60@abv.bg) на 24.11.2009 @ 15:32:06
(Профил | Изпрати бележка) http://viktoriaivanovaa.blog.bg/
Малеее, и ти си са дугодила, нема що. Така ли са тръга на доверие ?... Ма си младо и са лъжеш. Дожале ми за тебе. Друг път да питаш кака си за тиа работи... И да не одиш заглава...
Аде, барем дубре, че си гу научило твойо убавец, оти ако не беше ,щех лично язе да дода с мутиката да го залупам пу главътъ...


Re: Да не верваш а приказки
от joy_angels на 27.10.2009 @ 12:50:30
(Профил | Изпрати бележка)
Страаааахотно! Тамън си викам - на тия уранът им е изчистил балура, а то... Как няма кой да го изиграе това, да видиш смях.
Браво! :)))


Re: Да не верваш а приказки
от regina (radost.daskal@gmail.com) на 27.10.2009 @ 14:02:04
(Профил | Изпрати бележка)
ама, жина! - ко напраи ти, ма! - скинах се от хилотене и баш на сцепена зелка мязам у сурата!
много се смях, Апи! жува да си, синко!:)))


Re: Да не верваш а приказки
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 27.10.2009 @ 21:54:06
(Профил | Изпрати бележка)
"като се зажениш, иди сама да си видиш ква трева има у нихното село, нема да верваш на приказки"
Жива да си, Api, и яз така ше советвам щерка си, оти они младите многу верват на приказки :)
Поздрави, Apostolicia :)))))))


Re: Да не верваш а приказки
от diva_voda на 28.10.2009 @ 06:48:12
(Профил | Изпрати бележка)
Размота ме от смях,Ели, с тая мотика, дето "варди сенкя като а изпраи " и с тоя "закитения"... мамин златен! ми късмет си имала:)))
Жива и здрава, устатнице - сладкодумнице!!!


Re: Да не верваш а приказки
от Black_dog на 28.10.2009 @ 07:33:00
(Профил | Изпрати бележка)
Яз моем две работи - моем да копам, моем и да не копам :)


Re: Да не верваш а приказки
от Marta на 28.10.2009 @ 07:57:21
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Четири пъти се регистрирам, за да вляза, ама не моем да не ти го рекнем - не вярвах, че може повече да ме разхилиш, хеле пък след даскало, опроверга ме! Така да ми скочи настроението! Жива да си да ги разказваш!


Re: Да не верваш а приказки
от lubara на 28.10.2009 @ 18:27:25
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
Може да е смешно, ама нямам търпение да чета този диалект, има ли такъв, или ти си си го измислила ?!
Поздрави !


Re: Да не верваш а приказки
от radi_radev19441944 на 29.10.2009 @ 11:44:34
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Ти ме сандърдиса. Браво.


Re: Да не верваш а приказки
от Markoni55 на 06.11.2009 @ 17:47:11
(Профил | Изпрати бележка)
Много яко! Поздрави!