Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 785
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 789

Îíëàéí ñåãà:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: Elling
:: pc_indi

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÔàäî
ðàçäåë: Åñåòà, ïúòåïèñè
àâòîð: flagumdei

Èìà – íà êðàÿ íà ñâåòà – ïàð÷å çåìÿ, ïðèòèñíàòî îò ïðîâèäåíèåòî êúì îêåàíà; ïðèòèñíàëî ñå åäíîâðåìåííî ñ ëþáîâ è óæàñ.

Èâèöà çåìÿ îòâúä ïîëóïóñòèííàòà, êàìåíèñòà, ïðàøíà, òðúíëèâà, åäèíñòâåía ãðîçíà ÷àñò íà Èñïàíèÿ – Åêñòðåìàäóðà; èâèöà, îêúïàíà â æèâîòâîðíàòà âëàãà íà ìîðñêèÿ âúçäóõ, ñìàðàãäîâî çåëåíà íà ñåâåð, è ïðîðÿçàíà îò äîëèíèòå íà øèðîêè ðåêè, îáðàñëà ñ ëîçÿ, ñðåáúðíè ìàñëèíîâè ãîðè è ãðàäèíè; ñ âèñîêè è íàçúáåíè ñêàëèñòè áðåãîâå, ïîä êîèòî ñðåä òúòåí è îáëàöè âîäíè ïðúñêè áåëåå ïÿíàòà íà òåæêè âúëíè; âñå ïî-ðàâíèííà íà þã – ñ íåîáîçðèìè ïøåíè÷íè ïîëÿ è ãîðè÷êè îò êîðêîâè äúáîâå, èçïðàâèëè êðàñèâî-êðèâèòå ñè êëîíè íà ôîíà íà áåçäúííîòî ñèíüî íåáå; ñ ïÿñú÷íè ïëàæîâå è ìèðíè ñëúí÷åâè çàëèâè â íàé-òîïëèòå ñè þæíè êðàèùà.

Çåìÿ íåçàâîþâàíà, íåðàçðóøàâàíà, ñ äðåâíè çàìúöè è âåêîâíè èìåíèÿ, ïîòúíàëè ñðåä îãðîìíè äúðâåòà, êðàñèâè õðàñòè è öâåòíè ëåõè, ïÿñú÷íè ïúòåêè è ñòàòóè, îáëå÷åíè â ìúõ.
Ïàð÷å çåìÿ îò êîíòèíåíòà, íî ñ èçëú÷âàíåòî è õàðàêòåðà íà èçîëèðàí îñòðîâ. Ñ äóøàòà íà îñòðîâ.

Çåìÿ, ñòîëåòèÿ íàðè÷àíà êðàé íà ñâåòà. Òàì ìàìåùàòà ñòðàõîâèòà áåçêðàéíîñò íà îêåíà å îìàãüîñâàëà ìíîãî î÷è, ïàëèëà å âåê ñëåä âåê ìå÷òè çà çàâîåâàíèÿ, ïîäâèçè, îòêðèòèÿ è áîãàòñòâà. È òðúãâàëè êîðàáèòå – êúì íåèçâåñòíîñòòà, çà ãîäèíè íàðåä... Òðúãâàëè ïúëíè ñ ìúæå, â ÷èèòî ñúðöà áè áèëî ðàçòúðñâàùî äà ïîãëåäíåì è äíåñ. Òàì, êúäåòî íåîáîçðèìî ðàçëÿëàòà ñå äåëòà íà ðåêàòà Òåæó ñå ñëèâà ñ îêåàíà, â ìúãëèâè ðîçîâî-ñèâè óòðèíè ñ ïðèëèâà ñà òðúãâàëè êîðàáèòå. Íåçíàéíî äîêúäå. Íåçíàéíî äîêîãà. Âåêîâå íàðåä. È òî÷íî òàì, íà äåëòàòà, å ïîñòðîåíà êóëàòà Áåëåéì: êðàñèâà ñìåñèöà îò ïîäèóìè è îñòðîâúðõè ïîêðèâè çà èçïðàùàíå è ïîñðåùàíå íà êîðàáè. Êàìúíè, ïðîïèòè ñ âúçäèøêè, íàäåæäè, ëþáîâ, íåïîíîñèìî î÷àêâàíå, ñêðúá, îò÷àÿíèå, ñúëçè è ñòðàõ. Âåêîâå íàðåä.

Âñè÷êî íà òàçè çåìÿ èìà íÿêàêâà âðúçêà ñ îêåàíà. È çàðàäè ðèáàðèòå è ðèáàòà, èçõðàíâàëà òóêàøíèòå õîðà âåêîâå íàðåä íå ïî-ìàëêî îò æèòàòà â ïëîäîðîäíèòå ïëàòà íà Àëåíòåæó.

Çåìÿ íà ìàñëèíè è äîñòîëåïíè, íî òîïëè äúáîâå, íà ãúñòî êàòî ÷åðíà êðúâ âèíî. Ìàñëèíè, ðàñëè ñòîòèöè ãîäèíè è èçêîðåíåíè â ïî-ãîëÿìàòà ñè ÷àñò çàðàäè íÿêàêâà ïîëèòèêà íÿêúäå â áåçëè÷íàòà Åâðîïà. Èçêîðåíåíè ñúñ ñúëçè íà î÷è îò íàðîä, ÷èèòî íàé-ðàçïðîñòðàíåíè ôàìèëíè èìåíà ñúäúðæàò ìàñëèíîâîòî äúðâî â êîðåíà ñè. Ñúñ ñúùèòå ñúëçè, ñ êîèòî ñà ñå èçêîðåíÿâàëè â ãîäèíèòå íà äâàäåñåòè âåê è ìíîãîòî åìèãðàíòè, çà äà òúðñÿò êúñìåòà ñè â ïî-áîãàòèòå ñòðàíè íà êîíòèíåíòà...

Çåìÿ, ðîìàíòè÷íî ïðèòèõíàëà; ìèëà ñ âñè÷êè âúíøíè çà íåÿ õîðà, íî çàòâîðåíà â ñåáå ñè; íåíàòðàï÷èâî è åñòåñòâåíî àðòèñòè÷íà, êðàñèâà è ìåëàíõîëè÷íà, ìúíè÷êî ñàíòèìåíòàëíà è ñ íÿêàêâà ñêðèòà äúëáîêî ìå÷òàòåëíà ñòðàñò. È ìíîãî, ìíîãî, ìíîãî ÷óâñòâèòåëíà.

Èâèöà çåìÿ îò êîíòèíåíòà, íî ñ äóõà íà îñòðîâ. Ïî-ñêîðî îñòðîâ ñðåä ìîðåòî îò öèíèçúì, ãðóáîñò è áåç÷óâñòâåíîñò, òåõíîëîãèçúì, ñòóäåíèíà è ïðåñìåòëèâîñò.

Ñòðàíåí îñòðîâ, êúäåòî äà èìàø äóøà íå å ñìåøíî, æàëêî è ãëóïàâî è íå å ïîâîä çà ñíèçõîäèòåëíà óñìèâêà, à ñàíòèìåíòàëíîñòòà íå å ïðèçíàê çà óìñòâåíà íåïúëíîöåííîñò èëè ïðè÷èíà çà ñíîáñêî ïðåçðåíèå. Îñòðîâ, íà êîéòî äóøàòà, çàçâúíÿëà îò áîëêà, ëþáîâ èëè ðàäîñò, ðàæäà íå íåóäîáñòâî îò ñëàáîñòòà, à ìóçèêà. Îñòðîâ, íà êîéòî ïîåòèòå ñà òîëêîâà ãåðîè, êîëêîòî âîèíèòå... Äà, òàì è ïî-îáèêíîâåíèòå è íåïðåòåíöèîçíè õîðà ïîçíàâàò, îáè÷àò è òà÷àò ïîåòèòå ñè ìíîãî ïîâå÷å îò ïîëèòèöèòå è íå ïî-ìàëêî îò ôóòáîëèñòèòå ñè. Òàì âèæäàò â ðàçóìà äîñòîéíà, íî òåæêà êàðàâåëà, à â ñúðöåòî – ëåêîêðèëà è îïèÿíÿâàùî êðàñèâà ôðåãàòà.

Ïîðòóãàëèÿ.

È äíåñ ñúì ïîðòóãàëñêî ôàäî.... ìóçèêàòà, èçïÿëà äóøåâíîñòòà íà òîçè íàðîä è íà òàçè çåìÿ; ìóçèêàòà â êîÿòî çàçâúíÿâà íå÷èé ÷óâñòâåí ãëàñ, ïðåïëåòåí ñ òîíîâåòå íà äâå êèòàðè: ïîðòóãàëñêà è èñïàíñêà.

È äíåñ ñúì Ôàäî: äíåñ ñúì êóëàòà Áåëåéì íà ðúáà íà îêåàíà-íàäåæäà è îêåàíà-áåçíàäåæäíîñò. Äíåñ ñúì åìèãðàíò, êîéòî ñúíóâà èçêîðåíåíè ìàñëèíè. Ðèáàð ñúì, êîéòî èçâàæäà áàêàëÿîòî, âúçïÿòà â ïåñíè ðèáà, îò ìðåæàòà ñè íå ñàìî ñ ðàäîñòòà íà óëîâà, íî è ñ áëàãîãîâåíèå ïðåä ñïàñèòåëíàòà äîáðîòà íà ñòðàøíàòà ñòèõèÿ - îêåàí. Äíåñ ñúì çðååùîòî â îãðîìíèòå äúáîâè áú÷âè ïîðòî è çåëåíèÿ çåõòèí íà ñòîëåòíèòå ìàñëèíè, ñ äúõ íà ñëúíöå, ìîðå è äðåâíîñò. Äíåñ ñúì çàìúöèòå â Ñèíòðà, õúëìîâåòå, óëè÷êèòå, ïëîùàäèòå è êàòåäðàëèòå íà Ëèñàáîí, äíåñ ñúì ÷àéêàòà íàä ïîêðèâèòå è çëàòèñòîòî â ïëàæîâåòå íà þã; äíåñ ñúì èçãðàäåíèòå îò êîñòè íà ìîíàñè ìàíàñòèðè íà èçòîê è ñèíÿòà ðèñóâàíà êåðàìèêà ñ äâà íàòðàï÷èâè îáðàçà: íà Áîãîðîäèöà è íà ôðåãàòàòà. Äíåñ ñúì ìîðÿê, êîéòî ùå ìèñëè çà ëþáèìàòà æåíà òðè ãîäèíè â ìîðåòî; äíåñ ñúì äîðè ìîìè÷åòî, êîåòî íå èñêà äà çíàå, ÷å ìîðÿêúò ñå å âåí÷àë çà áåçäíàòà íà ñèíüîòî, è ñïîìåíèòå ñà âñè÷êî, ñ êîåòî òÿ ùå èçæèâåå îñòàòúêà îò æèâîòà ñè.

Àç ñúì - íåçàâèñèìî êúäå, êîãà, êîé è çàùî – ÷îâåøêàòà èçãîðÿëà ëþáîâ, èçòåêëîòî ìåæäó ïðúñòèòå âðåìå, íåíàïðàâåíèòå èçáîðè, íåðîäèëèòå ñå áèòèåòà, ïîäàðúöèòå è óäàðèòå íà Ñúäáàòà... Ôàäî å ñúäáà íå ñàìî â ïðåíîñíèÿ ñìèñúë - äîðè êàòî äóìà îçíà÷àâà òî÷íî òîâà.

Àç ñúì áîëêàòà, êîÿòî ìå ïðàâè æèâ. Òîâà å Ôàäî.

Äíåñ ñúì Ôàäî.

È ôàäèñò, îáëå÷åí îôèöèàëíî ñ íåùî òúìíî... Ñòàâàì ïðàâ, çàòâàðÿì î÷è, îòìÿòàì ãëàâà íàçàä è çàïÿâàì çà ñúäáàòà. Èçïÿâàì äóøàòà ñè ñúñ çàòâîðåíè î÷è.

Ôàäî ñå ïåå ñúñ çàòâîðåíè î÷è è íÿìà òàíö çà Ôàäî.

Àç ñúì ðåñíèòå íà øàëà ìåæäó ïîáåëåëèòå îò ñòèñêàíå ïðúñòè íà ïåâèöàòà, àç ñúì ðúöåòå â äæîáîâåòå íà ñìà÷êàíèÿ ïàíòàëîí íà ïåâåöà; àç ñúì ïðèòèõíàëîòî ìíîæåñòâî, êîåòî íå ñå õðàíè, íå õîäè, íå ãîâîðè, íå ãëåäà, à ÷óâñòâà, ñàìî ÷óâñòâà, êîãàòî ñå ïåå.

Äíåñ ñúì ÷åðíàòà ðèçà íà Ôàäî.

È ñúì ùàñòëèâ îò áîëêàòà, çàùîòî äóøàòà ìè å æèâà. È çàùîòî íÿêúäå èìà òàêúâ íàðîä, òàêàâà çåìÿ è òàêàâà ìóçèêà.




***

ñàìî ïðèìåð, åäèí îò ñòîòèöèòå - Ñ ïîçäðàâ çà ïðèñúñòâàùèòå.
:)


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 05.10.2009 @ 20:43:08 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Åñåòà, ïúòåïèñè

» Ìàòåðèàëè îò
   flagumdei

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 14:29:10 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ôàäî" | Âõîä | 4 êîìåíòàðà (9 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ôàäî
îò _katerina_ (lili_ket@abv.bg) íà 06.10.2009 @ 21:43:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ïîçäðàâè è õóáàâà âå÷åð!


Re: Ôàäî
îò flagumdei (Flagumdei@abv.bg) íà 07.10.2009 @ 18:15:19
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ïîçäðàâè è áëàãîäàðÿ

]


Re: Ôàäî
îò Hulia íà 08.12.2009 @ 22:39:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Ùàñòëèâà ñúì, ÷å ïðî÷åòîõ...
Ùå áúäà îùå ïî-ùàñòëèâà è áåçêðàéíî áëàãîäàðíà, àêî ìè ïðàòèø òâîðáàòà òè "Çà ëþáîâòà" íà åë. ïîùà èëè íà "ëè÷íè áåëåæêè"- çàùî ïîæåëà äà ÿ èçòðèÿò...?


Re: Ôàäî
îò flagumdei (Flagumdei@abv.bg) íà 09.12.2009 @ 00:05:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ, ùå ïðàòÿ

]


Re: Ôàäî
îò vanya777 íà 11.12.2009 @ 13:58:44
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî ïúòè ñúì ñå ïèòàëà îáèêàëÿéêè Èñïàíèÿ è äîêîñâàéêè äóõà æèâ îò âåêîâå / ñÿêàø çàñòíàë òàì íÿêúäå/ - äàëè ìîæå äà ñå óñåòè îò õîðàòà êîèòî ñà íÿìàëè òàçè âúçìîæíîñò äà ÿ ïîñåòÿò?
Ñëåä òîçè ðàçêàç ñúì ñèãóðíà, ÷å ìîæå!

Óñìèâêè!


Re: Ôàäî
îò flagumdei (Flagumdei@abv.bg) íà 12.12.2009 @ 13:21:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:) Ðàäâàì ñå, áëàãîäàðÿ
Ïîçäðàâè!

]


Re: Ôàäî
îò sia íà 12.12.2009 @ 13:44:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çíàÿ êàêâî å ôàäî, îáè÷àõ, îáè÷àì ôàäî.
Çàòîâà íå çíàÿ êàê ñúì ïðîïóñíàëà òîâà çàãëàâèå.
"Ñòðàíåí îñòðîâ, êúäåòî äà èìàø äóøà íå å ñìåøíî, æàëêî è
ãëóïàâî è íå å ïîâîä çà ñíèçõîäèòåëíà óñìèâêà, à
ñàíòèìåíòàëíîñòòà íå å ïðèçíàê çà óìñòâåíà íåïúëíîöåííîñò èëè
ïðè÷èíà çà ñíîáñêî ïðåçðåíèå. Îñòðîâ, íà êîéòî äóøàòà, çàçâúíÿëà
îò áîëêà, ëþáîâ èëè ðàäîñò, ðàæäà íå íåóäîáñòâî îò ñëàáîñòòà,
à ìóçèêà."
Êàê äà òè êàæà êàêâî óäîâîëñòâèå å çà ìåí äà ïðî÷åòà
òâîðáàòà òè! Áëàãîäàðÿ!
È êîïíåæ - òðÿáâà äà âèäÿ òîçè îñòðîâ!
/Îòèâàì äà ÷åòà îùå ïðè òåá./



Re: Ôàäî
îò flagumdei (Flagumdei@abv.bg) íà 12.12.2009 @ 14:54:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ :)
Ôàäîòî å ñòðàõîòèÿ

]