Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 807
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 811

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈðèñ
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: rainy

Îò îãëåäàëîòî íåëåïî ãî ãëåäàøå åäèí íåïîçíàò. Ñåíêèòå, íåèçëåêóâàíè îò ñúíÿ è âêîðåíåíè ñÿêàø â ñòîìàíåíîòî ëèöå, ñòîÿõà íåïîêúòíàòè. Òàêà, äà íàæåæàâàò äîñòàòú÷íî ñèëíèÿ è äðàìàòè÷åí íþàíñ, ïðèñúù ìó âúâ âñÿêî äåéñòâèå.
Ïðúñòèòå íåáðåæíî äîêîñíàõà ëèöåòî, ïîòúìíÿëî îò óìîðà è óêîðèçíåíî íàïîìíÿùî çà áåçõàáåðèåòî êúì íåãî ñàìèÿ.
Èñêðèöèòå èçñêî÷èõà îò òúìíîòî, ïëàìíàõà è íàõëóõà ðÿçêî â ñîáñòâåíàòà ìó öèòàäåëà.
Èíòåðåñíî, äàëè èìàøå èäåÿ êîëêî íþàíñè ðàçêðèâàò, êîãàòî íåïîñëóøíî èçïëóâàò îò äúëáèíèòå? È ðàçáèðà ñå, îáèêíîâåíî â íàé-íåïîäõîäÿùèÿ ìîìåíò. Äðóã âúïðîñ å êîãà ëè èçîáùî å áèë ïîäõîäÿù. Íåíàâèæäàøå ãè äî ñìúðò. È ðàçáèðà ñå, òàéíî ñè ãè îáîæàâàøå, çàùîòî òå áåçêîìïðîìèñíî âúïëúùàâàõà ñúùíîñòòà ìó.
È òÿ, òàçè ñúùàòà, íå òúðïåøå íîñèòåëÿ é äà ïîáåæäàâà, êîãàòî íàñëîåíàòà ëóñòðîñàíà ìàñêà íà áåçïðåöåäåíòíàòà ìó öèâèëèçîâàíîñò ñå ñâëè÷àøå äî êîêàë è äèâàòà ïðèðîäà íà ïðàáúëãàðèíà ïîìèòàøå âìèðèñàíàòà ñâîëî÷ îêîëî ñåáå ñè.
Ëåêè÷êî ñå óñìèõâàøå â ìèãîâåòå íà ñàìîçàáëóäè äîêîëêî áåçóêîðíî óñïÿâà äà âëàäåå íåèñòîâèòå ñè ñòðàñòè.
Ìúë÷àëèâî ñòàÿâàøå äúõ â ìîìåíò íà ñëàáîñò - òâúðäå åðåòè÷íà ìèñúë ùî ñå îòíàñÿ äî íåãî, íî âñå îùå áå òâúðäå äàëå÷å îò ïîñòèæåíèÿòà íà Îäèí.
Óïîðèòî ñòèñâàøå çúáè è îöåëÿâàøå äîðè êîãàòî òîé ÿ äóøåøå ïî÷òè ñ îìðàçà è äîñòàòú÷íî ñàìîóíèùîæèòåëíî, çà äà íå óíèùîæè äðóãè ÷ðåç ñåáå ñè.
È ñåãà ïî÷òè ñå ðàçñìÿ íà èçíåíàäàòà ìó îò ïîÿâàòà èì. Áè òðÿáâàëî âå÷å äà å ñâèêíàë, íî ïîñëåäíîòî íèêîãà íÿìàøå äà ñòàíå. Åõèäíîñòòà íà ñàìîïðåöåíêàòà íå ïðîùàâà, ñàìî êúäåòî å ñúñ ñòðîãî çàïàçåíà òåðèòîðèÿ íà äîïóñòèìîñò. Êàêòî è ñàìîçàùèòàòà å áåçîòêàçíà - îáèêíîâåíî å òàêà, êîãàòî ñè äî áîëêà íàÿñíî ñ ãîð÷èâèÿ ïðèâêóñ îò ïàäíàëèòå áàðèåðè. Óñòíèòå ñå ïðèñâèõà â íÿì îòãîâîð íà öÿëîòî òîâà áåçóìèå, êîåòî ãî çàëèâàøå â ïîäîáíè ìèãîâå.
Íåâèäèìèòå áåëåçè ïðîðÿçàõà ñèâàòà òúêàí. Èçïàäíàë â áåçòåãëîâíîñò, çàáðàâè ñâåòà è ïîòóøàâàíàòà ÷åñòî àëöõàéìåðîâà ëåíòà áåçöåðåìîííî ñå âúçïîëçâà îò ðåäêèÿ øàíñ è çàâúðòÿ ñåòèâàòà ìó.

***

Òðèóìôàëíàòà àðêà.
Ãðîòåñêíèÿò â ïîçüîðñòâîòî ñè ïàíàèð íà ñóåòàòà. Áëàòíèÿò ìèðèñ íà åëåìåíòàðíèòå ñòðàñòè. Ïðîçðà÷íèòå àðîãàíòíè ùåíèÿ. Êàëèùàòà îò Òàéíàòà âå÷åðÿ. Îòõàïâàíàòà ìíîãîêðàòíî ðúêà, íàèâíî ïîäàâàùà êúøåé÷å õëÿá, òàêà è íå ñå íàó÷è íà ìúäðîñò. Ñêåëåò 509 å áëàãîðîäåí ñàìî íà òåîðèÿ. Îïëþâàíèòå ìå÷òè. Öåíàòà íà ïî÷èñòâàíåòî. Îñêâåðíåíèòå ñêðèæàëè. Ïîðåäíèÿò çàáèò ãâîçäåé â êèòêèòå. Êîðîíàòà îò òðúíè. È Îëèìï. È ïðèñúùèòå ìó êàìúíè, ðàçáèðà ñå. Îáèêíîâåíî å äîñòàòú÷íî âåòðîâèòî è ñàìîòíî òàì, íî èäè óáåæäàâàé â òîâà äðàïàùèòå êúì áèëîòî ÷åðâåè. Êîíäîðèòå òðóäíî ïðîóìÿâàò òÿõíàòà ïñèõèêà, êàêòî è îáðàòíîòî. Àë÷íîòî îêî íà áåçäíàòà. Èçïëúçâàùèòå ñå ïðúñòè îò ðúáà. Óáåæèùåòî. Ìîêðàòà ïðúñò íà áðåãà, ïîïèâàùà ìèëîñòèâî öÿëàòà íàòðóïàíà óòàéêà. Âñåêè îëòàð èñêà ñâîåòî æåðòâîïðèíîøåíèå.
È Îïèòîìÿâàíåòî.
Íåãîâàòà ðåëèãèÿ. Ðàçïîçíàâàøå ñ îò÷àéâàùà ïðîçîðëèâîñò áàîáàáèòå è ãè èçòðúãâàøå èç êîðåí â ìèãà íà ïîÿâàòà èì. Òî÷íî òàêà, ïîõëóïàêúò íèêîãà íå áèâàøå çàáðàâÿí, íî ïîðàäè åäíà ìíîãî ïðîñòè÷êà ïðè÷èíà - åäèíñòâåíî òîâà áè ìîãëî ðåàëíî äà ãî óáèå. Îðúæèå, ÷èéòî äàìîêëåâ ìå÷ áå íåãîâàòà êàðìà. Íå èñêàøå ïîâå÷å öâåòÿ! Êàêâî ëè áè áèëî âïðî÷åì òîé äà å íå÷èå öâåòå? Èäåÿòà åðåòè÷íî ãî ãëîæäåøå ïîíÿêîãà, íî â êðàéíà ñìåòêà ãîð÷èâî ÿ îòõâúðëÿøå. Òàêà è íå ñòèãíà çà ñåáå ñè äî ÿñåí îòãîâîð êîå ïî-óáèéñòâåíî ùå ìó òåæè, à âñÿêà ñèëà èìà ñâîèòå ãðàíè÷íè ñòîéíîñòè. Äîðè è íåãîâàòà.
È Çàðàòóñòðà.
Ñîáñòâåíèòå òîòåìè è òàáóòà. Ñîáñòâåíèòå ñåëåñòèíñêè ïðîðî÷åñòâà. Ñîáñòâåíèòå îòêðîâåíèÿ è ïîíÿòèÿ. Ñîáñòâåíèòå âúòðåøíè êëàäè. Ñîáñòâåíèòå áåñîâå è äåìîíè. Íåíàòðàïâàíè, òðàéíî ïðåìúë÷àâàíè îáèêíîâåíî. È ïðîòèâîïîñòàâÿíè íà âñè÷êè ñúùåñòâóâàùè äîãìè. Å, íåãîâ ñè ïðîáëåì, íàëè òàêà? Èëè ïúê ïðîáëåì íà îêîâèòå? Ñàìî êúäåòî ïðåñå÷åíàòà èì òî÷êà èëè ïî-òî÷íî ïîñëåäèöèòå íÿêàê ñòðàííî íàïîìíÿøå îíàçè òîïëèéêà â òÿëîòî íà äóðàëåêñà. Õèðîøèìà. Ïîñëå èäè ñúòâîðÿâàé áåçñìèñëåíî ëåêóâàùè îðèãàìè.
È... Äàðîâåòå íà âëúõâèòå.
Íîñåøå ãè íåîòìåííî ñúñ ñåáå ñè. Ãðèæëèâî ïðèáðàíèÿò â êóôàðà ëàíåö íàñìåøëèâî ïîäñêàçâàøå íåïðèãîäíîñòòà ìó çà òîçè ñâÿò, à ãðåáåíèòå áåçìèëîñòíî ãî îñúæäàõà íà îáè÷. Íåãîâàòà ×åðíà øàìèÿ. Íåãîâîòî ðàçïÿòèå.

***

Ãîëèòå îòáëÿñúöèòå íà ÷åðíî-áÿëàòà ëåíòà âñå îùå êúíòÿõà èç ìàëêîòî îñòàíàëè ïðàçíè ïðîëóêè íà ñúçíàíèåòî ìó, êîãàòî Ìèñúëòà èçâåäíúæ äðàêîíîâñêè îòíå ïðàâîòî èì íà ñúùåñòâóâàíå. Ïðîñòî òàêà, áåç äà ãè ïèòà. Òÿ âñúùíîñò ðÿäêî èì îáðúùàøå âíèìàíèå. Èìàøå ñè âàæíè àíãàæèìåíòè. È äîñòàòú÷íî òåæúê òðàôèê.
È ïèðîâà áàòàëíîñò.
Âÿðíî, àðåíàòà áå òâúðäå îêóïèðàíà îò êîíêóðåíòè, êîèòî íå ñå ïîääàâàõà íà ñèëàòà é, òà çàòîâà òÿ áðîäåøå ïî ïúòåêèòå íà âðàãà. Äà ãî óñåòè è ñìà÷êà ñúñ ñîáñòâåíèòå ìó îðúæèÿ. Åäíà áðèëÿíòíà òàêòèêà ñïðÿìî íàé-óæàñíèÿ é ïðîòèâíèê - îíîâà ãëóïàâîòî ÷óâñòâî, êîåòî ïîíÿêîãà íàõàëíî ïðåòåíäèðà äà áúäå ÷óòî. È íå ñå çàäîâîëÿâà ñàìî ñ îïèòèòå ñè, íî è ñ íåêîðåêòíè ìåòîäè ñå îïèòâà äà çàãëóøè æåëåçíèÿ é ðàçóì. Îòâðàòèòåëíî íåêîðåêòíè òî÷íî îò êîðåêòíîñò. Êàê äà ñå áèåø òîãàâà ñ íåãî? Íå é áåøå íóæíà áèòêà âïðî÷åì. Òÿ çíàåøå. Âèíàãè çíàåøå. Êàêâî ëè å âèíàãè äà ñè íàÿñíî?
Åäíà î÷àêâàíà è ïðèåòà çàãóáà â ïîáåäàòà.
È ïðåäâàðèòåëíî îòðîâåíà ïîáåäà â çàãóáàòà.
Âñè÷êî òîâà õóáàâî, ñàìî êúäåòî ñëÿïàòà áåçïàðäîííà ñàìîóâåðåíîñò íèêîìó íå ïðîùàâà. Äîðè è íà ãðèæëèâî áðàíåíàòà, çàùèùàâàíà è îêóðàæàâàíà â çäðàâîìèñëèåòî ñè ðàöèîíàëíîñò.
×óâñòâîòî ïðîñòî ÿ îñòàâè äà ñå ñàìîîáåñè íà ñòîìàíåíàòà ñè èëþçîðíîñò. È äîêàòî òÿ ñóåòíî ñå îãëåæäàøå è ïðèãëàæäàøå ëúñêàâèòå ïåðà íà ñîáñòâåíàòà ñè ñúâúðøåíîñò, ïðîïóñíà íåãîâèÿ íåâèäèì ïîëåò.
Òî ïðîáè àëâåîëèòå íà äðîáîâåòå ìó, ïðè÷èíÿâàéêè ëåêè÷êî ñìúäåíå, ñ÷óïè ïî ïúòÿ ñè åäíà âåíè÷êà, äîêàòî õèùíî èçñëåäâàøå êðúâòà ìó è èçñêî÷è îò åäíî êîñúì÷å íà ãúðäèòå ìó, êîåòî âúçìóòåíî íàñòðúõíà îò íåî÷àêâàíîòî íàïàäåíèå, âúòðåøíî åäíî òàêîâà. È áåç ïðåòåíöèè, ôàíôàðè è àïëîäèñìåíòè ïðåâçå è çàâëàäÿ ñúùíîñòòà ìó.
Çàùîòî òîâà áåøå íåãîâàòà ìúæêà èçêîííîñò.

***

Ïîäîáèå íà óñìèâêà ñå ïîÿâè, äîêàòî ðúêàòà ìó ñå ïðîòåãíà êúì äóøà, à ìèñëèòå ñå çàïèëÿõà êúì óòðåøíèÿ ïîëåò. Äî òóê ñ åäèíèöàòà áåçâðåìèå ñàìî çà íåãî è ãëúòêàòà íåïëàíèðàí îçîí.
Âðåìå å øîó.


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 23.08.2004 @ 12:54:32 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   rainy

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 6


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
386 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 26754
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Èðèñ" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.