Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 839
ХуЛитери: 0
Всичко: 839

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРамката
раздел: Други ...
автор: nadya

Както съм са разплул, ако не беше рамката, като едното нищо да се разлея и изтека. Знаят хората, знаят, викам си, накъдето и да се обърнеш все рамки. Някои по-малки, други по-големи, на трети не им се вижда края, но със сигурност го има. Не може в този живот без рамка, че и в следващия. Те така си преминават от единия в другия живот, само си променят размерите. По време на криза най-често се свиват, нямаш нужда от диети даже. Като те притисне рамката, къде ще идеш.

Не знам кой я беше сложил тази моята рамка, но по едно време взе да ми отеснява. Възможно е и аз да съм напълнял, то с годините човек се поотпуска. Протегна ръка да взема нещо на аванта, а рамката ме притисне, чак въздух не мога да си поема. Що бе, викам и, гледай как другите се облажват, защо да не мога и аз. Реших, ще я счупя! Оглеждам се за чук или нещо подобно, но рамката ме усетила и изпокрила всички твърди предмети. Аз не съм направена за чупене, казва ми. Ще те изгоря тогава, но се усещам, я съм я подпалил, я съм изгорял и аз. Замислих се, не че ми е основна сила мисленето, но понякога се налага. Не искам да живея повече в рамка, искам да съм свободен. Издебнах я докато спи и я прескочих. Ето ти я свободата, че е въздух за дишане. Надишах се аз и тръгнах да я опознавам тази свобода без рамка. Вървя си, значи и се разглеждам. Бе не мога да разбера къде съм попаднал. Да е сън, не е сън, повече на пъзел ми прилича. Кара ме да се замислям на всяка крачка, все едно ребуси решавам, аз нали досега все в рамка, все в рамка, позатъпял съм нещо. А свободата ме хванала здраво за ръка и ме води нанякъде. Ще си затворя очите, викам си и ще я следвам. Така и направих, ама пусто любопитство, отварям по едно време едното око да надникна и...няма я твърдата почва под краката ми. Че аз да не съм птица да летя, те крилете ми отдавна са закърнели. Уплаших се, а и парушат нямам да се приземя. Довя вятърът отнякъде едно хвърчило и аз се хванах за опашката му. Летим си с хвърчилото по вятъра, но нещо взех да му натежавам и повече надолу слизаме. Под нас гъста гора, оплетохме се в клоните на едно високо дърво. Пуснах хвърчилото и от клон на клон, че до долу. То добре, че съм родственик на маймуните, иначе как щях да се справя?! Ами сега, накъде?! Няма пътека, изгубих свободата, че и рамка нямам да ме ориентира. Стана ми мъчно за рамката, искам си я и това е. А тя през цялото време след мен вървяла да ми гледа сеира. Направих един завой на сто и осемдесет градуса и право в рамката. Добре си ми е тук, повече никакво излизане.


Публикувано от alfa_c на 29.08.2009 @ 16:51:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   nadya

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:18:00 часа

добави твой текст
"Рамката" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Рамката
от fortemotore на 30.08.2009 @ 01:06:23
(Профил | Изпрати бележка)
Доведе ме до мисълта, че човек понякога не може да оцени, това което му се дава.

Харесах поздрав.

:))


Re: Рамката
от nadya на 31.08.2009 @ 09:13:34
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Така е устроен човекът...оценява, когато загуби...свободата не е за всеки, от нея понякога боли.

Поздрав и за теб!:)

]


Re: Рамката
от jezabel на 30.08.2009 @ 11:14:54
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Да го питам аз, от какво се оплаква тоя герой? Бил излязъл от рамката – добре, защо след като е зърнал свободата, веднага се е хванал за опашката на горкото хвърчило? Да не би хвърчилата да съществуват, за да може някой да им се натресе на опашката? :) :) :)


Re: Рамката
от nadya на 31.08.2009 @ 09:15:19
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Ми щото като зърнеш свободата, все трябва да се хванеш за нещо...да не те отвее вятърът ;)

]


Re: Рамката
от tomatroev на 01.09.2009 @ 13:51:23
(Профил | Изпрати бележка)
Намерила си хубава форма да разказваш истории. Дава ти много възпожност за подтекстови внушения и асоциации до безкрайност... С една дума - намерила си му чалъма на писането! За "Рамката" - много ми хареса това, че си я издебнала докато спи, за да я "прескочиш"! И въобще, всичко друго. Една препоръка - за хвърчилото, не е ли по-добре, вместо да го довее вятърът "от някъде", просто да си била в рамката на хвърчилото? Нали хвърчилата имат и рамки, и опашки?
Още веднъж - поздравления за находката!

Хубав ден!




Re: Рамката
от nadya на 01.09.2009 @ 23:44:43
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Не знам дали аз съм я намерила(формата) или тя ме е намерила...но повечето ми писаници в проза звучат по този начин. Подтекстовите внушения са ми слабост, навярно затова и много ми допаднаха историите на Хорхе Букай. Да...и хвърчилото има рамка, но моята рамка е някак по-голяма и подвижна от тая на хвърчилото, променя се и е мислеща...

Благодаря за този коментар!:)

Спокойна вечер!

]


Re: Рамката
от vrabets на 09.09.2009 @ 16:39:16
(Профил | Изпрати бележка)
:) Taка е, трудно се разделяме с оковите или ако щеш рамка ги наречи, а защо? и какво ни пречи? А какво ще изгубим - само тях!

:) Поздрав! Добре е човек за си чопли това под косата :)


Re: Рамката
от nadya на 11.09.2009 @ 08:22:29
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Понякога човек трудно се разделя с навиците си...

Поздрави и за теб!:)

]


Re: Рамката
от mariq-desislava на 11.09.2009 @ 08:41:03
(Профил | Изпрати бележка)
Алегория на окования дух, не-свободата като право на избор.


Re: Рамката
от nadya на 11.09.2009 @ 14:11:01
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
По точно от това не мога да го кажа...благодаря ти!:)

]


Re: Рамката
от kristi на 11.09.2009 @ 09:37:57
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, когато човек не знае какво да прави със свободата си, рамката му е достатъчната свобода. ( Уроциии, уроци...

Здравей, наде! :)


Re: Рамката
от nadya на 11.09.2009 @ 14:13:23
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Знае ли се...възможно е и да има някой, който да знае какво да прави със свободата си...колко му е да откриеш вятърните мелници;)

Привет, Кристи!:)

]