Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 473
ХуЛитери: 1
Всичко: 474

Онлайн сега:
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХижа Плевен и връх Ботев
раздел: Есета, пътеписи
автор: lubara

В събота в десет часа със Симчо вече сме на водохващането на Видима.
Оставяме колата на паркинга, където има стълпотворение от желаeщи да се пробват в туристическото поприще, раниците на гърба и по стръмната и камениста пътека през гората излизаме на 1500 м.н.в. На хижа Плевен. Това ни коства един час, доста пот и леко треперене в крайниците. Затова почиваме, обядваме, Симчо пие бира ( аз не, как се сдържах?) и точно след три часа започваме същинското изкачване, през дългата и стръмна зимна писта, през гората и камънаците, после през откритото и вече високо, голо, стръмно, омайващо красиво, почти величествено и завладяващо високопланинско плато. Виждаме кулите на Ботев, сякаш са пред нас, ама я да тръгне човек да ги стигне, чак тогава ще му стане ясно за какво става въпрос.

Хижа Плевен вече е доста в ниското, но ни чака още доста пуфтене, слънцето е безмилостно, жегата е почти като по-долу, но поне има ветрец, раниците пълни със бира, краставици, домати и други месни произведения, тоест тежки. Но духът е висок!
И вече сме на заслона Ботев, където след три часа и половина, в осемнадесет часа свършиха нашите мъки. За да започне купона, нашата група от Раковски, София и Търново наброява единадесет човека. Бирите не ни стигнаха, добре, че хижарите бяха осигурили. Около полунощ, след музика и танци на народите, след сближаване с другата група, медецински студентчета и студентки, положихме морни тела като сардели един до друг. Все пак не бяхме навън, където си беше тъмно и страшно!

На другата сутрин в осем тръгнахме през мъглата, силния вятър и студа нагоре, бая е стръмно, след час бяхме на Ботев. Направихме по десетина снимки, разцелувахме се и се разделихме, ние със Симчо обратно, останалите девет към хижа Рай и Калофер. Надолу след още час и времето се изясни, настанаха чудесна видимост и големи красоти!
И ето отново се белееят покривите на къщичките около хижа Плевен. Там слизаме този път за три часа от заслона Ботев, ядем студен таратор, Симчо този път не пие бира, аз също . Хапваме остатъците от салама и краставиците, пуша цигара, нещо след снощния купон тя не ми спори. После след час и половина дремане на припек се суркаме през гората, и в шестнадесет часа яхаме колата. Краката са ми се разкиликерчили след тези шест часа ходене. Предния ден бяха четири часа и половина.
В осемнадесет часа съм под душа, жена ми не ми се кара много, че не съм използвал лосиона против комари и други опасни животинки, вечерям, пак не пия бира и около десет вечерта се отнасям.

Следващият път ще отида за три дни. Два дни, малко е.
Ама кой ти ги дава, тези красоти ги няма никъде другаде ! Освен там горе, по чукарите !

27.07.2009 Любомир Николов



Публикувано от alfa_c на 27.07.2009 @ 17:41:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   lubara

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 07:34:48 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Хижа Плевен и връх Ботев" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Хижа Плевен и връх Ботев
от esperanca на 18.11.2009 @ 18:04:13
(Профил | Изпрати бележка)
И тоя път съм го минала , тази година през май месец, от паркинга над Видима тръгнахме по лятната пътека до х. Плевен нямаше проблеми, освен честите почивки, които налагаше сърцето ми. Планувахме приспиване и на сутринта да покорим в. Ботев, но с настъпването на вечерта падна непрогледна мъгла, заваля дъжд, който през нощта преминаваше ту в остър сняг, ту в силограждица. Сутринта станахме в 6, бяхме планували изкачване и връщане за един ден, после обратно от Видима до Ловеч. Хижарят изрично ни забрани да качваме върха, но кой ти слуша, още в гората загубихме маркировката, маглата бе с видимост до 10метра, снегът под нас обледен от дъжда предния ден, два часа ни отне да се върнем на маркировката...после се борихме със силния вятър, непрогледната мъгла, която и при зимната маркировка ни пречеше да виждаме следващото колче, продължителният остър снеговалеж, до 14часа бяхме на половината път до заслон Ботев, разсъдъкът ни надделя и благоразумно се върнахме, през август върха бе покорен, но през х.Рай.