Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 881
ХуЛитери: 3
Всичко: 884

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПо следите на изгубеното и спечеленото време
раздел: Есета, пътеписи
автор: valsebnica

Има ли нещо по-вълнуващо от това да прекрачиш прага на театъра, за да се озовеш в един съвсем нов свят?А нима има нещо по-прекрасно от трепетното шумолене на завесите и неспирното жужене на хорския кошер, нетърпелив да се потопи в магията на театралното изкуство?
Според мен няма, няма и да има, защото театъра е най-красивата илюзия, която ни учи да обичаме.
За някой хора, обаче той е голяма загуба на време. Как така те ще харчат парите си, за да гледат някоя скучна постановка, вместо да ги похарчат, за да натъпчат търбусите си.
За други, в това число причислявам и себе си, ходенето на театър е нещо вълнуващо, защото те обожават това изкуство.
Веднъж завладяна от театралната магия, аз непрекъснато отпивам от нея, без да мога да й се наситя. Ето защо, в никакъв случай не мога да кажа, че то е загуба на време.
Но когато човек свикнал да ходи на театър поне веднъж в седмицата, се озове в град като столицата, който е един малък театрален Йеросалим, започва да се чуди в кой театър да отиде и кой спектакъл си струва да се гледа. Тогава той се замисля, кое представление си струва и кое само ще му загуби времето.
През моя първи театрален сезон като студентка в НАТФИЗ повече печелех, отколкото губех. И за моя най-голяма радост повечето спектакли, които посетих ми донесоха много красиви емоции. Някой от тях успях да гледам по няколко пъти, а други имах шанса да гледам само веднъж, тъй като те бяха гостуващи.
Имаше и такива, които изобщо не ми харесаха, но те се брояха само на пръстите на едната ми ръка. В тях имаше и някои запомнящи се моменти, но както на всички ни е известно

Една птичка пролет не прави

Спектакълът на ДТ „Адриана Будевска” – Бургас, „Както Ви хареса”, който жителите и гостите на град София гледаха в Сатиричния театър беше пример за това как не трябва да се прави това изкуство.
Постановката е една любовна история, пречупена през призмата на времето и превърната в едно кошмарно препускане през света.
В началото тя е интересна, но само до момента в който не си дадеш сметка за сценографията. Няма да коментирам металните решетки, които по-скоро приличаха на затвор, отколкото на вход на дворец. Това е нищо в сравнение с действащата еко тоалетна, в която актьорите непрекъснато влизаха и излизаха.
Преглътнах този абсурд с надеждата, че новаторското решение на сценографа Вечеслав Парапанов ще се изчерпи до тук, но се излъгах. Машината за минерална вода и мини бара на сред поляната, бяха нещата, които преляха чашата. Нали уж се опитваме да се пренесем във веремето на Шекспир? Как да стане това, като по негово време такива неща още не са били измислени! И колкото и актьорите да се опитваха да ме убеждават, че сме на поляната, аз не им вярвах. Илюзията се разруши напълно.
Но това не беше достатъчно. Трябваше на сцената да се появи и актьор преоблечен като сумист.
А за да стане кошмарът още по-голям в постановката присъстваха и песни на Франк Синатра, АББА, Елвис Пресли и Борис Машалов, които актьорите пееха с микрофон в ръка. Сякаш не се намирахме в театрален салон, а в някой задимен Караоке бар.
И като споменах актьорите бързам да кажа, че играта им беше просто отегчителна. Те или говореха с невероятен патос в гласа си или проглушаваха залата с неистовия си фалцет. Все едно бяха пълни аматьори. Сигурна съм, че ако видим този същия спектакъл в изпълнение на някоя непрофесионална трупа ефектът ще е поразителен.
И все пак в постановката имаше и едно много точно попадение. Режисьорът Борислав Чакринов явно се бе презастраховал, че публиката няма да си тръгне, след като види актрисата Мила Банчева в ролята на Розалинда. И не се беше излъгал. Тя с невероятен ентусиазъм и хъс успя да задържи вниманието на зрителя, като внесе така нужната свежа нотка в спектакъла и беше виртуозна в своите превъплащения. Никак не е лесно за една жена да се представи за мъж, но за младата и много талантлива актриса, ролята на Ганимет сякаш беше детска игра! Тя с такава лекота ни убеди в своята „мъжка същност”, че върна изгубената илюзия в спектакъла.
Но както е казал народа "Една птичка пролет не прави"!
Затова спекатъкала „Както Ви харесва”за мен е чиста загуба на време! Веднъж гледаш ли го, втори път няма да пожелаеш да гледаш нищо на този театър. Хубавото, обаче е че такива представления като това се срещат все по рядко. Но е много жалко, че подобна велика подигравка с драматургията на Шекспир продължава да се играе.
Сред многобройните спектакли, които ми харесаха имаше и едни, който ме накара да се запитам

Важно ли е да си красив?

Трудно ли е да живее човек с грозно лице? А не е ли още по-труден животът му, когато се превърне в красавец? Отговорът на тези въпроси се крие в новата постановка на Театър „София” – „Грозният”.
Това е историята на Лете, който не се слави с особена хубост. Затова се подлага на пластична операция и става толкова красив, че всички искат да приличат на него.
Главната роля е поверена на Росен Белов, чиято игра е впечатляваща и много внушителна. Той без никаква маска и грим, само с красотата на своя талант, ни кара да повярваме в отблъскващата грзота на неговият персонаж. И когато, някъде по пътя към красотата, Лете загубва смисъла на живота си, превръщайки се в едни самовлюбен Нарцис, който не може да откъсне очи от собственото си отражение, Росен Белов ни оставя без дъх, като визуализира шизофреничните мисли на своя дишащ, придобъл плът и кръв „грозник”, разкривайки ни нови, неподозирани дебри от своя актьорски капацитет!
Невена Калудова, Михаил Милчев и Милен Николов, който се редува с Калин Врачански в ролята на Човека без лице, са виртуозни в своите превъплащения. А тяхната игра е динамична и завладяваща.
Сценографията е е много раздвижена и изчистена до съвършенство. С минимално количество средстства се създава максимална яснота за време и пространство, като въображението на публиката в театралния салон играе основна роля за това!
Режисьорският дебют на Василена Радева на Софийска сцена – „Грозният”, хваща за гърлото зрителя в залата, оставяйки го безмълвен до последната секунда, карайки го да се замисли, че всъщност истинската хубост на човека се крие в неговото сърце!
Един ексцентричен и трогващ до сълзи спектакъл, пропит с много топлина и надежда, който ни учи, че не винаги е важна външната красота, а вътрешната! Защото можеш да оперираш лицето си, но не и душата!
Сега, когато се обърна назад си давам сметка, че в по-голяма степен спечелих през първия си театрален сезон. А факта, че постановките, които ми харесаха бяха повече, ми дава надеждата, че все пак в България има хубав театър! И докато има такива талантливи режисьори, като Василена Радева, може би ще доживеем и деня, в който ще сме горди, че и у нас се прави качествен театър!


Публикувано от alfa_c на 23.07.2009 @ 08:19:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   valsebnica

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:00:51 часа

добави твой текст
"По следите на изгубеното и спечеленото време" | Вход | 5 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: По следите на изгубеното и спечеленото време
от LATINKA-ZLATNA на 24.07.2009 @ 21:40:30
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравление, Вълшебно момиче!


Re: По следите на изгубеното и спечеленото време
от voda на 23.07.2009 @ 18:46:00
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления, Вълшебно момиче! :)


Re: По следите на изгубеното и спечеленото време
от sineva на 23.07.2009 @ 10:42:04
(Профил | Изпрати бележка)
И докато има такива страстни почитатели на театъра като теб, Миленче,
,,ще доживеем и деня,,,
в който все повече българина ще има необходимост от това древно, но красиво изкуство.
С обич!
Бъди щастлива!:))))))))


Re: По следите на изгубеното и спечеленото време
от Narwal на 19.08.2009 @ 19:55:16
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса! Поздравления!


Re: По следите на изгубеното и спечеленото време
от sineva на 30.10.2009 @ 13:58:29
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Вълшебничке!
Чакам следващото ти изпълнение!
С обич!:)))