Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 827
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 830

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÇâåçäíèÿò îñòðîâ /÷åòâúðòà ÷àñò/
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Narwal

Ñëúíöåòî áåçìèëîñòíî íàïè÷àøå ïàëóáàòà íà “Éúëäúðúì”, ôëàãìàíñêèÿ êîðàá íà Èáðàõèì Êàïóäàí. Ïîòòà ñå ñòè÷àøå ïî ïîëóãîëèòå òåëà íà ìîðÿöèòå, à ãðóáèòå ìàíèëåíè âúæåòà, âåäíúæ äîêîñíàòè ïðåäèçâèêâàõà íåòúðïèì ñúðáåæ. È âñè÷êî òîâà íå áå íàé-ëîøîòî â òàêà ñúçäàëàòà ñå îáñòàâíîâêà íà òóðñêàòà åñêàäðà.
Âîäàòà....âîäàòà ñâúðøâàøå. Âå÷å äåñåò äíè âúñòàíèöèòå íà Ïàïàíèêîëèñ, áàðèêàäèðàíè â ñòàðà âèçàíòèéñêà êðåïîñò îò÷àÿíî áðàíåõà çàëèâà íà îñòðîâ Ïñàðà. À òóðñêèòå âîéíèöè áÿõà ìíîãî, íî íå ìîæåõà äà ñå äîáëèæàò è äà ñëÿçàò íà áðåãà. Òâúðäå ñèëåí áå àðòèëåðèéñêèÿ îãúí, êîéòî ãè ïîñðåùàøå. À ëÿòîòî áåøå ãîðåùî. È âîäàòà íà êîðàáèòå ñâúðøâàøå, ìàêàð äàæáèòå äà áÿõà íàìàëåíè äî ìèíèìóì.
Èáðàõèì ñòîåøå íà êúðìàòà íà êîðàáà è ãëåäàøå ìîðÿöèòå ñè. “Äàëè äà ãè ñúæàëÿâàì èëè îáëàæàâàì”, ìèñëåøå ñè òîé. Òå ïîíå ìîãàò äà õîäÿò ðàçñúáëå÷åíè. È çà ìèã ñâàëè ôåñà äà ñè ïî÷åøå èçïîòåíàòà ãëàâà. Èáðàõèì áåøå ìëàä ÷îâåê, åäâà íàâúðøèë òðèäåñåòòå è ìîæåøå äà ïîíàñÿ íåñãîäèòå, íî äà îñòàíåø ñëðåä ìîðåòî áåç âîäà – åäâà ëè èìà ïî-ñòðàøíî ïðîêëÿòèå. Åòî çàùî ðåøè äà âäèãíå çà êðàòêî îáñàäàòà è äà îòèäå äî îñòðîâ ëåðîñ, êúäåòî äà çàðåäè ïðÿñíà âîäà íà êîðàáèòå ñè. È ðàçáèðà ñå ïîòåãëè ñ öÿëàòà åñêàäðà. Íà òîâà ñå âúçïðîòèâè ïîìîùíèêúò ìó Ìóçàôåð Àãà.
- Êàê ùå âäèãíåì îáñàäàòà, Èáðàõèì áåé? – ïîïèòà òîé – Íàëè ìåòåæíèöèòå ùå ïîëó÷àò ïîìîù è ñëåä òîâà çàäà÷àòà íè ñòàâà äâîéíî ïî-òðóäíà. Íåêà ðàçäåëèì åñêàäðàòà. Åäíà ÷àñò äà îòèäå çà âîäà, à äðóãàòà äà îñòàíå òóê äà ïîääúðæà îãúíÿ.
- Çíàåø ëè, Ìóçàôåð, àêî ðàçäåëèì åñêàäðàòà êîëêî ñèëà ùå èìàìå è â äâåòå ïîëîâèíè. Ñåäåì îò êîðàáèòå íè ñà ñ ïðîáîéíè. Ñ ìúêà ãè äúðæèì íà âîäà. Íà íÿêîè îò êîðàáèòå áîåïðèïàñèòå ñà íà ïðèâúðøâàíå. È íàé-âàæíîòî – õîðàòà, Ìóçàôåð....íÿêîè îò òÿõ åäâàì ñè îòâàðÿò î÷èòå. Àêî ðàçäåëèì åñêàäðàòà – íÿìà êàê äà ïîääúðæàìå îãúíÿ ! Ãÿóðèòå íà Ïàïàíèêîëèñ, ùå íè ñìàæàò îò êúì áðåãà. Îò ìîðåòî ùå íè ïðèòèñíå Êàíàðèñ, à åñêàäðàòà çà âîäà ùå ïîïàäíå â ðúöåòå íà îíàçè âåùèöà Áóáóëèíà. Êàòî âúë÷èöà ÷àêà òÿ ñåãà. È êàêúâ ïîäàðúê ñàìî ùå è íàïðàâèì – íÿêîëêî êîðàáà ãîòîâè äà ïîòúíàò, ìîðÿöè ãîòîâè äà èçäúõíàò è ....... àç çà äåñåðò. Òðúãâàìå âñè÷êè!
 íàé-ãîðåùàòà ÷àñò íà äåíÿ, êîãàòî ñëúíöåòî ïðåâàëÿøå ñâîÿòà êóëìèíàöèÿ, òóðñêàòà åñêàäðà íàâëåçå â çàëèâà íà îñòðîâ Ëåðîñ. Òóðöèòå íÿìàõà òúðïåíèå äà ñòèãíàò äî èçâîðèòå ñ æèâèòåëíà òå÷íîñò. Óñòíèòå íà ìîðÿöèòå è âîéíèöèòå áÿõà èçãíèëè îò ïðåñúõâàíå. Ãúðëàòà áîëÿõà îò æàæäà. À î÷èòå èì òå ñàìî òúðñåõà äà âèäÿò ñïàñèòåëíèÿ áðÿã. Ïðåíåáðåãâàõà âñè÷êè ïðàâèëà çà áåçîïàñíîñò. Íå ìåðåõà äúëáî÷èíåòå äîðè. Ïðîñòî áúðçàõà è íå ìèñëåõà çà íèùî äðóãî. Ñàìî çà ìèã äà íàìîêðÿò óñòíèòå ñè.
È èçâåäíúæ.......ìîðåòî ñÿêàø èçðèãíà. Ïîä êèëà íà ïúðâèòå êîðàáè èçáóõíàõà ìîùíè âçðèâîâå è êîïóñèòå èì ñå ðàçöåïèõà. Îñòàíàëèòå êîðàáè è ñïîãàòåëíè ãåìèè íå ìîæåõà äà ñïðàò õîäà ñè è ìíîãî ñêîðî è òÿõ ãè ïîñëåäâà ñúùàòà ñúäáà. Ìîðåòî çàïðèëè÷à íà âðÿù êîòåë, â êîéòî îò÷àÿíà ïëóâàõà ìîðÿöèòå è âîéíèöèòå íà Ïàäèøàõà.
“Éúëäúðúì” ñúùî íàëåòÿ íà ìèíà, íî íå ñå ðàçöåïè, à ïîëó÷è ïðîáîéíà è ëåãíà íà ëåâèÿ ñè áîðä. Èáðàõèì íå çíàåøå êàêâî äà ïðàâè. Êàêâà áåøå òàçè íîâà òàêòèêà íà âúñòàíèöèòå? Êàêâî ëè áÿõà èçìèñëèëè? Íÿìàøå âðåìå îáà÷å äà ñè îòãîâàðÿ íà âúïðîñèòå. Íåçàáàâíî ñå ðàçïîðåäè äà ñå ñïóñíàò ëîäêèòå è åêèïàæèòå è âîéíèöèòå äà ñå ñïàñÿâàò ñ ïëóâàíå êúì áðåãà. Òóðöèòå íå ñå íóæäàåõà îò çàïîâåä äà èçïúëíÿò òîâà. Íàïóñêàõà êîðàáà ìàñîâî. Õâúðëÿõà ñå âúâ âîäàòà è ñ ïîñëåäíè ñèëè ïëóâàõà êúì ñïàñèòåëíèÿ áðÿã íà îñòðîâ Ëåðîñ.
Ñêîðî íà õîðèçîíòà îáà÷å Èáðàõèì âèäÿ ñèíèÿ êîðïóñ íà “Àãàìåìíîí”. Çàåäíî ñ îñòàíàëèòå ñè ïåò êîðàáà Áóáóëèíà áåøå íàáëèæèëà ìÿñòîòî íà òðàãåäèÿòà è òîâà îùå ïîâå÷å îò÷àÿ òóðñêèÿ ãëàâíîêîìàäóâàù.
Íà áîðàäà íà “Àãàìåìíîí” Ïàíàéîòèñ âå÷å ñå áå ðàçïîðåäèë îðúäèÿòà äà ñå ïðèãîòâÿò çà çàëï. È íå ñàìî òîâà. Ïðèãîòâèë áå ôëàæåí ñèãíàë, ñ êîéòî çàïîâÿäâàøå íà öÿëàòà åñêàäðà äà ñòðåëÿ ïî áåçïîìîùíèòå æåðòâè íà íîâîòî îðúæèå. Ëàñêàðèíà íàáëþäàâàøå ñúñ ñðåáúðåí äàëåêîãëåä. “Ïîáåäà áåç íèòî åäíà æåðòâà!”, ìèñëåøå ñè òÿ. Äàëè òîâà å äàð Áîæè? Äàëè äà ñå ðàäâàì èëè....Êàïèòàíêàòà áå ðàçäâîåíà. Îò åäíà ñòðàíà ïîáåäàòà ÿ âúîäóøåâÿâàøå, íî îò äðóãà...? Åäâà ëè òî÷íî òàçè ãëåäêà è áå ïî ñúðöå. Ëàñêàðèíà çíàåøå, ÷å íà ìîðå ñúùåñòâóâàò çàêîíè, êîèòî íå ìîãàò äà áúäàò ïðåíåáðåãíàòè. È åäèí îò òÿõ ãëàñåøå “Íå îñòàâÿé ÷îâåê â áåäà!” À ñåãà – ïîáåäàòà è å â ðúöåòå. Òðÿáâà ñàìî äà çàïîâÿäà “Çàëï!” Íî òÿ íå èñêàøå òîâà.
- Êàïåòàíèöå! – èçðåâà Ïàíàéîòèñ – Äàé êîìàíäà! Ñàìî äàé êîìàíäà è ùå ãè. ñìàæåì! Ùå íè çàïîìíÿò âî âåêè âåêîâ! Äî êðàê ùå ãè èçáèåì.
Ëàñêàðèíà çâó÷íî èçìúêíà ñàáÿòà íà áàùà ñè, êîÿòî âèñåøå íà êðúñòòà è. Òðÿáâàøå äà ñå ïîä÷èíè. Ìîðÿöèòå è òúêìî òîâà î÷àêâàõà. Íå áèâàøå äà ãè ðàçî÷àðîâà.  òîâà âðåìå åäíà íåæíà íî çäðàâà ðúêà ÿ õâàíà. Ëàñêàðèíà ñå èçâúðíà ãíåâíà îò òîâà äåéñòâèå. È î÷åòå è ñðåùíàõà íåâåðîÿòíî ÑÈÍ ÏÎÃËÅÄ. Äàëè Èèñóñ íå å èçãëåæäàë òî÷íî òàêà, êàòî â òîçè ìîìåíò, ïîìèñëè ñè ãúðêèíÿòà. Íî ðúêàòà è îìåêíà. Ñèëèòå ÿ íàïóñíàõà. Òÿ íåâîëíî ñå ïîä÷èíè.
- Íå ïðàâè òîâà, Ëàñêàðèíà! – êàçà Ãåîðãè. Òîé çà ïðúâ ïúò ÿ íàðå÷å ïî èìå è òîâà è ñå âèäÿ òîëêîâà õóáàâî, ÷å èñêàøå äà ãî ÷óå ïîíå îùå åäèí ïúò.
- Íå ïðàâè òîâà! ÒÂÚÐÄÅ ÑÈ ÊÐÀÑÈÂÀ ÇÀ ÒÀÊÀÂÀ ÃÐÎÇÍÀ ÏÎÑÒÚÏÊÀ.


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 02.07.2009 @ 15:51:50 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Narwal

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
389 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 39145
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Çâåçäíèÿò îñòðîâ /÷åòâúðòà ÷àñò/" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Çâåçäíèÿò îñòðîâ /÷åòâúðòà ÷àñò/
îò kasiana íà 02.07.2009 @ 16:59:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âåëèêîëåïåí ðàçêàçâà÷ ñè, Íàðâàë!!!

Áúäè áëàãîñëîâåí!!!

Êàñèàíà