Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 748
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 750

Îíëàéí ñåãà:
:: LATINKA-ZLATNA
:: tehnomobi

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑåëî
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: traveller

Íà þã îò Ñâèùîâ èìà åäíî ñåëî. Ìàëêî òàêîâà è ñáðú÷êàíî êàòî ðåêàòà, êîÿòî ìó ñïîäåëÿ ïîñîêèòå.
Áàèðèòå ìó íå ñà òîëêîâà ñòðúìíè, êîãàòî ñå ñïóñêàø îò òÿõ, íî êîãàòî ñå çàãëåäàø îòäîëó ñà ïî÷òè êàòî Àëïè è ñàìî ìàãàðåòàòà ìîãàò äà ãè îïàñàò è äà îñòàâÿò ïî åäèí òðúí è çà óòðå. Çèìàòà ñå ïîùè ïðåäè äà èçðúñè íÿêîëêî ñíåæèíêè, à òå ñå ñïúâàò ïî ñòðúìíîòî è ñå îòòè÷àò â äîëà íà òîïëî. Êðú÷ìàòà ìó ìèðèøå íà ïðåïå÷åíè êåáàï÷åòà è ïîïúò ñå íàïèâà ïîíÿêîãà, íî èíà÷å âñè÷êî ìó å íàðåä. Ñåëî êàòî ñåëî. Ãîòâà÷êàòà å äåáåëà è ïðàâè èêîíîìèè îò êþôòåòàòà, à íàé-äîáðèÿò ìóçèêàíò çàáðàâÿ àêîðäåîíà íà ñòúëáèòå êúì åäèíñòâåíàòà îáùåñòâåíà òîàëåòíà è ñå ïðèáèðà ãóçåí äî ïîëóïðàçíàòà ñè ÷àøà. Êàòî ñúìíå, òðúãâàò è ïàòêèòå. Òðîìàâè åäíè, ñ ëúñêàâè ïåðà è êðÿêàò êàòî äà ãè çàáåëåæè íÿêîé. Ðåêàòà å ìúòíà îòêîëå, íî òå âñå ñè íàìèðàò è ïðèñòàíè, è æàáè. Ùàñòëèâè ñà íÿêàê, êàòî çàòëúñòåëè áàáè÷êè, êîèòî ñà îòêðèëè íåáîÿäèñàíà ïåéêà.  ñåäåì îòâàðÿò ñëàäêàðíèöàòà. Ïðÿñíîòî ìëÿêî å ñúñ çàõàð, à åäíà áèøêîòà âñå íå ìè ñòèãà. Ó÷èòåëêàòà ìè å ñòðîãà. Íèùî, ÷å ñúì íàó÷èë âñè÷êè áóêâè îò äÿäî. Íà ïîñëåäíèÿ ÷èí, è äà ÷åòåø êíèãè, äîðäå äðóãèòå ñå îïèâàò îò áóêâèòå.
Ãîëÿìîòî ìåæäó÷àñèå õè÷ íå å ãîëÿìî, à ñêîðî ñëåä òîâà ñå áëúñêàì â åëåêòðè÷åñêèÿ ñòúëá, ïîíåæå ãëàâàòà ìè å èçêëàñèëà. Áàáà ìè âèêà, ÷å òàÿ öèöèíà ñè å íóæíà, õè÷ äà íå å, ïîíå ìàëêî îò ñâåòà äà ìè âëåçå â ãëàâàòà. Êîêè÷åòàòà çàïî÷âàò äà ñå ñïàðóæâàò, à êîðåíèòå íà îðåõà ñà íà ïúò äà ñúáîðÿò êúùàòà. Ñàìî ÷åðíèöàòà å âñå òàêà ñëàäêà è ïàòêèòå êðÿêàò ïîä ïðîçîðåöà.
Ïîñðåä ïúòÿ èìà ïåëèí. Íà ãîëåìè ñèâêàâè ñòðúêîâå, òîêó ïðåä êúùàòà íà áàáà Ìàðèÿ. Òÿ å åäíà ìàëêà òàêàâà, ïî÷òè íåâèäèìà, íî âñå óñïÿâà äà èçòú÷å ÷åðãèòå ïðåäè áàáà.  ãðàäèíàòà é èìà ÿãîäè, óçðåëè îò òîïëîòî è ñêðèòè ïîä ëèñòàòà. À ìúæúò é å îòäàâíàøåí ïèÿíèöà ñ ìíîãîòî ñè êíèãè, ñâðåíè â ãîëÿìàòà ñòàÿ. Àíà ïúê ðèñóâà êàòî õóäîæíèê, à êîñèòå é ñà åäíè òàêèâà ÷åðíè è ìèðèøàò íà æåíà.
Ìàãàðåòî å äðóãî, ïîáåëÿëî å îò âñè÷êè ñòàðîñòè, êîèòî ìó ñå èçñèïâàò íà ãëàâàòà. Íî ìå ÷àêà, âïðåãíàòî, à àç èìàì åäèí áîíáîí çà íåãî, áÿõ ñè äÿâîë÷å è òîãàâà. Íå óñïÿõ äà ãî ñïðà, êîãàòî îáúðíà äèíèòå... Äÿäî ìå íàáè, à âå÷åðèòå áÿõà ñ åäíà êðóøêà íàä àñìàòà. Òîãàâà è áðàò ìè áåøå ÷îâåê è âñå íå ñå ïîíàñÿõìå. Íî ïúê êîé èìà ñèíèòå î÷è íà äÿäî?
 äîëà ñå ñëó÷âàõà ñòðàííè íåùà. Äâå øåïè ñ ÷åðåøè è íàé-äîáðèÿò ìè ïðèÿòåë, ñ êîãîòî ãè áÿõìå îòêðàäíàëè. Äîëúò áåøå óñîåí òàêúâ, ïîñëå è áîêëóöè âçåõà äà èçõâúðëÿò â íåãî. Îòäîëó ìèíàâàøå ÷åðíèÿò ïúò, ïî êîéòî ïðàáàáà ìå âîäåøå áîñ. È äíåñ îáè÷àì áîñîòàòà ñè.
Íÿêàê íå ñå ñëó÷âà äà çàáðàâèø óñåùàíåòî çà ïðúñò ïî ïåòèòå ñè.
Âåðîíèêà áåøå äðóãà èñòîðèÿ. Òÿ è äíåñ å íàé-êðàñèâèÿò ìè êèïàðèñ. Íå ÷å ñúì é âÿðâàë, Áîæå ìèëè, äîðè çà ìèã...Áÿõ âëþáåí â ÷åðíèòå é î÷è, è â êîñòåëèâèòå îðåõè, êîèòî âèíàãè èìàøå çà ìåí.
Ó÷èòåëêàòà ìè ñå èçïðàâè â êèíîñàëîíà, çà äà îáÿâè, ÷å ñúì îñìîòî ÷óäî íà ñâåòà. Íå ÷å íÿêîé é ïîâÿðâà. Òÿ ïðåïîäàâàøå ôðåíñêè. Îñâåí òîâà èìàøå ãîâîðåí äåôåêò.
Ñëåä âðåìå ñå íàó÷èõ äà êàðàì òðàêòîð. È äà îáè÷àì ï÷åëèòå. Òîâà áåøå â åäèí äðóã æèâîò.
 åäíî äðóãî ñåëî.
Ìîåòî å îùå òàì... êîãàòî ãî ïîãëåäíåø îòäîëó, ñà òè âñè÷êè Àëïè. À îòãîðå íå ìîæåø äîðè äà ñå ñïóñíåø. Çàùîòî âå÷å íÿìà êúäå. È ñàìî ëþáîâòà íà ïåòèòå êúì ïðúñòòà òè å âÿðíà...


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 01.06.2009 @ 15:32:07 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   traveller

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 14:48:01 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ñåëî" | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (11 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ñåëî
îò galina (diana610@abv.bg) íà 04.06.2009 @ 18:34:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://galina10.blog.bg
Çàìèðèñà íà òîïëà ïðúñò è çðåëè ÿãîäè...
Ïîçäðàâè!


Re: Ñåëî
îò anonimapokrifoff íà 04.06.2009 @ 18:20:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñèëåí òåêñò! Ãðàáíà ìå.


Re: Ñåëî
îò Alisa (kremenska@abv.bg) íà 02.06.2009 @ 07:52:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àíåñòåçèÿ!!!


Re: Ñåëî
îò viatarna (viatarna@abv.bg) íà 01.06.2009 @ 16:23:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"Áåëîêîñèÿò ñòàðåö,
ñ ïîìúòíÿâàùè ñèíè î÷è..."
"... è áå òîëêîâà ìíîãî ñúðöå..."
Ïîçäðàâè.


Re: Ñåëî
îò doktora íà 01.06.2009 @ 16:52:47
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
...äàà, ïúòíèêî:) è ìåí âúðíà â åäíî êðàñèâî ñåëî êðàé Ïëåâåí, îòäàâíà çîðëàí ïðåâúðíàòî á áåçëè÷åí, ãðîçíîâàò ãðàä...

:))òóê, çà ðàçëèêà îò ñòèõîòî òè çà ñòàðåöà/ñèëíî åêñïðåñèâíî, ñïîðåä ìåí/ èìà ïî-âå÷å íîñòàëãè÷åí ñàíòèìåíò è íåæíîñò...

"Ìîåòî å îùå òàì... êîãàòî ãî ïîãëåäíåø îòäîëó, ñà òè âñè÷êè Àëïè.
À îòãîðå íå ìîæåø äîðè äà ñå ñïóñíåø. Çàùîòî âå÷å íÿìà êúäå.
È ñàìî ëþáîâòà íà ïåòèòå êúì ïðúñòòà òè å âÿðíà...!
!!!
Äîê