Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 902
ХуЛитери: 6
Всичко: 908

Онлайн сега:
:: durak
:: mariq-desislava
:: rajsun
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа живота и...
раздел: Есета, пътеписи
автор: Karamazov

Не винаги съм бил такъв. Не винаги съм гледал така на ... живота...
Майка ми, починала още при раждането ми, не е имала време да разбере момиче ли е или момче. "Един умира за да се роди друг", но ако смъртта е наказание, с какво го е заслужила тя. Баща ми - офицер в армията. Изпратили са го на фронта малко след като съм видял една годинка от живота. Втората световна война го прободе с нож в гърба. В гърба! Враг бил, но от онези - скритите дето само чакат да спечелят доверието ти.
Смътно си спомням следващите години. Бях в сиропиталище. Собственичка беше една дама, която предизвикваше у детската ми психика симпатия. Сега като си я спомня бих я нарекъл "очарователна", но тогава тя ми беше ... майка. Лесно бе да я приема като такава, тъй като тя единствено проявяваше дружелюбност към мен. Другите деца ме презираха (доколкото може да изпита такова силно чувство една 6-7 годишна душа). Не ме харесваха заради характера. Аз бях странен в техните очи - възслабо затворено хлапе, дето и сълза не пролива когато се удари. Черната овца бях там. Един глупец сред умници сам не успява да издържи на темпото и сам отпада, но един "умник" сред глупците бива отхвърлен - "На какъв ни се прави тоя". Затова смятам, че съм бил нещо повече от другите. Черната овца е винаги нещо повече от другите и винаги е пропъдена. Все пак това са овце.
Бях изпратен в армията. Очарователната дама реши, че там ми е мястото, дали за да се превъзпитам, дали защото децата в сиропиталището станаха прекалено много... Така загубих втора майка и за друга нямах желание.
Сега напълно покрит от непрогледния плащ на нощта чакам да приключа и с тази задача. Всемогъщата луна ми е единственият ми свидетел.
При такива обстоятелства винаги си припомням едно и също.Живея за да отнемам животи. Толкова ли съм скъп? Защо всемогъщият е създал тази система? Или това е още една от необяснимите приумици на Природата тъй упорито критикуваща човешките дела?
Мразя тази служба. Мразя я! С цялото си същество я мразя, но съм безсилен пред това, което умея най-добре.
В тази безпощадна и студена нощ отново се чувствам като .. бог - да държа в напуканите си ръце толкова животи. Ето тази жена и двете малки момиченца. Изглежда ми щастлива, а колко ли нечовешки труд е вложила за да ги отгледа. А ако все още не е получила благодарностите, то скоро и това ще се случи - смъртоносна пневмония или "просто" катастрофа.
Винаги съм казвал, че всичко това е като сърдечен удар - идва внезапно без предупреждение, а след това ... тъмната и банална действителност на небитието.
Ами този мъж там - свещеник на около 50. Всичките му 20-30 години раздаване на доброта и милосърдие ми принадлежат. Точно сега мога да изтрия тези години от лицето на земята и никой няма да разбере, че съм бил аз.
Всъщност, защо го продължавам този мизерен живот. Живея ли или съществувам? Мъртвия съществува, спомена за него е жив, но самия той ... не е. С какво съм по-добър от него? Ако животът се измерва с това какво си дал ... аз само отнемам. Кой ще си спомня за мен след смъртта ми, за която съм сигурен, че няма да е от естествените?
Петдесет етажа съм над хората. Всички те ми изглеждат като малки незначителни и никому нужни мушици. И едни и същи. Чак след като погледна през монокуляра всеки добива такова значение, всеки един от тях може да стане избавител на света, може и да намери лек срещу рака или да създаде водородна бомба като разпръсне жалката ни планетка из безмълвната и неумолима вселена.
Всичко това е в ръцете ми! АЗ решавам! Момичето на тротоара, стареца на ъгъла, близнаците под уличната лампа, жената на... а ето и моят човек...


Публикувано от BlackCat на 02.02.2004 @ 21:53:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Karamazov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 20:19:04 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"За живота и..." | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За живота и...
от osi4kata на 02.02.2004 @ 22:37:49
(Профил | Изпрати бележка)
Сакън, не го убивай! Може би той ще открие лек за рака! :))