Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 656
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 662

Îíëàéí ñåãà:
:: LATINKA-ZLATNA
:: diogen
:: Marisiema
:: pavlinag
:: pastirka
:: rajsun

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÓðîä
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: marcusjunius

Àç ñúì óðîä. Àêî ìå ñðåùíåòå íà óëèöàòà, ìîæå áè íÿìà äà çàáåëåæèòå, îñâåí àêî ïî íÿêàêâà ïðè÷èíà ìå ïîãëåäíåòå â î÷èòå – òîãàâà ùå óñåòèòå ëåäåíè òðúïêè ïî òèëà ñè. Àç ñúì óðîä è íå ñúì ñïàë îò åäèíàéñåò ãîäèíè.
Áÿõ ñâèêíàë ñ òàçè áîðáà – áîðáàòà ñúñ ñúíÿ – çàùîòî àêî çàñïÿõ, ùÿõ äà óìðà. Íå ñòðàäàì îò èíñîìíèÿ – îâëàäÿõ ñúíÿ è áåçñúíèåòî ïðåäè ãîäèíè ñ ïîìîùòà íà ìàãèÿ. Äíåñ, íà ïúðâè ÿíóàðè 2008 ãîäèíà, ñèëàòà íà ìàãèÿòà ñå çàãóáè è ñêîðî ùå ñúì ìúðòúâ. Ìîæå äîðè äà óìðà, äîêàòî âè ðàçêàçâàì òîâà.

***

×îâåøêèÿò ìîçúê èìà äâå îñíîâíè íèâà íà ôóíêöèîíèðàíå – â ïîñëåäíèòå äåñåòèëåòèÿ íàóêàòà è åæåäíåâíàòà ðå÷ ãè íàðè÷àò ñúçíàòåëíî è ïîäñúçíàòåëíî. Íÿêîè îò ïñèõîëîãè÷åñêèòå øêîëè äîðè ñå äîêîñâàò îò÷àñòè äî èñòèíàòà çà ÷îâåøêîòî ñúçíàíèå. Áåç äà íàâëèçàì ïîäðîáíîñòè, íî âñå ïàê çà äà îáÿñíÿ ïî-äîáðå ëè÷íàòà ñè òðàãåäèÿ, ùå ñå îïèòàì äà îïèøà íÿêîè îò îñíîâíèòå ìåõàíèçìè íà ñúçíàòåëíîòî è íåñúçíàòåëíîòî. Êîãàòî ñìå áóäíè, íèå òðóïàìå âïå÷àòëåíèÿ è èíôîðìàöèÿ ÷ðåç ñúçíàíèåòî ñè â íåãîâàòà ïàìåò – ñúçíàòåëíàòà íè ïàìåò, òàçè îò êîÿòî ïî âñÿêî âðåìå èçìúêâàìå èíôîðìàöèÿ. Òàçè ïîâúðõíîñòíà ïàìåò, íåùî êàòî êîìïþòúðíèÿò RAM, å íå ïîâå÷å îò åäèí ïðîöåíò îò öåëèÿ êàïàöèòåò çà ïîìíåíå íà ÷îâåøêèÿ ìîçúê. Âñè÷êî îñòàíàëî - îãðîìíà ïàìåò ïëþñ ñïîñîáíîñòòà çà ïîäáîð íà æèçíåíîâàæíàòà èíôîðìàöèÿ – ñå íàìèðà â ïîäñúçíàíèåòî, â îíàçè ÷àñò, äî êîÿòî ñàìî íÿêîè îò íàñ èìàò ïîñòîÿíåí äîñòúï. Êëþ÷úò êúì ïîäñúçíàíèåòî íè å ñúíÿò. Êîãàòî ñìå áóäíè, ñúçíàíèåòî íè, êîåòî å ïðîñòî óñòðîåíî, òðóïà èíôîðìàöèÿ ïî åäèí äîñòà õàîòè÷åí íà÷èí – òðóïà âñè÷êî – ãëåäêè, äóìè è ïîíÿòèÿ, èäåè, çâóöè, åìîöèè, óñåùàíèÿ. Îíîâà ÷óâñòâî, êîåòî íèå õîðàòà íàðè÷àìå óìîðà, å äîñòèãàíåòî íà èíôîðìàöèÿòà â ñúçíàòåëíàòà íè ïàìåò äî êðèòè÷íè íèâà – òîãàâà èìàìå íóæäà îò ñúí. Äîêàòî ñïèì, ïîäñúçíàíèåòî è íåãîâàòà ìàòðèöà íà ïðèîðèòåòèòå ïðåõâúðëÿò íåíóæíàòà èíôîðìàöèÿ îò áóäíèÿ ïåðèîä â ïîäñúçíàòåëíàòà ïàìåò è â ñúçíàòåëíàòà îñòàâà ñàìî ìúíè÷êà ÷àñò îò íîâîòî çíàíèå.

Ìèñëèòå, ÷å íå ñúì ïðàâ? Ìèñëèòå, ÷å ïîìíèòå âñè÷êî îò â÷åðà? Ïîìèñëåòå ïàê... Êîëêî ëèñòåíöà ìàãäàíîç ïëóâàõà â ïèëåøêàòà ñóïà, êîÿòî ÿäîõòå íà îáÿä? Êîëêî ïàíòè èìà âðàòàòà íà îôèñà âè? Êàêúâ áåøå íîìåðúò íà àâòîìîáèëà, êîéòî êàðàøå äâå ïðåñå÷êè ïðåä âàñ îò äîìà âè äî âòîðèÿ ñâåòîôàð? Äà, íå ïîìíèòå, è äà - òî÷íî òàêà, âñè÷êî òîâà îùå å òàì, â ïîäñúçíàòåëíàòà âè ìåãà-ïàìåò – òî íå å „çàáðàâåíî”, çàùîòî íèùî çàáðàâåíî íÿìà â ÷îâåêà. Ïðîñòî âàøåòî ïîäñúçíàíèå âè å îòúðâàëî îò íåãî, ïðåõâúðëèëî ãî å â „àðõèâ”, çà äà ìîæåòå âèå ñ ìàëêèòå ñè ìîçú÷åòà äà ïðîäúëæèòå äà ôóíêöèîíèðàòå ïðåç áóäíèòå è íåçíàéíî çàùî òîëêîâà „âàæíè” çà âàñ äíè îò æèâîòà âè.

***

Ïúðâèòå ìè ñïîìåíè ñà îò 891 ãîäèíà ñëåä Õðèñòà, ßïîíñêèòå îñòðîâè. Èçðàñíàõ â áëàãîðîäíè÷åñêî ñåìåéñòâî è ñúäáàòà ìè áå äà áúäà åäèí îò âîèíèòå íà Øîãóíà – áÿõ ñàìóðàé. Êàçâàõ ñå Øèìàäà. Ñïîìíÿì ñè âñè÷êî îò æèâîòà ñè äåí ïî äåí, ÷àñ ïî ÷àñ, ìèíóòà ïî ìèíóòà. Ìàéêà ìè íå áåøå ìíîãî êðàñèâà, íî ñå ïëúçãàøå êàòî ëîäêà ïî âúçäóõà. Áàùà ñè íå âèæäàõ ÷åñòî, èìàõ è åäíà ñåñòðà, êîÿòî âåäíúæ êàòî þíîøà âèäÿõ äà ñå êúïå ãîëà â ðåêàòà. Èìàøå òðè áåíêè ïîä ëÿâàòà ãúðäà à íîçäðèòå è âèíàãè áÿõà ëåêî îòâîðåíè, êàòî íà äóøåùî êó÷åíöå. Êàêòî è äà å... Íà òðèäåñåò è ïåò ìå îáåçãëàâèõà â áèòêà – áåøå æåñòîêà áèòêà, âðàãîâåòå áÿõà òðè ïúòè ïîâå÷å îò íàñ. Óìðÿõ, çàùîòî çà ìèã ñå óïëàøèõ îò ñìúðòòà è ñå ïîäõëúçíàõ íà òðåâà, îìàçàíà ñ êðúâòà íà åäèí îò äðóãàðèòå ìè – íèñúê íî ìíîãî ïîäâèæåí, êàçâàøå ñå Êàòàÿìà. Ñàìóðàèòå íèêîãà íå òðÿáâàøå äà ñå ïëàøàò îò ñìúðòòà, à àç çà ìèã ñå óïëàøèõ – êîãàòî ñòúïèõ âúðõó êðúâòà íà Êàòàÿìà – è óìðÿõ.

Ñåäåìäåñåò ãîäèíè ïî-êúñíî ñå ðîäèõ îòíîâî, â ñåìåéñòâî íà áåäíè õîðà â åäíî êàâêàçêî ïëåìå. Íà ñåäåì ãîäèíè íå áÿõ íàó÷èë ìíîãî çà æèâîòà, íî âå÷å ñè ñïîìíÿõ âñè÷êî çà ñàìóðàÿ Øèìàäà è çà íåãîâèÿ æèâîò. Îò âðåìå íà âðåìå èìïóëñèâíî ïðîãîâàðÿõ íà ÷óæä åçèê è ñå îïèòâàõ äà ðàçêàæà íà ìàéêà ñè çà ñïîìåíèòå ñè – íî òÿ, áåäíà è ðàíî ñúñòàðåíà– ìå ìèñëåøå çà ëóä. Êàêòî è âñè÷êè îñòàíàëè îò ïëåìåòî. Ïîìíÿ âñè÷êî îò äåòñòâîòî ñè òàì – þðòàòà, êîíåòå, âêóñà íà êóìèñà, ìèðèçìàòà íà êîæèòå, âúðõó êîèòî ñïÿõìå. Ïîìíÿ è áîëêàòà â äåòñêèòå ñè ãúðäè, ñòðóïåèòå ïî ðúöåòå è êàøëèöàòà, êîÿòî èçêàðâàøå îò ãúðëîòî ìè îãðîìíè æúëòè õðà÷êè. Óìðÿõ íà äâàíàéñåò ãîäèíè îò íÿêàêâà áîëåñò – âåðîÿòíî ïíåâìîíèÿ.  äåíÿ íà ñìúðòòà ìè åäèí îòâúðçàí êîí ñúáîðè þðòàòà íè, à îòâúí ìèðèøåøå íà ïðîëåòíè öâåòÿ. Êîíÿò áåøå êàôÿâ, à åäíîòî ìó óõî áåøå íàïîëîâèíà îòðÿçàíî.

***

Îíîâà, êîåòî ñúâðåìåííàòà íàóêà íå äîêîñâà â àíàëèçèòå ñè çà ñúçíàíèåòî è ïîäñúçíàíèåòî, å ñìúðòòà, ïðåðàæäàíåòî è óðîöèòå. Êîãàòî âñåêè îò íàñ óìðå, ñúçíàíèåòî è ïîäñúçíàíèåòî ìó çà ìèã ñà åäíî â îòâúäíîòî – è ïîñëå îòíîâî ñå ðàæäàò â íîâ ÷îâåê. Íî â òîçè ìèã, äîêàòî ñúçíàíèåòî è ïîäñúçíàíèåòî ñà îòâúä, íà òÿõ èì ñå ñëó÷âà íåùî. Ïúðâî, ñúçíàíèåòî áèâà èçïðàçíåíî îò ñïîìåíà çà ìèíàëèÿ æèâîò. Âòîðî, âñè÷êî ìàëîâàæíî íàòðóïàíî â ïîäñúçíàíèåòî êàòî èíôîðìàöèÿ, ñ èçêëþ÷åíèå íà íàé-âàæíèòå óðîöè, áèâà èçòðèòî. Óðîöèòå ñà îíåçè åëåìåíòè îò ìèíàëèÿ æèâîò, êîèòî ìàòðèöàòà íà ïîäñúçíàíèåòî íè å ñìåòíàëà çà ôóíäàìåíòàëíè è å ðåøèëà äà ñúõðàíè. Íîâèÿò ÷îâåê ùå óñåùà óðîöèòå êàòî øåñòî ÷óâñòâî, ãîâîðåíå íà ñúðöåòî, äåæà-âó èëè íåùî äðóãî, êîåòî íàóêàòà íå ðàçáèðà è íå ìîæå äà îáÿñíè.

***

 ñëåäâàùîòî ñè, òðåòî, ïðåðàæäàíå íàé-ïîñëå ðàçáðàõ, ÷å íå ñúì êàòî äðóãèòå. Ïîìíåõ âå÷å äâà ïðåäèøíè æèâîòà è ãè ïîìíåõ â ïîäðîáíîñòè. Áÿõ ñå ðîäèë êàòî äåòå â áîãàòî âåíåöèàíñêî ñåìåéñòâî íà òúðãîâåö ïðåç 1243 ãîäèíà. Êîãàòî ñòàíàõ íà äâàéñåò è òðè âå÷å èìàõ ñîáñòâåíà òúðãîâèÿ è ïúòóâàõ èç öÿëà Èòàëèÿ, Ãúðöèÿ, íà íÿêîëêî ïúòè ñòèãàõ äî Öåíòðàëíà Åâðîïà è äî Ñåâåðíà Àôðèêà. Èìåííî â Àôðèêà, â Ìàðîêî, ÷óõ çà íÿêàêâà ãàäàòåëêà êîÿòî ãîâîðåëà ñ ìèíàëîòî è âèæäàëà â íàé-äúëáîêèòå êúò÷åòà íà ÷îâåøêàòà äóøà. Íàìåðèõ ÿ â åäíà ñõëóïåíà êúùà â ïîêðàéíèíèòå íà ìàëêî ñåëöå. Îùå ùîì âëÿçîõ, òÿ ñêî÷è è íà íÿêàêúâ íåðàçáèðàåì åçèê çàïî÷íà äà êðåùè êúì ìåíå è äà ìå áëúñêà êúì âðàòàòà. ×àê êîãàòî èçâàäèõ êåñèÿ çëàòíè ìîíåòè, òÿ ãè ñãðàá÷è, ñåäíà âúðõó òÿõ íàïðàâî íà ïîäà íà ìèðèçëèâîòî ñòàé÷å è ìå çàãëåäà íàñòîé÷èâî. Íàé-íàêðàÿ êàçà íà ðàçâàëåí èñïàíñêè:
- Çàùî ñè äîøúë, òè, êîéòî çíàåø âñè÷êî çà ñåáå ñè? Íÿìàì êàêâî äà òè êàæà!
- Êàêâî çíàì? – ïîïèòàõ àç.
- Ïîìíèø çà÷åâàíåòî ñè îò Ãîñïîäà è âñè÷êèòå ñè æèâîòè ïîìíèø, íå ñàìî óðîöèòå!
- Êàêâè æèâîòè? Êàêâè óðîöè? Êàæè ìè êàêâî ñúì è ùå ñè òðúãíà! – çàìîëèõ ÿ àç.
- Ïðîêëåò ñè òè è óðîä ñè! – èçïëþùÿ ãëàñúò è. – Äóøàòà òè å æàäíà ïðå-æàäíà çà ïëîäà íà ïîçíàíèåòî, îòêàçâà äà ñå ïîä÷èíè íà çàáðàâàòà è äà ñå ó÷è îò óðîöèòå, êîèòî Òîé òè å èçáðàë! Òè ïîìíèø âñè÷êèòå ìóõè, êàöàëè ïî òåá - ïîìíèø è íå çàáðàâÿø! Òè òðóïàø àë÷íî, íî òîâà ùå òå ïîãóáè! Ìÿñòîòî â äóøàòà, êúäåòî ñå ïîìíÿò óðîöèòå, å ñàìî çà óðîöèòå – àêî ãî ïúëíèø ñ íåíóæíè íåùà, åäèí äåí ùå óñåòèø ãëàâàòà ñè äà ñå ïðúñêà è ùå çàñïèø âúâ ïîñëåäíàòà ñìúðò!
- Êàêâî çíà÷è òîâà? – ðàçòúðñèõ ÿ àç, íî òÿ ìå èçáëúñêà è çàëîñòè âðàòàòà.

Òàêà ðàçáðàõ íåùî, êîåòî òàêà èëè èíà÷å çíàåõ – ÷å ñúì óðîä – íî ìè îòíå îùå îêîëî äâåñòà ãîäèíè è äâà æèâîòà, çà äà ðàçáåðà äóìèòå íà ñòàðàòà ìàðîêàíñêà ãàäàòåëêà.

***

Õîðàòà, êîèòî ñòðàäàò îò áåçñúíèå, ñòðàäàò, çàùîòî ñúçíàíèåòî èì íå ìîæå äà ïîíåñå òîâàðà îò èíôîðìàöèÿ, êîéòî áåç ñúíÿ íÿìà êàê äà ñå ðàçòîâàðè. Òîãàâà òÿõíîòî ñúçíàíèå èçïàäà â êðèçà. Òå ñå ïîáúðêâàò. Õîðà êàòî ìåí – ðåäêè àíîìàëèè – ïðèòåæàâàò äèðåêòíà âðúçêà ìåæäó ñúçíàíèåòî è ïîäñúçíàíèåòî è â îòâúäíîòî ìåæäó äâàòà æèâîòà îòêàçâàò äà çàëè÷àò ñïîìåíèòå. Ñúçíàíèåòî è ïîäñúçíàíèåòî ñå ïðåðàæäàò â íîâèÿ ÷îâåê íåäîêîñíàòè. Òîâà äîíÿêúäå ìè ïîìàãà, òúé êàòî îò æèâîòèòå àç ìîãà äà ïîëçâàì âñè÷êî, êîåòî íÿêîãà ñúì ó÷èë – íå ãî ïîêàçâàì, çàùîòî íå èñêàì äà æèâåÿ æèâîòà íà ãåíèé, îò êîãîòî âñè÷êî ñå ñòðàõóâàò, íî ãî ïîëçâàì, çà äà æèâåÿ äîáðå. ( òîçè ñè æèâîò ñúì áîãàò è èçâåñòåí – íÿìà äà ñïîìåíàâàì èìåòî ñè, çàùîòî ìàëêî õîðà íà òîçè ñâÿò íå ñà ãî ÷óâàëè). Ïðîáëåìúò îáà÷å å, ÷å ïîäñúçíàòåëíàòà ïàìåò, ìàêàð è îãðîìíà, èìà ñâîÿ êàïàöèòåò. Òàêà, ïðè âñåêè ìîé ñúí â íåÿ ñå âëèâàò îùå è îùå íåíóæíè äåòàéëè – òå óäàâÿò óðîöèòå îò ìèíàëèòå æèâîòè è â êðàÿ íà êðàèùàòà áåçâúçâðàòíî èçïúëâàò ãëàâàòà ìè. È äîêàòî çíàì ïîâå÷å çà ñâåòà îò âñåêè äðóã æèâ ÷îâåê, àç íå çíàì êàê äà íàìåðÿ ùàñòèåòî...

***

Ãëàâîáîëèåòî ìè çàïî÷íà â êðàÿ íà 1996 ãîäèíà – æèâååõ ñâîÿ ñåäìè æèâîò, áÿõ íà äâàéñåò è òðè è âå÷å áÿõ åäèí îò íàé-áîãàòèòå õîðà â ñâåòà. Âñÿêà ñóòðèí ñëåä ñúí ãëàâàòà ìå áîëåøå âñå ïî-ñèëíî, íå ïîìàãàøå íèùî – è âå÷åð, óæàñåí îò î÷àêâàíåòî çà óòðîòî ñòîÿõ äî êúñíî è èçìú÷âàõ î÷èòå è ñëóõà ñè ñ êíèãè, ìóçèêà è ôèëìè. Ñàìî è ñàìî äà íå çàñïÿ è äà ñå ñúáóäÿ ñ îùå ïî-óæàñíàòà áîëêà íà ñóòðèíòà! Òîãàâà, â åäíà ìðà÷íà çèìíà âå÷åð, äîêàòî ñå íàëèâàõ ñ óèñêè è êàôå â êúùàòà ñè íà Èçòî÷íîòî êðàéáðåæèå, àç ñå ñåòèõ çà äóìèòå íà ìàðîêàíñêàòà ãàäàòåëêà. Çàðîâèõ ñå â Èíòåðíåò, ïóñíàõ âñÿêàêâè âðúçêè è íàêðàÿ ñå äîáðàõ äî âîäà÷à íà åäèí íå ìíîãî èçâåñòåí è äúëáîêî çàêîíñïèðèðàí òèõîîêåàíñêè ìàãüîñíè÷åñêè îðäåí. Íÿìà äà ðàçêàçâàì íàäúëãî è íàøèðîêî çà ïðàêòèêèòå èì – ñàìî ùå êàæà, ÷å â ñðàâíåíèå ñ òÿõ õîëèâóäñêèòå âóäó-ïðåäñòàâè ñà äåòñêî ïàðòè. Ïðèñòèãíàõ íà îñòðîâà ñ ÷àñòíèÿ ñè âåðòîëåò. Ìàãüîñíèêúò ìå ïðèå è èçãëåæäà çíàåøå ìíîãî äîáðå êàêâî ìå ìú÷è. Ãëåäàøå ìå ñ íÿêàêâî ñêðèòî óâàæåíèå è ñ ìàëêî ñòðàõ.
- Òè íÿìàø ñïàñåíèå – êàçà òîé. – Òàêà ñè èçáðàë – äà òúðñèø ïîçíàíèåòî ñàì, à íå ÷ðåç óðîöèòå Ìó...
- ×èè óðîöè? Êàêâî ñúì èçáðàë? Àç ðåøàâàì, êîè ñà óðîöèòå ìè...
- Èçáðàë ñè áóíòà.
- Íå ïîìíÿ äà ñúì èçáèðàë – çàèíàòèõ ñå àç...
- Èçáðàë ñè ãî òàì, îòâúä – è òîâà å åäèíñòâåíîòî, êîåòî íå ïîìíèø çà ñåáå ñè! Âñè÷êèòå òåçè æèâîòè íå ñè óñïÿë äà ðàçáåðåø êîé ñè, à òàì îòâúä ñè îòðè÷àë íåãîâèòå óðîöè è ñè òúðñåë ñâîè! Òðÿáâà äà îòèäåø îòâúä ñ îòãîâîðà, èëè ùå óìðåø ïîñëåäíàòà ñìúðò!
- Ùå ìè ïîìîãíåø ëè?
- Êîãàòî ñïèø, òè òðóïàø òåãëîòî â ãëàâàòà ñè – èìàë ñè ìíîãî æèâîòè, ñåãà ñè ïúëåí ñ ïëÿâà è ñè áåç óðîöè. Âåêîâå íàðåä ñè òðóïàë áåç äîðè äà ðàçãëåæäàø íàòðóïàíîòî. Ìîãà ñàìî äà íàïðàâÿ òàêà, ÷å äà íå ñïèø åäèíàéñåò ãîäèíè. Ïðåç òîâà âðåìå íå ùå ñå äîáàâÿ íîâ òîâàð è òè ùå æèâååø. Ïîñëå ìàãèÿòà ùå îòñëàáíå, òè ùå çàñïèø è ùå óìðåø. Ùå îòèäåø îòâúä. Àêî íîñèø âåðíèÿ îòãîâîð, òîãàâà ùå çàáðàâèø íåíóæíîòî – ùå îñòàíàò ñàìî óðîöèòå ìó – è òè ùå ñå ïðåðîäèø ÷èñò. Àêî íå ñè íàìåðèë îòãîâîðà – ùå èç÷åçíåø íàâåêè.
- Íàïðàâè ãî! – èçêðåùÿõ, óíåñåí îò áîëêàòà ñè.

È òîé îòíå ñúíÿ ìè.

***

È åòî ìå - óðîäúò. Åäèíàéñåò ãîäèíè íå ñïàõ è ðîâåõ â ïëÿâàòà çà îòãîâîðà – êîé ñúì? Êàêúâ ñúì? Èçáðàë ñúì äà òúðñÿ ñàì, ñðåùó íåãîâàòà âîëÿ? Òîãàâà ùå íàìåðÿ... Íî âå÷å ìè ñå ñïè, òîëêîâà ìíîãî ìè ñå ñïè. Ùå ðîâÿ îùå ìàëêî – åòî, òóê ñè ñïîìíÿì íåùè÷êî, êîåòî ìîæå äà ìè å îò ïîëçà... Íå, íÿìà ñìèñúë... Ñïè ìè ñå... Ìíîãî ìè ñå ñïè...

***

- Å, íàìåðè ëè îòãîâîðà? – ãëàñúò å ìåê è íå ñèëåí, à â ñúùîòî âðåìå êàòî ÷å öÿëàòà Âñåëåíà å íåãîâ âèñîêîãîâîðèòåë.

Îáãúðíàò ñúì â ñâåòëèíà.

- Íå ìîæàõ – ìàëêî òðîñíàòî îòãîâîðèõ.
- Èìàø îùå ìàëêî âðåìå. Íÿìà ëè ïîíå äà îïèòàø?
- Àç ñúì Àç? – ïðîáâàõ.
- Íå – â ãëàñúò ñå óñåùàøå ñúæàëåíèå, òúãà è, ñòðàííî, ìíîãî ëþáîâ.
- Ùå ìè êàæåø ëè êîé ñúì, ïðåäè äà ñè èäà?
- ×àêàõ äà ïîïèòàø. Òè ñè Ïàäíàëèÿò – ðå÷å.

Îñòàíàõ ñàì. Ñòàíà ìíîãî òúìíî.



Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 20.05.2009 @ 12:17:43 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   marcusjunius

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 5


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 17:21:37 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Óðîä" | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (14 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Óðîä
îò apostolicia íà 20.05.2009 @ 12:43:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïîíÿêîãà ñè ñòðàõîòåí ðàçêàçâà÷! Ìíîãî ìè õàðåñà!


Re: Óðîä
îò LiRa íà 20.05.2009 @ 13:33:01
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ÂÈÍÀÃÈ ñè ñòðàõîòåí ðàçêàçâà÷! :)) Õàðåñâàì îðèãèíàëíèòå òè òðàêòîâêè è íà÷èíúò, ïî êîéòî íàñëàãâàø ïëàñòîâåòå îò âíóøåíèÿ. È òîçè ðàçêàç Å. Çäðàâåé, Ìàðê! :))


Re: Óðîä
îò sradev (sradev çà ïîùèòå go.com go2.pl wp.pl) íà 20.05.2009 @ 13:42:47
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
òàêà å - çíàíèåòî å áîëêà è íèå ñå îïèòâàìå äà ÿ ìàõíåì, êàòî ÿ ïðîáóòàìå íà äðóãèòå


Re: Óðîä
îò salza (lorien575@abv.bg) íà 20.05.2009 @ 23:03:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íÿêúäå â äèàëîçèòå ñè Ïëàòîí ãîâîðåøå çà íÿêîëêîòî äîêàçàòåëñòâà çà áåçñìúðòèåòî íà äóøàòà - åäíî îò òÿõ áåøå, ÷å âñÿêî íîâî çíàíèå íå å íîâî çà äóøàòà, òÿ ñè "ïðèïîìíÿ", ñâúðçâà ãî ñ ìèíàëè îïèòè.

Ïðèïîìíÿø ìè îùå è çà îáðàçà íà äóøàòà íà ñìúðòíèÿ â êðèëàòà êîëåñíèöà óñòðåìåíà êúì âèñèíèòå íà àáñîëþòíàòà èñòèíà, íî íÿìàùà äîñòàòú÷íî ñèëè äà èçìèíå öåëèÿ äúëúã ïúò. Òîãàâà äóøàòà ïàäà íàäîëó êúì çåìÿòà, ïðèåìà îêîâèòå íà íîâî òÿëî è çàáðàâÿ íàó÷åíîòî çà Àáñîëþòà, çà äà çàïî÷íå ñëåäâàùèÿ öèêúë íà "ïðèïîìíÿíå" ïî âðåìå íà çåìíèÿ ïúò.

Âåëèêîëåïíè ñà ðàçêàçèòå òè, íÿìàì âèíàãè âúçìîæíîñò íà êîìåíòèðàì, íî ÷åòà ðåäîâíî.

ïîçäðàâè :)))


Re: Óðîä
îò pijama íà 31.05.2009 @ 03:20:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.androv.bookriders.net
Êàêâî èçêóøåíèå ñàìî. Äà ñåäèø â ñðåäàòà íà ÷åòâúòèÿ ñè æèâîò è äà ïîãëúùàø ðåäîâåòå íà Êåâåäî ñ ÿñíîòî ñúçíàíèå, ÷å ùå ãè ïîìíèø ïðåç îñòàâàùèòå òè, íàïðèìåð, ñåäåì æèâîòà...

Âñúùíîñò îãðàíè÷åíèåòî íà Ôóíåñ å ïî-ñêðîìíî. Âèíàòà ìó - ïî÷òè íèêàêâà. Íåñïîñîáíîñòòà äà àíàëèçèðà çàïàìåòåíîòî è â ïîñëåäñòâèå äà ñèíòåçèðà íîâè ìèñëè êàòî ðåçóëòàò îò îáðàáîòåíîòî çàïàìåòåíî. Òîâà å. Ìîæå áè å ïðîêëÿòèå. Íî íå å ñ óìèñúë. Âîëÿòà ìó íå å çàìåñåíà. (Äàëè è Ôóíåñ å ïðîâåë ñâîÿ äèàëîã ñ Íåãî? È êàê ëè å çâó÷àë òîé?) Âúâ âñåêè ñëó÷àé Ôóíåñ íÿìà äîñòúï äî Óðîöèòå, íî èçáîðúò äà íÿìà äîñòúï äî òÿõ íå å íåãîâ. Ïîíå å îíåâèíåí ïî îáâèíåíèåòî â õþáðèñ. À êîãàòî íå å íàëèöå õþáðèñ, Òîé âèíàãè å ìíîãî ïî-ìèëîñòèâ. Íî "ìíîãî ïî-ìèëîñòèâ"... Íå áèõ ñå íàãúðáèë äà îáÿñíÿ ñìèñúëà íà òàçè ìèëîñò íà ñÿìèÿ Ôóíåñ.