Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 795
ХуЛитери: 2
Всичко: 797

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКунчо Астрала
раздел: Хумор и сатира
автор: kasiana

Що ми трябваше да ровичкам в записките на дедо как се става вещер…
Прочетохме ги с фелдфебелката (жената) и тя увисна на врата ми като зряла тиква. И вика: „Те ти бизнес, Кунчо! Баеш там разни щуротии на хората и хоп – доларчета…Вземай акъл от дедо си и действай, че ония от Социалното скоро няма да ти предложат работа.”


„Добре, душко – казвам примирено – ама я няма втората книга на дедо.” Но благоверната не мирясва: „Ще я намерим, Кунчо, ще я намерим. Ти само кандисай да станеш вещер…”
Боже, тая жена ум няма! Изсумтявам нещо нецензурно по адрес на тъщата… И се замислям. Що ли пък да не уйдисам на булката? Сичките ни политици нали само това правят за половинките си и цялата си рода: кеф им на Хаваите, кеф им на Лазурния бряг, пък от мен фелдфебелката иска само да стана вещер. Вземам книжлето с вещерските скрижали на дедо и се зачитам… Ми то вещерството не било трудна работа. Следвайки указанията , написвам на малки листчета имената на известни предци с добавка „Яви се, когато те позова!” и заравям листчетата в корените на няколко дървета. Според дедовите скрижали корените на дърветата били техният мозък. Щура работа, ама щом дедо пише… Отивам на чардака, лягам в хамака и медитирам. Чакам да се осъществи връзката между дървото и човека, т. е. – мен. Изведнъж нещо ме изхвърля овъд небето. Боже, да не умрях? Поглеждам надолу и изтръпвам: вися в Космоса, а от мен към Земята се точи сребриста нишка. Чак до тялото ми в хамака, което блажено си похърква. Обзема ме неописуем екстаз. Ще ми се Хубавото Фифи от махлата да ме зърне. При тази похотлива мисъл мъжествеността ми се събужда и аз си представям как дзънкам двете звънчета на Фифините камбанарийки. Добре, че фелдфебелката не ме вижда. Озъртам се виновно и съглеждам едно огромно Око да ме гледа с укор. Синьо и мнооого, мнооого чисто. Не съм срещал такова на Земята…
Сещам се, че съм вещер. И чакам чудото. То не закъснява. В двора всичката флора шава. Каква ли ще да е тази дяволия?!
Неочаквано дрянът прави салтомортале, стъпва на клоните си и аз съвсем ясно виждам в корените му очертанията на човешка глава с всичките ù атрибути. Чия ли ще е?! „На Кубрат, глупако – дзиндзирикат алените дренки. – Не познаваш ли хана на Велика България?!” Че как ще го знам? Да не съм му бил във Фанагорията Първи съветник! А тия червенките и за Кубрат ли се лепнаха? И него ли искат да си присвоят? Пък аз с това вещерство взех, че им направих неволна реклама. Я да си мълча, може някое хонорарче да пуснат след изборите. „Ще ти дам аз на теб едно хонорарче, хайлазино! И никой не се е лепнал за мене. Ти сини или жълти дренки виждал ли си? Да не съм слива или круша? – гръмва Кубратовото коренище като йерихонска тръба и аз едва не пропадам от космоса в стратосферата. Но Окото ми пуска някакво сребристо бънджи, което ме хваща, миг преди да полетя към фелдфебелката…
Че като заподскачаха ония ми дървета, че като се заподреждаха до Кубрат с коренищата нагоре, че като почнаха да спорят с него кои били по-добри, кои били по-честни, кои били пó Дуло – една олелия настана. По едно време един стар бряст оттатък реката се размърда, направи и той салтомортале и се изправи срещу всичките: „Какво сте се развикали българоубийци такива! И ти що ги слушаш, ювиги наш? Не виждаш ли, че са преродени византийци, сега ще им взема черепите…” Щом спомена за черепи, веднага познах, че е Крум. Стана тя каквато стана. Ами сега! И аз грехове имам. То Христос ни ги опрощава, ама Крум ще ли?!
Долу се размърда крушата. Тя пък защо? От нея ме хваща разстройство. Ще вземе някой плод да цопне върху медитиращото ми тяло и после как ще се върна в него? Но Крушата хич не се интересува от тревогите ми. В корените ù ясно се чува грухтене. Че това е Пенчо, ланското прасе на даскал Кольо. Що ще при особите. „Я, стига, Кунчо! – грухти прасето – Да не мислиш, че свинете са по-малко човеци от хората. Погледни надолу и сам ще се увериш. Крушата изгрухтява и се връща на мястото си.
Но какъв е този оглушителен тътен. Всички дървета са отново с короните нагоре.
В планината нещо бучи. На левия бряг на реката депутати и министри са на барбекю-купон. На другия бряг грухти новото прасе на даскал Кольо – Ивчо. Тътенът нараства. Огромни водни талази напират към долината. Искам да предупредя купонджиите за опасността, но в синия ирис на Окото виждам изписани думите:”Майната им на политиците, Кунчо, тях грижа ли ги е, че си безработен? Гледай им сеира и толкоз!” Искам не искам, аз друго не мога да сторя. Едното ми Аз хърка в хамака, а другото –закачено за Окото… Долу във водата се мятат риби, купонджии, дърволяци. И Ивчо – новото прасе на даскала. Шляпурка из бучащата река и се мъчи да се покатери на един дънер. И успя, хайванчето! Край дънера цамбуркат и купонясалите политици. Боже, ще се удавят! – мисля си милозливо. „Няма да се удавят, Кунчо, те са устойчиви като хлебарките ! – шушне Окото – ще се поплацикат малко и толкоз .”
Като си помисля – право е Окото. От близо двайсет години насам все едни и същи пеят на електората. И като във виенско колело се въртят – ту долу, ту горе, но никога отвън… Ето и сега цамбуркат, наобиколили дънера с Ивчо. И току скачат с вилиците си към клетото хайванче. А то, горкото, усетило опасността, търчи напред- назад и квичи.
Отиде му Коледата на даскала…
В същия миг гледам фелдфебелката излиза от вкъщи. Окото разбиращо спуска душицата в тялото ми и аз заемам позиция.
- Кунчо, що се излежаваш, бе! – буботи над главата ми тя.
-Медитирам Лутурке – изпъшквам аз, едва успял напълно да се напъхам в анатомията си.
-Що бързаш? Ей ти втората книга. В нея дедо ти пише, че преди медитация требе да постиш, иначе вместо истини, ще ти се явяват разни кошмари.
-Тъй ли, питам уж учуден аз, а наум си мисля: „Че това преди малко какво беше?” Но стискам зъби фелдфебелката да не разбере какво е ставало с мен, че ще ме разнесе из махлата, и ще ми лепнат за резил прякора Кунчо Астрала…
На вратнята някой тропа…
- Кунчо - чувам гласа на даскал Кольо, - да си виждал тъдява прасето ми Ивчо! Хукна към ония купонджии отсреща и се не виде повече…


Публикувано от valka на 17.05.2009 @ 17:56:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   kasiana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
322 четения | оценка няма

показвания 41455
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Кунчо Астрала" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Кунчо Астрала
от sineva на 17.05.2009 @ 18:24:01
(Профил | Изпрати бележка)
И като разказвачка те харесвам.
Май съм ти го казала вече?
Здравей Кас!:))))


Re: Кунчо Астрала
от kasiana на 17.05.2009 @ 18:34:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Принцесо!!!

С обич!:))))))))))))))))))))

Касиана

]


Re: Кунчо Астрала
от radi_radev19441944 на 17.05.2009 @ 18:47:59
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Весели работи виждаш. Съвсем правилно.


Re: Кунчо Астрала
от kasiana на 17.05.2009 @ 19:14:51
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Ради!!!

Това е писано преди 3-4 години, но кой знае
защо днес му дадох обществен живот.

Поздрав!!!

Касиана

]


Re: Кунчо Астрала
от anonimapokrifoff на 17.05.2009 @ 20:30:45
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми, и то много!


Re: Кунчо Астрала
от kasiana на 17.05.2009 @ 21:09:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Аноним!!!

Тъкмо се връщам от твоята страница,
където вече по-често ще се отбивам,
защото ми хареса там.

Касиана

]


Re: Кунчо Астрала
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 18.05.2009 @ 06:36:59
(Профил | Изпрати бележка)
:-)


Re: Кунчо Астрала
от kasiana на 18.05.2009 @ 10:03:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Алиса, че отдели време
за щурата ми сатира!!!

С обич!:)))))))))))))))

Касиана

]


Re: Кунчо Астрала
от razkovni4e на 18.05.2009 @ 11:06:30
(Профил | Изпрати бележка)
усмихна ме...речовита си и хубаво пишеш.


Re: Кунчо Астрала
от kasiana на 18.05.2009 @ 12:39:01
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Разковниче!!!

С обич!:))))))))))))

Касиана

]