Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 814
ХуЛитери: 3
Всичко: 817

Онлайн сега:
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛъжа - изпуснати мисли
раздел: Есета, пътеписи
автор: lepidopteria

... И покълна между нас лъжата... пропълзя на пръсти, тихо, и се шмугна помежду ни. Почвата й се стори, вероятно, подходяща и тя разцъфна като красива орхидея. Ароматите й се разнесоха във въздуха и затрептяха благоуханно. Мамещите й тичинки се протегнаха и сграбчиха заблудените ни души.
Наркотик!
Опиянени от дъха й, омагьосани
от красотата й, се втурнахме към въображаемите истини на лъжливото цвете. Малкото коренче, от което бе покълнала, се бе превърнало в огромно коренище, което оплиташе в здравата си мрежа и двама ни... Аксоните и дендритите му се сливаха едни в други и правеха ажурената й плетеница все по-здрава и по-гъста. До нас вече не достигаше светлина. А ние и нямахме нужда от нея, защото нещата отвътре-навън не стояха така. От кълбото на коренището, в което се бяхме сгушили, гледката беше различна – сгъстената тъкан ни приличаше на ефирен тюл, предпазващ ни от лъчите на Истината. Но и тя не си даваше много зор да ни открие, нито пък имаше желание да се бъхти за спасяването на окованите ни души. Само аромата на растението ни напомняше, понякога, че има и друг свят, ала той не ни впечатляваше с нищо. Затова и не го търсехме.
Нямахме нужда от него. Той ни беше чужд. Ние живеехме хем в голямото коренище на посаденото от нас растение, хем в малката торбичка от лично наши лъжи. Хем не виждахме хората, хем не виждахме и себе си. Всичко се заключваше и се възприемаше във фалшивата светлина на цветето. Като светлината на лампата, към която се устремяват нощните твари. Изобретение! (Говоря за светлината на лампата.) И тя е наркотик, но очевидно не за нас... Ние... Смешно е! Единственото, което ни свързва, което ни прави `НИЕ` е плетеницата от лъжи, в която сме омотани... Собственоръчно! И странно – няма болка. Никой от двама ни не страда. Никой не обвинява другия, защото другия ще разбере за лъжите на първия...
И така се лъжем, че сме истински. И си вярваме! Да! Вяра винаги има, по-скоро ни е нужно да я има, за да се чувстваме добре... За да не се засягаме и да не ни боли. Почти като хипократовска лъжа! Или истина?!... Не ми се ще да знам! Дори не ми е потребно. И на двамата не ни е нужно. Живеем си зад тюлените завеси на коренището, без даже да се надяваме, защото и Надеждата, като всичко останало, се е загърнала в своя собствена мантия. Като с фередже, ала тя е скрила и очите си... Тя е избягала от нас, а може би ние сме избягали от нея?!...
Дали в лъжата има Надежда?!
Едва ли!
Може би ако поне единият от нас беше извън коренището... Тогава, сигурно, щеше да има надежда. Щеше да има мъничко снопче светлина, към което другият да тръгне... Уви! Ние сами се вплетохме в лъжите си. Лъжехме всички – роднини, приятели, познати – после се лъжехме един-друг, после сами-себе си... И така затворихме кръга. Обрекохме се да останем в тъмното. Но пък не се оплакваме! Така също ни е добре! И така може да се живее.
Въпросът е: ДОКОГА?!
Ще видим! Ще узнаем! Нали?!...
23. 04. 2004г., гр. София, Надежда


Публикувано от alfa_c на 16.05.2009 @ 23:22:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   lepidopteria

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 07:21:17 часа

добави твой текст
"Лъжа - изпуснати мисли" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.