Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 716
ХуЛитери: 0
Всичко: 716

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПо Резвая за моруни
раздел: Есета, пътеписи
автор: copie

В Резово сме – със сина и племенницата, той на 8, тя на 11 години. Много са готини – Куку и Пипе, навити хлапета.
По принцип летуваме в хотела на Данчо в Приморско, децата имат пръчки, макари, кукички, плувки, редовно купуват червеи в кутийка с дупки на капака (да дишат!)и ги държат в хладилника, между плодовете, така че аз тоя хладилник гледам да не го отварям
(може да са плъзнали), и се правят, че ловят риба – това се случва на устието на Ропотамо, където Тотко ги обучава на риболов. Тотко е най-големият рибар между Бургас и Приморско, но тоя ден сме в Резово, и обядваме в клубчето на кея, където наистина има и прясна риба, и страхотна рибена чорба, където място не можеш дори да запазиш – винаги е препълнено. Собственикът, прочутият Паяка, сяда до нас и ги разпитва. Ловите ли риба? О, ловим! – с възторг отговарят те. И какво ловите? Ми каквото се хване – меджит, дребен сафрид... Хе, губите си времето! – заявява старият резовски лъв. - Да кажете на майка ви да ви доведе на Резвая – за моруни!
Децата са стъписани и ме гледат очаквателно. ОК, казвам, ще ви доведа!
Те си знаят, че не мога да им откажа приключение.
Разговорът между хлапетата и барабата взема обаче някакви фантастични посоки.
- В Резвая се въдят моруни по 300-400 килограма! – казва той. - Само хайверът им е по сто кила!
Синът ми обожава хайвер. Край, вече е шашнат. Девойчето е по-скептично, но виждам как здравият женски разум я изоставя...
И на какво ги хващате? Това е тя. Ами на месо, сурово! Тва е Паяка. И как ги изтегляте? Това съм аз. Ами викаме помощ! Тва е Паяка.
Обядът свършва, но темата не.
Пътуваме към Приморско и установявам, че децата са абсолютно запленени от бъдещия лов на моруни.
Няма как – обещала съм им го. Но се опитвам с прости думи да им обясня, че е невъзможно в Резвая да се въдят такива моруни. Вярно, че живеят в Черно море и че си хвърлят хайвера нагоре по реките, които се вливат в него, но 300-400 кг риба!... Това е дунавски мащаб, не на Резвая!
Обаче децата са оглушали.
И на другия ден сме обратно към Резово. След като сме купили от супера 2 опаковки пресни пилешки бутчета. И всички възможни риболовни такъми са в багажника, включващи новозакупената дебела корда и големи куки, по-големи от тия за паламуд. Резонно - паламудът си е едно джудже в сравнение с моруната.
Юлски ден, по обяд, 40 градуса на сянка, но има ветрец, живее се.
Не и на речното равнище на Резвая.
Непосредствено над водата й са направени дървени скари за настаняване на рибарите, примерно, но от там до истинския бряг нагоре има поне метър и половина. Ние слизаме на скарата и изведнъж се озоваваме в нещо като камера-душегубка – ветрецът е горе, а тук долу температурата гони поне 60 градуса (по Целзий, разбира се). Но децата са настървени за моруни. Оглеждаме се – сами сме на скарата. И кого ще викаме за помощ – промърморвам... Отсреща турските граничари ни наблюдават, може и да пазят моруните, но в краен случай ще помогнат? Едва ли...
Изваждам опаковките със сурови пилешки бутчета и режа едри парчета. Децата ги забождат на големите куки и замятат. След десетина минути всичката вода от клетките ми изплува по кожата ми и се изпарява. Ще се спаружа. Нямам въздух. Нямам шапка или кърпа. Мозъкът ми се изпича. Призовавам към финал, но не ме чуват. Започва да вони – бутчетата вече са развалени, за няма и половин час (защо не взех замразени, да траят повече?). Почвам да си мечтая да излезне една гигантска моруна и да глътне дечицата. Да не е луда в тая жега – спи някъде в тъмнозелената вода, на самото дъно. Това дъно ме привлича неустоимо.
Спасението идва, не е неочаквано, че е от сина ми, девойката е по-издържлива. Той за незнамкойюбилеенпът е закачил въдицата в някакво дърво и абсолютно отказва да я стъкми наново. Изтощен е.
Господи! Благодаря ти!
Благодаря ти!
Така оживяхме, благодарение на един плаващ пън.
Децата и досега смятат, че просто не са имали късмет тоя ден с моруните.


Публикувано от Administrator на 09.05.2009 @ 10:01:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   copie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 4652
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"По Резвая за моруни" | Вход | 6 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: По Резвая за моруни
от Liulina на 09.05.2009 @ 10:44:32
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
да в тая жега
какво ли не си мисли човек ;)


Re: По Резвая за моруни
от radi_radev19441944 на 10.05.2009 @ 21:39:04
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Отвори ми апетит за тия моруни


Re: По Резвая за моруни
от pijama на 10.05.2009 @ 01:51:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.androv.bookriders.net
Еееех, какви моруни съм вадил, аз! :)))
Над 1.80. "И като я метна на тревата!" :))

Иначе най-хубавият риболов си остава пъстървата. Ама не там по някакви развъдници. 30-40 км след Асеновград. Някъде навътре по Родопските чукари (не мога го напиша това "Родопските" с малка буква. Няма начин). Има едни скрити долини с буйни потоци и тихи вирове тук-там. Веднъж даже настъпих бурканчето с червеите и се пльоснах във вирчето от 2 м височина. Пъстървата като ме чу и замина към Гърция на почивка. :)) Приятелчето, с което бяхме ме изгледа кръвнишки, прибра си въдицата и си извади книгата. :)))
Ама ко съм седнал да ти разправям за рибарство и аз. :)

Много различен стил на разказване тук. Различно от последните ти неща, които четох. :)




Re: По Резвая за моруни
от HANS на 09.05.2009 @ 23:45:08
(Профил | Изпрати бележка)
Пън загнива, надеждата остава! Всички дунавски рибари
мечтаят за крайморски речен риболов, всички резовци - за
дунавско кълване! Поздрави!


Re: По Резвая за моруни
от Silver Wolfess на 09.05.2009 @ 12:34:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Единият ми корен е резовски, Копие. Накефи ме на мах. :-) :-) :-)
Поздрав!


Re: По Резвая за моруни
от iar на 09.05.2009 @ 15:37:28
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави колега! и аз съм малко любител-рибар. Не се притеснявай, друг път ще кълве!...
Все пак е имало полза - иначе нямаше да напишеш разказа! Ето,пак е имало улов - и не е лош!...