Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 951
ХуЛитери: 0
Всичко: 951

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНа пода лежат срязаните ми конци
раздел: Разкази
автор: anton_fotev

Закуската бавно изстина в супника между нас – приличаме на тъжни богове, които наблюдават загасването на вулкан, който може да се побере в шепите им.
След още пет минути целия ми труд ще отиде по дяволите, но това изобщо не ме вълнува. Иронично е, понеже готвя за пръв път от десет години и съм дала всичко от себе си между забравените стени на кухнята. Само че сега не ме вълнува....
- Този път няма да финансирам преизбирането ти – изрича го бавно и спокойно, почти със състрадание. Казва го за втори път и най-накрая проумявам думите му.
- Но... – гласът чезне в гърлото ми, понеже разбирам всичко. Спомням си думите на баба ми, че мъжете напускат съпругите си, а любовниците просто захвърлят. Мен направо ме пускат в кошчето....
- Постигнах разбирателство с Петров и Сотиров. А ти си част от споразумението ми.
Усещам думите му като невидимо опъване, което издърпва костния мозък от скелета ми, скрит под уязвимата плът. В съзнанието ми избухва с ярки цветове спомен от дълбокото детство – шарена кукла на конци, с която татко носеше навсякъде с нас и ни правеше домашен театър. Една нощ във вилата ни влязоха груби мъже и обърнаха всичко с главата надолу. Единият от лошите чичковци настъпа куклата с крак и напъна конците й... помня как те с пращене се отпраха от малкото тяло, оставяйки го мъртво и неподвижно... кой е казал, че марионетките копнеят за свобода?

- Анна, чуваш ли ме? – гласът му става с една нотка по-остър, по скоро леко разтревожен, с което едновремно успява да изрази укор и загриженост. Искрен е – усещам го. По неговия жесток, суров начин – той обича и вниква в сърцата на всички, дори на враговете си. Той е най-чувствителния човек, когото познавам... само, ако имаше сърце....
- Какво ще стане с мен, Вихрен?
- Ще ти платя лечението, разбира се!
О, той знае! Ако той беше политикът в двойката ни, щеше дори да се ожени за мен. Раковоболните съпруги са добър актив в избирателните кампании. Само че той е банкер и дава парите. Много пари, наистина много... А този път не ще има възвръщаемост... Куклата е повредена и скоро ще спре да танцува...
- Искам да ми направиш дете! – изстрелвам го толкова рязко, че сама се изненадвам. Никога не съм мислела за това... дори и когато преди седмица лекарите ми казаха, че имам най-много две години живот. Всъщност година живот и последващи дванадесет месеца биологично съществуване, което ще прекарам в непрекъснат морфинов сън. Но набливажането на смъртта ни помага в осъзнаването на истинските желания. Аз съм на тридесет и пет, и никога няма да навърша тридесет и седем – затова в този миг всичките ми приоритети се променят. Искам дете – шокът от изригването на това могъщо, първично желание сгърчва корема ми, кара поетата храна да встъпва в непознати химически реакции със стомашните киселини.

После самото ми съзнание се включва в упахата пред тази клетва... да, това е клетва която пропъжда мъжа или го завъзва към слабините на жената.... към онова, което е зад тях, вътре в самите нас. На теория въпросът е страшен за него, а не за мен – така пише в дамските списания и книги... но в този миг имам чувството че тези статии са писани от еманципирани феминистки или от мъже психолози, които просто екстраполират с нелепите си теории. Много е наивно – вместо него, казаното разголва мен... Куклата е хванала в шепички конеца и го дъпра много внимателно, почти страхливо – молейки стопанина да й обърне внимание с чувствителните си, обичащи пръсти.... Винаги съм си мислела, че в такава ситуация ще съм способна на ярост към него – наистина съм била наивна. Коленете ми трепярят, скрити под дългите поли на белоснежната покривка.

- Знаеш, че желанието ти е неразумно, нали? – той ми се усмихва тъжно – имам семейство, а връзката между нас никога не се е крепяла на желанието, макар че си страхотна в леглото. Имахме интереси, Анна.... взаимни интереси и не може да отречеш, че докрая не те предадох.
- Напротив, споразумял си се с Петров и Сотиров за мен – това би трябвало да го изкрещя, но по-скоро излиза като прошепнат въпрос. Още докато го изричам, разбирам, че съм несправедлива.
- Казах, че си част от споразумението ми с тях. Разбрах ме се, да те оставят на мира във всеки един смисъл.... ако и независимо какво се случи с мен. Няма да закачат и зависимите от теб по-малки фигурки. В случай, че се излекуваш, може дори да помислим за връщането ти в твоя бизнес.
- Така ли? И колко струва такова устно споразумение? – обажда се политикът в мен.
- Професора стана гарант, че всеки ще изпълни своето.... – проронва той и на мен ми настръхват косите. Споменатия е самият сатана, облечен в плът... думата му мести планини от пари и реки от кръв. А аз съм история!
- Върви си, Вихрене – проронвам го тихо, с въздишката са свличаща се върху пода кукла. Не искам да види как се свивам от страх и рева от ужас. Ще умра, ще умра, ще умра... а той ми говори за политика, пари и сделки. Колко студено е сърцето му, когато допуска вероятността да оцеля и се върна на необходимата му позиция. Нима само преди миг поисках семето на този леден мъж. Май съм пред истерия...
- Върви си, Вихрене – повтарям и той го прави, но първо попива със салфетка ъгълчетата на устните си. Нищо, че не е докоснал лъжицата си...
Тръгва си и ме оставя сама... На пода лежат срязаните ми конци.


Вариация по "Пазарен ден е, кукло(води) на конци..." на Rainy


Публикувано от alfa_c на 24.04.2009 @ 15:54:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anton_fotev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
317 четения | оценка няма

показвания 7497
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"На пода лежат срязаните ми конци" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: На пода лежат срязаните ми конци
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 24.04.2009 @ 21:42:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Не усети как вулканичната стихия започна да го залива.
ТЯ мълчаливо прегази останките от спокойствие, затаени в слънчевия сплит, превърна го в огнено кълбо, което избухна с всичките си искрящи лъчи и порази с ударната си вълна стоманената му същност. Желязото започна да рони сълзи от безпомощност и се разтопи в прегръдките на ярката горещина, докато безмилостната стихия обхвана в мъртва хватка сърцето му. Разкъса го на всичките му капиляри. Огънят помете крехкото стъбло на цветенцето, впило корен там, в най-дълбокото. То се сгърчи в танца на смъртта, но очите му не се затвориха и укора в погледа му щеше да го преследва, докато диша. И издъхвайки, то упорито и тайничко стисна в шепичката си зрънцето щастие, докато стихията си доставяше неистово удоволствие от неговото унищожение.
И горда от постижението си, тя стремглаво се запъти към последната цитадела.

Очите му се затвориха от пронизващата болка, стиснала в менгемето си мислите и съзнанието му. И те се предадоха. Подчинени на белезниците, оковали красивото в него, отчаяно наблюдаваха вихъра на дяволите, дочакали своя звезден миг. Безмилостно потушавани, грубо заравяни и жестоко погребвани, прокълнатите червеи на греховете, съмнението, недоверието, ударите, обидите, мъката, калта, страстите, наказанията, тъмнината, обвиненията, егоизма, отмъщенията, раните, нещастието, пропастите, злобата, чуждите предателства, собствените грешки, непростимите вини изпълзяха подличко като зрители на арената. Гладиаторът щеше да си получи заслуженото. Гибелта му витаеше във въздуха и те го предусещаха със всичките си сетива. И в типично подмолния си стил щяха да го смачкат, но едва след като сринеше и паднеше, изтощен от собственото си безсилие. И безверие.
Без да протегне ръка към никого. Сам. По негов избор.

Мислите му избухваха една след друга, причинявайки кратери от поражения без лечение и хриповете на тези каверни започнаха да го душат. Сърцето му затуптя за миг, но само за да бъде взривено отново и отново. Тишина прониза Нищото.

:)
Част от текст, с който ти се сблъска случайно преди време. Моята вариация по стиха...

Страхувам се, бро, че в твоята си се плъзнал отново по допирателната, а не си поел по абсцисата, водеща до центъра на координатната система. В което няма грам лошо! Всеки има своята уникална вселена, и така трябва да бъде и е чудесно, когато различния им допир създава светове.
Радвам се, че се получава при теб и ти благодаря за вниманието и отношението!



Re: На пода лежат срязаните ми конци
от Anton_Fotev на 27.04.2009 @ 10:59:32
(Профил | Изпрати бележка)
Аригато домо, Даре сама! ;)

]