(не се препоръчват за читатели, които обичат да си бъркат в носа)
1
Барон Eugen de La Mindya толкова заобичал селцето Миндя, че трайно миндясал. През пролетта седял в Миндя и поемал с деликатните си аристократични ноздри люлякови аромати, през лятото шмъркал дъха на узрели нивя и поправял часовниците на селяните, а в есенните и зимни дни се занимавал със социални практики. А зададели ли се избори - направо пощръклявал по това си увлечение. Тогава практикувал непрестанно социални практики - практикувал дори когато свирел с дядовата си мандолина до огнището и сладкодактилно подпръцквал.
2
След едни избори на миндянския селянин Евстати му се повредил часовника и той тутакси изтичал при селския часовникар бай барон Eugen de La Mindya. Баронът огледал часовника и го върнал на Евсати. "Какво ще кажеш бай Eugen de La Mindya?", попитал Евстати. "Стоп машина!", отвърнал баронът. "Твоят сахатник (watch), Евстати, е по-умен (more clever) от теб и твоите вмирисани, дебелоглави и оскотели братя-селяни. Дори и машинарийката се е засрамила от противния ви избор и съвсем безвъзвратно е спряла на тиктака. Така, че мили ми Евсати, свиньо балканска, за теб и твоите събратя времето закономерно е спряло!", отсякъл баронът.
3
Барон Eugen de La Mindya обичал много да се замеря със социални прогнози. Пълнел големите джобове на коженото си яке с прогнози и се замерял навсякъде - и в кръчми, и по мегдани, и по седянки, и по конгреси, дори и по семинари мятал прогнози, а в редакциите на разни газети щом влезнел първом с прогнози замерял наред. Понякога така се развихрял, че целият почервенявал, с ръце ръкомахал, прогнози хвърлял, просто ужас!
4
През една ноемврийска нощ кротък сняг навалял в селцето Миндя. Събудил се в тази тиха зимна утрин барон Eugen de La Mindya, погледнал през запотеното прозорче снежната прелест и на часа решил бързешком да измайстори един снежен човек преди да подхване всекидневните си занимания по социални практики. Речено - сторено. В ранната утрин край двора на барона минал Евстати - свободен миндянски селянин, страстен участник и първенец в кръжока по "Социални практики", воден лично от Негово Баронство Eugen de La Mindya. Видял снежния човек, Евстати и си рекъл: "Нещо се е случило в дворното пространство на барона. Кратката визуалната извадка ми подсказва, че е нарушена легитимната композиция на обитавана от барона витална ниша. Първото нещо, което трябва да бъде сторено в подобни ситуации е нещата да се обговорят. Така еманираните в социалното пространство сигнали ще бъдат разконспирирани адекватно. Явно е, че нарушената снежна цялост в бароновия двор е натоварена да излъчва мощни политически послания. Особената цел на обговарянето, движещия мотив на дискурса, дефинитивно по методиката на Хюбнер-Розенбаум, е психосоциалната интерпретация на видимото за улавяне на невидимото такова, каквото и да означава това. Ето аз виждам снежен индивид - на главтата му е нахлупена празна тенджера, носът е твърд и червен, в ръцете му е поставена жълта метла, а тялото му все още е неопетнено бяло. И аз припознавам на часа в снежния индивид модел на управляващата политическа класа на тази страна. Колко е мъдър нашия учител Eugen de La Mindya, тъй щото е натоварил дори и снега с многопластови послания!". Така си говорел бай Евстати и бързал към миндянската кръчма за да сподели разгадания код на бароново послание.
5
Барон Eugen de La Mindya всеки четвъртък събирал селяните на мегдана и им казвал едно и също: - Уважаеми селяни, знайте че аз винаги съм предпочитал истината пред лъжата! За мен винаги е било неимоверно по-приятно и възбуждащо да усещам стройните изящни бедра на истината върху раменете си, отколкото да бъда обхванат в обръча на противно дебелите и къси крака на лъжата!" Селяните пушели и се хилели под мустак.