Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 698
ХуЛитери: 3
Всичко: 701

Онлайн сега:
:: rosi45
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТъжба
раздел: Разкази
автор: DIMITARSTOYANOVNOV


от
Минчо Николов Дунчев

седемдесет и пет годишен пинсиюнер. Живущ в с.Иманово Габровско. На ул. “УИЙЛЯМ ГЛАДСТОН” №І, роден на 13 юлий, 1920 год в с. Рибарово, Бургаска околия.

        Господин капитане идвам да ви са оплача послучай на обира който стана с мене около осем, осем и половина часа на гарата по видело тази сутрин. Уткраднат мий кафян куфар от много хубав картон с катарами, където си държах един мелион лева. Човекът не го познавам, а парите ги и имам от къщата. Къщата ний я имахме още от преди дивети и аз там съм са родил. Майка мий Радка петрова Недева от съседното село. Баща ми пък е Никола Дунчев Минев. Той имаше магазин в Бургаз. “Кинкалерия – Минев” са казваше и беше акциунер на Популярната банка. Братя и сестри нямам за което са подписвам. Значи трябва да съм бил двайси, двайси и шес, седем гудишен като ни зеха къщата и магазина и тати умря. Само ни съ живей. За туй си зех жина, тя пък да са случи от габрувските села. И като и мама умря петдесет и четвърта год. – отидохми да живейми там. Жина ми са казваше Иванка Велева Дунчева. По баща Хараламбова. Те са известни от него край може и да сте ги чували. Може да излезем някък роднини и вий по-хубаво да ми помогнете. Ни ва знам вие от кой край сте? То в София всякакви ги има – може и от Москва да сте. Ще прощаваш ама то в живота всичко са случва и човек до довека опира. Жината взимаше хубави пари от консервеата фабрика, а мене не ма щяха никъде. Изкарал съм трето отделение имахме много добитък и трябваше да го гледа някуй. Край тати можеше и у търговията да са уловя, ама нали стана тая работа с него и с къщата. Работил съм обща работа. По строежи повечето, ама и по ниви където има нешто тежко за носене едно друго. Всичко съм работил значи. Седемдесета година и като жената умря ме взеха пазач на винзавода. Щото аз спирт не употребявам. Неорганизиран трезвеник съм откакто се помня. Та там изкарах баят време докато се закача за пенцията и докато стана тая работа с демукрациата нали. Като става тая работа и идват при мене едни хора с писмо. Тъй и тъй работата казват знаеш ли, че си станал чорбаджия на една къща с двор в Рибарово Бургаско ей го писмото. Мене ми са обърна душата. Как няма да знам нали аз там съм са родил и съм прораснал. Нали заради тая къща тати умря и всичко. Имаш ли викат нутариално плащаме ти половин мелион веднага. И ма оставиха да размисля де. Тая къща господин капитане и на главата и на сърцето ми е поникнала. Но който кавото и ще да ми разправя където човек се е родил и пораснал – там си и остава до края на живота си. Ето например аз. Педесе години съм я сънувал тая къща. Христо Пенчев от Иманово и той е много известен може пък с него да се познавате или пък да сте роднини, че той ми вика искай им вика един мелион и да видиш че ще дадат. И вярну. Аз като им казах и те малко хъката – мъката ама се съгласиха. И аз се съгласих, защото спомените са хубаво нещо, ама Рибарово е далеко. Държавата се обърка и не е много за ходене. С тези двамата. От Бургаз са. Едина са казва Баташки. Другаря му не го знам как. Утидуми извадихме нутриалнуту и им продадух къщата. Какъвто страх съм брал само аз си знам. Бройл съм парите на пътя в едни шубраци че нямаше време. Наоколо хора, коли, минават – всеки може да та обере! С оранжеви ластици са стегнати парите. Точно един мелион значи. И от Бургаз на влака право за София. Аз нали съм хитър викам първо трябва да са поогледам в коя банка дават по хубави лихви и там да ги внеса парите нали. Христо Пенчев например има петдесет хиляди в десекасата и от тях си живее. Пък аз що ще имам един мелион и няма да направя тъй а? Мислех днеска да вкарам парите в някоя банка и нощеска да вървя за Иманово. Хубаво ама ето какво стана значи. Да им опустеят и лихвите!!! Аз си почивах на гарата щото вече съм стар и тъкмо се канех да питам някого къде са намира банката дето дават хубавите лихви и този чъпкънин ма нападна. Напсува ма на майка. Запуши ми устата. Извади ми нош. И най-важното избяга с куфара дето си държах парите. Свидетели имам много. Цялата гара ми е свидетел дето се казва. Вашите другари дето бяха там също са ми свидетели. Свидетели са ама не можаха да го уловят защото той бага баят бързо и скочи на един влак. Тоя мелион значи аз сам го имал всичко на всичко една нощ и нищо не съм си купил. И сега какво? Каквото и да ви пиша господин капитане, ето вече две-три страници пиша. Каквото и да си приказваме мене ма обраха.

        Тук човекът спря да пише, стана от бюрото и въздъхна. Отиде до прозореца. Между решетките се виждаха улица, кино, училищен двор. Разбойници! Разбойници!...Всичките са разбойници! - мислеше си Любчо Николов Дунчев. Озъбените кучета край контейнерите за смет – дебнеха като пладнешки апаши. Вагабонтът със жълтите зъби, който караше трамвая и едва не премаза опърпаната старица, която гледаше с с бялото на очите си – като вещица. Мъжът с меката шапка и мустаците – истински Роналдо Риналдини – метна се като хайдутин в една кола с тъмни стъкла и отпраши на някъде. Вестникарчетата крещяха за грабежи и мошенничества и циганчетата които просеха по ъглите му се струваха изпечени бандити. Семейството с детската количка: Бащата имаше гъста харамийска брада, а майката тъмни шпионски очила и свирипо оглеждаше витрините на хранителните магазини. Детето като порасне - на тях ще се метне и ще станат шайка!Над всичко това от афишите и плакатите на киното се смееха изрисувани хашлаци с големи парабели в ръцете – явно също харсъзи. Не беше ял от два дни и много му се искаше да хапне нещо. Диня с хляб, например.
        Учениците безгрижно се биеха с раниците си, викаха, смееха се, но тук нищо не се чуваше. Само глухата светлина на есенното утро се процеждаше в кабинета на капитана. Той се върна обратно зад бюрото. Пое дълбоко въздух и като прехапа долната си устна продължи.

        Изопщо не мога да разбера значи каво става господин капитане. Как ще живеят децата? Аз като бях дете имахме къща. После къщата я зимаха и тати умря. Цял живот нищо съм нямал. Сега изведнъж пак имах. И ме обраха.
        Не може така. Отначало много ме беше яд. Бях направо бесен. А сега като се укротих ми стана тъжно и за това ви я пиша тази тъжба. Много ви се моля с вашите момчета да хванете човека който ми открадна куфара с парите. И да ми ги върнете. Защото аз съм пенсионер и нямам с какво да живея. Живота стана много скъп и парите ми трябват колкото се може по-бързо. Други претенции нямам.

                М.Н. Дунчев – пенсиунер


А куфара ако ви се хареса може да го задържите за себе си.


Публикувано от Administrator на 19.04.2009 @ 14:52:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   DIMITARSTOYANOVNOV

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 40916
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Тъжба" | Вход | 8 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тъжба
от DIMITARSTOYANOVNOV (stoyanovdd@hotmail.com) на 06.05.2009 @ 14:56:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.myspace.com/dimitarstoyanov
Риналдо Риналдини е италиански бандит - джентълмен от късното средновековие , герой на булевардни романи също както Граф Монте Кристо. През 1968 година Германската телевизия произвежда сериен телевизионен филм за Риналдо Риналдини показан малко по-късно с огромен успех в Н Р България, където по това време няма никакви бандити. Изглежда Минчо Дунчев е гледал филма и много го е харесал. Тъй-като са минали близо 30 години от тогава той си спомня името му грешно – Роналдо Риналдини.


Re: Тъжба
от shtura_maimunka на 06.05.2009 @ 02:29:33
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
А на мен ми стана тъжно! Тъжно, защото в този образ е събран народа ни, точно с неговавата съдба и мъка.
Само че, кой ще хване човека, и кой от всичките е човека?
Поздравявам те за добре написания разказ!


Re: Тъжба
от DIMITARSTOYANOVNOV (stoyanovdd@hotmail.com) на 06.05.2009 @ 14:38:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.myspace.com/dimitarstoyanov
Благодаря за топлите думи - разказът беше замислен като смешен, но накрая излези тъжен, за това и заглавието му е такова
БЕЛЕЖКА
Риналдо Риналдини е италиански бандит - джентълмен от късното средновековие , герой на множестово булевардни романи. През 1968 година Германската телевизия произвежда сериен телевизионен филм за Риналдо Риналдини показан малко по-късно с огромен успех в Н Р България, където по това време няма никакви бандити. Изглежда Минчо Дунчев е гледал филма и много го е харесал. Тъй-като са минали близо 30 години от тогава той си спомня името му грешно – Роналдо Риналдини

]


Re: Тъжба
от radi_radev19441944 на 19.04.2009 @ 20:47:40
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Сиромашкия той. Не можал да стане милионер.


Re: Тъжба
от Omaia на 20.04.2009 @ 03:33:29
(Профил | Изпрати бележка)
Tova mnogo.... taka be - si e eeeiiii.... puk chak. Naly...
:)))))))
Не че разбрах горното, но реших да върна жеста, щото:
"Може да излезем някък роднини и вий по-хубаво да ми помогнете."
Освен това много харесвам мъже тип "Неорганизиран трезвеник ". :)))))))))))))

А сега сериозно. Свеж, богат и актуален е разказът ти.
Влязъл си в кожата на героя, сякаш е твоят номер.
Поздравления за ефектния хумор!

Защо творбата е в раздел" Разкази", а не в "Хумор и сатира"?



Re: Тъжба
от DIMITARSTOYANOVNOV (stoyanovdd@hotmail.com) на 20.04.2009 @ 11:24:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.myspace.com/dimitarstoyanov
Omaivam se az ot tebe kato mi govorish taka - omaivam se!
Hristos Voskrese - Svetlina ti zelaia!!!!!!!!

]


Re: Тъжба
от LiRa на 20.04.2009 @ 12:22:16
(Профил | Изпрати бележка)
Ръкоплясъци!!! Легна ми на сърцето тоз човечец, с цялата му драма и животът му, вече ненужен като изгубения куфар. На капитана не знам, ама на мене ми стана почти роднина. Бравос, чудесно си го изрисувал, много 6+ за разказваческия майсторлък!
ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!!!


Re: Тъжба
от DIMITARSTOYANOVNOV (stoyanovdd@hotmail.com) на 21.04.2009 @ 10:54:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.myspace.com/dimitarstoyanov
Obicham te
Vo istina voskrese!

]


Re: Тъжба
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 27.05.2009 @ 16:21:23
(Профил | Изпрати бележка)
Натъжи ме!
В какъв свят живеем, наистина!?


Re: Тъжба
от DIMITARSTOYANOVNOV (stoyanovdd@hotmail.com) на 18.06.2009 @ 16:08:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.myspace.com/dimitarstoyanov
Гледай весело на живота - приятелю!
Я виж какви хубави стихотворения пишеш!
Благодаря за коментара!

]


Re: Тъжба
от libra на 20.09.2009 @ 23:36:59
(Профил | Изпрати бележка)
тъжба и тъжен разказ..


Re: Тъжба
от DIMITARSTOYANOVNOV (stoyanovdd@hotmail.com) на 13.12.2009 @ 07:16:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.myspace.com/dimitarstoyanov
Ти никога не си обичал точно мен
ти просто безкрайно си самотен,
в този свят премерен, изчислен
търсим се, намираме се и се губим
и после пак се търсим в отчаяние
люлеем се между омраза и любов,
захващаме с грапавинка надежда
сламки за любов и малко нежност,
понякога си мислим че сме закъснели,
понякога, че твърде много подранили..
живеем някак - всеки в своята самота
и мечтаем тихо за човешка топлинка..
Ти, ти никога не си обичал точно мен
но нека, позволи ми да те стопля..

strahotno stihotvorenie - pozdravi!!!!!!!!!!

]


Re: Тъжба
от doriana-doriana на 25.01.2010 @ 08:09:16
(Профил | Изпрати бележка) http://doriana129.wordpress.com/
Бравос! Едно хубаво описание на селските рестутити (не градските!).
Хареса ми!