Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: StudioSD
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14144

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 573
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 574

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈãðàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: krasavitsa

Íà Ñîêðàò


Ãëàñúò áåøå ìíîãî ïðèÿòåí. Òåëåôîíúò ìè èççâúíÿ òî÷íî êîãàòî ìèíàâàõ ïðåç ïàðêà, ïî îíîâà âðåìå åäèí îò ëþáèìèòå ìè ìàðøðóòè. Âåêîâíè äúðâåòà è âå÷å ìíîãî ñìåøíî èçãëåæäàùè ñòàðè ñòàòóè â ñòàðèòå íåðàáîòåùè ôîíòàíè. Äåòñêà ãëú÷êà, øàðåíî âëàê÷å è îëþùåíà ïúðçàëêà, áåëîâëàñè ïåíñèîíåðè ïî ïåéêèòå.
Çà ïúðâè ïúò ñå áÿõ ñúãëàñèëà äà äàâàì ÷àñòíè óðîöè. Íå áÿõ ïðåïîäàâàëà, íî ñè êàçàõ, ÷å âñå íÿêîãà òðÿáâà äà îïèòàì, âñå íÿêîãà èìà ïúðâè ïúò, çàùî äà íå å òîçè? Î÷àêâàõ îáà÷å äà ìè ñå îáàäè ìúæêè ãëàñ, à ñå îáàäè æåíñêè. Ãîâîðåøå áåç èçëèøíè ëþáåçíîñòè, ñòåãíàòî è äåëîâî. Ìúæúò é îñòàíàë áåç ðàáîòà. Ïîíåæå íå áèë ñâèêíàë äà áåçäåëíè÷è, ðåøèë äà îïîëçîòâîðè òîçè ïåðèîä è äà ó÷è åçèê. Ïðåäè çàåìàë äîñòà âèñîê ïîñò. Áèë ïîòèñíàò â ìîìåíòà, äîðè íå èñêàë äà èçëèçà íàâúí. Æèâååëè â êúùà èçâúí ãðàäà. Àêî íå å íåóäîáíî, äà íàñòîÿâàì óðîöèòå äà ñå ïðîâåæäàò ïðè ìåí, çà äà çàïî÷íå äà èçëèçà. Íèêîãà íå å ó÷èë àíãëèéñêè, ñúâñåì íà÷èíàåù å.
- Öåíàòà íå å ïðîáëåì, íàëè ðàçáèðàòå? Òîé ùå Âè ñå îáàäè, çà äà ñå óòî÷íèòå. Ñëåä íÿêîëêî ÷àñà ñå îáàäè è òîé - íàñèëåíî áîäúð ãëàñ, ëåêî çàåêâàíå. Óãîâîðèõìå ïúðâàòà ñðåùà.
Áåøå ëÿòî è ðåøèõ äà ãî ïðèåìàì â ãðàäèíàòà. Àñìàòà âå÷å ñå ðàççåëåíè, ìàñàòà å íà ñÿíêà. Åäíà ìèíóòà ïðåäè îïðåäåëåíèÿ ÷àñ íà óëèöàòà îòâúí çàêîâà îãðîìåí ÷åðåí äæèï ñ òúìíè ñòúêëà. Ñúñåäèòå ñèãóðíî çÿïàõà ëþáîïèòíî, òàêîâà ÷óäî ïðåä íàøèÿ äîì íå áåøå âèæäàíî äîñåãà.
Ìúæúò, êîéòî ñëåçå îò êîëàòà, èçãëåæäàøå ìàëêî íàä ÷åòèðèäåñåòãîäèøåí, ðóñ, ñòðîåí è ñ ëåêà ïîõîäêà. Áëåñòåøå êàòî êàðòèíêà îò ñòèëíî ìîäíî ñïèñàíèå - ñêúï ëåíåí êîñòþì, ìàðêîâà ðèçà è îáóâêè. Äîðè íÿìàõ äîñòàòú÷íî ïîçíàíèÿ, çà äà îïðåäåëÿ ñòåïåíòà íà ëóêñà. Ïðåäñòàâèõ ñè ãî â ïúðâîêëàñåí ðåñòîðàíò-ãðàäèíà, îáãðàäåí îò ïèñêëèâèÿ êèêîò íà åëèòíè êðàñàâèöè, íàäïðåâàðâàùè ñå çà áëàãîðàçïîëîæåíèåòî ìó. Êðàñèâ ìàíåêåí íà ñêúïè ìàðêè è ïðàçíîãëàâ áîíâèâàí, ñèãóðíî íèùî ïîâå÷å.
Çàïîçíàâàìå ñå è ñÿäàìå.
- Ìàëêî ñúì èçíåðâåí è çàåêâàì, íî ùå ñå îïðàâÿ - ñà ïúðâèòå ìó äóìè.
- Ñëó÷âà ñå - êàçâàì.
Ðàçêàçâàì ìó çà ñåáå ñè è áúðçàì äà ñè ïðèçíàÿ, ÷å íÿìàì íèêàêúâ îïèò. Íàäÿâàì ñå äà ñå îòêàæå, íèêàê íå ñè ïàäàì ïî òàêèâà õîðà. Ïî-ïðåñòèæíî ùå å äà îòèäå ïðè íÿêîÿ èçâåñòíà ïðåïîäàâàòåëêà. Íå ãî ïèòàì êúäå è êàêâî å ðàáîòèë, íî òîé ìè êàçâà ñàì èìåòî íà ãîëÿìà è ìîùíà êîìïàíèÿ. Ïóøè ïðèïðÿíî è íÿêàê ãíåâíî. Êîëàòà è øîôüîðúò âñå îùå áèëè ñëóæåáíè. Ïîãëåæäàì – îêîëî äæèïà íà óëèöàòà ñå ðàçòúïêâà òèï ñ ìíîãî õàðàêòåðåí âèä – íèñêî ïîäñòðèãàí, ÷åðíî êîæåíî ÿêå, òúìíè î÷èëà è äåáåë âðàò. Îòïðàâÿì âúïðîñèòåëåí ïîãëåä, íî òîé êàçâà êðàòêî ‘òàì, òàì ùå ñòîè’. Òîâà ìå ñìóùàâà è âúçìóùàâà åäíîâðåìåííî.
Ñëåä îùå íÿêîëêî ðåïëèêè çà âçàèìíî îïîçíàâàíå íåî÷àêâàíî êàçâà: - Ïðåäè ãîäèíè ðàáîòåõ â øåñòî óïðàâëåíèå íà äúðæàâíà ñèãóðíîñò - ïîãëåäúò ìó å èçïèòàòåëåí è âòðåí÷åí, çà äà íå ïðîïóñíå è íàé-ìàëêîòî ìè òðåïâàíå. Çàùî ñà òåçè îòêðîâåíèÿ? Çà ìåí øåñòî å íÿêúäå ìíîãî íàçàä â èñòîðèÿòà, äîðè íå ñè ñïîìíÿì òî÷íî ñ êàêâî ñà ñå çàíèìàâàëè. Áúðçî èçâèêâàì íà ïîìîù âñè÷êî, êîåòî çíàì îò ðîìàíèòå, è êàçâàì:
- Õì, â òàêúâ ñëó÷àé... ïðåäïîëàãàì, ÷å ïàìåòòà Âè å òðåíèðàíà ïðîôåñèîíàëíî?
- Äà, òàêà å - è äâàìàòà ñå çàñìèâàìå. Ìèíàõìå áëàãîïîëó÷íî ïðåç íåóäîáåí çà íåãî ìîìåíò. Çàùî ëè ìó ïîìîãíàõ? Å, âñå ïàê å âúïðîñ íà âúçïèòàíèå. À è áåøå ïðåäèçâèêàòåëíî îòêðîâåí, à àç îáè÷àì ïðåäèçâèêàòåëñòâàòà. - Íÿìàì íóæäà äà ñå ó÷à äà ãîâîðÿ, ñèãóðåí ñúì, ÷å âèíàãè ùå èìàì ïðåâîäà÷ íà ðàçïîëîæåíèå. Òðÿáâà ìè íàé-âå÷å äà ìîãà äà ïîëçâàì ñïåöèàëèçèðàíà ëèòåðàòóðà.
- Çà òîëêîâà ñïåöèôè÷íî îáó÷åíèå íÿìà ó÷åáíèöè – êàçâàì. Îáëàñòòà å òÿñíî ïðîôåñèîíàëíà, ùå òðÿáâà äà ñúçäàì óíèêàëåí ó÷åáíèê çà åäíîëè÷íà è íàé-âåðîÿòíî åäíîêðàòíà óïîòðåáà. Êàòî çà ïðåñòîëîíàñëåäíèê – òóê ãî ïîãëåæäàì ñ íàñìåøêà, íî òîé íå òðåïâà. Íåùî â òîçè ÷îâåê íåïðåêúñíàòî ìå ïðåäèçâèêâà. - Òîâà å äîñòà áóòèêîâî îáó÷åíèå, çàòîâà öåíàòà ìè ùå å âèñîêà. - Íÿìà ïðîáëåìè – êàçâà, à ïîãëåäúò ìó å íàñìåøëèâ, ÿâíî íÿìà íàìåðåíèå äà ñå îòêàæå.
Äîáðå. Äîáðå. Äðúæ ñå òîãàâà, ÷åíãå, ùå òè ðàçêàæà èãðàòà.
Îáÿñíÿâàì ìó, ÷å ñïîðåä ìåí ó÷åíåòî íà ÷óæä åçèê å èãðà íà âîéíà ñúñ ñàìèÿ ñåáå ñè. Ðàçêàçâàì ìó çà ñòðàòåãèèòå è òàêòèêèòå, êîèòî ñúì ñè ïðèëàãàëà ñàìà, êîãàòî ñúì ó÷èëà ÷óæäè åçèöè. È ÷å ñìÿòàì äà ìó ãè ïðèëîæà.
- Ñúâåòâàì Âè äà ñå ðàçäâîèòå, åäèíèÿò – ãîëåìèÿò, ùå ìàíèïóëèðà ìàëêèÿ – ó÷åíèêà – êàçâàì ïðåäèçâèêàòåëíî. - Àêî ñòàíåì äâàìà ñðåùó åäèí, ùå óñïååì.
Ñìåå ñå è íå âúçðàçÿâà. Èñêà óñêîðåíî èçó÷àâàíå - òðè ïúòè ñåäìè÷íî ïî äâà àêàäåìè÷íè ÷àñà íàâåäíúæ, äåñåò ìèíóòè êîôèáðåéê ïî ñðåäàòà. Õà-õà, êàêâî ñè ìèñëè òîÿ, äà íå å íà ïåòíàéñåò?
- Ñàìî êàôåòî, àêî ìîæå, áåç êîôåèí.
- Íÿìà ïðîáëåìè.
Çàñåãà ñå ðàçáðàõìå, ùå âèäèì ïî-íàòàòúê.

*
Ñòàâàì ó÷èòåëêà, êàòî ñå ãîòâÿ çà âñåêè ÷àñ êàòî àìáèöèîçíà ó÷åíè÷êà. È íàèñòèíà ñúì àìáèöèðàíà, ìíîãî ìè ñå èñêà äà ìó íàòðèÿ ôàñîíà.
Çà íà÷àëî ñãëîáÿâàì ëåñíè äóìè â ìàëêè ñìåøíè èçðå÷åíèÿ.  äåòñêèÿ ïåðèîä íà åçèêà äâàìàòà ñå õèëèì êàòî õëàïàöè íàä: ‘Èçâàäè ñè ìîçúêà îò äæîáà, ìîëÿ! Òàì ëè å? Äîáðå, ïîäàé ìè ãî ñåãà. Òîçè ïåïåëíèê å ìíîãî âêóñåí, öåëóíè ãî! Òè ñè áåäåí, à àç ñúì áîãàò, íî ãëóïàâ. Æåíà ìè èìà ëþáîâíèê, õàðåñâàì ãî.’ È îùå êóï ïîäîáíè ùóðîòèè, êîèòî èçìèñëÿì íåïðåêúñíàòî.
Ïîñòåïåííî ñòàâàìå ñåðèîçíè, íî ïîíÿêîãà òîé íàé-íåî÷àêâàíî èçáóõâà â ñìÿõ. Íå ìîæåë äà ñå ïîçíàå, ãîëåìèÿò øåô â ðîëÿòà íà ó÷åíèê? Ñìåÿ ñå è àç, è çà ìåí ðîëÿòà íà ó÷èòåëêà å íîâà. Íàïîìíÿì ìó, ÷å òîé âñúùíîñò íå å åäèí, äâàìà ñà, è àç ó÷à ó÷åíèêà, à íå øåôà. Ïðèåëè ñìå èãðàòà è ùå ÿ èãðàåì, íàëè? Ìíîãî å óñúðäåí è òîâà ìå ó÷óäâà, íèêàê íå ìè ñå âúðçâà ñ ìàíåêåíñêèÿ ìó âèòðèíåí âèä. Ïîãëúùà îãðîìíè êîëè÷åñòâà èíôîðìàöèÿ è ñàìî çà ìåñåö íàïðåäâà òîëêîâà ìíîãî, ÷å ìîæåì äà çàïî÷íåì ñúñ ñïåöèàëèçèðàíèòå òåêñòîâå. Ñëåä âñåêè ÷àñ ãî ïèòàì äàëè ñëåäâàùèÿò ïúò äà íàìàëÿ íîâèÿ ìàòåðèàë, à òîé ìå ïîãëåæäà èðîíè÷íî è îòãîâàðÿ, ÷å ìîæå äà ïîåìå îùå. ×àñîâåòå ñà íàñèòåíè äî ïîñëåäíàòà ñåêóíäà, à òåìïîòî íè å áÿñíî. Äîðè çà ìåí å íàòîâàðâàùî, çàòîâà ïîíÿêîãà ïðàâÿ äâå-òðèìèíóòíè îòêëîíåíèÿ íà ðàçëè÷íè òåìè, óæ ñëó÷àéíî ñúì íàïðàâèëà íÿêàêâà àñîöèàöèÿ. Ïî òúíêàòà ìó óñìèâêà ðàçáèðàì, ÷å ãî îöåíÿâà, çàùîòî ñàì íå áè ïîèñêàë ïî÷èâêà. Âúòðåøíî å íàïðåãíàò êàòî ïðóæèíà, íî âå÷å íå çàåêâà.

*
Îáó÷åíèåòî å åäèíñòâåíèÿò ñëó÷àé, êîãàòî ïëàùàø íå çà äà ïîðú÷âàø ìóçèêàòà, à çà äà èãðàåø ïî ñâèðêàòà.
Ïðèçíàë å ïúðâåíñòâîòî ìè è ìè å îáåùàë ïîä÷èíåíèåòî ñè, à àç ñúì îáåùàëà, ÷å ùå ãî çàâåäà äî öåëòà. Àêòèâíà ñúì è äîðè àãðåñèâíà ïî ìúæêè, à òîé å ïî æåíñêè ïîñëóøåí è èçïúëíÿâà âñè÷êèòå ìè æåëàíèÿ. Äîâåð÷èâî ìè ïîçâîëÿâà äà âëèçàì â ìîçúêà ìó, äà ãî îïîçíàâàì è äà ãî âîäÿ ïðåç âñè÷êè èíòåëåêòóàëíè óäîâîëñòâèÿ, êîèòî íîñè ó÷åíåòî íà åçèê.
Ðàçèãðàâàì ãî ñ õúñ è êàêòî ìè ïàäíå. Áëúôèðàì, ïðèñïèâàì ãî ñ ëåñíè âúïðîñè, ïîñòàâÿì ìó êëîïêè, à òîé ñ äåìîíñòðàòèâíà íåáðåæíîñò ñå èçìúêâà óñïåøíî. Ñëåä ñèëåí óäàð ìó ïóñêàì òîïêàòà ìíîãî ëåêî, íî íà íåãî ìó òðÿáâà ñàìî ñåêóíäà, çà äà ñõâàíå õèòðèíàòà ìè - è ñå ñïðàâÿ ïàê, êàòî ìè îòïðàâÿ ëåêàòà ñè ñàìîóâåðåíà óñìèâêà íà õàðåñâàí îò æåíèòå ìúæ. Óæ ðàçñåÿíî äðèáëèðàì è ïîñëå èçíåíàäâàùî øóòèðàì, íî òîé å íàùðåê è ïîñðåùà óäàðà óñïåøíî.
Êîñàòà ìó ïðîáëÿñâà â çëàòíî ïîä òðåïòÿùèòå ñåíêè íà ëèñòàòà. Ñ íèùî íå ïîêàçâà, ÷å ñå çàòðóäíÿâà, à ïîñòèæåíèÿòà ìó ñà èçêëþ÷èòåëíè. Ñâðúõîðãàíèçèðàí óì, ôåíîìåíàëíà ïàìåò è ìèñúë-ñâåòêàâèöà. Íåïðåêúñíàòî ïîäëàãàì íà èçïèòàíèÿ ëîãèêàòà ìó, àñîöèàöèèòå. Íÿìà ãðåøêà. Íå ãî õâàëÿ, ñàìî óñòíèòå ìè ïîòðåïâàò, çàùîòî ñëåä âñåêè íåãîâ îòãîâîð åäâà ñå ñäúðæàì äà íå èçêðåùÿ: éå-å-å! Îòëè÷íèê. Íåèñòîâ, áåçêîìïðîìèñåí îòëè÷íèê... Çàïî÷âàì äà ñúæàëÿâàì, ÷å íÿìàìå çðèòåëè. Òàêàâà èãðà ñè ñòðóâà äà ñå íàáëþäàâà, æàëêî å äà ñè îñòàíå ñàìî ìåæäó íàñ. Àêî ìîæåøå äà ñå ìàòåðèàëèçèðà, áè áèëà âåëèêîëåïåí ñïåêòàêúë.
Íåâåðîÿòåí å, èçïúëíåíèÿòà ìó ñà áëåñòÿùè, íî ðåæèñüîðúò ñúì àç. Âñåêè ïúò èäâà ïðè ìåí ñ åäèí ìîçúê, à ñè òðúãâà ñ äðóã, çàùîòî àç ñúì áèëà òàì. Òðúïêàòà, ÷å ðàçïîëàãàì ñ òîçè âèñîêîêà÷åñòâåí ìàòåðèàë ìè õàðåñâà, íî ìå è ïëàøè. Çàïî÷âàì äà áèÿ îòáîé è òúðñÿ íà÷èíè äà ñè îòíåìà ñàìà îò âëàñòòà, íàìèðàì ïîâîäè äà ñè ïðèçíàÿ êîëêî ìíîãî íåùà íå çíàì. Òîé ñå ïîäñìèõâà ñúçàêëÿòíè÷åñêè è êàçâà ñàìî – ðàçáèðàì, âñè÷êî å íàðåä, íå ñå áåçïîêîé. Õàðìîíèÿòà ìåæäó ìîçúöèòå íè å íåîïèñóåìà.
Ñîêðàòå, åäâà ñåãà çàïî÷íàõ äà òå ðàçáèðàì.

*
È òîãàâà äîéäå äåíÿò, â êîéòî ìè êàçà, ÷å äíåñ áèë â ïî-îñîáåíî íàñòðîåíèå è áè èñêàë äà îòëîæèì çà ìàëêî íà÷àëîòî íà óðîêà. Äà ñìå ñè ïîãîâîðåëè íàé-íàïðåä, ïðîñòî åé-òàêà. Íå ñè ñïîìíÿì êàê òî÷íî çàïî÷íà è çà êàêâî òî÷íî ãîâîðåõìå, êîãàòî îñúçíàõ, ÷å äíåñ ó÷åíèêúò ãî íÿìà, áåøå äîøúë ñàìî äðóãèÿò. Íî íå êàòî ãîëÿì øåô, à êàòî ïðèÿòåë ïðè ïðèÿòåë.
Áåøå ñòàèë ìíîãî íåùà âúòðå â ñåáå ñè è èìàøå íóæäà äà ãè ñïîäåëè ñ íÿêîãî. Òîâà áÿõà ñúìíåíèÿòà è ëóòàíèÿòà íà åäèí óìåí è äîáúð ÷îâåê, äîïóñêàë ãðåøêè è ïîïðàâèë ïîâå÷åòî îò òÿõ, íî âúïðåêè òîâà òå âñå îùå ãî ñìóùàâàõà. Áåøå èçáðàë ìåí, çàòîâà ðàçòâîðèõ óìà è äóøàòà ñè è ãî èçñëóøàõ. Ïðåìèíàõìå èç òúìèòå ìó - çà íåãî – ñìóùàâàùè ñïîìåíè, à çà ìåí – îòêðèòèÿ. Íåÿñíèòå çëè ñåíêè íà ìèíàëîòî ìó ñå íàâúðòàõà íàîêîëî, à àç ãè ðàçãîíâàõ, äîêîëêîòî ìîæåõ.
Êîãàòî ñå îïîìíèõìå, âðåìåòî ìó áåøå èçòåêëî îòäàâíà. Áåç äà ìå ïîãëåäíå, îñòàâè áàíêíîòàòà íà ìàñàòà è ñè òðúãíà áúðçî.
Òàçè áàíêíîòà âúçñòàíîâÿâàøå ñòàòóêâîòî – íèêàêâî ïðèÿòåëñòâî, âúïðåêè òîçè äåí ñè îñòàâàõìå ó÷èòåëêà è ó÷åíèê.
Ñúãëàñèõ ñå.

*
Òðåòè ìåñåö âå÷å òåêàò èãðèòå, ëÿòîòî å êúì êðàÿ ñè, íî âñå îùå ïèùíî è ñî÷íî. Îò ëîçíèöàòà íàä íàñ ñå òî÷àò çåëåíè ìàñóðè, íàîêîëî ï÷åëè÷êè, ïåïåðóäêè, à íèå ñå ñòðåëêàìå êîñî è êðàÿò íà áèòêàòà íå ñå âèæäà. Òîé êàêòî âèíàãè å èçòúí÷åíî åëåãàíòåí, à àç ãî ïîñðåùàì äåìîíñòðàòèâíî îáëå÷åíà â åäíè è ñúùè ðàçâëå÷åíè äîìàøíè äðåõè. Ôèíòîâå çà çàáëóäà íà ïðîòèâíèêà. Òîãàâà ñå ïîÿâÿâà åäíà ìíîãî îñíîâàòåëíà ïðè÷èíà äà ïðîâåäåì ñëåäâàùèÿ ÷àñ ó òÿõ, ùÿë äà èçïðàòè øîôüîðà äà ìå âçåìå. Íÿìà êàê, ïðèåìàì è ùå òðÿáâà äà ñå îáëåêà çà èçëèçàíå.
 äåíÿ íà óðîêà êîëàòà ïðèñòèãà äâàäåñåò ìèíóòè ïî-ðàíî. Øîôüîðúò íå çâúíè, ÷àêà, äîêàòî äîéäå òî÷íî óðå÷åíèÿò ÷àñ. Ñúñåäèòå âå÷å íå çÿïàò òîëêîâà, ñâèêíàõà ñ ÷åðíèÿ äæèï.
Òðúãâàìå. Ìúë÷èì, íå ñè êàçâàìå íèùî ïîâå÷å ñëåä ïîçäðàâà. Âå÷å ñìå èçâúí ãðàäà, êîãàòî òîé ðÿçêî äàâà ãàç, íàñòèãà êîëàòà ïðåä íàñ è ñå çàëåïâà íà äâàäåñåò ñàíòèìåòðà ðàçñòîÿíèå îò íåÿ. Äîðè íå óñïÿâàì äà ñå èçïëàøà. Ñëåä îêîëî ìèíóòà áàâíî îáðúùàì ãëàâà êúì íåãî, òîé íå ìå ïîãëåæäà, à ëèöåòî ìó å áåçèçðàçíî. Îíçè îòïðåä îïèòâà äà ñå îòëåïè, íî ðàçñòîÿíèåòî ìåæäó êîëèòå íèòî çà ìèã íå ñå ïðîìåíÿ. Äâàäåñåò, íè ïîâå÷å, íè ïî-ìàëêî. Èìàì ÷óâñòâîòî, ÷å ìîùåí ìàãíèò ñâúðçâà äâåòå êîëè, íî ãè è ðàçäåëÿ. Ïðåäíèÿò íàñòèãà êîëà è ìó ñå íàëàãà äà íàìàëè, ïðè êîåòî óñåùàì ïàíèêàòà ìó. Ïàê äâàäåñåò ñàíòèìåòðà, ñ äÿâîëñêà òî÷íîñò èç÷èñëÿâàøå âñÿêà ïðîìÿíà â ñêîðîñòòà – è íà ïðåäíèÿ, è ñâîÿòà. Ðåøàâàì, ÷å ùå å íåó÷òèâî äà íå çàáåëåæà êàêâî ïðàâè.
- Çàùî òîðìîçèø ÷îâåêà? - ïèòàì.
- Çíàåø ëè êîé òå âîçè? - îòãîâàðÿ.
- Íå, íî àêî áÿõ íà ìÿñòîòî íà îíçè, äîñåãà äà ñúì óäàðèëà ñïèðà÷êè – êàçâàì. Ìúë÷è. Ïîãëåäúò ìè ñå ñïèðà íà ðúöåòå ìó âúðõó âîëàíà. Ìàëêè ñà çà ìúæ, äîðè èçãëåæäàò ïî æåíñêè ïóõêàâè.
Ìíîãî íåùà íå ñà òàêèâà, êàêâèòî èçãëåæäàò.
Ïðèñòèãàìå. Êúùàòà íå å ãîëÿìà. Åñòåñòâåíî, ìíîãî ëóêñîçíà. Ìîÿò ìàíåêåí íè ïîñðåùà íà äâîðà, ñåãà òîé å â äîìàøíè äðåõè. Ïîãëåäúò ìó ñå ñïèðà íà êðàêàòà ìè, êîãàòî ñëèçàì îò äæèïà. Óñìèõâàìå ñå. È äâàìàòà çíàåì, ÷å ìàêàð è õóáàâè, êðàêàòà íÿìàò çíà÷åíèå. Óëàâÿì ïîãëåäèòå, êîèòî ñè ðàçìåíÿò ñ øîôüîðà. ßñíî, áèëà ñúì íà èçïèò è ñúì ãî èçäúðæàëà.
Çàïîçíàâàì ñå ñ æåíà ìó, êðàñèâà è ñêúïî îáëå÷åíà. Òðè êîëè – íà æåíà ìó, íåãîâà, è ìèíè-äæèï ïî ïîðú÷êà. Æåíà ìó ðàáîòè, íî çà óäîâîëñòâèå, íå îò íóæäà. Ñèíîâåòå, ãèìíàçèñòè, ïúòóâàò äî ãðàäà êàêòî âñè÷êè îñòàíàëè – ñ àâòîáóñà. Êàòî ÷å ëè å ðåøèë äà ðàçáèå íà ïóõ è ïðàõ âñè÷êèòå ìè ïðåäñòàâè çà íîâèòå áîãàòàøè. Íî íå, íèùî íå áåøå ñïåöèàëíî ïîäãîòâåíî çà ìåí, ïðîñòî òîâà ñè áÿõà òå. Êëàñà âúâ âñè÷êî...
Âñè÷êè èçëèçàò, îñòàâàìå ñàìè. Çàòðóäíÿâà ñå ñ êàôåâàðêàòà, çà ïúðâè ïúò ìó å, êàôåòî ïðèãîòâÿëà ðàíî ñóòðèí æåíàòà, êîÿòî ÷èñòè. Íî ñå ñïðàâÿ.
 êðàÿ íà ÷àñà ìè ñúîáùàâà, ÷å å ïîëó÷èë ïðåäëîæåíèå çà ðàáîòà, ùå çàïî÷íå âåäíàãà, òàêà ÷å íå çíàå êîãà áè ìîãúë äà îòäåëè âðåìå çà ñëåäâàùèÿ óðîê. Ùå ìè ñå îáàäè, êîãàòî ìîæå.

*
Ìèíàâà îêîëî ìåñåö, äîêàòî ñå îáàäè. Ìíîãî èñêàë äà ïðîäúëæèì óðîöèòå, íî áèë ïðåòðóïàí ñ ðàáîòà, íàâëèçàë â íîâèòå ñè çàäúëæåíèÿ, íàëè ðàçáèðàì. Ðàçáèðàì.
Ñëåä îùå îêîëî ìåñåö ñå îáàæäà ïàê, âúðâÿë ïî óëèöàòà è ïîðàäè íåâúîáðàçèìèÿ øóì åäâà ÷óâàì äóìèòå ìó:
- ... ïîìíÿ òå... íî íÿìàì âðåìå.
È àç òå ïîìíÿ, ïðåêàëåíî âúëíóâàùà áåøå èãðàòà. È áÿõìå ñòðàõîòíè èãðà÷è.

*
Íå äàâàì ÷àñòíè óðîöè, ðàçãëåçåíà ñúì îò ïúðâèÿ ñè ó÷åíèê. Íåêà ñè îñòàíå åäèíñòâåí. Ñèãóðíà ñúì, ÷å è àç ñúì åäèíñòâåíà çà íåãî.
Âå÷å õàðåñâàì êðàñèâèòå ðóñè ìàíåêåíè âúâ âèòðèíèòå.
Ïàê òå ïîçäðàâÿâàì, Ñîêðàòå.


Ïóáëèêóâàíî îò valka íà 14.04.2009 @ 23:42:57 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   krasavitsa

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 5


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 00:51:58 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Èãðàòà" | Âõîä | 8 êîìåíòàðà (28 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èãðàòà
îò Liulina íà 11.07.2009 @ 20:55:22
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://liulina.blog.bg/
Äî íÿêúäå ìè áåøå èíòåðåñíî. Ìíîãî íàáúðçî ïðåìèíà ïðåç íÿêîé äåòàéëè è âñúùíîñò ïîïðåñêî÷è äîñòà ñúáèòèÿ.


Re: Èãðàòà
îò traveller íà 15.04.2009 @ 22:02:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://karandash.blog.bg/
Ìíîãî óâëåêàòåëíî è ðåàëèñòè÷íî è, êîåòî å çà îòáåëÿçâàíå, òîçè ïúò ñè áèëà ïî-ðàçòî÷èòåëíà êàêòî â îïèñàíèÿòà, òàêà è â ïðÿêàòà ðå÷. Õàðåñà ìè. Îñâåí òîâà å è äîñòà ïî-çàâúðøåíî êàòî ñþæåò, êîåòî ìè ñïåñòÿâà äîãàäêèòå ïî âúïðîñà "Àìà êàêâî å ñòàíàëî ïîñëå?" :))) Ïîçäðàâè!


Re: Èãðàòà
îò anonimapokrifoff íà 16.04.2009 @ 18:52:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðî÷åòîõ ñ óäîâîëñòâèå.


Re: Èãðàòà
îò regina íà 16.04.2009 @ 20:46:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
óâëåêàòåëíî ðàçêàçâàø!...íî ïîíåæå ñúì åäíà òàêàâà íåòúðïåëèâà, òà ôàçàòà ñ èãðàòà ìàëêî ìè ñå ïðîòî÷è, íî óñåùàíåòî ñëåä ðàçêàçà, ÿ îïðàâäà!
ïîçäðàâè çà ÷óäåñíèÿ ðàçêàç!


Re: Èãðàòà
îò kasiana íà 04.05.2009 @ 13:39:09
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âåëèêîëåïåí ðàçêàç, krasavitsa !!!
10õ10

Áúäè áëàãîñëîâåíà!!!

Êàñèàíà


Re: Èãðàòà
îò Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) íà 29.06.2009 @ 09:34:48
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Óìååø äà ðàçêàçâàø, Êrasavitsa,
ïîçäðàâè!


Re: Èãðàòà
îò RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) íà 12.07.2011 @ 14:18:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñîêðàò ñúñ ñèãóðíîñò å õàðåñàë! Ìàñîâèÿ ÷èòàòåë? Ñúìíÿâàì ñå...
Íÿìà ìíîãî êîìåíòàðè, ÷å äà ïðåöåíè ÷îâåê... :) , :) , :)
*Èãðàòà* å íÿêàê ïðåêàëåíî èçìèñëåíà - êàòî ñöåíàðèé íà ôèëì,
(îò êîãîòî íåïðåìåííî î÷àêâàò *Îñêàð*)...
Å, àç âñå ïàê ñúì åäèí ÷èòàòåë (åäíî ìíåíèå... :) :)

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Èãðàòà
îò zebaitel íà 14.07.2011 @ 19:11:48
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé Êðàñàâèöà,
Õóáàâ å ðàçêàçúò òè, óâëåêàòåëåí! Íå ñìÿòàì, ÷å ñè ïðåêàëèëà ñ "èãðàòà", çàùîòî òè âèíàãè ñè ïîêàçâàëà ,÷å ñè ëè÷íîñò, êîÿòî ñè ïàäà ïî êðàñèâèòå óìîâå, òîâà åäâà ëè ìîæå äà ñå èçáåãíå ïðè ïèñàíåòî è â òîçè ñìèñúë, ðàçêàçúò òè íå áè áèë "òâîÿò" ðàçêàç, àêî áåøå ïðåòóïàëà òî÷íî òîçè ìîìåíò! Ïîçäðàâè!