Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 838
ХуЛитери: 0
Всичко: 838

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТайното евангелие на Тома - 5
раздел: Хумор и сатира
автор: tomatroev

И ОЩЕ ЗА НАСИЛНИЦИТЕ...

И имаше там един мъж достоен, от друго племе, що беше по търговски дела тук, и той рече: „Учителю, идвам аз от едно малко село. А нарича се това малко село Фило София, защото, макар и малко, живее в това село прочут философ.
Но дори и той, въпреки мъдростта си, не можа да изгони нашите насилници, както си направил Ти в земята Галилейска, за което дълбоко Ти се прекланям. Чухме ние за чудесата, що си направил, и за Твоята мъдрост и аз, Твой покорен роб, искам да Те питам нещо...”
И отиде при него Иисус, и му каза: „Стани и питай, защото още от древни времена е казано: „Питай - и ще ти се отговори! Чукай - и ще ти се отвори!”
„Имам аз, каза тогава човекът, Голям брат, що живее също във Фило София. Има той голяма къща и кани редовно там много гости да ядат, да пият и да се веселят. И живеят в тази къща от много време вече заедно две деца, сирачета: синът на най-големия насилник, що беше по нашия край, и синът на неговия враг, оногова, когото той най-напред насили и уби. А живеят сега тези две деца кротко и мирно заедно, все едно, че нищо не е било?!
И всички се чудим: редно ли е това?”
А беше това село само на половин ден път на запад от града Фило Пополи към Планините и тъй като имаше керван камили за натам, тръгна Иисус тозчас с кервана към Фило София да види с очите си къщата на Големия брат и какво е това чудо невиждано, което става в нея.
А като отиде, беше се вече стъмнило и като влезе Иисус в къщата на Големия брат, видя около дълга маса много хора да ядат и да пият, и да се веселят.
И едно божие око, говореха едни, следеше отгоре всички: кой какво яде и пие, какво прави и какво говори, но други казваха, че не било това божие око, а на тогози, чиято била къщата – на Големия брат, който все слушали гледал, и следял гостите си: кой какво ще каже, кой какво ще направи, а не стига това, ами и кавги подклаждал и интриги плетял, за да може накрая всинца да омаскари.
А бяха там все знатни люде, известни, а на лично място, един до друг – децата на ония: на насилника, и на неговата жертва.
И като видя това Иисус, събра людете около Себе си и следната притча им разказа: „Живял някога в планината, що наричат Родопа, великият певец Офей и омайвал с песните си и дивите животни в гората като засвирил. Видял веднъж да вървят през гората селяни, що носели в един чувал три малки вълчета.
„Накъде сте тръгнали добри хора с тези малки животни?” – попитал ги.
„Направихме хайка за вълци, защото много нападат стадата ни, отговорили селяните, едни избихме, други прогонихме, а ето: вълче котило намерихме в една пещера – тези три малки вълчета, та отиваме да ги удавим в близкия вир!”
„Спрете, казал Орфей, недейте, грехота е да ги убивате! Затова ли аз с песните си ден и нощ обикалям планината и откъдето мина, оставям след себе си хармония и любов?! Послушайте ме какво ще ви кажа: вземете тези беззащитни животинки в къшлата си и грижете се добре за тях, и ги кърмете, и обичайте ги, и отдайте цялата си любов, както правя аз, и песни им пейте като мене, и ще видите как тези диви животинки ще се укротят и ще ви обичат, и ще видите накрая какъв благодат ще се излее върху ви!”
Послушали го селяните – овчари, взели тези вълчета и кръстили ги даже: едното било по-дребно и с малка муцунка – и така го нарекли, Малчо, другото – с голямата глава, нарекли Главчо, а третото – Мишко, защото очите му били присвити и все мигал с тях като мишка. И нахранили селяните Малчо, Главчо и Мишко, и напоили ги, както им казал Орфей...”
Отпи Иисус от чашата си вино, що му беше поднесла една от красавиците в къщата на Големия брат, и благодари и, а после замълча, за да си отдъхне, защото много беше говорил и умората беше вече започнала да го надвива.
„И какво стана после, Учителю, с Малчо, Главчо и Мишко, попита един, и изля ли се благодат върху тези овчари, що послушали Орфея, най-великия сред певците?
”Ако и да ви уча и поучавам, рече Иисус,защото виждам и в миналото, и в бъдещето – и аз съм човек като вас, макар богоизбран и богоподобен повече от всички други – този път така ще да ви река: И аз не зная!...
Ала знам, че оттогава още иде приказката, що говорят по тия земи: „Вълкът кожата си мени, ала нрава си – не!”

Следва продължение...


Публикувано от valka на 13.04.2009 @ 16:03:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:42:03 часа

добави твой текст
"Тайното евангелие на Тома - 5" | Вход | 3 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тайното евангелие на Тома - 5
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 13.04.2009 @ 22:56:42
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, страстна седмица.....


Re: Тайното евангелие на Тома - 5
от kasiana на 13.04.2009 @ 17:49:45
(Профил | Изпрати бележка)
Продължавам да чета и да ти се радвам!!!

И е много хубаво, че го пусна в навечерието
на Великден!!!

Необходимо е духовно да се причестим и
замислим върху Божиите и своите си дела...

Чакам продължението!

Касиана


Re: Тайното евангелие на Тома - 5
от sineva на 13.04.2009 @ 16:13:54
(Профил | Изпрати бележка)
Много, много харесах.
Умееш да Фило Софстваш...
Поздрав, Тома!:)))