Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 788
ХуЛитери: 3
Всичко: 791

Онлайн сега:
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНякога, някъде в бъдещето / повест/глава ІІ - Татко Тим у дома
раздел: Фантастика
автор: kasiana

Плири не възстанови връзката с мама Мирти. Тя се затича към хълмчето, където кацаха малките домашни аеролети.
Бе забелязала, че от Градчето на учените, разположено на платото Инеро, се бе стрелнала бяла метална птица и знаеше със сигурност, че това е аеролетът на татко Тим.
Момиченцето спря в очакване и се облегна на едно от дърветата абрику, което беше натежало от плод. Но се досети за нещо, плесна с ръце и се върна до лехите с перхидите – красиви алени цветя, които татко Тим много обичаше.
Въздухът се раздвижи и бялата птица кацна плавно на огряното от Полиелей хълмче. Съзря усмихнатото лице на баща си и не усети как се намери в прегръдките му.
Плири бе останала сама вкъщи цели двадесет дни. О, тя не се страхуваше, защото обитателите на Орлеина бяха добри, мирни и честни хора. Но ú беше скучно без мама и татко. Братята близнаци бяха отлетели до спътника на Орлеина, Кариу, а сестра ú Гермина бе на лагер в планината Барка, където заедно с ботаниците от Градчето на учените събираше редки растения.
Макар и само на десет години, Плири се справяше отлично с домакинството. Пък и съседите ú помагаха.
На Орлеина всички се обичаха. Те говореха различни езици, но това не им пречеше да общуват, защото отдавна бяха измислили и един универсален език, който без да уеднаквява народите на тази планета, ги правеше близки. Хората тук бяха винаги радостни и усмихнати. Затова Плири се наскърби, когато съзря в екранчето на своя видеолокатор онези странни, жестоки същества. Тя не познаваше страданието, за нея то беше само понятие, бе чувала легенди за него от баба си Танита, но никога не бе си представяла, че е толкова мъчително…
- Ах, татко! – пророни Плири, усетила ласките на баща си. След това набързо му разказа всичко, което я вълнуваше през последния ден.
Татко Тим се замисли, но след миг весело щипна дъщеричката си по бузките и я поведе по пътечката, от двете страни на която аленееха прелестните перхиди. Чак сега, съглеждайки ги отново, Плири подаде трите стръкчета, които бе откъснала за баща си. Той я целуна нежно по челото и двамата влязоха в спретната шестостенна къща с кристален пирамидален покрив, по който лъчите на Полиелей се стрелкаха, пречупваха и отразяваха в безброй игриви светлини с цветовете на спектъра.
- Какво има за обяд, момичето ми? – попита бащата, облечен в лека домашна дреха, ушита от плат, който имаше свойството да реагира обратно на температурните промени на планетата, поради което сега, когато лятото бе в разгара си, татко Тим се чувстваше добре. Рокличката на Плири бе от същата материя, но момиченцето не се интересуваше дали му е студено, или горещо, защото както всички деца и тя обичаше да играе навън независимо от климата.
- Салата от водорасли, супа от кадиле (това беше апетитен месест зеленчук) - и твоите любими пилмири – с искрящи зеници отвърна Плири.
- Пилмири! Браво! Истинска домакиня! – възхищаваше се татко Тим, когато след малко топлите още пилмири, приготвени от плодовете маоро, се топяха в устата му.
Жителите на Орлеина си приготвяха само растителна храна. Те разбираха езика на птиците и животните, които поради безмилостното им изтребване преди векове, бяха останали твърде малко. Сега хора и животински свят бяха приятели и си помагаха взаимно. Учените на красивата малка планета усилено работеха над възможността човешката енергия да се възстановява чрез преобразуване на водните, звездните и космическите енергии в хранителни, за да не нарушават хармонията и в растителния свят, но това все още не им се удаваше.
Обедът свърши. Плири разтреби масата и седна до татко Тим, който четеше в персоналния си компютър междупланетните новини. Верандата, на която се намираха, бе обвита от пъстри лиани. По тях малки птички весело чуруликаха.
Зачакаха мама Мирти, която бе с една експедиция до изригналия наскоро вулкан Крато, който хиляди години бе спал дълбок сън. От Градчето на учените наблюдаваха това явление чрез спътникови снимки на големия екран в Института на вулканолозите, но мама Мирти отлетя с една експедиция на самото място, за да усети, а не само да види случващото се там необикновено явление.


Публикувано от alfa_c на 01.03.2009 @ 10:49:46 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   kasiana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 18:43:59 часа

добави твой текст
"Някога, някъде в бъдещето / повест/глава ІІ - Татко Тим у дома" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Някога, някъде в бъдещето / повест/глава ІІ - Татко Тим у дома
от voda на 01.03.2009 @ 18:04:21
(Профил | Изпрати бележка)
С възхита прочетох.
Поздравления, Касиана!