Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 851
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 851

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÎñìè ìàðò
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Slon-Madrigal

“Äà ñå ñúáåðåì çà îñìè ìàðò, äà ñå âèäèì” Åäíàòà æåíà áåøå ïî-ìëàäà, äðóãàòà – ïî-âúçðàñòíà. Íîñåõà åäíàêâè äåáåëè øóøëÿêîâè øóáè. Çàåäíî âëÿçîõà â ñëàäêàðíèöàòà.
Ïúê è äåíÿò áåøå êúñìåòëèéñêè. Ïúðâî – äóõàøå ñúâñåì ñëàá ñòóäåí âÿòúð è ñëúíöåòî ãðååøå âå÷å öÿë ñëåäîáåä, âòîðî – ïóñíàõà çàïëàòèòå â áàíêîìàòà è òðåòî – â ñëàäêàðíèöàòà èìàøå ñâîáîäíà ìàñà ñ òðè ìåñòà òî÷íî äî âèòðèíàòà. Ñåäíàõà, ñâàëèõà òåæêèòå ïàëòà è ñå çàåõà ñ ïàñòèòå. “Êðåìúò å ìíîãî õóáàâ – ëåê å, íå å ìàñëåí” “Äà áå, íàèñòèíà, äà íå ïîâÿðâàø.” “Êàê ñòå âèå, êàê èçêàðàõòå áàáà Ìàðòà” “ Àìè íàëè çíàåø, êàêòî âèíàãè, äàæå ñâàëèõ âå÷å ìàðòåíèöèòå, ìíîãî ïðå÷àò âêúùè”
Ïî-ìëàäàòà íå áåøå ñâàëèëà ìàðòåíèöèòå ñè, öÿëàòà é êèòêà áåøå îïàñàíà ñúñ ñëîåâå áåëè è ÷åðâåíè êîíöè , òóê òàìå ñ ìúíèñòà, êàìú÷åòà è âúçåë÷åòà ïúñòðè íèøêè. Ïî-âúçðàñòíàòà ÿ íàáëþäàâàøå âíèìàòåëíî îòñòðàíè è äîâúðøâàøå ïàñòàòà ñè, áåç äà áúðçà. Ïðåäâèäëèâî áåøå ñåäíàëà ñðåùó âðàòàòà, çàðàäè øèïîâåòå. “Àç çàáðàâèõ äà òå ïèòàì êàê ñè, íå ñå ëè îïðàâèõà ìàëêî íåùàòà ñ ãúðáà òè” ïîïèòà ïî-ìëàäàòà è ñëåäâàùèòå äåñåò ìèíóòè ïðåìèíàõà â ïîäðîáåí, íî íåòðàï÷èâ îò÷åò çà ñúñòîÿíèåòî íà øèïîâåòå íà ïî-âúçðàñòíàòà, çà ìàñàæèòå è ëåêàðñòâàòà, êîèòî äðóãàòà ïðèëàãàøå, êàòî äîðè èìàøå ìîìåíò, â êîéòî ïî-ìëàäàòà æåíà íàïèñà èìåòî íà íÿêàêâî íîâî ëåêàðñòâî çà ìàçàíå âúðõó ãúðáà íà êàñîâàòà áåëåæêà, êîÿòî ñåðâèòüîðêàòà ìåæäóâðåìåííî áåøå äîíåñëà.
Òå íå áúðçàõà çà íèêúäå, çàòîâà ïëàòèõà – ïîðàâíî, âúïðåêè, ÷å ìëàäàòà ïîèñêà äà ïëàòè öÿëàòà ñìåòêà. “Èìàì ïîâîä, ñèãóðíî çíàåø” êàçà òÿ è ðàçãîâîðúò çà øèïîâåòå ïîñòåïåííî ïðåñúõíà, íåïîäêëàæäàí îò íèêîãî.
“Àç òàêà èëè èíà÷å ùÿõ äà òå ïîçäðàâÿ, íî âèå íå ñå îáàæäàòå íèêàêâè” êàçà ïðåäïàçëèâî ïî-âúçðàñòíàòà.
“Íÿìàìå âðåìå ñ Èâàí, çíàåø êàê å” îòâúðíà ïî – ìëàäàòà è ñå óñìèõíà ðàçñåÿíî . “Òîëêîâà ìíîãî íåùà èìàìå ïîêðàé Ãåðãàíêà”
“ Ìíîãî ñå ðàäâàì, äà âè å æèâà è çäðàâà”
“ È íèå òàêà ñå íàäÿâàìå, ðàçáèðà ñå, äà íè å æèâà è çäðàâà. Íàïðàâèõà é âñè÷êè ïðåãëåäè è âñè÷êî å íàðåä, ïðåäñòàâè ñè, äåòåòî å çäðàâî.” Çàïî÷íà ïî-ìëàäàòà è êàòî ñãúâàøå ñàëôåòêàòà ñè, äîáàâè: “ Àáñîëþòíî âñè÷êî å íàðåä ñ Ãåðãàíêà. Õîäèõìå è íà ëåêàð, è íà ïñèõîëîã, âñè÷êî å êàêòî òðÿáâà çà äåòå â ïúðâè êëàñ. Ñàìî, ÷å íÿìà äà ÿ ïóñíåì â ïúðâè êëàñ. Ïñèõîëîæêàòà êàçà, ÷å ñëåä åäíà ãîäèíà ùå ìîæå, íî ñåãà íå. Ùå ÿ ñïðåì ñ êîìèñèÿ è òàêà”
“ À âèå çíàåõòå ëè, êîãàòî ÿ âçåìàõòå ïðåäè Íîâà Ãîäèíà, ÷å ùå å òàêà” ïîïèòà òèõî ïî-âúçðàñòíàòà è âíèìàòåëíî îòêëîíè ïîãëåäà ñè îò ñúáåñåäíèöàòà ñè. Äðóãàòà æåíà ñãúâàøå íà ìàëêè ïàð÷åöà ñàëôåòêàòà è ïðîäúëæè äà ãîâîðè êúì ïîêðèâêàòà íà ìàñàòà:
“ Íå ìîãà äà òè êàæà, ÷å íå ñúì î÷àêâàëà. Çíàåõ, è êàòî ÿ âèäÿõ â äîìà, òàêà ìè ñå ïðèèñêà äà ñè ÿ âçåìà, ðàçáèðàø ëè, êàçâàõà ìè, ÷å íå ìîæå äà ãîâîðè, ÷óâàõ ÿ êàê ñå ìú÷è, íî ïàê ìè ñå èñêàøå äà ñè ÿ ïðèáåðà. À òî çíàåø ëè êàêâî èçëåçå ñïîðåä ïñèõîëîãà? Íå å íàñèëèå, íå ñà ÿ òîðìîçèëè. Òÿ ïúðâî çà òîâà ÿ èçñëåäâà. Äâà ìåñåöà ÿ íàáëþäàâàõ ëè÷íî àç. Òàêèâà íåùà ìè íàãîâîðè çà òèÿ äîìîâå Ãåîðãèåâà, ÷å ñúì ñòîÿëà áóäíà öåëè íîùè è õîäåõ äà íàáëþäàâàì Ãåðãàíêà íîùåì êàê ñïè, ìèñëåõ ñè, ÷å íåùî ñúì ïðîïóñíàëà ïðåç äåíÿ. Íî íå áåøå òîâà , íÿìàøå íèùî îáùî, ïðîñòî òàì íå ñà ãîâîðèëè ñ íåÿ, ðàçáèðàø ëè? Íå ñà ãîâîðèëè èçîáùî, èìàëî å ìíîãî äåöà òàì, íÿìàëè ñà âðåìå çà íåÿ è òàêà... È òàêà íèêîé íå ÿ íàó÷èë äà ãîâîðè. Å, òÿ èçäàâà íÿêàêâè çâóöè, ïî ìàëêî, àêî ñå âñëóøàø, ùå ÷óåø êàê êàçâà “ëåëÿ” “ÿì” è îùå èìà, íî íå ìîæå äà ãîâîðè... À ïñèõîëîæêàòà êàçà – íå ìîæå äà ñå ðàçâèâà ðå÷òà áåç äà òè ãîâîðÿò, äà òè îáúðíàò åëåìåíòàðíî âíèìàíèå... È òàêà ñà ñå ïîëó÷èëè íåùàòà. Íå å áîëíà, íå å èäèîò, íå å ìàëîóìíà, òÿ ïðîñòî íå ìîæå äà ãîâîðè, çàùîòî íèêîé íå é å ãîâîðèë äî ñåãà.”
Äâåòå æåíè ïîìúë÷àõà ìàëêî, ïàñòèòå áÿõà îòäàâíà èçÿäåíè, ñàëôåòêàòà - ïðèëåæíî ñãúíàòà íà øåñòíàäåñåò ñëîÿ è õâúðâåíà ïðè îñòàòúöèòå îò ïàñòàòà. Õîðàòà íàâúí ñòàâàõà âñå ïîâå÷å çàðàäè õóáàâîòî âðåìå, ñëúíöåòî ïðîäúëæàâàøå äà ãðåå ÿðêî êàêòî öåëèÿ ïðåäèîáåä, à ïî òåëåâèçîðà â çàâåäåíèåòî íÿêúêúâ ñèíîïòèê ñå ïúíåøå äà îáÿñíÿâà êàê ùÿëî äà çàâàëè ñúâñåì ñêîðî ñ ãðúìîòåâèöè.
Ïîñëå ïî-âúçðàñòíàòà ïîïèòà: “Àêî ìîãà è àç äà ïîìîãíà ñ íåùî, êàæè?”
Ìëàäàòà âäèãíà î÷è îò ìàñàòà, ïîãëåäíà ÿ è êàçà: “Êàê äà íå ìîæå , ùå òè äîéäåì íà ãîñòè, ùå ïðî÷åòåø åäíà ïðèêàçêà è ãîòîâî”.
Âúçðàñòíàòà ñå çà ïðúâ ïúò ñå óñìèõíà, ìàêàð è ñúâñåì ëåêî, à ìëàäàòà ñå îæèâè îùå ïîâå÷å è ïðîòåãíà ðúêà, çà äà é ïîêàæå åäíà îò ìàðòåíèöèòå, óêðàñåíà ñ ãîëÿìî ñèíüî ìúíèñòî “Òîâà ìè å îò Ãåðãàíêà, ìàìî. Òÿ ñàìà ÿ èçáðà è ìè ÿ ñëîæè” êàçà òÿ è îïðàâè ìàðòåíè÷êàòà òàêà, ÷å ìúíèñòîòî äî ñå âèæäà íàé-îòãîðå.


Ïóáëèêóâàíî îò valka íà 10.02.2009 @ 20:59:18 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Slon-Madrigal

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
317 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 9339
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Îñìè ìàðò" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Íà÷èí.
îò regulus íà 01.03.2009 @ 10:11:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
À ìîæå âñå îùå äà íå å çàáðàâèëà äà ãîâîðè è ïî-äðóãèÿ íà÷èí, ïî-âàæíèÿ? Ïî-êîéòî âñè÷êè è âñè÷êî òå ðàçáèðàò, è êîéòî ïîñòåïåííî çàáðàâÿìå ñ âðåìåòî, çàòðóïàíè ñ äóìè!.. :(
Ïîçäðàâè!


Re: Îñìè ìàðò
îò Ufff íà 12.02.2009 @ 03:56:51
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñòðàííîòî å, ÷å äîðè äåöà, êîèòî íå ñà ðàñëè â "òèÿ äîìîâå" ïàê íå ìîãàò äà ãîâîðÿò "êàêòî òðÿáâà". Íî ìàé ñå ñåùàì çàùî.
×îâå÷åí ðàçêàç.