Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 971
ХуЛитери: 0
Всичко: 971

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКакво намери малкото синьо конче
раздел: Приказки
автор: miela

В красивата гора живееше едно малко синьо конче. По цели дни то обикаляше шубраците и търсеше. Какво точно търсеше никой не можеше да каже. Дори и самото то.
Веднъж се случи така,че малкото синьо конче реши да излезе от красивата гора и да разгледа огромният шарен свят с неговите предизвикателства и чудатости.
- На къде? – попита го крайното дърво.
- На там. – посочи завъртайки глава кончето.
Дървото разтревожено затрепери с листата си,но кончето вече препускаше по полянката и се отдалечаваше от гората.
В една чудна сутрин малкото синьо конче хрупаше росна трева.
- Спри! Сприии!.-извика някой от някъде.
Кончето се огледа ,но не видя нищо. Затова продължи да хрупа.
- Олеле,ще ме сдъвчеш! Погледни на синчеца,моля! – отново извика някой.
Малкото синьо конче се загледа по цветята. На нежният синчец стоеше гъсеница.
- Защо си се развикала толкова? Аз не ям месо!
- Страх ме беше,че няма да ме забележиш.- заоправдава се гъсеницата.
- Ти тук ли живееш?- попита я кончето,което се чувстваше много самотно далеч от родната гора.
- Ами,мисля че да! –отговори му гъсеницата.
- Искаш ли заедно да търсим нещото,което търся аз?
Кончето наистина не знаеше какво търси,но толкова дълго го търсеше,че бе сигурно,че скоро ще го намери.
Гъсеницата се замисли. След малко каза:
- Как да тръгна с теб като ти си толкова голям? Можеш да ме смачкаш с копито.
- Ще се качиш на гривата ми и няма да се тревожиш,че мога да те нараня.
Гъсеницата се съгласи и двамата потеглиха на път.Денем обикаляха поляни и пътеки,нощем почиваха под звездното небе.
Докато един ден…
- Защо толкова много се храниш тази сутрин? – учудено попита синьото конче.
- Мням,мням,много съм гладна. – с пълна уста му отговори гъсеницата.
- Но можеш да се пръснеш от толкова ядене! – разтревожи се кончето.
- Не ме интересува. Искам да ям,мням.
Гъсеницата не спря да яде през целия ден.
Мястото, където бяха спрели, се оголи.Нямаше свежи листа ,защото малката гъсеница ги изяде.
Нощта настъпи и звездите заблестяха по небето като малки диаманти по пижамата на вълшебник.
- Олеле,синьо приятелче,олеле! – запищя гъсеницата.
- Какво става? – скочи кончето.
То с почуда видя гъсеницата до половина увита в нещо като одеало.
- Как да ти помогна?- попита синьото конче своята приятелка гъсеница.
- Не можеш! –каза тя.
- Но какво се случва с теб? Първо ядеш колкото цял табун коне,после се обличаш в одеало и пищиш така ,че чак звездите на небето се стряскат.
Кончето наистина нищо не разбираше.
- Трябва да стана на буба. – рече гъсеницата. – Тази дреха ще ме топли и аз ще се превърна в нещо друго. Ще ставам… Не знам какво…
- Добре,добре,успокой се!- опита се да я утеши кончето. – Защо ще ставаш буба щом не искаш?
- Такава е природата ми. Не мога да избягам от нея,но много ме е страх.-одеалото бе скрило почти цялата гъсеница. – Моля те,синьо конче,остани с мен докато се превърна…
Гъсеницата не можа да продължи,защото устата й се скри в одеалцето. Само очите й тъжно гледаха.
- Ще остана с теб,обещавам!- каза кончето.
То усети облекчението на бубоподобното същество.
Ден и нощ малкото синьо конче пазеше пашкулчето,скрило гъсеницата. Понякога,разтревожено,кончето допираше ушенце до пашкула ,но чуваше само равномерното похъркване на бубата скрита вътре.
- Щом спи,значи е добре! – успокояваше се кончето и се зазяпваше в красивите цветни пеперуди пърхащи от цвете на цвете по поляната.
- Колко са красиви! Като летящи чудеса! –казваше си малкото синьо конче и тъжно
въздишаше.
- В какво ли ще се превърне моята приятелка гъсеницата?
Съвсем скоро кончето получи отговор на въпроса си.
Една сутрин,когато слънцето сънливо подаваше глава иззад далечната планина,пашкулчето се размърда. Кончето скочи и зачака. От пашкула се показаха крачета,телце и … крила. Прекрасни синьо-зелени крила с жълти точки по средата.
Гъсеницата си бе отишла,а на нейно място се появи прекрасна пеперуда.
“ Колко е красива” – помисли си кончето.
Пеперудата разпери крила и литна право към слънцето. Синьото конче я проследи с поглед. Тя кацна на едно цвете и жадно заби хоботчето си в цвета му.
Малкото синьо конче погледна пърхащата пеперуда.
- Здравей! Станала си удивително красива!
Но пеперудата му обърна гръб и продължи да смуче сок от цветето.
- Не ме ли помниш? – натъжено попита кончето.
- Оставете ме да се нахраня. – рязко му отвърна пъстроцветната пеперуда. – Не мога да ви помня,защото никога не съм ви познавала.
Преди да полети тя триумфално разпери криле.
- Наистина съм много красива! – рече тя и отлетя.
От очите на кончето закапаха едри сълзи.
- Олеле олеле,ще ме удавиш! – извика някой от някъде.
- Простете! –извини се кончето и наведе глава.
На стъблото на една тревичка се катереше гъсеница.
- Не се сърди на пеперудата. Та тя е само на 10 минути. Още не познава големия свят и не знае,че често многото красота не е на добро.- мъдро забърбори гъсеницата.
- Ахъм! –кимна малкото синьо конче.
- На къде си тръгнало? – попита гъсеницата ,докато упорито се катереше по тревата.
- Търся нещо!- каза кончето.
- А какво търсиш? Може би вече си го намерил? – отново попита гъсеницата.
- Може би вече съм го намерил? – повтори кончето и двамата загледаха пърхащият полет на красивата синьо-зелена пеперуда с жълти точки по средата на крилата.
- А може да продължа да го търся!?
Кончето обърна гръб на цветната феерия и тръгна към планината.
- Вземи ме с теб,моля те! – извика след него гъсеницата.
Малкото синьо конче спря. Обърна глава. Погледна гъсеницата. След това погледна пеперудата. После отново погледна гъсеницата. Помисли малко. Наведе глава и позволи на гъсеницата да се покатери на гривата му.
- Заедно ще търсим! – рече кончето.
И двамата потеглиха на едно дълго пътешествие.
Зад тях пеперудата рисуваше своя танц на красотата ,забравила,че някога е била гъсеница.


Публикувано от alfa_c на 14.01.2009 @ 10:26:22 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   miela

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:34:42 часа

добави твой текст
"Какво намери малкото синьо конче" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Какво намери малкото синьо конче
от SimondBovoar (anamaria777@abv.bg) на 14.01.2009 @ 12:12:51
(Профил | Изпрати бележка)
Кончето наистина не знаеше какво търси,но толкова дълго го търсеше,че бе сигурно,че скоро ще го намери.
Когато не знаем какво търсим намираме самовлюбени пеперуди или продължаваме да търсим на гривата с поредната гъсеница, която ще се превърне в самовлюбена пеперуда. Това е моя прочит. Но си мисля, че в това е силата на разказа ти, че ражда многоаспектни прочити. Поздрави!


Re: Какво намери малкото синьо конче
от SimondBovoar (anamaria777@abv.bg) на 14.01.2009 @ 12:12:26
(Профил | Изпрати бележка)
Кончето наистина не знаеше какво търси,но толкова дълго го търсеше,че бе сигурно,че скоро ще го намери.
Когато не знаем какво търсим намираме самовлюбени пеперуди или продължаваме да търсим на гривата с поредната гъсеница, която ще се превърне в самовлюбена пеперуда. Това е моя прочит. Но си мисля, че в това е силата на разказа ти, че ражда многоаспектни прочити. Поздрави!


Re: Какво намери малкото синьо конче
от Yova на 14.01.2009 @ 11:36:09
(Профил | Изпрати бележка)
Добро е синьото конче...още много гъсеници може да пренесе и да пази,
а пеперудата...и такива неща се случват, някой като открие красотата си и се самовлюбва...

Хубава приказка!

Благодаря, Мея!:)