Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 792
ХуЛитери: 3
Всичко: 795

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: Elling

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКрадла
раздел: Разкази
автор: ina_krein

Загърната в карамелената пелерина на вечерта, седях на балкона и вдъхвах нейното сладко ухание - на саксийни цветя, залязващо слънце и заспиващ ден. Опияняващата смес се разливаше в душата ми като вълните на Бяло море на разсъмване. Попивах това съкровище дълбоко в душата си, при всички други ароматни „бижута“, скътани там през годините.
Някои събират пощенски марки, други златни гривни, маркови вина, колички, кукли, монети. Аз колекционирах ухания. Заключвах ги в сейфа на сърцето, никой да не ми ги вземе. Те бяха моето хапче против самота. Преди време направих грешка да споделя този факт с бившето ми гадже и кандидат за бъдещ съпруг. След изреченото с мъка откровение той хвана лицето ми с ръце, погледна ме иронично и ме застреля само с една дума :“Крадла!“
Споменът удари душата ми до синьо, затова се наведох над саксията с малки карамфили. Уханието ме прегърна нежно, целуна насиненото и се усмихнах. Затворих очи и измъкнах едно от най-ценните си съкровища – уханието от ръцете на мама. Нея вече я нямаше, но ароматът на топлите ú обичащи ръце беше тук – на детство, чиста обич, светла тъга. В този божествен мирис можех да се отпусна като в люлка и да забравя обидите на света. Бях сигурна - ръцете на мама никога нямаше да ме изпуснат да падна.
Сутринта облякох риза на цветя. Сложих в косата си пъстра шнола и потеглих към новата си работа. Градчето не беше голямо, а все още имаше улици, по които не бях минавала. Тази към новия офис бе една от тях.
Времето беше ясно, а въздухът - кристално сладък. /Едно от предимствата да живееш почти на село./ Вървях бързо и преповтарях уводните изречения, с които смятах да се представя. Внезапно ухание на непознато цвете се втурна през глава към мен и залепна на устните ми. Спрях и се огледах. В къщата отдясно жена в рокля на капки поливаше лехите до оградата. Тръгнах след аромата влюбена. Той ставаше все по-силен и примамлив. Нямаше съмнение, че цветето на омайното ухание беше някъде тук. Вдъхнах дълбоко и алчно още от него. Сякаш мед, гюл и карамел бяха смесени нежно с бял кичест люляк. Вървях след тази магия като хипнотизирана.
-Добро утро – поздрави първа непознатата. – Не давам цветя от градината.
-Откъде знаете, че ще поискам?- прескочих поздрава раздразнена.
-Всички искат - усмихнато отговори тя. – Аз обаче не давам. Особено на теб.
-Защо? – недоумяващо разперих ръце, безумно учудена.
Тя остави лейката и се вгледа в мен, а аз се наместих до цветето, от което идваше омайното ухание. Вече знаех кое е, но никога не бях виждала такова в живота си. Докато тя обясняваше, го изучавах и фотографирах в паметта си, за да мога да го потърся после в сайт за цветя.
-Когато бях млада – ясно усетих гнева ú – поисках това цвете от една жена.
-И тя не ви даде - довърших вместо нея.
-Да – отговори ядосана тя. – Тогава не беше като сега, нямаше откъде да го купиш или поръчаш, особено от чужбина. Ала аз все пак го намерих.
-Как? – полюбопитствах неволно.
-Няма значение – сопна се жената. – Ако искаш цветето, купи си го, сега има всичко. Не съм нито магазин, нито благотворително дружество. – някак набързо изрече тя и се отдалечи.
Помилвах с очи уханното цвете до оградата – високо, с големи тъмни листа, а отгоре приличаше на цъфнала пита слънчоглед, но с лилави малки цветчета, излъчващи магичен аромат. По върховете им светеха капчици амброзия, върху които пчелите кацаха и ги изпиваха с огромно удоволствие. Как се казваше това чудо на природата? Откъде беше дошло? И как можех да го имам?
С такива мисли пристигнах в офиса. Опитах се да ги пропъдя, но те се връщаха като прелетни птици в гнездото си и чакаха да бъдат нахранени поне с малко надежда живот.
Следобед пристигна шефът на отдела да види как навлизам в работата. Кожата му ухаеше на слънце и мента. Косата ми сама започна да се навива на букли, а пръстите ми отказваха да се отлепят от неговите. Исках този аромат в своята колекция и го откраднах тайно, да се сгушвам в него, когато изпитам нужда да ме прегърне обичан мъж.
-Да не би да съм двойник на някого, който ви е бил скъп? – усмихнато ме попита той, докато с мъка отдръпвах дланта си от неговата.
-Извинете - изчервих се и се дръпнах виновно.
-От сто години не съм виждал такъв цвят – повторно се усмихна той.
-Холандски божур - изрекохме едновременно и стаята изведнъж стана тясна.
Говорихме за цветя, пътешествия, аромати. Ала когато си тръгнах обратно към моя дом, уханието на магичното лилаво цвете до оградата влюбено откъсна душата ми и отказа да ми я върне, смесвайки се с аромата от кожата на младия мъж в офиса.
Мислих цяла нощ как да ги имам. На другата сутрин минах по същата улица. Жената отново бе там. Помолих я да ми продаде коренче от вълшебното цвете, но тя категорично отказа. Не склони да помагам в градината или да ú подаря някое, което няма. На всичките ми предложения казваше упорито – не, сякаш се страхуваше от мен.
Търсих въпросното цвете по цветарските магазини в района, проверих и в сайтовете за цветя - никъде не го открих. Разпитах съседки, познати на познати на познатите. Никакъв резултат. Споделих проблема си с младия мъж в офиса, ала той само хитро се подсмихна.
Желанието да имам цветето стана толкова силно, че реших да направя нещо недостойно. Прескочих през нощта оградата и заопипвах земята за малък израстък около корена. Нищо. Нямаше да отскубна самото цвете – беше само едно. Не бих го взела за нищо на света. Осъзнавах какво върша и ми се плачеше.
Глухо ръмжене зад мен ме хвана с примка за гърлото. Как не се сетих, че може да имат куче. Обърнах се бавно и изстинах – беше огромно. Стоях и не мърдах, а то продължаваше да издава сърдити звуци заплашително. Побегнех ли, щеше да ме разкъса. Ръцете и краката ми изтръпнаха, в гърлото ми скърцаше стъкло.
-Перо – извика го мъжки глас и кучето послушно си тръгна, а аз се свих на кълбо.
Познах аромата му, помнех уханието на кожата му. Исках да умра, но не можех. Нощта ухаеше на любов, виждах звездите над цветето и неговият магичен мирис ме прегърна. Вече знаех как да разреша проблема. Прескочих оградата смело.
След няколко месеца влязох в дома на цветарката, облечена в бяло. Тя ме посрещна с букет от лилавото цвете. Наведе се към мен и прошепна в ухото ми с треперещ глас:
- Вместо да откраднеш чуждо цвете, взе сърцето на моя син. Ти си по-умна от мен. Благословена бъди!
Мълчах и не знаех какво да кажа.
-Как намери онова цвете, което не ти дадоха? – попитах внезапно.
- Откраднах го – смутено призна тя. – От твоята баба.
Свекърва ми си отиде няколко години след това. Сега цялата градина с чудни цветя е моя. Имам вълшебна магия от всякакви аромати от пролет до късна есен. И подарявам коренче или грудка на онзи, който поиска, защото съм безкрайно богата. - Всяка вечер се сгушвам в ароматната обич на моя прекрасен съпруг и уханието на неговите целувки кара дори звездите да се разпукват в кадифената длан на небето като цветя.


Публикувано от hixxtam на 07.12.2016 @ 21:16:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ina_krein

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 14:20:34 часа

добави твой текст
"Крадла" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Крадла
от yoro на 09.12.2016 @ 22:24:46
(Профил | Изпрати бележка)
Потапянето в този ароматен свят предизвиква буквално осезаеми аромати, прииждащи някъде от спомените и подсъзнанието, възпроизвеждането им отговаря на извикването на определен образ, момент, човек...Удоволствие е да чета разказите Ви, изпълнени с много нежност и човечност!


Re: Крадла
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 10.12.2016 @ 19:37:11
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Много, много благодаря! Радостна съм, че по този начин сте усетили разказа. Поздрав!

]


Re: Крадла
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 07.12.2016 @ 23:02:50
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаряти за букета от богати изразни средства, с които ароматизираш повествованието си!
Щастие и успехи!


Re: Крадла
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 08.12.2016 @ 15:16:05
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
И аз благодаря, че бе на гости при мен и моя "ароматен" разказ.

]


Re: Крадла
от mariq-desislava на 08.12.2016 @ 05:51:13
(Профил | Изпрати бележка)
Това си е жива поезия в проза, не се шегувам. В този текст заглъхва реалното, емпирично време, докато остане единствената възможна реалия на любовта и всичко това е поднесено не с някакви метафизични понятия, а с обикновени думи, които достигат право до сърцето, благодаря.


Re: Крадла
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 08.12.2016 @ 15:12:19
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Аз благодаря за това, че сте позволили на ароматите в разказа да Ви докоснат! Поздрав!

]


RE: Крадла
от Kanegan на 08.12.2016 @ 07:48:49
(Профил | Изпрати бележка)
!!!!!!!!


RE: Крадла
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 08.12.2016 @ 15:10:36
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря за начина, по който си почувствала разказа! Поздрави!

]


Re: Крадла
от kasiana на 08.12.2016 @ 23:57:32
(Профил | Изпрати бележка)
А в моите мисли се рее шепотът
на ароматните ти, и не само, разкази,
че след време те ще бъдат изучавани
в българските училища редом с тези -
на съвременните класици на родната
ни литература...

Бъди!!!:)


Re: Крадла
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 09.12.2016 @ 11:58:28
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Огромно благодаря за хубавите думи. Аз съм много далече от качеството на класиците, но ако съм жива по-дълго и работя упорито, дай боже да останат някои мои разкази в паметта на някого. Поздрави!

]