Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 465
ХуЛитери: 6
Всичко: 471

Онлайн сега:
:: malovo3
:: LioCasablanca
:: Heel
:: LeoBedrosian
:: Albatros
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДядо Мильо
раздел: Хумор и сатира
автор: milyovelchev

Дядо Мильо беше голям, як, мустакат, добродушен, мълчалив старец.
Зимно време ходеше с кафяви шаячени потури, стегнати с червен вълнен пояс, кожух от агнешки кожи, на главата — черен астраганен калпак. Напролет обуваше зелените брезентови потури, запасани с бял памучен пояс, на раменете — къса салтамарка, на главата — каскет. Не помня да съм го виждал брадясал. Винаги беше гладко избръснат, с чиста, бяла риза без яка. Бръчките в крайчеца на очите му създаваха впечатление, че все се усмихва. Но той такъв си и беше — усмихнат, благ... Винаги имаше бонбони в дълбоките си джобове: лукчета, лакта, фруктови... Кажеш стихотворение — бонбонче, изпееш песничка — друго. Не съм го чул да каже лоша дума, да изпсува или нещо подобно. Случваше се баба Дена да го сгълчи за едно или друго, а той — наведе глава, изслуша я, изгледа я бавно от долу нагоре, бутне капата напред-назад, като да се почеше, и рече: ”Чакай сега да ти обясня!”
Но не за неговата кротост искам да ви разкажа, а за това, как го чух да изохка. Един единствен път! Първи и последен! Никога преди това не бях го чувал. Помня, че веднъж баба си заби иглата в пъпа му, докато му шиеше копче на ризата. Дядо Мильо само се усмихна и рече: „Ще ми зашиеш акъла!”, а бялата му риза се обагри от кръв! Друг път, докато дялаше една топоришка на дръвника, кучето му скочи на гърба — да му се радва. Бутна на дядо ръката, отплесна се манарчето, дялна палеца — увисна само на кожата. Нищо не каза. Стана, припика го, залепи го с прополис — пчелен клей. След няколко месеца само белегът му остана. Случи се на печката да се изгори, замирише на пърлено прасе, а той само оближе изгореното, намаже го със свинска мас ... и нищо. Но ... винаги в живота на човек идва едно такова изключение. Както казва Сократ (Пенко Керин от Долната махала): „Всяко правило си има изключение. Важното е изключението да не стане правило!” Заведохме дядо на зъболекар. Казвам заведохме, защото това стана след много кандърми, молби, заплахи... Отече му едната страна, та чак му се затвори окото. Пи разни елачета, жабуреше се с билкови отвари... Като му спадна отокът обаче, мама и баба го строиха в две редици и го подкараха към кабинета на доктор Недялкова. Аз — след тях, нарамил шишането, водя заточеника към Диарбекир. Върви дядо, влаче тежките вериги, стяга му „лалето” врата, но осанката — наперена, погледът — горд, непокорен.
За доктор Недялкова друг път ще ви разказвам. Сега само ще отбележа, че тя беше жена, каквато само по филмите бях виждал: стройна, чернокоса, с големи сини очи и премрежен поглед. Баба казваше, че недовижда, затова си стиска така очите. Три пъти на ден си сменяше роклите и винаги ходеше с високи токчета. На синята рокля — бели обувки, на червената — черни, а в зъболекарския кабинет — червени. Бяла престилка, червена блуза отдолу, на тънките крачета — червени лачени обувки с високи токчета.
Седна дядо Мильо на стола, повъртя се докторката отсам, оттам... Нещо не и́ беше сгодно, та му рече:
— Дядо Мильо, що не седнеш на пода? Голям българин си! Ще ми счупиш стола.
Спомням си го, като че ли е сега... Пред очите ми е. Беше в края на зимата. Седна дядо с кафявите потури на балатума, разкрачи се, стиска астраганения калпак с две ръце, вирнал към лампата глава, отворил широко уста... А докторката размахва два инструмента, трака с токчетата около него, търси сгодно място, та да може да бръкне на дядо в устата, да му извади болния зъб. Ей в този момент дядо изрева! Може и само да е изохкал, както настояваше след това, ама аз чух как се раздрънчаха шишенцата в шкафа на докторката.
— Чакай, бай Мильо! Не бой се! Още не съм го хванала, а ти охкаш!
— Ох, чедо — рече дядо (по челото му бяха избили ситни капчици пот), — не си го хванала, ама го настъпи!


Публикувано от Administrator на 11.09.2016 @ 12:25:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   milyovelchev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 19:08:01 часа

добави твой текст
"Дядо Мильо" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Дядо Мильо
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 13.09.2016 @ 12:09:03
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))))))) Симпатизирам на дядо Мильо, благ човек. С обич си го описал.


Re: Дядо Мильо
от milyovelchev на 13.09.2016 @ 19:39:06
(Профил | Изпрати бележка)
Случката с дядо Мильо не съм я измислил. Чух я в с. Заберново, Странджа планина, където работих 5-6 години (Горско стопанство „Граматиково”). Малко е грубичко накрая, ама той наистина така се е изразил. Ние с дядо Мильо не сме виновни! Тя защо не гледа къде стъпва?!

]