Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 838
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 838

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈçãóáåíà èñòèíà 4
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: samotnik

- Äîêòîð Êàçàêîâà.
Ïåòúð íå áåøå ÷óâàë ãëàñúò è îò ãîäèíè, íî ãî ïîçíà âåäíàãà. Óñìèõíà ñå.
- Àëî, Áîðÿíà, òè ëè ñè?
- Êîé ñå îáàæäà?
- Ïåòúð, ñåùàø ëè ñå, Ïåòúð Ãåîðãèåâ? Áÿõìå ñúó÷åíèöè â àíãëèéñêàòà?
- Ïåøî! Åõààà... Ñåùàì ñå, ðàçáèðà ñå! Êàê ñå ñåòè çà ìåí? – ãëàñúò è âå÷å íå çâó÷åøå îôèöèàëíî è äèñòàíöèðàíî – Êàê ìå íàìåðè?
- Îò Ôåéñáóê... Àáå, òè êúäå ñè?
- Íà ðàçêîïêè, à òè?
- Àç ñúì â Áóðãàñ â ìîìåíòà, íî àêî ñè íàáëèçî, ìîãà äà äîéäà äà ñå âèäèì.
Îòñðåùà ïîñëåäâà ìèã òèøèíà.
- Äà ñå âèäèì?...
- Äà, âèæ, çíàì êîëêî ñòðàííî çâó÷è, íî èñêàì äà òå ïèòàì ðàçíè íåùà, àêî ìîæå.
- Ìåí äà ïèòàø? Êàêâî ñè ñå ñåòèë ñåãà, õà-õà-õà... – çâúíëèâèÿò ñìÿõ íà Áîðÿíà ìó íàïîìíè êîëêî ÿ õàðåñâàøå â ó÷åíè÷åñêèòå ñè ãîäèíè. Çàä ãëàñà è ñå ÷óâàøå øóìîòåâèöà.
- Àìè äà, êîé äðóã? Òè ñè åäèíñòâåíèÿ àðõåîëîã, êîãîòî ïîçíàâàì.
- Î, àðõåîëîãèÿ òå èíòåðåñóâà? Ïåøå, íå çíàì êàê äà ñòàíå, íàèñòèíà ñúì çàåòà, ìîæåì äà êîïàåì ñàìî ëÿòîòî, à ñëåä ìåñåö îòòóê ùå ìèíå ìàãèñòðàëà, çíàì ëè êàêâî ùå ñêðèÿò, çà äà íå ñïðàò ñòðîåæà. Íå ìîæå ëè äà èç÷àêà?
- Àáå, ñèãóðíî ìîæå, àìà...
- Êàêâî? Êàæè, ìîæå äà òè ïîìîãíà òàêà, ïî òåëåôîíà.
Ïåòúð óñåòè, ÷å Áîðÿíà íÿìà æåëàíèå äà ñå çàíèìàâà ñ íåãî è òîâà ãî æåãíà. Íå ïðå÷åøå äà îïèòà, îñâåí òîâà íÿìàøå êàêâî äà ãóáè è ðåøè äà äåéñòâà äèðåêòíî.
- Áîðå, íÿêîé å èçðîâèë íåùî ïîä ñòàðàòà êúùà, îíàçè íà äÿäî.
- Êàêâî å èçðîâèë? – øóìúò îò ãëàñîâåòå çàä íåÿ çàãëúõíà è ïî äèøàíåòî è Ïåòúð ðàçáðà, ÷å ñå îòäàëå÷àâà îò èçòî÷íèêà.
- Íå çíàì, òàì å ðàáîòàòà. Êîãàòî ñòèãíàõ òàì èìàøå ñàìî ðîâ è åäíà íèøà ïîä ñòúïàëîòî.
- Íèøà?
- Äà, âå÷å ïðàçíà, îáëèöîâàíà ñ íÿêàêâè êàìåííè ïëî÷è.
- Àç êàê áèõ ìîãëà äà òè ïîìîãíà? – óñåòè äèñòàíöèÿòà â ãëàñà è òîé.
- Èñêàì äà ðàçáåðà êàêâî ìîæå äà å èìàëî òàì, çà äà çíàì êàêâî äà òúðñÿ...
- Îîîî, àìà òè ñè ñòàíàë èìàíÿð? Êúäå ùå ãî íàìåðèø, ñèãóðíî âå÷å å íà íÿêîé òúðã â Àâñòðèÿ. Âúîáùå êàê ìîæåø äà ñè ñèãóðåí, ÷å å èìàëî íåùî, êîåòî...
- ×àêàé ìàëêî... íà åäíàòà îò ïëî÷èòå èìà íÿêàêúâ áàðåëåô, êîííèê íÿêàêúâ, èñêàì äà ðàçáåðà êàêâî...
- Êîííèê? – ïðåêúñíà ãî Áîðÿíà – Êàêúâ êîííèê?
- Ñ êîïèå è ïëàù, êîéòî ñå ðàçâÿâà... Èìà è äâå êó÷åòà è îùå íÿêàêúâ ÷îâåê çàä íåãî, ìàé å æåíà. Îòçàä èìà èçäúëáàíî íåùî, êàòî çúáíî êîëåëî...Åõî, Áîðå, òàì ëè ñè?
- Äà, äà, òóê ñúì... Êîííèê, êàçâàø.
- Äà.
- Êúäå å òàÿ ïëî÷à?

***

- Òîâà å âñè÷êî, êúëíà ñå... – äóìèòå èçëèçàõà êàòî ìó÷åíå ïðåç ðàçáèòèòå óñòíè íà äîêòîð Ãåí÷åâ. – Íÿìàøå äðóãî, ñàìî ðèòîíà.
Ïîãëåäíà êúì Ñëàâåÿ, êîéòî ñïîêîéíî ñå áåøå èçòåãíàë íàçàä â òðîíà ñè, äúðæåéêè â ðúêà ÷àøàòà ñ ïèòèå. Ñòàÿòà áåøå çàãóáèëà î÷àðîâàíèåòî ñè è âå÷å ìó ïðèëè÷àøå íà ñðåäíîâåêîâíà òúìíèöà. Ìëàäåæèòå ñòîÿõà îò äâåòå ìó ñòðàíè è ñå õèëåõà íà îïèòèòå ìó äà ãîâîðè. Ðàçïèòúò ïðîäúëæàâàøå ïîâå÷å îò ïîëîâèí ÷àñ.
- Äà ïîâòîðèì, çíà÷è èñêàø äà ìå óáåäèø, ÷å ñëó÷àéíî ñè ðàçáðàë êúäå èìà çàðîâåíî ñúêðîâèùå, îòèøúë ñè è ñè ãî èçðîâèë, ïðîñòî, åé òàêà?
- Äà... – çàïî÷íà Èâàí, íî óäàðúò ïðåêúñíà äóìèòå ìó. Óõîòî ìó ïèñíà è òîé ãî ïðèòèñíà ñ ðúêà. Ìúæúò çàä íåãî ñå èçñìÿ.
- Ö-ö-ö... Íå ìå ëúæè äîêòîðå, íå å ïðèëè÷íî òàêà. Íà òîâà ëè âè ó÷àò â äîêòîðñêîòî ó÷èëèùå, äà ëúæåòå õîðàòà è äà ñå îïèòâàòå äà èì ïðîáóòâàòå ôàëøèôèêàòè?
- Íå å ôàëøèôèêàò, òàì ãî íàìåðèõ...
Åäèíèÿò îò áèÿ÷èòå ïîñåãíà êúì Èâàí è òîé âäèãíà ðúöå çà äà ñå ïðåäïàçè, íî óäàð íå ïîñëåäâà. Îíçè ñå èçõèëè. Âñè÷êî ãî áîëåøå. Ðåáðàòà ìó áÿõà íàòúðòåíè îò ðèòíèöèòå. Çíàåøå, ÷å íÿìà ñ÷óïåíè, íî áîëêàòà áåøå îñëåïÿâàùà.
- Âèæ ñåãà – èçïðàâè ñå Ñëàâåÿ, - çíàåø ëè çàùî ìè âèêàò Ñëàâåé?
Èâàí íå îòãîâîðè, âïåðèë ïîãëåä â ìîçàéêàòà íà ïîäà ñ íàâåäåíà ãëàâà.
- Çàùîòî ïðè ìåí âñè÷êè ïðîïÿâàò, äîêòîð÷å. Íÿìà íÿêîé, êîéòî äà íå å ïðîïÿë – êèìíà êúì ìëàäåæèòå. – Êàòî ïîéíè ïòè÷êè ïåÿò, õà-õà-õà.
Ñìåõúò íà Çëàòàíîâ ñå ñìåñè ñ âèêà, êîéòî ñå èçòðúãíà îò Èâàí, äîêàòî ïàäàøå ïî î÷è îò ðèòíèêà â ãúðáà.
- Íå òå ëúæà, Æîðî, íåäåé... ñòèãà òîëêîâà... Ìîëÿ òå, íå ëúæà – ðèäàíèåòî ñå èçòðúãíà îò äîêòîðà áåç äà ãî îñúçíàâà è ïîñòåïåííî ïðåìèíà â çàäàâåíî õëèïàíå – Òîâà å èñòèíàòà, ñàìî åäíè ïëî÷è îñòàíàõà... è äâåòå çìèè... Íåäåé ïîâå÷å, ìîëÿ òå...
Ñëàâåÿ çàîáèêîëè ïèñàëèùåòî è êëåêíà äî íåãî.
- Íàèñòèíà ëè íÿìàøå íèùî äðóãî? – ïîïèòà ãî ñ ìåê ãëàñ
- Íå...
- Íå âçå íèùî äðóãî îò òàì?
- Íå, íå, ñàìî òîâà... – îòãîâîðè Èâàí, ïîñëå ïîáúðçà äà äîáàâè – è ïàðöàëúò, ñ êîéòî áåøå óâèò ðèòîíà. Âñè÷êî äðóãî ñè å íà ìÿñòîòî... Ñàìî ãî çàðîâèõ îáðàòíî.
- Äîáðååå... Áðàâî, äîêòîðå, òî÷íî òàêà, íèêîé íå òðÿáâà äà ðàçáèðà, íå îñòàâÿìå ñëåäè.
Ñëàâåÿ ñòîåøå êëåêíàë ñúâñåì áëèçî äî íåãî è ãî ãëåäàøå ñ ëåêà óñìèâêà.
- Äîáðå, äîêòîðå, ñêëîíåí ñúì äà òè ïîâÿðâàì, äíåñ ñúì â íàñòðîåíèå.
Èâàí ñå èçïðàâè, ïúøêàéêè, íà êîëåíå è ãî ïîãëåäíà ïðåç ïîäóòèòå ñè î÷è. Äàëè ùåøå äà ñå îòòúðâå? Âúçìîæíî ëè áåøå?
- Íî ñå ñåùàø, ÷å ùå òðÿáâà äà êîìïåíñèðàì ñ íåùî âðåìåòî, êîåòî ìè çàãóáè, íàëè? Äà íå ãîâîðèì çà õîíîðàðà íà ïðîôåñîðà – ïðîòåãíà ðúêà è ãî ïîãàëè ïî ãëàâàòà. – Íàëè ðàçáèðàø?
- Äà, äà, êàêâîòî êàæåø...áëàãîäàðÿ òè.
- Åòî, ñåãà å äðóãî, âå÷å âèæäàì, ÷å íå ìå ëúæåø – ïîòóïà ãî ëåêî ïî áóçàòà.
- Íå, Æîðî, íå òå ëúæà, âñè÷êî âçèìàé, íå ìè òðÿáâà, âúîáùå íå òðÿáâàøå äà ñå çàáúðêâàì...
- Å, íå, äîáðå ñòàíà òàêà, âèæ ñåãà êàêâè ïðèÿòåëè ñòàíàõìå, íàëè?
Ñúëçèòå òå÷àõà ïî ëèöåòî íà äîêòîð Ãåí÷åâ è ñå ñìåñâàõà ñ êðúâòà îò ïóíêàòèòå óñòíè è ñ÷óïåíèÿ íîñ.
- Íÿìà ñòðàøíî äîêòîðå, íÿìà äà ñå ïëàøèø, ïðèÿòåëè ñìå. Ïðèÿòåëèòå ñè âúðøàò óñëóãè, íàëè?
Èâàí ñàìî êèìíà. Ñëàâåÿ ñå èçïðàâè.
- ×óäåñíî, ìíîãî ùå òè áúäà áëàãîäàðåí, àêî ìè èçìåðèø êðúâíîòî, êàêâî ùå êàæåø?

***

Äîêòîðúò íå âÿðâàøå íà êúñìåòà ñè. Ìèñëåøå, ÷å Ñëàâåÿ ùå ãî çàòðèå è ùå ãî çàðîâè íÿêúäå. Äîêàòî âúðâåøå êúì êîëàòà ñå îçúðòàøå, êàòî âñåêè ìîìåíò î÷àêâàøå äà ÷óå èçñòðåë è îòíÿêúäå äà äîëåòè êóðøóì. Âëåçå ñ êóöàíå â îïåëà è ïúõíà êëþ÷à.
Ñåòè ñå, ÷å áåíçèíà ìîæåøå è äà íå ìó ñòèãíå äà ñå ïðèáåðå, à áåøå ïðàòèë ïîñëåäíèòå ñè ïàðè íà Ìàðèí â Ãåðìàíèÿ.
Õâàíà âîëàíà ñ ðúöå, îïðÿ ÷åëî â íåãî è ñòîÿ òàêà ìíîãî äúëãî.

***

- È äà íå ãî èçïóñíåòå, åé, ùå âè ñìà÷êàì!
- Íÿìà, øåôå! – äðóæíî îòãîâîðèõà ìëàäåæèòå â ÷åðíèòå ðèçè.
- Ïðîâåðåòå êúùàòà, èñêàì âñè÷êî òóê äî óòðå ñóòðèíòà, ÿñíî?
Äâàìàòà êèìíàõà è òðúãíàõà äà èçëèçàò.
- ×àêàéòå. Îáàäåòå ñå íà Âåíöè, êàæåòå ìó, ÷å ãî ïðàùàì ñ âàñ. È íå èçïóñêàéòå òîÿ íåùàñòíèê, ãëåäàéòå äà ãî èçòúðâåòå è äà ñå îêàæå, ÷å êðèå íåùî äðóãî!
- Íÿìà, øåôå! – ïîâòîðè ïî-ìëàäèÿ è äâàìàòà ïðèïðÿíî èçëÿçîõà íàâúí.
Ñëàâåÿ çàìèñëåíî îòïè ïîñëåäíàòà ãëúòêà îò ïèòèåòî ñè è áðúêíà â ñúùîòî ÷åêìåäæå, îòêúäåòî áåøå èçâàäèë îïàêîâàíèÿ âúâ âåñòíèê ïàêåò. Ñàìî ÷å òîçè ïúò èçâàäè îáèêíîâåí òåôòåð, ñ òúìíîñèíèÿ òâúðäà ïîäâúðçèÿ. Ðàçãúðíà ãî è íàìåðè ñòðàíèöàòà, êîÿòî òúðñåøå. Òàì, èçìåæäó ìíîãî äðóãè, ñå íàìèðàøå ïðèëåæíî èçïèñàí òåëåôîíåí íîìåð. Çà ðàçëèêà îò äðóãèòå, ñðåùó òîçè íÿìàøå èìå.
Èçâàäè ìîáèëíèÿ ñè òåëåôîí è íàáðà íîìåðà. Ñëåä äâå ïîçâúíÿâàíèÿ îòñðåùà ÷ó äðåçãàâ ãëàñ.
- Êàçâàé.
- Ìèñëÿ, ÷å ãî íàìåðèõìå.
- Ñèãóðåí ëè ñè?
- Ììììäà.. òàêà ìèñëÿ – óñåòè óñòàòà ñè ïðåñúõíàëà.
- Ó òåá ëè å?
- Äà, ïðè ìåí å.

***

- Êúäå, êàçâàø, ÿ íàìåðè òàçè ïëî÷à?
Áîðÿíà ñå áåøå íàäâåñèëà íàä îòâîðåíèÿ áàãàæíèê, â êîéòî Ïåòúð äúðæåøå ïëî÷àòà ñ áàðåëåôà. Òúìíîðóñàòà è êîñà, âúðçàíà íà êîíñêà îïàøêà, ëåêî ñå ðàçäâèæâàøå îò âÿòúðà. Áåøå ïî-êúñà, îòêîëêîòî ÿ ïîìíåøå, íî ñàìàòà Áîðÿíà íåñúìíåíî áåøå ñòàíàëà îùå ïî-êðàñèâà. Ñòåãíàòàòà è ôèãóðà áå äîáèëà æåíñêî èçëú÷âàíå, âìåñòî îíàçè ìîìè÷åñêà ïàëàâîñò, êîÿòî òîëêîâà ãî î÷àðîâàøå ïðåäè ãîäèíè. Ïëúòíèÿò ñëúí÷åâ çàãàð íå ïðå÷åøå íà ëåøíèêîâèòå è î÷è äà èñêðÿò ëþáîïèòíî è ïîä÷åðòàâàøå ëóíè÷êèòå ïî íîñà.
- Íà ìÿñòîòî, â èçêîïà. Èìàøå îùå íÿêîëêî, êîèòî îôîðìÿõà íåùî êàòî êàìåðà, íî íà òÿõ íÿìàøå íèùî.
- Òàçè îòêúäå áåøå?
- Îò äúíîòî.
- Êàïàê èìàøå ëè?
Âúïðîñúò ãî èçíåíàäà. Íå ñå áåøå ñåòèë äà ïðîâåðè äàëè íèøàòà èìà êàïàê, íî íÿìàøå êàê äà íÿìà, ïðè ïîëîæåíèå, ÷å ìåæäó íåÿ è ñòúïàëîòî èìàøå ñëîé ïðúñò. Õâàíà ãî ÿä, ÷å áåøå ïðîïóñíàë.
- Íå ïðîâåðèõ, íî ìèñëÿ , ÷å èìàøå...
- Õóáàâî áåøå äà ïðîâåðèø, âúïðåêè ÷å ñå ñúìíÿâàì äà èìà íåùî íà íåãî.
- Å, êàæè ìè ñåãà çà òîçè êîííèê? – ñìåíè òåìàòà Ïåòúð.
- Íåêà äà âëåçåì â ïàëàòêàòà, âçåìè è ïëî÷àòà.
Áåç äà ãî èç÷àêà Áîðÿíà ñå íàñî÷è êúì åäíà îò ðåäèöàòà ïàëàòêè, ðàçïúíàòè íà ïîëåòî, îêîëî íÿêîëêî ïðàâîúãúëíè èçêîïà, â êîèòî äåñåòèíà ìëàäåæè ðîâåõà ñúñðåäîòî÷åíî.
Ëàãåðúò íà àðõåîëîçèòå ñå íàìèðàøå íà òðàñåòî íà áúäåùà ìàãèñòðàëà, êîÿòî íàïðåäâàøå áúðçî ñ ïîäêðåïàòà íà åâðîïåéñêèòå ôîíäîâå. Ïî çàêîí, àêî ïðè ñòðîåæà ñå íàòúêíåõà íà ìÿñòî îò àðõåîëîãè÷åí èíòåðåñ, ñòðîèòåëèòå òðÿáâàøå äà ïðåêðàòÿò ðàáîòà, äîêàòî íå ñå ïðîó÷è ìÿñòîòî. Òîâà âîäåøå äî çàáàâÿíå íà ãðàôèêà è òëúñòè íåóñòîéêè. Ïðàêòèêàòà áåøå, íèùî îò îòêðèòîòî äà íå ñå îáÿâÿâà è ãîëÿìà ÷àñò îò èñòîðè÷åñêè çíà÷èìè ìåñòà áèâàõà óíèùîæàâàíè áåç ñëåäà. Ïîðàäè òîâà àðõåîëîçèòå ñå áîðåõà çà âñÿêà âúçìîæíîñò çà äà ïðîó÷àò òåðåíà ïðåäè ñòðîèòåëèòå äà ñà ñòèãíàëè äî òàì. Çà ùàñòèå ëàãåðúò áåøå ñàìî íà ÷àñ è ïîëîâèíà ïúò è òîé óñïÿ äà ñòèãíå â êúñíèÿ ñëåäîáåä.
- Èñêàø ëè ñòóäåíà êîêà-êîëà? – ïîïèòà Áîðÿíà, êàòî ñå íàâåäå íàä ñèíÿ õëàäèëíà ÷àíòà â úãúëà íà ïàëàòêàòà.
Ïåòúð êèìíà è õâàíà êóòèéêàòà, êîÿòî òÿ ìó ïîäõâúðëè. Âúïðåêè, ÷å íîñåøå òåíèñêà ñ êúñ ðúêàâ è áåðìóäè, òîïëèíàòà ãî îáåçñèëâàøå è èìàøå íóæäà äà ñå îáîäðè.
- Òóê ëè æèâååø?
- Äà, äîêàòî òðàÿò ðàçêîïêèòå òîâà å ìîÿò äîì – ïîãëåäíà ãî òÿ. – Íå ñå áåçïîêîé, èìàìå äîðè áàíÿ.
Ìîæå áè íå ñå áåøå ïðîìåíèëà ÷àê òîëêîâà, ïîìèñëè òîé. Íå ïðîïóñêàøå âúçìîæíîñò äà ãî êëúâíå.
- Å, óþòíî å... – îïèòà äà çàìàæå ãàôà. Èìàøå ìàñà, äâà ñòîëà è ïîõîäíî ëåãëî.  úãëèòå, îñâåí õëàäèëíàòà ÷àíòà áåøå õâúðëåí ãîëÿì ñàê, îò êîéòî ñå ïîäàâàõà äðåõè. Äèàãîíàëíî ïîä ïîêðèâà íà ïàëàòêàòà ìíàâàøå âúæåíöå, íà êîåòî âèñÿõà èçïðàíè ÷àñòè îò äàìñêî îáëåêëî.
- Ñÿäàé – Áîðÿíà áóòíà êúì íåãî áðåçåíòîâ ñòîë è ñå òðúøíà íà äðóã. Êúñèòå è ïàíòàëîíè ðàçêðèâàõà ñòðîéíè ìóñêóëåñòè áåäðà, çàãàòâàùè çà óñèëåíà ôèçè÷åêà äåéíîñò.
- Èçîáðàæåíèåòî å íà Õåðîñ – çàïî÷íà òÿ – íÿìà ñúìíåíèå. Òîâà å äîáðå èçâåñòåí îáðàç îò òðàêèéñêàòà ìèòîëîãèÿ.
- Áîã ëè å?
- È äà è íå. Îáîæåñòâåí å, íÿêîé äîðè ñìÿòàò, ÷å å âñåâèæäàù è âñå÷óâàù áîã, ïîíÿêîãà å èçîáðàçÿâàí ñ ïî äâå èëè òðè ëèöà. Ñâúðçâàò ãî ñ ïëîäîðîäèåòî, æèâîòà è ñìúðòòà, çàòîâà ñå ñðåùà íà ìíîãî îáðî÷íè ïëî÷è. Íÿêúäå å ïðèäðóæåí îò åäíî êó÷å, íà äðóãè îò äâå, èëè äîðè îò ëúâ. Ñìÿòà ñå, ÷å â ïîñëåäñòâèå å ïðåìèíàë â îáðàçà íà Ñâåòè Ãåîðãè, ïðè õðèñòèÿíèçàöèÿòà íà ìåñòíèòå ðèòóàëè. Äðóãè èçòî÷íèöè êàçâàò, ÷å å ïúðâîîáðàçúò íà ãåðîÿ, íåùî êàòî àíòè÷åí Ñóïåðìåí – çàñìÿ ñå òÿ.
- Ñóïåðìåí?
- Äà, ùå ñå ó÷óäèø êîëêî ñèëíî çà âÿðâàëè äðåâíèòå â ïîäîáíè èçìèñëåíè ãåðîè÷íè ôèãóðè. Äàæå ñúâðåìåííàòà äóìà „ãåðîé” ïðîèçëèçà îò èìåòî íà òâîÿ ÷îâåê. Õåðîñ – Õåðîé – Ãåðîé. Èìà çíà÷èòåëíà ìèñòè÷íà ñèëà, ñìÿòàëî ñå å, ÷å å íåïîáåäèì.
Ïåòúð êèìíà.
- Êàêâî îçíà÷àâà, ÷å òî÷íî òîçè êàìúê å ïîñòàâåí òàì?
Áîðÿíà âäèãíà ðàìåíå.
- Ìîæå è íèùî äà íå îçíà÷àâà. Äÿäî òè åäâà ëè å çíàåë òî÷íî êîé å èçîáðàçåí íà áàðåëåôà.
- Ìîæå è äà å çíàåë... Òîé çíàåøå ìíîãî çà äðåâíèòå ìèòîâå è ëåãåíäè. Ïîìíÿ, ÷å êîãàòî ãè ó÷åõìå â ó÷èëèùå òîé ãè çíàåøå âñè÷êè.
- Âúïðåêè òîâà, íèùî íå ìîæå äà ñå äîêàæå. Èíòåðåñíîòî â ñëó÷àÿ å ñàìàòà ïëî÷à. Ñúùåñòâóâàò îáðàçè íà Õåðîñ, íà êîèòî èìà Ïðèäðóæèòåë, âñúùíîñò ñà ÷åñòî ñðåùàíè – òÿ ñå íàäâåñè íàä ïëî÷àòà. – Òàçè òóê å èíòåðåñíà, çàùîòî Õåðîñ å â äâèæåíèå, ñ ðàçâÿò ïëàù, à Ïðèäðóæèòåëÿò ñÿêàø âúðâè çàä íåãî. Îñâåí òîâà... îñâåí òîâà ñÿêàø å æåíà.
- Òîâà êàêâî îçíà÷àâà?
- Îíçà÷àâà, ÷å å åäèí îò ìàëêîòî îáðàçè íà Õåðîñ, êúäåòî èìà èçîáðàçåíà æåíà êàòî Ïðèäðóæèòåë.
Îáúðíà ïëî÷àòà è ðàçãëåäà îòáëèçî èçäúëáàíàòà îêðúæíîñò.
- È òîâà... íå ñúì ñðåùàëà íåùî ïîäîáíî – òÿ âäèãíà î÷è è îòïè îò êóòèéêàòà ñ êîëà. – Õóáàâî ùåøå äà å äà ìîãà äà âèäÿ íèøàòà, ïðåäè äà èçâàäèø ïëî÷àòà...
- Î, íÿìà ïðîáëåì – êàçà Ïåòúð – àç íàïðàâèõ ñíèìêè.

***


- Õì, íèùî îñîáåíî... ÿâíî òîâà å êîíñòðóêöèÿ, êîÿòî äÿäî òè å íàïðàâèë. Íå å îò çíà÷åíèå.
Ñòîÿõà íàâåëè ãëàâè, ñúâñåì áëèçî åäèí äî äðóã, âçèðàéêè ñå â åêðàíà íà òåëåôîíà.
- Òîâà êàêâî å? – ïîïèòà Áîðÿíà.
- Ñòúïàëîòî, íèøàòà å òî÷íî ïîä íåãî.
- Ìîæåø ëè äà óâåëè÷èø ìàëêî...
Ïåòúð óâåëè÷è ñíèìêàòà, äîêîëêîòî ïîçâîëè åêðàíà è îáðàçúò íà çàöàïàíîòî ñ ïðúñò ïîñëåäíî ñòúïàëî èçïúëíè êàðòèíàòà.
- Åé, òóê, ìîëÿ òå, óâåëè÷è òóê – ïîñî÷è åäíî ïåòíî Áîðÿíà.
- Òàêà äîáðå ëè å?
Òÿ ìúë÷åøå è ñå âçèðàøå â åêðàíà.
- Ñúñ ÅñÄè êàðòà ëè å?
- Äà, çàùî?
- Íåêà äà ñâàëèì ñíèìêèòå íà ëàïòîïà, ìîæå ëè?
- Ðàçáèðà ñå... çàïîâÿäàé – Ïåòúð èçìúêíà ìàëêàòà êàðòà è ÿ ïîäàäå.
Áîðÿíà ñåäíà çàä êîìïþòúðà è ñ íÿêîëêî êëèêà íà ìèøêàòà ïðåìåñòè ñíèìêèòå íà äåñêòîïà. Ïîñëåäíàòà ñíèìêà, êîÿòî ãëåäàõà ñå ïîÿâè íà ìîíèòîðà â óâåëè÷åí ðàçìåð. Êëèêíà íÿêîëêî ïúòè è óâåëè÷è åäíî îïðåäåëåíî ìÿñòî. Ïåòúð íå âèæäàøå íèùî îñâåí êàìúê, çàöàïàí ñ ïðúñò.
- Åòî... òóê, âèæ òóê... – ïîñî÷è Áîðÿíà. – Êàêâî å òîâà?
Ïåòúð ñå íàäâåñè íàä íåÿ è ñå âãëåäà âíèìàòåëíî, äîêàòî íàêðàÿ âèäÿ êàêâî ìó ïîêàçâàøå òÿ. Ïîëóïðèêðèòè îò ìðúñîòèÿòà ñå âèæäàõà íÿêàêâè ÷åðòè è ðåçêè, êîèòî ñÿêàø áÿõà ÷àñò îò íàäïèñ, èçäúëáàí â êàìúêà.
- Íå çíàì... çà ïðúâ ïúò ãî âèæäàì.


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 17.01.2013 @ 11:33:52 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   samotnik

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 05:50:15 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Èçãóáåíà èñòèíà 4" | Âõîä | 9 êîìåíòàðà (13 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò samotnik íà 18.01.2013 @ 19:22:25
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàäâàì ñå, ÷å âè õàðåñâà!
Âñå ïàê, âñÿêà êðèòèêà å äîáðå äîøëà... Òîâà å ïúðâîòî ñåðèîçíî íåùî, ñ êîåòî ñå çàõâàùàì, òàêà ÷å ñúâåòèòå íå ñà èçëèøíè...


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò _katerina_ (lili_ket@abv.bg) íà 19.01.2013 @ 20:20:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àêî çíàåø êîëêî ñå ðàçðîâèõ çà òîçè êîííèê :) Íàëè ñìå íàñëåäíèöè íà êîíåí íàðîä :)
Íî ùå ÷àêàì òâîåòî ïðîäúëæåíèå ;)
Ïîçäðàâè!

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò aurora (vasia@hulite.net) íà 18.01.2013 @ 15:43:01
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Óäîâîëñòâèå å äà òå ÷åòà!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò zebaitel íà 18.01.2013 @ 16:25:48
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âðúùàì ñå äà ÷åòà îòíà÷àëî!!!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò secret_rose íà 17.01.2013 @ 12:45:19
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ìíîãî å èíòåðåñíî. Î÷àêâàì ïðîäúëæåíèåòî.


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò _katerina_ (lili_ket@abv.bg) íà 17.01.2013 @ 15:51:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èíòåðåñíà òåìà ñè ïîäõâàíàë,áðàâî! :)))


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò zaltia íà 17.01.2013 @ 20:35:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äà...îïðåäåëåíî ñòàâà âñå ïî- çàïëåòåíî, è âñå ïî- èíòåðåñíî...
È õóáàâî íàïèñàíî...
Ïîçäðàâè samotnik!!!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò boliarkabg íà 05.12.2013 @ 11:17:06
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
äîáðå ðåäóâàø äåéñòâèÿòà,óâëåêàòåëíî å,ïðîäúëæàâàì, ïîçäðàâè!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò samotnik íà 05.12.2013 @ 14:31:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ ìíîãî!

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò kasiana íà 07.01.2014 @ 21:15:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çàâëàäÿâàùî!!!!!!!

Ïîçäðàâè!:)


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò samotnik íà 08.01.2014 @ 14:11:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ, âèæäàì, ÷å ñúâñåì ñêîðî ñè áèëà "ïîâèêàíà"... ×åñò å çà ìåí.

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò PLACEBO (placebo@abv.bg) íà 12.04.2016 @ 04:09:47
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àäìèðàöèè!
Ðå÷òà òè ñå ëåå è óñïÿâàø äà çàäúðæèø âíèìàíèåòî íà ÷èòàòåëÿ è ñúîòâåòíî äà ãî ïðèìàìèø çà îùå....
:-)


Re: Èçãóáåíà èñòèíà 4
îò samotnik íà 12.04.2016 @ 17:08:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ!
Õóáàâî å, ÷å óñïÿâàì äà çàäúðæàì âíèìàíèåòî çà ÷èòàòåëÿ :-)

]