Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 412
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 415

Îíëàéí ñåãà:
:: rady
:: LeoBedrosian
:: hunterszone

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈçãóáåíà èñòèíà - 2
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: samotnik

Ïîãðåáåíèåòî ìèíà áúðçî.
Îðãàíèçèðàíåòî ìó îòíå ïîâå÷å âðåìå è íåðâè îòêîëêîòî ñàìèÿò ðèòóàë. ×èíîâíè÷êèòå èìèòèðàõà óâàæåíèå êúì áîëêàòà íà áëèçêèòå ñ ïðîôåñèîíàëíî òúæíè èçðàæåíèÿ, êîèòî íå óñïÿâàõà äîêðàé äà ïðèêðèÿò ðàçäðàçíåíèåòî èì îò ìóäíèÿ õîä íà äåíÿ.
Ïåòúð ñåäåøå ïîä ëÿòíîòî ñëúíöå è çàìèñëåíî ãëåäàøå â êàïàêà íà êîâ÷åãà ïðåç ñëúí÷åâèòå î÷èëà. Óñåùàøå, ÷å ðèçàòà íà ãúðáà ìó çàëåïâà îò ïîò. Ïîíå âåòðåö äà ïîëúõíå, ïîìèñëè ñè.
Íÿìàøå äðóãè èçïðàùà÷è îñâåí íåãî è ëåëÿ Åâäîêèÿ - åäèíñòâåíèÿò ðîäíèíà, êîéòî ìó áå îñòàíàë. Îòíà÷àëî òÿ íå ïîæåëà äà äîéäå, íî ñëåä êàòî Ïåòúð íàå êîëà çà äà ÿ âçåìå îò òÿõ è îáåùà äà ñå ïîãðèæè çà âñè÷êî, ñå ñúãëàñè. Íå ìîæåøå äà ÿ âèíè, òÿ íÿìàøå êðúâíà âðúçêà ñ äÿäî Âàñèë - áåøå ñåñòðà íà ìàéêà ìó. Ïîíå ìó ñå îáàäè íàâðåìå çà äà õâàíå ñàìîëåòà è äà èçïðàòè ñòàðåöà â ïîñëåäíèÿ ìó ïúò. Äúëæåøå ìó ãî, òîé ãî èçãëåäà è èçó÷è, ñëåä... ñëåä êàòî îñòàíà ñàì. Ãîäèíèòå â àðìèÿòà, ïîñëå åìèãðàöèÿòà âúâ Âåëèêîáðèòàíèÿ íå ìîæåõà äà çàëè÷àò âðúçêàòà, êîÿòî Ïåòúð èìàøå ñ äÿäî ñè. Êîãàòî ëåëÿ ìó ãî îòâåäå â ñòàð÷åñêèÿ äîì, òîé íå ìîæà äà íàïðàâè íèùî – òîêó ùî áå çàïî÷íàë ðàáîòà â Ëîíäîí è íå ìó ïîçâîëèõà äà ñå âúðíå çà äà ãîâîðè î÷è â î÷è ñ íåÿ.
- Ñåãà êàêâî ùå ïðàâèø? – ïîïèòà òÿ, êàòî ñè âååøå ñ ðúêà ïðåä ëèöåòî.
- Íå çíàì îùå, íåêà äà ìèíå âñè÷êî, òîãàâà ùå ìèñëÿ.
- Àìè òî íå ìèíà ëè? Åé, ãî – ìàõíà ñ ðúêà êúì çååùèÿ ãðîá – ñâúðøè âå÷å.
Ïåòúð íå îòãîâîðè. Ãëåäàøå êàê ãðîáàðèòå ñïóñêàò êîâ÷åãà, âíèìàòåëíî çàêðåïåí ñ âúæåòà â äâàòà êðàÿ. Èçãëåæäàõà òðåíèðàíè. Íà ñóõàòà, ðàçïóêàíà çåìÿ äî òÿõ, ëåæåøå ÷åðåí äúðâåí êðúñò, êðàñèâî íàäïèñàí ñ áÿëà áîÿ – Âàñèë Ã. Ãåîðãèåâ – 87.
Ñëåä òîâà êëåêíà è õâúðëè øåïà ïðúñò â ãðîáà.

***

Òîïëèòå âúëíè ïëàâíî ñå ðàçëèâàõà åäíà ñëåä äðóãà ïî çëàòèñòèÿ ïÿñúê, êàòî îñòàâÿõà ìîêðà ñëåäà ïî ïúòÿ ñè îáðàòíî. Ñëúíöåòî ïðèÿòíî ãàëåøå ãúðäèòå ìó è çàãàòâàøå çà èäâàùàòà æåãà. Ëåæåøå ïî ãðúá è ñå íàñëàæäàâàøå íà âñåêè ìèã îò ñóòðèíòà, ïîïèâàéêè ñïîêîéñòâèåòî.
- Èâàíåååå, àéäå èäâàé âå÷å...
Ãëàñúò íà æåíà ìó äîñòèãíà äî íåãî, íî òîé íå ìó îáúðíà âíèìàíèå. Áåøå ãè äîâåë íà ïàëàòêà òîëêîâà íà þã, òî÷íî çà äà ñå îòêúñíå íàïúëíî îò ãðèæèòå ñè, áîëíèöàòà è áåçïàðè÷èåòî. Íå èñêàøå äà ñå âðúùà êúì ñúùèòå íåùà, êîèòî ïðàâåøå âñÿêà ñóòðèí ñ æåíà ñè. Íÿìà ïúëíî ùàñòèå, âúçäúõíà ìèñëåíî äîêòîð Ãåí÷åâ è ñå èçïðàâè íà ëàêòè.Àêî ìîæåøå, áè ÿ îñòàâèë â ãðàäà, íî ïúê òîãàâà íÿìàøå êîé äà ñå ãðèæè çà ìàëêèÿ âå÷åð. Âå÷åðèòå ìó òðÿáâàõà. Èìàøå ñàìî òðè, à íå çíàåøå êîëêî ùå ìó îòíåìå.
- Ùå èçñòèíå – ìàõàøå æåíà ìó êúì íåãî – èäâàé, õàéäå.
Èçïðàâè ñå òåæêî è ñå íàñî÷è êúì ñãúâàåìèòå ñòîëîâå, ðàçïîëîæåíè ïðåä ïàëàòêàòà èì. Ìÿñòîòî áåøå ïðèêàçíî êðàñèâî – äåëòàòà íà ãðàíè÷íàòà ðåêà ñå èçâèâàøå ïëàâíî ïîêðàé áðåãà, îôîðìÿéêè çàêúòàí çàëèâ ñ êðèñòàëíî ÷èñòà âîäà. Íà äðóãèÿ áðÿã ñå íàìèðàøå Òóðöèÿ, òîëêîâà áëèçî, ÷å âå÷åð äîëàâÿõà ïååíåòî íà èìàìèòå îò äæàìèèòå. Èäèëèÿ, ñàìî äåòî å çà òðè äíè, ïîìèñëè ñè Èâàí è ñå îòïóñíà íà ñòîëà.
- Õàéäå ïîñëå äà îòèäåì äî ñåëöåòî, à?
- Äà îòèäåì – îòãîâîðè òîé è âçå ÷àøàòà ñ êàôå, êîÿòî æåíà ìó ïðîòÿãàøå êúì íåãî.
- Òðÿáâà äà êóïèì ðàçíè íåùà, ñèãóðíî òàì äîìàòèòå ùå ñà îò ãðàäèíèòå íà õîðàòà è ùå ñà ïî-õóáàâè îò îíåçè, êîéòî èìà íà ïàçàðà.
- Äîáðå.
- Ìîæå äîðè äîìàøíî êèñåëî ìëÿêî äà íàìåðèì, êàêâî ùå êàæåø?
- Ñèãóðíî.
- Åååõ, ìíîãî ñè êðèâ, çà êàêâî äîéäîõìå ÷àê äîòóê, íàëè äà ñè ïî÷èíåì?
- Äà.
- Àìè, àéäå äå, ïèé êàôåòî è äà òðúãâàìå.

***

- Àéäå, ëåëÿ, èçïðàòèõìå ãî, çà Áîã äà ïðîñòè - ëåëÿ Åâäîêèÿ âäèãíà ÷àøà, áåç äà ñå ÷óêíå ñ íåãî.
- Áîã äà ïðîñòè – îòâúðíà Ïåòúð è îòëÿ êàïêà âèíî íà çåìÿòà.
Ìèíàâàøå ïëàäíå è ìàñèòå íà ìàëêîòî ðåñòîðàíò÷å ñå èçïúëâàõà ñ õîðà. Êàòî ÷å ëè ïðåîáëàäàâàõà òóðèñòèòå, êîèòî èäâàõà äà ãðàáíàò íåùî íàáúðçî, ïðåäè îòíîâî äà õóêíàò äà ñå ïåêàò íà ïëàæà.
- Êàêâî ùå ïðàâèø ñ êúùàòà, ùå ïðîäàâàø ëè?
- Èñêàì ïúðâî äà ÿ âèäÿ, îòäàâíà íå ñúì õîäèë. Òîãàâà ùå ðåøà.
- Åååå, àìà ëåëÿ, òÿ ñèãóðíî âå÷å å ïàäíàëà, íèêîé íå å æèâÿë â íåÿ îò òîëêîâà ãîäèíè, çà êàêâî òè å? Ïðîäàâàé çåìÿòà, çíàåø ëè êîëêî ñå òúðñÿò ñåãà òàêèâà ìåñòà?
- Àêî äÿäî èñêàøå, äîñåãà äà ÿ áåøå ïðîäàë.
Ëåëÿ Åâäîêèÿ ðîâåøå ñ âèëèöà â ÷èíèÿòà ñè.
- Àáå... àéäå ñåãà, çà ìúðòâèòå èëè äîáðî èëè íèùî, àìà äÿäî òè áåøå ãîëÿì ÷åøèò. Äà áåøå ïðîäàë ïðåäè äâå-òðè ãîäèíè, ñòîòèöè õèëÿäè ùåøå äà è âçåìå, ïúê òîé...
- Ëåëüî – îáúðíà ñå êúì íåÿ Ïåòúð, – òàêà å èñêàë, òàêà íàïðàâè. Äà íå ãî áÿõòå âîäèëè â îíÿ ñòàð÷åñêè äîì, ìîæåøå äà âè ÿ îñòàâè, êàòî òîëêîâà òè òðÿáâà.
- Áðåõ, êóñóðè òúðñè! Àéäå äå, àìè òè... – ïîäñêî÷è ëåëÿòà, ïîñëå ñå ñåòè íåùî è äîáàâè êðîòêî – Ïåòå, íåäåé ëåëÿ, äà íå ñå êàðàìå òî÷íî äíåñ.
- Èçâèíÿâàé, íå òðÿáâàøå...
- Íå, íå, è òè ñè ïðàâ, àìà... Àáå, Ïåòå, èìàì åäíà ïðèÿòåëêà. Êàçà, ÷å ìíîãî áúðçî ùå ÿ ïðîäàäå, áå ëåëÿ... çà ìíîãî ïàðè.
- Ùå âèäèì, íåêà ïúðâî îòèäà äà ÿ âèäÿ.

***

Ñåëöåòî íå áåøå ãîëÿìî, íî ÷èñòî è ñïðåòíàòî, çàîáèêîëåíî îò âñå îùå íåäîêîñíàòà ïðèðîäà. Îòäàëå÷åíî îò ãîëåìèòå ãðàäîâå, ñ ãîäèíèòå ñå áåøå ïðåâúðíàëî â ïðåäïî÷èòàíà òóðèñòè÷åñêà äåñòèíàöèÿ çà õîðà, öåíÿùè òèøèíàòà è ñïîêîéñòâèåòî, ñú÷åòàíè ñ ÷èñòèÿ âúçäóõ, íàâëèçàù îò ïîëèòå íà Ñòðàíäæà ïëàíèíà.  ðåçóëòàò, íÿêàê íåóñåòíî, ìíîæåñòâî âèëè è ìàëêè õîòåë÷åòà ñå áÿõà ïîÿâèëè íà ìÿñòîòî íà ñòàðèòå êúùè, çàìåñòâàéêè îíîâà ñïîêîéñòâèå, êîåòî ïúðâîíà÷àëíî áåøå ïðèâëÿêëî õîðàòà, ñ ìóçèêà è ãëú÷.
Øåïà êúùè áÿõà çàïàçèëè ñàìîáèòíàòà êðàñîòà íà îðèãèíàëíèòå ïîñòðîéêè, èçäúðæàëè ïðîâåðêàòà íà âåêîâåòå. Ïîâå÷åòî íå áÿõà îáèòàåìè è ñå íàìèðàõà â ïîêðàéíèíèòå íà ñåëîòî, êàòî íå ñòàâàøå ìíîãî ÿñíî, äàëè ñà âñå îùå ÷àñò îò ñåëîòî èëè îò ãîðàòà.
Çà ùàñòèå, îíàçè, êîÿòî ä-ð Èâàí Ãåí÷åâ òúðñåøå, ñå íàìèðàøå çàêúòàíà â ãðóïà äúðâåòà, ñúâñåì â êðàÿ íà ñåëîòî. Ïðåç äåíÿ, äîêàòî îáèêàëÿõà çà äà òúðñÿò åêîëîãè÷íî ÷èñòèòå ïðîäóêòè íà æåíà ìó, äîêòîðúò óñïÿ äà ÿ çàáåëåæè è äîðè ñïðÿ êîëàòà è âäèãíà êàïàêà, ïðåñòðóâàéêè ñå, ÷å ïðîâåðÿâà íåùî, çà äà ÿ îãëåäà äîáðå.
Åäíîåòàæíà, èçãðàäåíà îò äúðâåíà êîíñòðóêöèÿ ñ ïî÷åðíåëè îò âðåìåòî ãðåäè è êèðïè÷åíè ñòåíè, êúùàòà íå áåøå íèùî îñîáåíî. Íÿêîãà áåëîñâàíà ñ âàð - ñåãà îëþùåíà ïî÷òè íàâñêÿêúäå - ñ ïîðóòåí êîìèí, òÿ ñå ãóáåøå íåçàáåëåæèìà è ñ íèùî íå ïðèâëè÷àøå ïîãëåäà. Äâîðúò áåøå îáðàñúë ñ âèñîêè òðåâè, íî Èâàí óñïÿ äà çàáåëåæè òðèòå ñòúïàëà, êîéòî âîäåõà êúì âõîäà, ðàçïîëîæåí â ñðåäàòà íà ðàçêðèâåíàòà ôàñàäà. Íå ìó òðÿáâàøå ïîâå÷å, à è íÿêàêúâ ëþáîïèòåí ìåñòåí ïðèáëèæàâàøå, íàâÿðíî çà äà ñè ïðåäëîæè ïîìîùòà çà ïðîáëåìà ñ êîëàòà.


***

Ñóõèòå ëèñòà â ãîðàòà øóìÿõà ïîä êðàêàòà ìó, êîëêîòî è äà ñå ñòàðàåøå äà âíèìàâà êúäå ñòúïâà. Ïî÷òè áåøå ñòèãíàë äî äâîðà, êîãàòî íÿêîëêî êúùè ïî-íàäîëó çàëàÿ êó÷å è Èâàí çàìðúçíà íà ìÿñòî. Ñëåä íåãî ñå îáàäè âòîðî, à ïîñëå ñå ïðèñúåäèíèõà è äðóãè, äîêàòî íàêðàÿ öÿëîòî ñåëî íå ñå îãëàñè îò êó÷åøêè ëàé. Íÿìàøå âÿòúð, íå ðàçáèðàøå êàê ãî óñåòèõà, íî íå ñå ïðèòåñíè îñîáåíî - íàâÿðíî õîðàòà áÿõà ñâèêíàëè è ïðîñòî òðÿáâàøå äà èç÷àêà.
Æàëåí âîé èçâè íÿêúäå â ãîðàòà çàä íåãî, ñàìîòåí è òúæåí, ñÿêàø ïëà÷åøå ìàëêî äåòå. Èäâàøå ñúâñåì îòáëèçî. Äðóã ïëà÷ ñå ïðèñúåäíè îò ïî-äàëå÷. Íàäîëó ïî óëèöàòà ñå òðúøíà âðàòà è ïðèãëóøåí ìúæêè ãëàñ ñãúë÷à:
- Øøøøò, ñòèãà... Ìëúê! Ñÿêàø íå ãè ïîçíàâàø, âñÿêà âå÷åð åäíî è ñúùî... Àéäå, ñòèãà!
Èçäðúí÷à ñèíäæèð, ïîñëå êó÷åòî èçñêèìòÿ êðàòêî è ñïðÿ äà ëàå.
- Ìàìêà èì è ÷àêàëè! ... Øøøò, òèõî, íà ÷àêàëè ùå ìè ëàåø...
Âîÿò çàìðÿ è ãîðàòà ïðèòèõíà îòíîâî. ×àêàëè, íÿìàøå îò êàêâî äà ñå òðåâîæè. Äîêòîðúò ïðîäúëæè ïðåäïàçëèâî íàïðåä è íåçàáåëÿçàíî ñå ïðåõâúðëè ïðåç ïëåòà. Çàòàè äúõ è ñå îïèòà äà ðàçëè÷è êúäå ñå íàìèðà. Åäèíñòâåíàòà ñâåòåùà ëàìïà íà óëèöàòà áå òâúðäå äàëå÷, íî òîâà ñåãà ñå ïðåâðúùàøå â ïðåäèìñòâî, ïîçâîëÿâàéêè ìó äà îñòàíå íåçàáåëÿçàí â ìðàêà. Ñèëóåòúò íà êúùàòà ñå îòêðîÿâàøå ïðåä íåãî.

***

Äúëãèòå òåëåñêîïè÷íè ïðúòè íà âúäèöèòå ëåæàõà áåçðàçáîðíî çàõâúðëåíè çàä íåãî. Ñåòè ñå, ÷å áåøå çàáðàâèë äà âçåìå ñòðúâ çà òÿõ, íî ïúê îíàÿ ãëóïà÷êà æåíà ìó íèùî íå ðàçáèðàøå, òàêà èëè èíà÷å. Ùîì ìó ïîâÿðâà, ÷å ïðåç íîùòà å íàé-äîáðîòî âðåìå çà ðîáîëîâ íà ïàëàìóä, çíà÷è íÿìàøå äà ñå óñåòè.
Ñòîåøå íà êîëåíå, ïîäïðÿë ðúöå íà áåäðàòà ñè è îáìèñëÿøå îòêúäå äà çàïî÷íå. Ïðåêàðà ðúêà ïî ñòúïàëàòà è óñåòè õëàäíàòà, èçãëàäåíà îò äúëãà óïîòðåáà ïîâúðõíîñò. Áÿõà òðè, âñÿêî åäíî èçäÿëàíî îò öÿë êàìåíåí áëîê, êàòî ïúðâîòî áåøå íàé-ìàëêî, à ïîñëåäíîòî ñå âäèãàøå øåéñåòèíà ñàíòèìåòðà îò çåìÿòà. Ñèãóðíî òåæåøå öÿë òîí, íÿìàøå äà óñïåå äà ãî ïîâäèãíå áåç ÷óæäà ïîìîù.
Çàîáèêîëè ïðèâåäåí êúùàòà è ïèïíåøêîì èçòðúãíà äåáåë êîë îò ïëåòà çàä íåÿ.

***

Ñëåä ÷àñ áåøå ðàç÷èñòèë äîñòàòú÷íî ìÿñòî ïîä ïúðâèÿ êàìúê, çà äà âêàðà ïðúòà äîñòàòú÷íî íàâúòðå. Íàïúíà ïëåùè è êàìúêúò ñå ïîâäèãíà íàä çåìÿòà. Íå áåøå òðóäíî.
Âòîðèÿò ãî èçìú÷è ïîâå÷å. Ìàëêàòà ëîïàòêà, êóïåíà îò íÿêàêúâ ïàçàð - âåðîÿòíî ðàçïðîäàæáà íà ñòàðè âîåííè ñêëàäîâå - èìàøå òâúðäå êúñà äðúæêà è íå ñòèãàøå äîñòàòú÷íî íàâúòðå, çà äà îñèãóðè îïîðà íà ïðúòà. Íàëîæè ñå äà ðàçøèðè äóïêàòà è íàñòðàíè, äîêàòî íàêðàÿ óñïÿ äà ïðåìåñòè è íåãî.
Ñïðàâÿøå ñå, íî ãóáåøå âðåìå, îñâåí òîâà ñå èçìàðÿøå ëåñíî. Ôèçè÷åñêàòà äåéíîñò, ïîä êàêâàòî è äà áèëî ôîðìà, íèêîãà íå ãî áåøå ïðèâëè÷àëà. Ëåêîòî êîðåì÷å, ñ êîåòî ñå áåøå ñäîáèë ïðåç ãîäèíèòå, ñúùî ìó ïðå÷åøå.
Òðåòèÿò êàìúê áåøå îãðîìåí, à îñíîâàòà ìó áå çàðîâåíà â òâúðäàòà çåìÿ ïîíå íà äâàéñåòèíà ñàíòèìåòðà. Ñòàðèÿ äÿâîë, àêî íàèñòèíà èìàøå íåùî îòäîëó, ãî áåøå ñêðèë ìàéñòîðñêè. Íèêîé íå ìîæåøå äà ïîâäèãíå êàìúêà ñàì è òàêà èìàíåòî äà îñòàíå ñàìî çà åäèí, à àêî ñà ïîâå÷å, âñå íÿêîé ùå ñå èçäàäå ðàíî èëè êúñíî.
Ñàìî ÷å äîêòîðúò çíàåøå, ÷å èìà íåùî çàðîâåíî ïîä êàìúêà è íÿìàøå íàìåðåíèå äà ãî ïîâäèãà - íå áåøå ïî ñèëèòå ìó, ïîíå çà êðàòêàòà ëÿòíà íîù.
Çàñòàíà íà êîëåíå è ñ áúðçè äâèæåíèÿ çàïî÷íà äà ðàçêîïàâà çåìÿòà, íà êîÿòî äîïðåäè ìàëêî ëåæàõà êàìúíèòå.

***

Íå çíàåøå êàêâî å, ñàìî áåøå ñèãóðåí â îíîâà, êîåòî ÷ó îò óìèðàùèÿ ñòàðåö. Êúùàòà íÿìàøå äðóãè ñòúëáè. Ñúñ ñèãóðíîñò áåøå çàðîâåíî ïîä ñòúïàëàòà.  ìèñëèòå ìó ìèíàâàõà ðàçëè÷íè îáðàçè, íî íàé-÷åñòî ñå ñïèðàõà íà ãúðíå, ïúëíî ñ æúëòèöè. Ñàìî äà ñå äîáåðåøå äî òÿõ, öåëèÿò ìó æèâîò ùåøå äà ñå ïðîìåíè! Âå÷å íÿìàøå äà ñå íàëàãà äà áðîè ñòîòèíêèòå ñè, çà äà êóïè êàôå èëè äà âçåìà ïàðè íà çàåì, çà äà ïðàòè íà ñèíà ñè. Íå, âñè÷êî ùåøå äà ñå ïðîìåíè. Äîðè çíàåøå êúäå ùå îòèäå íà ïî÷èâêà. Íå, íå íà ïî÷èâêà, íàïðàâî ùåøå äà ñå ïðåìåñòè äà æèâåå òàì. Ñàìî äà óñïåå äà ñòèãíå äî ãúðíåòî.
Íîùòà íàïðåäâàøå, à ñ íåÿ è èçêîïúò ïîä îñíîâàòà íà ïîñëåäíèÿò êàìúê. Âúïðåêè óìîðàòà äîêòîðúò íå ñïèðàøå äà çàáèâà ëîïàòêàòà â ñïå÷åíàòà ïðúñò. Íàòèñêàøå ñ öÿëî òÿëî, êàòî ñå ñòàðàåøå äà íå âäèãà øóì, ïîñëå èçãðåáâàøå èçïàäàëîòî è ãî èçõâúðëÿøå äî ñåáå ñè. Âå÷å ñå áåøå îáðàçóâàëà âíóøèòåëíà êóï÷èíà.
Ïîñòàâè îñòðèåòî ïåäÿ ïîä îñíîâàòà è íàòèñíà. Òî ïîòúíà íà íÿêîëêî ñàíòèìåòðà è âíåçàïíî ñïðÿ.
Ñúðöåòî íà Èâàí ñêî÷è â ãúðëîòî.
Èçáúðñà ïîòòà îò ëèöåòî ñè ñ ìðúñíà äëàí è ïðåìåñòè ëîïàòêàòà ïî-íàäîëó. Ðúöåòå ìó òðåïåðåõà. Íàòèñíà îòíîâî. Îñòðèåòî îòíîâî ñïðÿ.
Ñÿêàø íå áåøå òîé, à ñå íàáëþäàâàøå îòñòðàíè - êîïàåøå è ðîâåøå, áåç äà èçõâúðëÿ ïðúñòà è äà ìèñëè çà øóìà, êîéòî ñúçäàâà. Ïðåä î÷èòå ìó ïîñòåïåííî ñå ðàçêðè ïëîñêà âåðòèêàëíà ïîâúðõíîñò. Îñòðèåòî ñå ïëúçãàøå ïî íåÿ, äîêàòî òúðñåøå êðàèùà è. Íå çíàåøå êîëêî ìîæå äà å ãîëÿìà, íî â ñúçíàíèåòî ìó ïðåëåòÿõà ñïîìåíè çà êàðóöè ñúñ çëàòî, çàðîâåíè îò îáèðäæèè íà òàéíè ìåñòà. Âúçìîæíî ëè áåøå äà å íåùî òîëêîâà ãîëÿìî?
Ðúöåòå ìó íå ñïèðàõà äà ðîâÿò è ñúâñåì ñêîðî â òúìíèíàòà ñå î÷åðòàõà êðàèùàòà íà ïðàâîúãúëíà ïëî÷à, òî÷íî ïîä ïîñëåäíîòî, íàé-ãîëÿìî ñòúïàëî. Çàïî÷íà äà ðàçêîïàâà îêîëî íåÿ, ñ íàäåæäàòà äà óñïåå äà èçìúêíå ñúäà èçïîä ñòúïàëîòî. Ñàìî ñëåä íÿêîëêî ìèíóòè ðàçáðà, ÷å òîâà å îòäåëíà êàìåííà ïëî÷à, ÷èèòî êðàèùà îïèðàò â äðóãè. Âåðîÿòíî òîâà, íà êîåòî ñå áå íàòúêíàë áåøå ÷àñò îò îáëèöîâêàòà íà ìàëêà íèøà, èçêîïàíà íàïðàâî â çåìÿòà ïîä ñòúïàëîòî. Ëîïàòêàòà ñÿêàø ñàìà ñå ïëúçãàøå ïî ðúáîâåòå, òúðñåéêè ñëàáî ìÿñòî, îòêúäåòî äà îòêúðòè ïëî÷àòà.
Êîãàòî òÿ ñå ñòîâàðè ïðåä íåãî, òîé âå÷å íå ìîæåøå äà ñè ïîåìå äúõ. Íÿìàøå òúðïåíèå äà áðúêíå âúòðå, íî áëàãîðàçóìèåòî íàääåëÿ è èçâàäè ìèíèàòþðíî ôåíåð÷å îò äæîáà íà êúñèòå ïàíòàëîíè. Ïëóâíàë â ïîò äîêòîðúò íàñî÷è òúíèÿò ëú÷ íàâúòðå.

***

Òîâà, êîåòî âèäÿ ãî íàêàðà äà îòñêî÷è íàçàä ñ ïèñúê.
Âúòðå, â ÷åòâúðòèòàòà íèøà ñúñ ñòåíè îò êàìåííè ïëî÷è, ñå áÿõà ñâèëè äâå ïúñòðè çìèè. Íà÷óïåíàòà ëèíèÿ ïî ãúðáà è ðîã÷åòî íà âúðõà íà íîñà íå ìîæåõà äà ñå ñáúðêàò. Ïåïåëÿíêèòå ñòîÿõà íàâèòè êàòî ïðóæèíè è íå ïîìðúäâàõà.
Ìåæäó òÿõ, â ñðåäàòà íà íèøàòà ëåæåøå ïðåäìåò - íå ìíîãî ãîëÿì, ñ íåïðàâèëíà ôîðìà, ìîæå áè äâå ïåäè äúëúã è íÿêîëêî ïðúñòà âèñîê – óâèò â ñòàð, ïðîãíèë ïàðöàë.
Èâàí èçêëþ÷è ôåíåð÷åòî è îòñòúïè îùå åäíà êðà÷êà íàçàä.
Âúïðåêè êðàòêèÿ ìèã, òîé ÿñíî óñïÿ äà ðàçëè÷è æúëòèÿ îòáëÿñúê íà çëàòîòî.

***


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 14.01.2013 @ 08:45:25 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   samotnik

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 4


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

16.04.2024 ãîä. / 15:03:25 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Èçãóáåíà èñòèíà - 2" | Âõîä | 8 êîìåíòàðà (14 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò aurora (vasia@hulite.net) íà 14.01.2013 @ 08:49:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïúðâàòãà ÷àñò ñúì ÿ ïðîïóñíàëà, íî ìèñëÿ, ÷å å ïîïðàâèìî:)
Îò ïðî÷åòåíîòî äî òóê ìîãà äà êàæà, ÷å ïèøåø çàâëàäÿâàùî è èíòåðåñíî. Çà ìåí áåøå óäîâîëñòâèå, ùå ñëåäÿ ñ èíòåðåñ.
Ïîçäðàâè!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò samotnik íà 14.01.2013 @ 19:13:36
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ, ðàäâàì ñå, ÷å âè õàðåñâà, ñàìî äà ðàçðåøè ñèñòåìàòà äà ïóáëèêóâàì ïàê è ùå ïóñíà ñëåäâàùàòà ÷àñò...

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò _katerina_ (lili_ket@abv.bg) íà 14.01.2013 @ 11:36:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àç î÷àêâàõ òðóï äà èìà çàðîâåí :)))
Ìíîãî èíòåðåñíà èñòîðèÿ,ùå ñëåäÿ ,àêî ìîãà è áèõ ïîìàãàëà-âèäÿõ â êîìåíòàðèòå,÷å å áèëà íóæíà ìåä.êîíñóëòàöèÿ ;)
Ïîçäðàâè è óñïåøíà ãîäèíà! :)


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò samotnik íà 14.01.2013 @ 12:49:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ çà ïîëîæèòåëíîòî îòíîøåíèå è ïðåäëîæåíàòà ïîìîù! Òðóï ùå èìà, íÿìà êàê áåç òðóï, íî ïî-êúñíî... ;-)

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò secret_rose íà 14.01.2013 @ 12:57:09
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ìíîãî å èíòåðåñíî, äàâàé ïðîäúëæåíèåòî :)


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò zaltia íà 15.01.2013 @ 21:47:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñ îãðîìåí èíòåðåñ ïðî÷åòîõ âñè÷êî...
×àêàì ñ îùå ïî- îãðîìåí ïðîäúëæåíèåòî!!!
Ïîçäðàâè samotnik!!!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò Kirova íà 01.02.2013 @ 21:27:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
×àêàì, ìîì÷å... îáåùàâàùî å... (äàíî)


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò samotnik íà 27.02.2013 @ 22:20:06
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íàäÿâàì ñå íîâèòå ÷àñòè äà íå ñà òå ðàçî÷àðîâàëè :-)

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò boliarkabg íà 04.12.2013 @ 16:53:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
âñå ïî-èíòåðåñíî ñòàâà....


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò samotnik íà 04.12.2013 @ 17:14:38
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ, ðàäâàì ñå, ÷å òè õàðåñâà.

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò kasiana íà 07.01.2014 @ 13:28:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èíòðèãàòà ñå çàäúëáî÷àâà, äîáðà ðàáîòà âúðõó ïñèõîëîãè÷åñêèÿ ïîðòðåò íà äîêòîðà!!!

Ñúðäå÷íè ïîçäðàâè!:)

×åñòèòà Íîâà 2014 ãîäèíà!:)


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò samotnik íà 08.01.2014 @ 14:07:06
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ!

]


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò PLACEBO (placebo@abv.bg) íà 10.04.2016 @ 20:08:36
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èçïðàâåíà ñúì ïðåä äèëåìàòà äàëè äà ïðîäúëæà îùå ñåãà èëè äà îñòàâÿ óäîâîëñòâèåòî çà óòðå....
Î÷àêâàõ ñêåëåò ïîä ñòúëáèòå, íî êàêâî ïî-ïðåêðàñíî îò òîâà - àâòîðúò äà ïðîâîêèðà âúîáðàæåíèåòî íà ÷èòàòåëÿ!
È... äà ñè ïðèçíàÿ íåùî, êîåòî íå ìè õàðåñà - ÷å äîêòîðúò ñè ìèñëè çà æåíà ñè êàòî çà "ãëóïà÷êàòà"......... Íî ìîæå ïúê â ñëåäâàùèòå îòêúñè äà áúäà îïðîâåðãàíà, êîé çíàå!
:-)


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 2
îò samotnik íà 11.04.2016 @ 18:32:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàäâàì ñå, ÷å äîñòàâÿì óäîâîëñòâèå, ïúê áèëî òî è óòðå.

]