Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 453
ХуЛитери: 5
Всичко: 458

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: malovo3
:: Icy
:: Heel
:: Teoman

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОковите на душата-I,II
раздел: Романи
автор: dr_abdul

Оковите на душата-I
Абдулрахман Акра
-------------------------------
От касетофона звучеше тъжната песен на „Сигнал”: „...Сбогом, дано си щастлива…”, а устните им се вплитаха в дълга продължителна целувка, чрез която мълчаливо споделяха и сладостта, и огорчението на невъзможната обич между две млади души.

- Обичам те.
Спонтанно го каза след дълъг период на предпазливост, през който той често повтаряше на глас този израз, а тя все със скрита болка отговаряше: „Имаш си жена... Не бива...”
- И аз те обичам. - Отговори й той усещайки оковите, връзващи душата му. Не беше мъжката страст, която го накара да се влюби в младо момиче, с което се срещна съвсем случайно в кафене край морето през един летен ден, търсейки свободно място в препълненото с хора заведение. Сякаш и двамата паднаха в един и същ капан на съдбата.
Празнотата в живота му, зейнала след отпътуването на жена му с детето през лятната ваканция при нейните родители в другия край на страната, откри един вид неизпитана от него самота. Затова реши да се разсее, разхождайки се сам по брега. Като винаги, морето поема всички споделени тайни в безбрежните си дълбини – нещото, което никога не е намерил в близките си хора.
А тя, преживяла тежко разочарование, реши сама да се разходи край морето и да направи опит да изхвърли разочарованието си в неговите тъмни бездни...
И в житейската навалица, двамата се срещнаха в едно кафене.
Мълчаливо двамата непознати пиеха кафе, а мислите им летяха в различни посоки, но без да се доближават. В един момент, той учтиво попита дали цигарения дим я дразни, в отговор на което, тя с усмивка разтърси главата. Тогава той запали цигарата без гримаса на лицето.
- Рядко пушачите се интересуват от другите в такива заведения, специално в сектор за пушачи, като този. - Каза тя, сякаш мълчанието й омръзна.
- Всяко удоволствие е недостатъчно когато пречи на другите. - Отговори той с бледа усмивка.
- Все пак не може винаги да бъде съвършено всяко наше поведение.
-Да, тогава не бива да очакваме всяко наше преживяване да е съвършено.
- Хареса ми това, много мъдро е казано.
- Ех, животът научава. - Каза го, галейки сребристите косми на бакенбардите си.
- Не сте толкова възрастен. - Отново нежно се усмихна.
- Ех... не съм, но съм на 30 години.
- Очакват ме цели 11 години, за да достигна до Вашата възраст. Дотогава имам много да науча от този живот.
Учуди се той - тя е толкова млада, но просто начина по който се откроява, облеклото и характера... изобщо подсказват за мъдра жена, която не може да бъде само на 19 години.
- Радвайте се на живота до дъното на душата и го учете спонтанно, не като цел за научаване. Иначе бихте пропуснала много хубави моменти.
- Ех, загубата е относително нещо. Благодаря Ви за приятния разговор. Лек ден
Тя пъргаво стана и излезе от заведението, вървейки пак по алеята към морето, а той я проследи с възхитен поглед - тя толкова уверено вървеше и толкова успокояващо му действаше като я наблюдаваше как върви по кея със спусната по гърба коса, галена от нежния следобеден бриз... Остатък от аромата на парфюма й бавно проникваше в неговите сетива и сякаш неволно се заселваше в забравена пукнатина в неговата душа.

-----------
Оковите на душата-II
Абдулрахман Акра
------------------------------
Нещо в дълбочината на душата му го накара след като излезе от заведението да не помръдна. Очите му се взираха в кея, където тя сядаше с гръб към брега и с лице към морето, гледайки тихите вълни, сякаш си споделеше с тях.
Напразно се опита да продължи пътя към дома, където го чакаха много задължения, след като се превърна във временен ерген, но просто не успя и след дълго колебание тежко раздвижи краката си, вървейки бавно към кея.
Усмивката й разсея притесненията му...
- Отново сте вие
-Ами... Да... Всъщност... разхожда ми се... не ми се прибира.
- (Знаеш че те чакам) - мислено каза тя..
-Защо пък не... Времето е много хубаво..
Какво има в гласа на това момиче? И за миг се усмихна, спомняйки за онзи митичен остров и феите, живеели в него, и как са привлекли моряците с вълшебния си глас.
-(Какво ми става)? - Мислено се запита... - Той винаги е бил отвратително моногамен мъж, както го наричат неговите приятели и никога не са му били интересни любовните приключения..
- Много сте замислен . Отново го събуди гласа й и се намери лице в лице с лъчезарната й усмивка.
- Не... Всъщност не знам колко ще ви стане смешно, но се замислих за една детска приказка.
- Никак не ми е смешно, всеки от нас съхранява едно голямо дете в себе си.
-(Много мъдро, откъде се яви това момиче) - замисли той отново
-Да, Права сте. Мога ли да седна с вас?
-Разбира се, заповядайте.
-Винаги ме е вълнувало морето в този час на деня преди залеза, всъщност... винаги морето ме е вълнувало.
-Морето е единственият ми приятел, който никога не ми е изневерил. - С огорчен тон го каза
Изневярата, огорчението, приятелството, морето, всичките тези понятия в един израз звучат прекрасно от устните на момата и точно край морето преди залеза, особено когато на брега на мислите се разчупват много вълни.
-Щом не издава тайните. - Усмихнато отвърна
-Да и с вечна подготвеност да слуша оплакванията ти... и с разбиране, дори да е мълчаливо.
Две чайки вървяха край тях, от човките им личеше че са мъжка и женска. Проследи ги с очи докато минаха, а после се обърна с лице към нея и по чертите на хубавото й младо женско лице зачете много мисли, преплетени с красота и духовно спокойствие. Мина доста време докато я гледаше, изпитвайки безкрайна наслада, а тя почти не откъсна погледа си от тихо разтърсващата се вода по лицето на морето.
Аромата на парфюма й пак мирно нахлу в сетивата му, за да удвои насладата... а погледът му взе да се разхожда по нея от глава до пети и пак да се изкачва към лицето й, където изведнъж се срещнаха погледите им.
-Знаете ли... приятно ми е да си говоря с вас. - Каза той изведнъж
- И на мен. - Отвърна тя без никакви задръжки.
Мълчанието се възцари отново над двамата, нарушавано от мелодиите, звучащи от заведенията покрай морето и от чайките, летящи ниско около тях. Продължително мълчание, през което простора взе да се боядисва в прекрасен ален свят, придружен с мелодиите на сръбска песен в едно заведение на брега... ( Ти си мой грех) и със нейния летен бриз, напоен с аромата на море.

- СЛЕДВА -


Публикувано от hixxtam на 26.05.2008 @ 22:07:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   dr_abdul

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 11:19:15 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Оковите на душата-I,II" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Оковите на душата-I,II
от dr_abdul на 01.06.2008 @ 11:46:19
(Профил | Изпрати бележка)
Здравейте приятели
Искам да се извеня на всичките потребители, чиито коментари към тази хула бяха изтрите поради преместването на другите части по отделно.
Разчитам на вашето разбиране да бъда извенен
Сърдечни поздрави и благодарности и най-топли желания за усмихнат ден