Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 843
ХуЛитери: 4
Всичко: 847

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: Albatros
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОколо Амбарица ІІІ
раздел: Есета, пътеписи
автор: regulus

Уговорката за сутринта беше същата – тръгване в 8:00. Както и очаквах обаче, натоварени от мисълта за дълго прехвърляне на билото с раници на гърба, хората не бяха толкова нетърпеливи като вчера. Все пак се оправихме сравнително добре и, пили кафета и хапнали, в 8:40 потеглихме. Реших да не им натяквам за закъснението – да не би да ги подтисна още повече.
Минахме през голямата поляна над хижата, която някога е била част от ски писта – още личаха метални стълбове с колелца. Хвърлих един поглед за сърни, но напразно! Не, че очаквах, но все пак... Оглеждах се и за друго. Предната вечер Котаракът беше споменал сериозно, че в района се навъртали Зелени човечета. Били ей толкова малки – до кръста на човек! Въдели се из горите наоколо, но не се покозвали на всекиго!.. Изслушахме го с обичайното търпение на хората към кратката тиха лудост, но вървейки сега, спомних си и хвълях по някой кос поглед и за човечета. Нямаше обаче.

Небето се беше пропукало на места и пропускаше по някой упорит лъч. Минахме отново покрай плочата и по-лесно, отколкото очакваха другарите (А им бях казал! Неверници!), стигнахме до мястото, откъдето нагоре започваше снега. Онзи ден се бяхме спуснали директно през него отгоре, но сега повечето хора ги мързеше да се катерят пак. Още повече, че едва качили се от север, трябваше веднага да почнат да слизат на изток – към седлото между вр. Амбарица и вр. Малък купен, а пък краката на повечето бяха вече доста и злеупотребени. Та обсъдихме двамата с Конелюбната (като Водач и Ръководител съответно) възможността да минем през пряката лятна пътека – равна и подкосяваща върха по североизточния му склон – но пък на много места все още зарита със сняг.

Оставих народа да чака почивайки, сложих гетите си и започнах да проправям път през снежната козирка, надвиснала в началото на пътеката. Критичният участък беше само 20-ина метра, но наклонът не бе малък и ми отне повече от десет минути да направя стабилни стъпки, по които да минат и другите. Тъкмо приключих и видях, че се задават – омръзнало им да ме чакат и тръгнали. Куцата Мария даже носеше и моята раница, виснала на гърдите й като тлъсто африканско бебе. Веднага видях, че трима души липсват! Къде са бе? Отидоха да минат през върха (Конелюбната) – страх ги хвана да не се подхлъзнат по стръмните пропасти, та да се погубят! А защо ги остави? Знаеш ли по какъв ръб трябва да слязат оттам на изток, а? А тя мига с кръглите си очички и бърчи устни... Късно беше да ги гоня, така, че продължихме напред, с надеждата, че ще се справят някак. Минавах да правя път през заснежените участъци, а те ме следваха. Не се придвижвахме особено бързо, но така поне копитата им почиваха по равното, каквато бе и целта ни всъщност. С удоволствие гледах в дълбокити и стръмни снежни урви, започващи току под пътеката, като се стараех да не си представям какво би станало, ако някой от тях се хлъзне надолу! (Даже и не ми мина през ума, че може и аз да бъда!)

Тъкмо наближихме края на пътеката, когато забелязахме вълчи следи. По ред белези внуших си, че са стари, което и прогласих на всеослушание. Надавах ухо все пак – преди години, в началото на април, бях виждал стъпки на вълчица с малки и бях чувал далечния вой точно по същите места. О, не че се притеснявах за нас – кой вълк е по-страшен от пет жени? Но се безспокоях да не стреснем животните, та да им стане нещо. Дори и да стана така обаче – не се разбра – всичко остана спокойно и вълконевидно. Мярнахме как тримата страхливи отцепници слизат по билото от запад и скоро дойдоха при нас, подслонени зад голяма скала, този път от южния вятър. Тук за последен път пробвах дали някой ще се изхитри да тръгне с мен на изток през Малък и Голям купен, че оттам до езерото между тях (с поетичното име Локвата), а след почивка на брега – на юг по хребета, та чак до х. Хубавец в пролома на Стара река. Уви! Бях им взел страха предния ден и никой даже не се и поколеба, с изключение на един мълчалив юрист. Но и той също се отказа под давлението на другите, както и след отчаяния вопъл на измъчените си нозе. Небето с рехави облачета обещаваше поносимо време и ако не беше силният на моменти вятър би било повече от приятно. Извиках Конелюбната и й показах къде точно започва пътеката на юг и как да стигнат до гората, а оттам, по бреговете на Малка река – до х. Хубавец. Там трябваше да ме чакат, обядвайки.

Сбогувахме се и те тръгнаха да се спускат на юг, а аз – да се качвам по полегатия склон на Малък купен на изток. Още тогава видях, че трима души стоят и се чудят на вр. Амбарица, а когато тръгнахме – и те започнаха да слизат на изток. След малко забелязах от високото, че вървят след мен – започваха да изкачват Малък купен, на чиято западна глава аз вече се бях качил и оттам съзерцавах дружината долу, на юг сред тревите. Бързо, по твърд, фирнован сняг, стигнах до източната глава на върха, откъдето се откриваше чудесна гледка към вр. Амбарица, вр. Голям купен в съседство, както и върховете Костенурката, Жълтец и Ботев, а на юг – към долината на Стара река и Тракия. Насладих й се и, след като силният южен вятър (доста необичаен за мястото) ме принуди да се прислоня на северния склон на върха, оставих раницата и извадих някаква храна. Преди това обаче, върху снежна пряспа, реших, че няма да е зле да изпразня част от тазовите си резервоари. Доста смело за ветровитото време разкопчах панталона си, смъкнах го, а после и наличните долни гащи. Заех удобно положение – приклекнал с гръб към върха и с лице към мизийските възвишения и едва-едва виждащият се в далечината Зелениковски манастир. Доста духаше обаче. Поклечах така известно време, но понеже не ставаше нищо, опитах да пазя задника си с длани, долепени до него. Ау, не допусках, че имам толкова косми на това място, че и всички бяха щръкнали отчаяно! Намествайки ръцете си за да покрият по-голяма площ, някак се подхлъзнах и седнах в снега! Почти чух как задникът ми хлъцна от ужас! Сравнително бързо за свалените си гащи успях да се върна в предното полужение, но всичките ми заголени органи бяха потресени от преживения шок дотолкова, че едва се напипваха, а отвърстието бе хлътнало толкова дълбоко навътре в тъканите, че по никакъв начин не можех да го достигна и с най-дългите си пръсти! Отделно и предната вечер си бях изрязал някои от ноктите... Така, че резултатът от цялото начинание бе повече от скромен – задникът ми бе вят от южен вятър, докато аз се радвах на мизийски пейзажи!

Поизмих се, а после (със същите ръце!) ядох малко храна. Видях, че на съседния Голям купен двама души кой знае от кога седят. Сигурно са гледали нелепите ми опити! Но то изпуска ли се такова шоу?.. Когато от запад се появихи и тримата ми преследвачи, реших да продължавам. Спуснах се бързо по североизточния склон на Малък купен и след 5 минути бях на тясното седло между него и Голям купен. Отгоре слизаха двамата воайори, които се оказаха мъже, няма и тридесет годишни, и с които се разминахме на една снежна козирка. В краткия ни разговор не споменаха нищо за стриптийза ми, а аз се направих, че не очаквам да го сторят. Продължих нагоре. Върхът е доста стръмен, но понеже е на ветровито място, не задържа много сняг, дори и през зимата. И сега нямаше. Бързо напредвах и когато стигнах последната, най-стръмна част, където имаше закрепени в скалите въжета, видях, че преследвачите ми тъкмо започват да се качват отдолу след мен. Излязох на върха. Площта му е неповече от 100 кв. м. и оттам се разкрива гледка към цялата планина – върховете Малък купен и Амбарица на Запад, х. Васил Левски – в ниското на изток, върховете Кръстците, Костенурката, Жълтец, Ботев и Марагидик по билото на изток. Има метална кутия с тетрадка, където изкачилите върха да си пишат послания за поколенията. Въздържах се. (Още повече, че го бях правил преди!)

За пореден път сетих се за Филип V Македонски. При един от походите си в Тракия решил да се качи на най-високия връх на Хемус, за да види дали и там нямало Богове, както на Олимп. И се качил човекът, но не видял Богове. Въпросът е дали е видял на Олимп? Ако се е качвал там де. (Доколкото елинските Богове са "крадени" от тракийските, както самите елини признават си, то по-вероятно било е да види Богове тук, нежели там!) И другият въпрос е защо се е качил на вр. Ботев (2376 m - както и да се е казвал тогава), а не на Голям купен? Вярно, че първият е по-висок с 207 метра, но пък Голям купен, поне от божествена гледна точка, е много по-подходящ за живеене – остри и стърмни канари, пропасти, отвесни скални стени – само да се рееш над тях цяла вечност! А пък Ботев си е една гола, тревиста топка. Винаги като съм там, сещам се за планетата на Малкия принц – когато си в средата встрани се оформя циркулярен хоризонт, все едно си на астероид. Само дето няма рози, а пък има футуристични постройки на телевизии и военни. (Упорито се говори, че целият връх е издълбан в отделни шахти и силози за ракети, а бащата на един приятел се кълнеше в името на всички Богове и Богини, че още през 60-те гидини е служил там на... ядрени ракети! Напук на лозунга "Балканите – зона, свободна от ядрено оръжие!".) Но така са Боговете, поне тогавашните – сигурно са обичали най-високите места, а не най-красивите. Та и затова Филип търсил ги е там.

Седнах удобно и, с лице на запад, отдадох се на няколкоминутна медитация, под акомпанимента на малък инструмент с три метални пръчици, които леко почуквах с малка палка. Носех си го специално за това място! (Беше ми изпратен приятелски Бог-знае-от-колко-далече чак!) И си струваше – вятърът дори утихна и продължителното тихо звънене отекваше над снежните върхове!..

След още десет минутен престой отгоре, започнах бързо да се спускам по югоизточния ръб на върха. Бях видял вече, че Локвата е покрита все още със сняг, което можеше да се очаква, но въпреки това реших да сляза близо до хипотетичните й брегове и там да сваря нещо за пиене. Стигнах до края на голяма снежна пряспа, стръмно покриваща почти целия южен склон на върха. Преди да се спусна по снега, реших да изпразня поне по-малкия си резервоар. В паниката одеве бе останал също пълен и сега изискваше дейстие по изпразването си! Обърнах се към склона и започнах операцията. Докато течеше технологичното време, реех поглед по скалите и така погледнах по посока на върха, откъдето бях слязал. Веднага забелязах две жени, които стояха на източния му край и с интерес ме наблюдаваха! Не можех да преценя добре паралакса, та не знаех дали виждат какво правя всъщност или някой камък скрива ме, но реших да продължа все едно, че просто си гледам. Те също не показаха някакво учудване и реших, че не се вижда все пак – едва ли биха останали толкова спокойни, освен, ако не гледаха ежедневно такива неща и вече не им правеше впечатление. Даже им махнах (с дясната ръка – за по-достоверно!). И те отвърнаха.

Приключих и тръгнах да се спускам по стръмния сняг. За мое огромно удоволствие наклонът бе доста голям, а и снегът все още твърд, та успях в голяма част от разстоянието да се плъзгам – досущ като на ски! Дори се засилих дотам, че се наложи да направя "рало", за да убивам скоростта – направих и две-три малки завойчета, скимтейки радостно и бърчейки нос, като малко куче, зарадвано с някаква глупост. В долната част се наложи да вървя с големи крачки и леко подскачане – "като Йети", както си помислих. Стигнах отново до трева, на около 20 m от бреговете на езерото, от които сега нямаше и следа, и се разтоварих до един по-голям камък. Погледнах следите си през снега и забелязах, че преследвачите ми тръгват по моя път – слизаха по югоизточния ръб. Разбрах, че явно ще вървят след мен чак до хижата и реших да ги изчакам. Сложих още сняг в канчето и включих газеника, а после седнах да гледам как ще се спуснат през снега по моите следи. Дори не им хрумна да се пързалят – стъпяха бавно и внимателно, извити настрана – чудни хора! Скоро слязоха и дойдоха при мен. Мъжът и едната жена с радост приеха да пийнат кафе (което тъкмо ставаше), а другата жена се върна без багаж на снега, за да я снимаме. Оказа се, че тя е от Трявна, мъжът й – от Русе (но и двамата, за тяхно съжаление, живеят в София!), а другата жена – от Пловдив. Пихме каквото пихме, поговорихме общи приказки и аз изразих готовността си да ги съпроводя до хижата, понеже не бяха минавали по този път.

А пътят представляваше дълъг, снижаващ се на юг рид (наречен Хубавеца), започваш от южния ръб на вр. Малък купен и постепенно стесняващ се, достигащ водослива на Голямата и Малката река – двете образуващи Стара река. В горната си част беше представен от сравнително стръмно тревисто било, осеяно с милиарди сини минзухари, а по-надолу, след руините на стари постройки, които оприличих на изоставен замък, докато един прозаик с лекота би нарекъл "говедарник" (където паднах и си ожулих дясната предмищница), от склоновете изпълзяват различни дървета и храсти – най-вече брези и шипки. Още по-надолу ридът става съвсем тесен, като пълзящата от двете му страни гора най-после се слива, от време на време заграждаща по някоя малка поляна, изпълнена с иглика, шипки и мека трева. От поляните на ляво и назад се вижда основното планинско било с вр. Жълтец, а надясно – склоновете на вр. Амбарица. На последните поляни, преди пътеката да започне двадесет минутно серпентинесто спускане вдясно, към Малката река, човек се усеща като на сцена – на тясното било, с гора, надничаща от всички страни, заобиколен от високите склонове в ляво и дясно!

В началото на спускането през буковата гора видях стъпки по почвата. Отначало новите ми спътници предположиха, че са от кон, но аз възразих, че животното е чифтокопитно и пледирах за сърна или коза. Големи били следите, казаха те, за такива животни! Поне като кон трябва да е било! Тогава, признавайки, че е много малко вероятно да ги видим точно на такова място, предположих, че са от еднорог – хем е кажи-речи като кон на големина, хем е и чифтокопитен! Отплеснах се да им давам още доводи в подкрепа на тезата, а накрая пловдивчанката каза, че щом е така – вече започвала да се оглежда и за човечетата! (Бях им разказал за твърденията на Котарака) Не посмях да й призная, че аз се оглеждам постоянно всъщност. Слизайки през гората продължих да размишлявам по въпроса, но в края на краищата си мисля, че наистина може да е бил еднорог. Тук-там имаше много хубаво раззеленени глогове – с нежни, светлозелени листа. Нямаше как да не се сетя за герба на един стар римски консул, от пуническите войни, представящ грифон, понесъл щит в едната си предна лапа, а в другата – листо от глог. Винаги ми се е струвало странно, доколкото никога не съм виждал грифон в близост до глог, камо ли понесъл глогово листо!..

Стигнахме до Малката река сред доста голям задух. В ниското температурата бе много по-висока, а отделно под дърветата парниковият ефект, поне в началото, се усещаше ясно. Като постоеше неподвижно човек обаче, усещаше хладния полъх на кроткия тук вятър и му ставаше добре и поетично. Без усилие Вергилий достигна до съзнанието ми със стиховете си:


О, кой би ме пренесъл в прохладните пазви на Хемус
и бе разперил над мене грамадните, сенчести клони?..

(Georgica, Liber II, 488 -489, Г. Батаклиев, 1980)


Вдигнах глава – така си беше! Грамадни и сенчести. И хладни. Бедният поет! Как ли се е пекъл в онези италийски камънаци?

Свалих поглед и от други бряг на реката видях да ми махат моите хора! Още се влачеха, негодниците!!! Мислех, че отдавна са пристигнали на хижата, а те се мотаеха с вид на остатък от осакатена войска – тъжни и изпаднали. Викнахме си по нещо и преминахме последните петстотин метра до хижата паралелно, по двата бряга на реката, сред буковата гора. Новите ми познати останаха назад за да опитат да преминат на десния бряг, понеже там пътеката била по-хубава, а и за да наквасят изнемощелите си крака. Аз обаче продължих напред и скоро стигнах до места, където си личеше, че са идвали на бивак хора от хижата. След още малко бях в двора й - разположена бе точно на носа, преди сливането на двете реки. На сянка под два смърча се разположихме удобно и повечето от нас употребиха някаква храна – леща, биволско кисело мляко (но от биволи, не като на Шипченския проход – от нишесте!), разни супи от убити животни, а също така и течности – бира (на принципа: "Като няма бира и "Загорка"-та е бира!"), кафе и пр. Учтив и достолепен беловлас хижар пъргаво ни обслужваше. Бяхме излезли на близко до Карлово място, та имаше и други хора разни – повечето на екскурзия дошли. Скоро дойдоха и тримата ми нови познати, настаниха се на съседната маса и също проядоха.

Отначало почти всички от куците магарета се оплакваха един другиму от раните и страданията, които донесли са им те, но постепенно храната и цигарите ги успокоиха дотам, че дори ме чуха като им разправях, че пътят оттук надолу е направо равен! Е, поне в по-голямата част... Двамата шофьори – Синеокият и Конелюбната – решиха да тръгнат по-рано и по-бързо, за да отидат до Сопот, да впрегнат конете и да домъкнат каляските до Карлово, докато ние се свличаме бавно и съзерцателно. Много благородно от тяхна страна! След деведесетина минути другите също тръгнаха, поклащайки се покрай реката. Останахме аз и Началник движението. Той се мотаеше нещо, докато аз реших да си сложа (най-после!) къси панталони и да използвам случия да погазя в реката.

Отначало подходих доста смело – събух се и по гащи нагазих почти до средата, където скоростното течение образуваше нещо като голям бързей. Не минаха и 15 s обаче и остра болка преряза тъничките ми пищяли! Със скоростта на начинаещ нестинар се върнах на брега, седнах на голям камък и подходих по внимателно – спуснах крака и периодично ги потапях във водата за все по-дълго време. Почувствах се твърде добре! Каквато и умора да усещах – изчезна бързо и бе заменена от хладка свежест. Обух си чисти чорапи и късия панталон, нахлузих ботите и забързах към нервничещия вече Началник. Впрегнахме и потеглихме леко надолу. Въпреки, че едва се влачехме и постоянно правехме снимки на всеки завой по поречието на Стара река, пихме вода от чешми, плискахме се на водопадчета и зяпахме от високото, пак застигнахме другите след четвърт час. Заедно стигнахме до т. нар. "Бараж" – място, където цялата река е преградена и се образува нещо като езеро. В него се събират малкото боклуци плаващи в реката, а от бента тя продължава надолу в каскада от водопади и вирове и така се спуска до града. Но още от Баража част от водата се отделя и по подземни тръби върви почти хоризонтално до последния рид, откъдето стръмно се спуска няколко стотин метра надолу, към местния ВЕЦ.

Поотпочинахме малко на Баража, сравнихме си очуканите крайници, а после заслизахме по мостчета край водопадите. Наложи се пак да се изкачим малко, следвайки пътеката до Орлови скали – последния по-издаден зъбер преди града, от който на север се откриваше гледка към реката и ръба на Голям купен. Там вече жегата беше доста по-осезаема и никакви разперени клони, били те грамадни или не, не помагаха. Повечето бяха на края на силите си, особено някои. Наложи се обаче да се мобилизираме финално и да продължим. Наближавахме края на резервата "Стара река" и започнаха да се усещат разни мелиорации, останали от офанзивата на Долорес Арсенова като министър на околната среда – пейки, табели и пр. красоти. Скоро минахме под тръбите за ВЕЦ-а, белязали посоките за Ада и Рая (града и планината) със стрелки и надписи. Напуснахме своеобразната порта на резервата и ги натирих да слизаме между борове и люляци към ул. Водопада, където карловци правеха по това време разходката си, пременени и издокарани в чисти и нови дрехи, разхождащи се под ръка или пък бутащи детски колички. Въпреки, че определено са свикнали на гледки като нашата, наблюдаваха ни с жив интерес. Видях една позната жена и спрях да поговоря с нея. Гледах групата отдалече – едната жена си носеше доста дебела сопа, Началникът се бе събул по чехли и вървеше разпасан, другите се мъкнеха измъчено – кой с превързан крак, кой стоически пръхтейки и прикривайки накуцването. Ами интересни си бяхме, наистина!

Шофьорите се обадиха, че каретите са докарани и ни очакват в сърцето на големия град. Стигнахме дотам за няма и десет минути и седнахме на дългоочаквано кафене. Повечето пиха джин и тоник, Началникът – бира, аз – водка, а шофьорите бозаха някакви газираности. Започвахме да се чувстваме правилно, което проличаваше и по физиономиите ни. Заразглеждахме фотографиите, които всеки е направил – да не би да сме били на различни места, като от време на време гръмогласно обсъждахме и се хилехме, за ням укор на местните и почуда на двама отнесени британци.

Позаситени на течности, съвсем се разпасахме и най-сетне се надигнахме и натоварихме колите. Седнахме вътре и спокойно, и тихо се прибрахме след няколко часа.
Та и този път оцелях! Почти без рани особени. Най-голямото ми поражение бе изгарянето на предмишниците – бях забравил да ги намажа със слънцебранен крем и неусетно ги открих препечени. Дори, пишейки сега, виждам, че се белят вече и придобиват вид на нещо нездраво и кирливо. На другия ден, когато след работа на светло мярнах корема си, стори ми се, че там има нещо в повече. Беше един сив кърлеж, застанал встрани от пъпа (вдясно) и правещ се на невидим. Не реагира на поканата ми да напусне и се принудих да го отстраня насилствено, при което той почина. А аз пък сега се ослушвам да не би да ми е лепнал някоя любовна болест и всичко ме сърби час по час. Затова и пиша толкова бавно.


Публикувано от BlackCat на 18.05.2008 @ 09:10:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   regulus

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3.66
Оценки: 12


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 12:11:55 часа

добави твой текст
"Около Амбарица ІІІ" | Вход | 5 коментара (40 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Около Амбарица ІІІ
от Meiia (mihaela.alexieva@gmail.com) на 20.05.2008 @ 13:56:35
(Профил | Изпрати бележка)
С удоволствие гледах в дълбокити и стръмни снежни урви, започващи току под пътеката, като се стараех да не си представям какво би станало, ако някой от тях се хлъзне надолу! (Даже и не ми мина през ума, че може и аз да бъда!)
---------------------------------------------
Ей, странни (ми) са някои удоволствия:))
Беше ми ценна и мярката за вълк: равен на пет жени:)
Пиши, пиши бавно! Това със сигурност помага за бързото и усмихнатото четене и съпреживяване на приключенията, за което съм много благодарна, тъй като вече ми се струва, че и аз съм била там:) сякаш...Спести ми самарянски толкова усилия в опознаването на света, който ми идва в повече понякога, знаеш:)


Re: Опознаване.
от regulus на 20.05.2008 @ 21:37:47
(Профил | Изпрати бележка)
О, такива удоволствия от мен да искаш! :))) Странни. Другото омръзва... :)
А мярката не си разбрала съвсем - никой вълк не е по-страшен от 5 жени (това твърдях!)! А всъщност по-скоро една жена е равна на 5 вълка! (Е, от по-малките, но 5 все пак!) :)))
Невероятно много усилия мога да ти спестя в световното опознаване - само ме прати някъде! :) Книга ще напиша! :)))

]


Re: Около Амбарица ІІІ
от Silver Wolfess на 18.05.2008 @ 12:31:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Разгледах всички снимки. 42-ра страхотно ме впечатли.
Май ще се върна да си я сваля.


Re: Снимосвал.
от regulus на 18.05.2008 @ 12:55:52
(Профил | Изпрати бележка)
Ама разбира се, Адмирале!!! Тази и на мен много ми допада! :) Сваляй на воля! (Имам и още!)
П.!

]


Re: Снимосвал.
от Silver Wolfess на 18.05.2008 @ 13:00:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Знаеш ли кое ме впечатли? Паметник на човешкото безумно отношение към природата, но сякаш са отпечатани и душите им там. Прилича на картина.

]


Re: Утайка.
от regulus на 18.05.2008 @ 13:02:27
(Профил | Изпрати бележка)
Или на утайка от кафе? По която да се гадае.
(Това е нищо за цялата идваща отгоре река, но е предупреждение все пак - и в "чистите" води има нещо вече!..)

]


Re: Около Амбарица ІІІ
от dandan на 18.05.2008 @ 12:42:45
(Профил | Изпрати бележка)
Малиий, вие сте слизали от Големия купен серпантинесто надолу!
Е, това си е за поздрав!
Припомни ми една комична и мила гледка там преди време.


Re: Сур.
от regulus на 18.05.2008 @ 12:59:44
(Профил | Изпрати бележка)
Не смеех да прекарам всичките магарета оттам! :) (Даже и да бяха читави!) А аз се сурнах от средата на югоизточния ръб - право на юг, по стърмния склон към езерото! Кеф!!! (Но ако няма сняг се обикаля повече, разбира се!)
Разказвай за комичната гледка!

]


Re: Сур.
от dandan на 18.05.2008 @ 13:04:57
(Профил | Изпрати бележка)
Вървяхме в дъжд и беше голям смях, водата извираше от обувките при всяка стъпка.
Един възрастен човек носеше кофичка/да събира горски плодове за жена си/ в едната ръка, а в другата - чадър.
И слизаше спокойно, докато ние се чудехме как да се закрепим на склона.

Поздрави за и за трите писания, голямо удоволствие за мен, благодаря ти, regulus!

]


Re: 93.
от regulus на 18.05.2008 @ 13:25:18
(Профил | Изпрати бележка)
Хахааа, майтап! Този е бил син на коза! :)))
Кагато на Великден `93 за пръв път отивах по онези места, единият от спътниците ми, карловец!, също така си носеше чадърче в ръката! :)) Бяхме само трима на хижата и цяла нощ играхме барбут!.. :)
Благодаря ти! Поздрави!

]


Re: Около Амбарица ІІІ
от regina на 18.05.2008 @ 19:32:36
(Профил | Изпрати бележка)
еее...ама защо така?...бива ли да изпадаш в такъв натурализъм? - задници, косми, отвърстия...нали си естет, бе адаш?...това със срането ми дойде вповече, но пък ми стана смешно...си спомних имаше една ода по повода -
виждам една бука
и викам - тука!
събувам ватените гащи
и един трън по г..а ме дращи...
та и ти - ми г.з път (сняг) да види!!:)))


Re: Схванато.
от regulus на 18.05.2008 @ 19:41:22
(Профил | Изпрати бележка)
Их! Ама нали ти казах да не четеш бе?! :) Виж как знаех, че ще ти дойде неестетично! :))) Ама на - така си беше! :( И като взех отначало да пиша истината и само нея... Така стана.
Хахаа, одата си я спомням и аз! :))
Един сняг по з...... ме схваща! :)

]


Re: Схванато.
от regina на 18.05.2008 @ 19:55:00
(Профил | Изпрати бележка)
ще чета каквото и когато и никой не може да ми нарежда - капиш?:))
кажи сега - ми много ли го натъртиии...ми заболя ли тааа...:))))))))
всъщност, кърлежът по ме стресна - бях забравила тези вероятности и лаймски трески и щуротии - тук хората се търкаалят необезспокоявани по всяка трева, кучета бягат наоколо, но няма кърлежи...
п.п. ако имаш въпросната ода - прати ми я, защото аз само това помня...

]


Re: Разминат.
от regulus на 18.05.2008 @ 20:02:19
(Профил | Изпрати бележка)
Свободочетливост всекиму - това още от френската революция гарантирано беше май?! :)
Ммм, не се натърти, но се фризира ледено! :)))) Не е работа - да я правиш планово! :) Ама хайде стига...
Засега се разминавам май с кърлежизмите - все щеше да е излязло нещо!.. Ще видим.
Трябва да се консултирам с Народни поети за Одата! :) Ако я - ще ти я! :))

]


Re: Разминат.
от regina на 18.05.2008 @ 20:09:28
(Профил | Изпрати бележка)
хахааа - не може планово! - тея дейности са като другите - не стават по план, поръчка и пр.:)))))))
и поуката е, че кой квото - на з....а му се пише!:))
дай и за инструмента инфо(не този - другия - музикалния)какво изсвири на него?...нали не Ганкиното?:))
а одата - ще чакам да я.

]


Re: Уред.
от regulus на 18.05.2008 @ 20:20:04
(Профил | Изпрати бележка)
Пише му се! Определено... :)
Онова е една дървена поставчица (7 / 15 см), с форма на турска керемида донякъде. :) В нея, по дългата й ос, има три метални пръчици, със сечение 1 см, опънати стегнато на дебели конци. Когато с палчицата (като на ксилофон) удариш някоя - кънти приятно невероятно дълго време!!! Чудесен подарък ми е (сравнително нов)! Ама как се казва - не знам.
Ще разпитам за Одата - ако не - ще я измисля (без да си признавам!)! :)))

]


Re: Уред.
от regina на 18.05.2008 @ 20:29:41
(Профил | Изпрати бележка)
хмм...вибрира като ксилофон, казваш...добре, че не си предизвикал някоя лавинна активност...:)
ми щом му се - да пише,
а одата започваше май с нещо за гъста гора:)
дерзай!

]


Re: Консултации.
от regulus на 19.05.2008 @ 19:54:44
(Профил | Изпрати бележка)
Ангажирани са Народни поети. Мислят. :)
Нещото е мъничко - не събаря сняг! Отваря съзнания.

]


Re: Консултации.
от regina на 19.05.2008 @ 20:44:42
(Профил | Изпрати бележка)
Отваря съзнания?...е, че не ти ли е отворено постоянно, та да ползваш диуретици?...моето не врата, ами и перде няма...:)
дано го измислят поетите...смътно помня братовчедите как си го рецитираха кискайки се...ама много дребна бях - не го запомних...

отворени съзнателни поздрави!:)

]


Re: Отвор.
от regulus на 19.05.2008 @ 20:56:00
(Профил | Изпрати бележка)
Отваря го "по друг начин", разбира се! Иначе отворено си е...
Ще измислят нещо, вярвам! :)
П.!

]


Re: Около Амбарица ІІІ
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 18.05.2008 @ 23:12:57
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Ммм чудно пътешествие!:) И снимки, всичко! Всичко е впечатляващо, нищо написано не е излишно според мен.Много хубаво нещо си и изживял, и пресъздал! Най- ме изкефи музикалната пръчкова медитация!!!:)) В такъв момент сякаш отпускаш душата си и тя се рее и достига и до там, където поглед дори не стига! Като е казано вече от някой друг, си признавам, че и аз нещо подобно направих на онази планина, само че поради липса на специално направен инструмент- с едно парче дърво и пръчица!:)))) Просто душата ти пее! Няма думи за това! И една от снимките е много различна сякаш... Може би е някакъв водовъртеж, но прилича на рисувана картина! Живо платно!
Поздравления и благодарности за удоволствието да прочета! Великолепен е пътеписа!:)


Re: Индокитай.
от regulus на 19.05.2008 @ 20:02:53
(Профил | Изпрати бележка)
Е, допадна ти на планинолюбието май, а? :)
Доста повече изживях, но не смея да пиша 18 поредни глави - наистина ще ме изгонят вече! :) А пък и ще трябва сам да си ги чета. :)) (Но виж, мисля да накарам и другите участници да понапишат по нещичко - да видя как са го видели те! То сигурно половината ще са проклятия само... :))) А накрая ще ги събера в цветен сборник и ще си ги подарим за Коледа! :)))) )
Сякаш никак не се учудвам, че точно пръчковият кратък момент допаснал ти е! Оставаше нещо индийско (или индокитайско) да не ти допадне! :) Даже си представих как и ти блъскаш по дървото с пръчка и ом-каш :))), а местните се крият из шубраците и гадаят що за нимфа това ще е?! :))
Да, и Адмиралът забеляза "картината" - концентрираните миазми в ъгъла на бента! :)
И аз благодаря - за търпението и отношението!

]


Re: Индокитай.
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 20.05.2008 @ 22:06:28
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Ама това е добра идея! Всеки от свой поглед да напише, със собственото си чувство за хумор... Дори да е литература само сред преживелите, заслужава си! Наистина би било интересно!
Еее не беше блъскане по дървото!:))) То беше едно парченце кухо, сякаш кора, сякаш издълбано отвътре, което съвсем лек звук произвеждаше. И ом-кане нямаше... Не знам как е изглеждало, защото не съм се замисляла за това, но... едва ли е било нимфско!:))) Какви местни?! Е, горски спотайващи се животински обитатели, може... Но само птици видях.:))
" Картината " е наистина впечатляваща! А! Другата снимка, която ми хареса много е тази с вълчите следи!
За търпение и отношение не ми говори... Трябва да се пишат такива неща, за да се възпитава в привързаност към Природа! Нещо като да не забравяш майка си- част сме от нея!:) Продължавай да пишеш винаги при наличност на време пътеписи!:)

]


Re: Затвор.
от regulus на 20.05.2008 @ 22:22:40
(Профил | Изпрати бележка)
Да бе, то оставаше и да принудим някой да ни чете творчеството, че и писано за едно и също нещо девет пъти! :)) (Като имаш предвид, че и повечето са жени, т.е. употребяват повече думи по начало! :) ) Нечовешко би било! Виж, може да сключим договор с някой затвор - да изпълняваме наказанията! Връзват те, излиза някой с крайно неприятен глас и започва бавно и със запъване да ти чете девет пъти описанието на нечии разходки! :))) Кой не би избрал гилотината?.. :) Едва ли и ние самите ще се изтърпим. :(
Охоо, горски обитатели ли? Въобще не подценявай Горския!!! (Не нашия - тамошния! :) ) :))) Кой знае какви ги разправя сега по околностите - "дошла една, па като заблъскала по едно издълбано дърво и като забаяла нещо на индиянски там - мята се, върти коси и кади някакви треви!.."! :))) (Като от концерта на "Кис"!)
Е, ти пък - дърти магарета възпитават ли се?! :) За децата има Сини планини, за другите - другия път! Като се родят плпанински кози... :)))
"Продължавай да пишеш пътеписи" звучи ми като проклятие! Един вид да не намериш покой физически, да скиташ, че да пишеш!.. :)))

]


Re: Затвор.
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 20.05.2008 @ 22:37:51
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
:))))) И Горски няма там!:))) Можеш да си мяташ коси на воля и да се мяташ, и никой няма да разбере!:))) Ама и такива неща не съм правила! Само оставих душата си да тихо и кротко да лудее!:))
Прав си за пътеписите! Спирай да скиташ и пишеш за това! Или поне, рядко-в случаи на бягство от покоя!:)

]


Re: Лудо.
от regulus на 20.05.2008 @ 22:59:42
(Профил | Изпрати бележка)
Направо да спирам да пиша най-добре! И без това все едно и също дъвча от край време! :(
"Тихо и кротко да лудее" - веднага си го представих! :)))

]


Re: Лудо.
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 20.05.2008 @ 23:17:10
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Първото изречение тихо и кротко ще се направя, че не съм го прочела. А второто...би трябвало да можеш наистина да си представиш, щом ръката ти рисува и описва " шамали" !:)

]


Re: Тихо.
от regulus на 20.05.2008 @ 23:24:02
(Профил | Изпрати бележка)
Ами да, то тихата лудост е най-опасна! И тази, дето периодично избива в някакви извержения!.. :)

]


Re: Тихо.
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 20.05.2008 @ 23:55:46
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Оооо това е друга тема... И най- успешно си дъвче (и то пак не успешно) от специалисти лудоведи:)) Аз, като скромен любител на лудостите, мога само да кажа, че според мен лудостта е обладала целия свят. А опасна е не толкова тихата, колкото неосъзнатата лудост- тя сякаш избива в извержения. Причислявам себе си към тихите луди!:))

]


Re: Норма.
от regulus на 21.05.2008 @ 00:26:04
(Профил | Изпрати бележка)
Обладае ли нещо всички, целия свят, то става норма на поведение! А оттам вече не може и да е лудост! :) Един вид никога лудите не могат да са повече от нормалните! Стане ли това - то те стават "нормални" и нормите се променят! :)

]


Re: Норма.
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 21.05.2008 @ 00:47:19
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Ами то вече си е норма на поведение! Не е казано, че от конкретно нещо трябва всички да са обладани. Всеки от нещо. И така мисля е било винаги. Никой не може да каже кое е Нормално, защото всичко подлежи на оспорване, поради равноправието човешко по човешка линия. Опасно е само когато някой човек застрашава непосредствено друг. От там нататък, кой луд и кой нормален, е трудно да се каже. А нормите се променят. Времето го показва.:) Сякаш житейското напрежение се сгъстява и ескалира, и това дава отражение на човешкото поведение и проявление. Може би светът е като един пумпал, който в момента е в етапа си на бързо, инертно въртене около човешката ос. Може би в даден момент ще намалее въртенето. А какво ще е когато спре...никой не знае:)

]


Re: Инерция.
от regulus на 21.05.2008 @ 00:54:23
(Профил | Изпрати бележка)
Е, да бе! Ами ако не го застрашава непосредствено? А само подло го дебне и му крои Неблагоприятни преживявания? :) Не е опасно значи?.. "Нормално" е каквото правят повечето, независимо за какво става въпрос (оттам е нормална и сръ... опааа! чалгата! :)) )! Другото е "ненормално", но дали е "лудост" - не знам!.. :)
Дали светът върти се бързо или не - не знам също! Но това, че се върти около човешката ос, е проблемът му! Според мен. Но когато спре и изпопадаме от инерцията - смятам, че ще се оправи! :))

]


Re: Инерция.
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 21.05.2008 @ 01:24:00
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Когато Подло го дебне и му крои Неблагоприятни преживявания, си е непосредствено застрашаване! Чалгата в музиката е най- малкото зло. Страшна е чалгата в начина на живот и общуване. Няма как светът да не се върти около човешката ос! Защото този свят е създаден за човека. Когато спре и изпопадаме, вероятно ще започне нов свят. При всички положения неоправени няма да останем!:))

]


Re: Инерция.
от regulus на 21.05.2008 @ 01:45:13
(Профил | Изпрати бележка)
Както казва един лекар - "оправяй се сам, за да не те оправям аз!". :)))
Ами да спира тогава, да падаме, че да се почва на чисто! И дано е някой, дето не е създаден от човека този път!..

]


Re: Инерция.
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 21.05.2008 @ 02:20:01
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Че то и този не е създаден От човека! Може и той на чисто да е почнал, ама тая кал като се понамокри малко, цапа... Следващия освен да е с човеци от друг материал, да е напреднала сътворителната техника.:)) А дотогава... да си съчовечваме- всеки срещу нас е образ и подобие божествено, само че не от светлина, а от кал. Някои времето успява да гледжоса и отразяват светлината, но... пак са си от кал:) Може би най- видимо красив ще е светът когато скоростта на въртене намалее. Не пумпал, а грънчарско колело.:)

]


Re: Множество.
от regulus на 23.05.2008 @ 12:13:40
(Профил | Изпрати бележка)
Може да е създаден от кого ли не, но е направен такъв от човека! :( И не е причината в калта, смятам, а в неосъзнатостта ни!.. Много хора станахме, а и всички правим глупости. То се издържа до време...

]


Re: Множество.
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 24.05.2008 @ 11:57:28
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Правим глупости...ще рече, че грешки допускаме... Имайки предвид, че по образ и подобие сме създадени, то ще рече, че и Той глупост е направил... Аз като човек, съм склонна да пледирам за снемане на част от вината за това на човека и по този начин и на Неговата! Все по- склонна съм да мисля, че сме съвсем правилни- така поискал Твореца- така ни създал и позволил. И че точно като в отношенията родител- дете, взаимно се учим и досъздаваме. С безкрайна човеко- божествена любов, която не знае какво означава нито " издържа" , нито " време" . :)

]


Re: Будене.
от regulus на 24.05.2008 @ 17:30:26
(Профил | Изпрати бележка)
Хахаа, нито Той (Тя) е направил(а) глупост, нито ние сме правилни! :) Според мен ни е дадена воля, чрез която да се осъзнаем и да се събудим за божествеността си! И това не е трудно. Лошото е, че винаги има какво да ни дърпа и разсейва, да ни отлага в намеренията и пр.! :(
Добре, че Той (Тя) е търпелив(а)! :)

]


Re: Будене.
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 25.05.2008 @ 11:35:45
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Че то ако нищо не ни дърпа, постиженията ни биха били незначещи себе си!:)
А Той( Тя) е търпелив( а)...като всеки родител!:)

]


Re: Вечност.
от regulus на 25.05.2008 @ 12:05:16
(Профил | Изпрати бележка)
И като всеки вечен! :)

]