Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 740
ХуЛитери: 3
Всичко: 743

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВечерни вселения
раздел: Поезия
автор: bukvist

Вечер въгленова вихри вае.
Вкъщи влиза вест, вести:
---- Вънка вижте: Вред витае
Великден. Вече възцари.

Впервам взор във висини възбуден,
вселена величава вглеждам възхитен.
Ваятелят всеблаг възпявам влюбен,
възвисен во веки, вечно вдъхновен.

Видения вълшебни вечерта вселява.
Във времето втъкана вярата влетя.
Възкресение всемирът вече възхвалява.
Във вени вяра възкресението вля.

... Вилнеят вкупом вихри вледенени,
вечер възродена ваят вън;
воали вплитат въглените впламенени,
впръскват времето внезапно вдън.


Публикувано от hixxtam на 27.04.2008 @ 10:29:27 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   bukvist

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 13:35:40 часа

добави твой текст
"Вечерни вселения" | Вход | 6 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Вечерни вселения
от Omaia на 27.04.2008 @ 13:45:58
(Профил | Изпрати бележка)
Виртуозно е!


великденска
вощеница
венчава
виделината
вляво
възкръства
ведра
вселена
вдишвай


Re: Вечерни вселения
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 30.04.2008 @ 17:24:04
(Профил | Изпрати бележка)
Откривам от Омая отзиви отлични. От оценката Омайна още отрезнявам.

]


Re: Вечерни вселения
от regina на 04.05.2008 @ 13:58:12
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Буквист!
Не бях те чела досега, за което не зная дали да съжалявам...Стиховете ти ме наведоха на ред размисли, и ако разрешиш, ще ги споделя с теб.
Наистина, работил си с въображение, с ювелирна изящност метафори и образи, за което почитания!
Но се страхувам, че усещането ми от този вид поезия, е за изнасилена лексика...за нещо ненормално, за гротескност в естествената реч...Дано това не те засяга, дано не те и обидя с тези си усещания, но въпреки, че и аз в кръга на шегата съм правила неща в този стил, не мога да бъда почитател на това...
Съжалявам за мнението, рядко го правя...толкова открито...И бих искала да те чета, (защото виждам как виртуозно рисуваш)...но не с този вид стихове.
Извини ме пак!


Re: Вечерни вселения
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 05.05.2008 @ 18:09:36
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, reginа! Няма за какво, да се извиняваш, защото с нищо не се почувствах обиден. Просто споделяш личното си усещане към прочетените мои стихове и те разбирам - това си е твоето възприятие. Хубаво е, че споделяш и неща, които не ти харесват... и така трябва, да бъде. Позицията се защитава открито. Това помага повече на един автор, отколкото лицемерното хвалене. Аз не съм "ранима, поетична душа", така че, ако имаш литературни забележки, можеш да ги казваш. Предпочитам да споря градивно по литературни въпроси, отколкото да чакам, някой да ме ласкае.
За да, дам отговор на твоите въпроси, може би, ще е интересно, да разбереш защо, съм се захванал с буквената поезия. Много просто! Търся различното, нестандарното, неподражаемото, трудното, неказаното. Не ми харесва масовата култура, масовата приватизация, масовото съзнание, масовото обществено мнение, масовото ядене и пиене, сивия поток и поточните линии, конфекцията и масовото производство. Написах достатъчно конвенционална поезия; огледах се, ослушах се и разбрах, че всичко, което съм писал е шаблонно, стандартно, блудкаво, досадно, бедно на думи и изразни средства, банално на рими, подражаемо - с една дума...боклук.
Затова, преди много, много години / не на шега, както при тебе/ се захванах с различното - буквизма. Започнах една трудна, творческо-изследователска работа, свързана с буквеното богатство на думите, анализиране на тяхната поетична сила, звучност, музикалност /търсех инструмента, с който да се изсвири дадена буква/. Творческият процес е титанично труден и отнема месеци, даже година, за да се създаде едно стихотворение отговарящо на правилата на мерената реч. Това трудно стихотворчество търсех умишлено, защото и в житейски план винаги съм искал, да направя "от нищо - нещо". Искам, сам да си изработя крила, а не да летя със самолет. Освен,че ме отдели от масовата поезия, буквизмът ми разкри каква сила и заряд има българския език и как само на кирилица може, да се създаде поетична творба започваща с една и съща буква от тридесетте букви на азбуката. Удовлетворен съм, че успях да се справя с това предизвикателство - къде сполучливо, къде не. Нека повече автори опитат, защото възможностите на буквизма са безгранични и интересни. Смятам, че създаването на качествена творба с буквената форма, е по-ценно от написаното с обикновената.
Права си, Регина, за"изнасилената" лексика. Но, така трябва .Това го изисква качественото, творческо писане, защото такава е природата на буквизма - с ограничен словесен материал да има образност, ритмичост, худож. похвати, изказ и т.н. и т. н. Ако не бях оглеждал и подбирал всяка дума до педантичност, едва ли щеше да ги има "ювелирната изящност, метафорите, образите и виртуалното рисуване", за които пишеш по-горе. Този "изнасилен" подбор на думи е задъжителен за прилагане във всяко словотворчество. Не почистим ли поезията от " думи-боклуци", не въведем ли нови форми на писане, не разчупим ли стереотипа и прекаления консерватизъм; не помислим ли как по по-съвременен, модерен начин, да отправим нашите послания към децата си; то поезията ще стане архаично изкуство. Ще се чете и пише само от хора от втората и третата възраст и след нас ще замре. Чрез буквизма аз се опитвам, това да се промени. Който може по друг начин, да изразява своята индивидуалност и да въздейстна чрез словото, нека го прави с обич и безкористно. Важното е, днешните млади след 20-30 год. да четат и пишат поезия с интерес.

]


Re: Вечерни вселения
от regina на 06.05.2008 @ 12:48:58
(Профил | Изпрати бележка)
Смея да възразя - нищо конвенционално не може да има в поезията!Няма такова понятие като масова поезия! Тя е толкова разнообразна, колкото различини ДНК притежаваме ние...
Не зная откъде правиш заключенията си, за изгубен интерес у младите хора?В сайтовете за литература средната възраст е 25-30 години. Дори тийнейджърите се опитват да пишат, с променлив успех, но е важен интереса им към поезията!
Колкото до себеизявата - всеки си я решава сам! Ти си направил своя избор, и нито моето, нито нечие мнение, би било меродавно в случая!
Успех в творчеството на избрания вид поезия, matador de toros,!

]


Re: Вечерни вселения
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 06.05.2008 @ 18:08:32
(Профил | Изпрати бележка)
И аз одобрявам твоя специфичен начин за самоизява, regina! Поезията ти не е конвенционална/ традиционна, обикновена, общоприета/ и затова поздравления. Щом търсиш различното, значи ще успееш.
Дано, си права за младите любители на поезията! Но, ако ги броиш по сайтовете за художествена литература, едва ли са повече от 1%. Те се ровят, четат и пишат по други страници.
Беше ми приятно!


п.с. que significa "matador de toros"

]


Re: Вечерни вселения
от jelyaznovski на 04.05.2008 @ 15:14:21
(Профил | Изпрати бележка)
здрасти. не бях те хващал. върнах се, прочетох. радвам се на стиховете ти.
но предпочитам да харесвам поезията ти, не стиховете.
та...
на къс синджир си се вързал / всеки от нас се връзва, това не е упрек за връзването, а за синджира./
чакам да видя какво можеш освен облигатното пиано. не може да се свирят само упражнения. но упражненията са изрично необходими. уважавам усилията ти и им се възхищавам. но повтарям - чакам ти поезията.
жельо


Re: Вечерни вселения
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 06.05.2008 @ 12:29:52
(Профил | Изпрати бележка)
и на тебе здрасти. благодаря че ме хвана и ми гостува та да завържем малко сладки приказки и си кажем благи думи, искаше ми се да съм многословен но досадно и мъчително е това писане с клавиатура и ще ти отговоря кратко

синджирът за който споменаваш не завързва защото е спирала.

що ти е да видиш какво мога в конвенционалните упражнения. не се ли начете и наслуша толкова години. мене ме вълнуват не поетичните висини а стихотворните дълбини. поетичния връх е зает много отдавна от боговете а катерещият се към него ще е вечно като клетия сизиф. аз ще дълбая дъното щото на никой не му се ходи там. знай че който е дълбал дъно е по добър в катеренето.

радвам се че ми беше на гости и видя какво и как дълбая. ако бях катерач нямаше "да ме хванеш да се върнеш прочетеш и зарадваш". благодаря ти за солта дето донесе за блудкавата ми манджа. не искам да съм нахален но на следващото гости ми донеси още
герман

]


Re: Вечерни вселения
от Limonka (danist@abv.bg) на 05.05.2008 @ 16:25:06
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Вали. Вее весел ветрец.
Възкликва влюбен врабец:
- Вяра! Вяра вземете!
Вселената възродете.
Въображението вденете,
вдъхновението вплетете,
вапцан възторг втъчете-
вижте, викат ви върховете.


Re: Вечерни вселения
от mariq-desislava на 07.05.2013 @ 11:37:29
(Профил | Изпрати бележка)
Различното няма как да не ме привлече - ти си различен, а това е достойно за уважение.:)


Re: Вечерни вселения
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 07.05.2013 @ 13:03:23
(Профил | Изпрати бележка)
Бог да пази Буран, Буранка и малкия Буранчо.

]


Re: Вечерни вселения
от Markoni55 на 14.05.2013 @ 18:10:30
(Профил | Изпрати бележка)
Е, беше интересно да попадна на твое произведение. Много висока летва е това, което правиш. Виртуозност. Щом ти доставя удоволствие. Защото тази виртуозност е доста ограбваща спонтанността според мен. Там търсиш, изпиляваш до блясък всяка дума и звук. Но някак ми се губи онази фриволност на свободното споделяне. Признавам - впечатлена съм.


Re: Вечерни вселения
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 15.05.2013 @ 09:49:51
(Профил | Изпрати бележка)
Констатациите ти са точни относно ограбващата спонтаност на виртуозността и фриволното споделяне. Но аз това търся с моя звукопис. Искам да пея със затворена уста, да рисувам живопис с молив и, въпреки всичко, да се получи творба. Другото всеки го може.
Винаги съм се питал, дали може да се нарисува пъстра картина с бяла и черна боя. Ти си естет по тази част, кажи.

]


Re: Вечерни вселения
от Markoni55 на 18.05.2013 @ 17:16:23
(Профил | Изпрати бележка)
Може, естествено! Може точно с молив да внушиш цвят, който и най-богатата палитра не може да постигне. Всичко е във внушението. Но виж за моженето - не съм съгласна. Това, че ти си избираш този начин - си е твой избор. Не може да се прави такава аналогия. Моцарт примерно е много сложен за свирене и малко музикални формации го включват в репертоара си. Но е изключително лесен за възприемане и възпроизвеждане. Той е получил простичкото внушение по един чудовищно сложен и труден начин. Това е гениалността.
Иначе на всяко творчество гледам като споделяне. Имаш импулс - следваш го. Има хора на твоята вълна - приемат го. Не мога да деля творчеството. Всеки според собствената си мяра.

]


Re: Вечерни вселения
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 23.05.2013 @ 12:32:37
(Профил | Изпрати бележка)
Темата е дълга и отворена за разговор, затова ще я разнищим в по-галерийна атмосфера.

]