Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 589
ХуЛитери: 1
Всичко: 590

Онлайн сега:
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКПД - Тайната книга на новите богомили - І глава, продължение
раздел: Романи
автор: ANG

(прдължение и край на първата глава. Пбликуваното Тук от мен САМОДИВСКИ ВЕЛИКДЕН е част от втора глава - виж при времежелание)
Кацаме с благополучно приземяване на металната площадка. Регистрираме се.

Хижа Безбог, езеро Безбог, връх Безбог! Толкова много безБог! Това смущава мислите ми. Обърква вярата ми! Създава леко раздразнение.

Върхът е главното предизвикателство! Защото за нас все още е един непокорен връх. Всяка година, всеки път като на пожар се измъкваме от хижата, за да навлезем по-бързо в алпийската част на Планината. Подминавали сме като малка гара върхът, а той не е за подценяване, съвсем не е за подценяване!

Дали наистина няма Бог там горе?

Днес сме решили да проверим! Нахлузваме малки раници на раменете, вземаме дъждобран, манерка, фенерче, мобифон и потегляме. Пътят започва от десния бряг на езерото и продължава на юг със стръмно изкачване на ръба на кратера. На платото се прави завой надясно и нагоре. Това се вижда от хижата - после, не знам!

..........................................

На върха сме. Ударите на сърцето се връщат в темпо модерато, дишането се нормализира. Мислите са изцяло под контрол, енергийното ни поле се разраства. Усещането, че не сме сами рязко и изведнъж повдига енергетичния ни баланс. В сумрака първо забелязваме горяща факла, а после един огромен силует - Учителят!! Постепенно започваме да виждаме още много фигури, насядали около него на земята - Нашата Група!

- Чакаме ви. Сега вече можем да започнем!

Светлана и Ники се сгъстяват, за да освободят място за нас до тях.

- Вие търсите Бог на този връх. Ще Го намери всеки един от вас и на Безбог, и на всички останали върхове, но Той няма да бъде там...

"Ще Го намеря, а няма да бъде там ?"

- ...защото богът е в Теб - ти си Богът, който търсиш! И след като си изкачил един връх, значи ти си Го постигнал, защото си реализирал едно твое желание, една твоя мечта! Това е Богът в Теб и богът в Мен. Аз-ът е Пътят, и Истината, и Живота! И не само Пътят, а и многото пътища, от които ти избираш един, или два или няколко. Ти избираш! До върха се стига по много пътеки и пътища. Изборът е шанса на твоя живот!

Повява вятър и захладнява, но никой не обръща внимание. Свечерява се. Заоблените очертания на Голям Полежан се сливат в мрака с острите игли на веригата Газей. Малкото Полежанско езеро се стопява в мастилената тъмнина - прегръдката на Луната не може да достигне до сгушената в пазвата между Безбог и Полежан вода.

- Всеки от вас е тръгнал към най-високият връх, наречен Безсмъртие. Ти ще вървиш по него стъпка по стъпка, тръгнал от Знанието и обладал Силата. И ще спечелиш наградата, ако служиш съзнателно и целенасочено на Човечеството. Давайки всичко от себе си, като творец на ценности. Какъв Бог си ти, ако не твориш! Нали и Господ Бог ни е сътворил - по свой образ и подобие. Сега е Твой ред да Го сътвориш - в Себе си...

В полумрака се открояват светлините на първите звезди. От висотата на върха кръгът на пълната Луна изглежда поне двойно по-голям. Първи се радват на лунните лъчи върховете.

- Този, който е нарекъл върхът Безбог, и езерото, и местноста, трябва да е бил отчаян, нещастен човек. Той първо си е измислил Бог като понятие, изхвърлил го е от себе си, поставяйки го на Небето и после се е чудел защо понякога му помага, понякога сякаш го забравя. Измислил и религия и поставил за посредници между него и Бога най-мързеливите от Племето. И така все повече се отдалечавал от Него!

Под нас, на запад и север, циркусът на Демяница се облива в луминисцентна лунна светлина. Звездите наедряват, стават невъобразимо големи и ярки. Вижда се дори Млечният път с мъглявините. Всичко можеше да изглежда сюрреалистично, ако не са приземяващите светлинки на Банско, мъждукащи като по-малки звезди в далечината на север.

- Погледнете звездите, Луната, Вселената! Какво изобилие от светове се простира пред погледа ни - възможни действителности, мислими и все още немисилими от човека. Съществува теория, според която познатата Вселена е само форма, видима за нас, тоест, тя само ни се явява; а това, което стои зад това явление, е съвсем несводимо до генетично заложения ни рационален начин на познаване. Иначе казано, Вселената е всичко, което ни заобикаля. Всичкостта, която искаме или не, е неделимо свързана със всеки и свързва всеки с всеки в един безкраен и балансиран процес на даване и получаване. Неизчерпаем енергиен източник, но и приемник.
- Пешо, би ли дефинирал що е това Вселена. - обажда се научния сърбеж в мен: "Всяко нещо трябва да бъде точно дефинирано" - нали съм "доктор на науките", при това с две защитени дисертации!
- Разбира се, Ангеле, въпреки че всяка дефиниция представлява рамка, ограничаваща явлението. В колежа ние разглеждаме Вселената като проявяваща се във физическото измерение съвкупност от същности, която непрекъснато ни дава шансове за реализация, хармонични с нашите желания. Всъщност, ти и Диана днес се срещнахте с Откликващата Вселена - тя ви даде шанса да избирате след срещата ви с Васил Беленски.
- Какво да изберем? Остров Крит ще ни направи финансово стабилни и независими!
- Това е вярно!
- Но ще загубим курса по Философия на успеха и Нашата Група!
- И това е вярно!
- Значи няма абсолютно добър избор, както няма абсолютна истина!
- И това е вярно. Ако можеш да четеш езика на Вселената и да разбираш странното й чувство за хумор - каквото и да решиш, Тя веднага ти дава безброй доказателства, че то е вярно. Можете, обаче, да потърсите Средният път, което е един от основните принципи на нашата Школа. По този въпрос вече сме говори в началото.
- Пешо, как да разбираме единството си със Вселената? - пита Руми.
- Вселената - това сме Ти, Руми, и Аз, и Всички - тя е всичкостта! Ние сме Вселената - всеки свързан със всеки в един безкраен и балансиран процес на даване и получаване. Всичко се съдържа във всеки един от нас и всеки един от нас съдържа всичко. Ние сме едно!
- Учителю, как аз и тази тревичка сме едно и също нещо? Кое ни обединява?- пита тази част от мене, която се идентифицира като Диана (другата половина я поглежда с любов).
- Диана, вземи от раницата на Ангел лупата и погледни през нея тревичката. Кажи какво виждаш?
- Големи власинки като пътни артерии, живителна влага...
- Представи си, че можеш да увеличаваш значително възможностите на лупата! Какво ще видиш?
- Клетки, молекули, ядро, ДНК спирали...
- Увеличавай...
- Виждам цяла вселена, галактики, планети, звезди...
- Ако продължиш да увеличаваш, вече знаеш какво ще видиш: Земята всред планетите, тази Планина, връх Безбог и един човек на него, който държи лупа и се взира в една тревичка... "Случайно" се казва Диана.
Според философията на Изтока, светът, който се явява пред очите ти е по своята същност неразделно цяло. Една и съща жизнена и духовна сила е дала живот и на тебе, и на тревичката.

Всички и всичко вече е окъпано в обилна светлина. Тя сякаш вече идва не само от небето, но и извира от тялото и душата на всеки един от нас.

- Предлагам да продължим темата. Мистериозните, на пръв поглед, аспекти на Вселената, които квантовата физика разкрива, показват, че еволюцията се разгръща по-целенасочено, отколкото е предполагал Дарвин. Единствено като разумен може да се определи начинът на взаимодействие между различните енергийни системи. Ние сме свързани помежду си и с цялата Вселена по принцип или канон, който държи егото ни под контрол.
Революционната идея на Айнщайн доказва, че масата на един физически обект и енергията, която съдържа той, са взаимозаменими според формулата Е = mc2. От това следва, че материята не е нещо друго, освен форма на светлина. Всичко е светлина, включително ние самите. Светлина с различна честота на трептене.
Разкривам ви идеите на суперструнната теория и теорията за хиперпространството в най-новата физика. Те представят Вселената като многоизмерна, макар и невероятно малка. В нея и материята, и енергията се редуцират до чисти струнни трептения.
Говоря ви за основния Замисъл на Вселената: всяко енергетично вселенско действие има за цел да тласне съзнанието на всеки един от нас към разгръщане и стремеж към действие и усъвършенстване. Това са предопределените неща, които ние генерално не можем да променяме или пренасочваме. Но можем и сме длъжни да контролираме и насочваме енергийния обмен в себе си и помежду си.

За това ни служи медитацията. Време е. Влезте в ниво-Алфа...

И той ни подготвя за медитиране. Чуваме гласът му все по-далече и по-далече, но и все по-ясно и резониращо като ехо:

- Потъвам в саморазбиращата се моя същност. Сливам се с Бога в мен, който се само-осъществява, самоопознавайки се и самоизграждайки се като все по-мощно и уникално съчетание на неумолима активност, прецизна избирателност и значимо целеполагане. Това е моето необхватно АЗ, което непрекъснато провокира своите граници за да ги надскочи: това е огромното ми самочувствие и самоувереност; това е вселената на моят ресурс, в която вярвам, която обичам и на която се надявам във всяка ситуация.
Това е моята Истина, моят Живот и моят Път. И Той е самата ВЯРА, и той вярва в мен, защото всеки нов момент и всяка моя стъпка стават все по-добри и по-полезни за човечеството. И това е така. И това е правилно. И е необходимо. И нищо не може да му попречи. Защото това е Замисъла, Съдбата и Предопределението.

- КАК СТЕ?
- Все по-добре - отговаряме хорово...

С усилия отварям очи, за да се върна в "реалността", в която човек за човека е... вълк, ако това е неговия избор... или духовен брат, ако това е другият избор.

После асистентите Гери, Лора и Еми запалват своите факли от Голямата факла на Учителя и се насочват към всеки един от нас. Те отлитат към звездите на Вселената и се сливат с тях.

Аз и Диана тръгваме с две малки пламтящи факли към хижата.

- Искаш ли да се спуснем от другата страна, на север. "Защо ли я питам, като знам отговора й".

- Опасно е, разполагаме само с едно фенерче. Там е гористо и можем да се загубим!
- Тръгваме! Аз поемам риска! Нали знаеш, че добрият турист никога не се връща по един и същи път.

Последното си е жива манипулация, но аз съм сигурен в себе си, а и във възможностите на Диана. Позвънява GSM-a - дадох номера на хижаря и го предупредих къде отиваме. Обяснявам му къде сме и какво възнамеряваме да правим. "Добре, ще държим връзка", съгласява се той и дава указания.

Голямата факла, наречена Луна, осветява пътят ни надолу. След по-малко от час сме в хижата.

639582* 1





А
А Н
А Н Г
А Н Г Е
А Н Г Е Л



АКО ТОВА ЗА ТЕБ Е ЦЕННОСТ

Тази рубрика може да се чете или да не се чете: ако за теб не е ценност - можеш да я заобикаляш като утрепана котка на пешеходна пътека. Ако това за теб обаче е ценност - започваш да верваш, че котката може да лови мишки, или да те прави по-добър към всички живи твари, наричаш я Баста и я експлоатираш като върл империалист.

Би следвало да ти дам предварителна информация за източниците и източниците, от които се суче или които те изстискват.

Най-много би трябвало да се вярва на основния източник, който се изживява като баща на тази книга. Първо - заради неговото пристрастие към нея - значи е субективен. Второ - по съвместителство е и музикант, и философ, и доктор на науките и какво ли не още (в негов минус е, че е живял много, особено по времето на комунизма). Тъй като не трябва да се вярва на злите езици, добрите твърдят, че

А = АНГ = АНГ-ЕЛ = АНГЕЛ АНГЕЛОВ = А II

но тази формула не е проверена от времето... Затова по-сигурно е да мислиш криещият се зад кода А II (Ангел II) като един неидентифициран прост хроникьор с ангелски произход от началото на Епохата на Водолея.

Повече може да се вярва на Евангелието по Йоан, защото зад и пред този текст се крие легендарна личност (една от създателите на месечното издание на ТМТ "Леген-да"), дълго общувала със самия Учител и - нещо особено важно - представляваща завършен теометактик. За неговия образ обаче може да се съди единствено по три щрихи, представляващи овал на лице и две очи - автопортрет, разположен на кориците на неговия Кратък фразеологичен ТеМеТечник "Проза срещу склероза". При отсъствието на език и други атрибути е трудно да се твърди с пълна достоверност, че под етикета Йоан стои истинският Иван (Мурджев), но работа само на историците е да потвърждават или опровергават това твърдение.

Верни на ТМТ-разбирането, че с един куршум трябва да се убиват минимум три заека (вж. Принцип на трите заека), в следващото изложение на въпросната рубрика често ще се представят две-три различни гледни точки на поставения въпрос. Според ТМТ-закона за добавеното трето, логично объркващият ситуацията Трети трябва да се появява от изхода на собствената си пещера не в твоето, а в негово собствено време. Объркването и суматохата във времето и пространството са необходими само за теб, за да може трите зайци да избягат, като преди това счупят поне на три парчета твоята пушка.

АКО ТОВА ЗА ТЕБ Е ЦЕННОСТ - (според Евангелие на Йоан). Методологична ТМТ уговорка, произлизаща от всеобщата теория на относителността - всичко, дори и самата относителност, е относително, следователно всеки казва истината според индивидуалните си ценности (вж. ценностна система). В този смисъл ние сами избираме инструментите и технологиите, с които да боравим, според лични критерии и потребности. Никому не са нужни всички ТМТ-методи.

АКО ТОВА ЗА ТЕБ Е ЦЕННОСТ - (според А II - вж. по-горе).

МАРКОВ - (според Евангелие на Йоан). Наричат го още Учителят Марков, Пешо пирамидата, ПИТ (Пирамида, Инициатива, ТМТ) и пр. Създателят на ТМТ и чрез нея - на едно по-добро, адекватно и успешно поколение, нахъсано да се реализира, помагайки на страната си най-после да излезе от вековното си самозаробване, от задния двор на историята и от гъза на географията. Първият ТМТ-ец и единствен, който не е изкарал курса. За сметка на това - модел за поведение на всички, които сме го изкарали. Досега никой не го е достигнал в така нар. успешност и ако някой пита що е то ТМТ, най-краткият отговор е живият, действащият Пешо. Аре стига четки, той си го знае. Само една, последна: мисля, че всички можем да му изкажем огромната си благодарност за това, което ни научи и продължава да ни учи!

МАРКОВ - (според А II). Можеш да си го представиш като зала, пълна със сто триметрови огледала. Образът му се отразява по сто различни начина - и стоте са верни. Не се опитвай да разгадаеш къде се намира и кой е оригиналът - според едно от огледалните отражения, неговият праобраз се намира в десетметровия легендарен народен герой Крали Марко, който девет години сукал мляко от големите цици на Гюра Самодива (вж. сл. глава Връх Самодивски). Добрите езици твърдят, че в нейна чест е нарекъл втората си дъщеря Гери (вж.). Друга пикантерия можеш да чуеш от двадесет и седмото огледало, което разказва интересни истории за пристрастия към роладинки, за влюбване от пръв поглед във филипинка и за влюбени ученички от Математическата гимназия през 1972-ра. Историята митологизира своите герои и факти, но очевиден факт е, че през същата година и на същото място М. пуска в обръщение своята атрибутивна система (вж.), разказана в следната случка: "Веднъж влюбените и отдавна покорени от мощта и енергията на другарят Марков ученици изглеждат спаружени като краставици на кооперативен пазар - предстои им класно по литература, предмет, който гениалните математици-вундеркиндчета не могат да понасят. Шаблонната тема е: "Хуманизмът в творчеството на българския писател Иван Вазов". Как от тази тема М. прави атрибутивна система и побърква българичката само с шестици? (вж. ако искаш, когато дойде времето на буквата "А"). М. е автор на книгата "Мисли с главата си, приятел", създала до сега над 1700 ТМТ-ейци в носещият неговото име М.-колеж. Така му се пада, след като е завършил седем факултета!

МАРКОВ ЗА МАРКОВ - (Според Евангелие на Марко).





639582* 1





МИСЛЕНЕ - (По Йоан). Цялата ТМТ тръгва от М. и по-точно от мислещото самото себе си М., като разглежда няколко основни, градиращи един в друг типове: домисловна сетивност, М. с образи, М. с имена, М. с понятия, категориално М., атрибутивно М., конструктивно метаМ. (да осмисляш и боравиш със всички изброени конструкти). Само осъзнаващият различните си мисловни модели човек може да гради нататък собствената си реализация (вж. още ТМТ, световете, в които живеем).

МИСЛЕНЕ II - (Според шопа). "Мразим да мислим" - затова си остава за цял живот на нивото на овцете (вж.). Затова и често казва: "Е па, такова животно нема". За това и атрибутивната му система включва само три неща: "Ядене, пиене - и третото какво беше..." (Пешо все не се сеща, поради което ние оставаме недоучени...)

"МИСЛИ, РЕШИ, ДЕЙСТВАЙ" - (вариации по Йоан). Един от основните принципи в Марковколеж. Включва фактически теорията, методът и практиката в заедността на осмислената дейност и актуализираната мисъл. ТМТ поддържа базисната теза, че всичко, което ни е необходимо за постигане на щастие, успех и полезност, се намира вътре в нас - затова тя е теория, самоправеща се чрез методологизиране на дей(в)ствеността си. "В теб е всичко", казва Пешо, "номерът е да го хванеш и да се научиш да го управляваш" - с тази програмна теза се започва изграждането на един метасинтез на цялото достъпно и недостъпно Знание на цивилизацията на базата на прагматичния критерий "това върши ли работа и каква", (самопознание) до момента, в който човек разбира, че всичко върши работа и започва активно да прави действителността около себе си (себеизграждане). ТМТ е едно диалектическо ставане (развитие чрез самоотнасяне) на човека и превръщането му от обект на въздействие в субект на историята. Ебати колко много цитати.



Публикувано от aurora на 01.07.2004 @ 09:25:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   ANG

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 07:15:33 часа

добави твой текст
"КПД - Тайната книга на новите богомили - І глава, продължение" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: КПД - Тайната книга на новите богомили - І глава, продължение
от Merian на 01.07.2004 @ 09:47:19
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
с лекота се чете Анг...чакам нататък ако решиш да го пускаш...Удоволствие е!
:))))


Re: КПД - Тайната книга на новите богомили - І глава, продължение
от Ufff на 01.07.2004 @ 10:24:46
(Профил | Изпрати бележка)
Не им разбирам на тия работи,АНГ!И...Бог е високо.Но върховете си заслужават усилието.


Re: КПД - Тайната книга на новите богомили - І глава, продължение
от Sarah на 01.07.2004 @ 11:32:20
(Профил | Изпрати бележка)
Анг, мисля че книгата ти ще се хареса на голям кръг хора... Дано!


Re: КПД - Тайната книга на новите богомили - І глава, продължение
от dara33 на 02.07.2004 @ 01:46:39
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
Все казвам- и относителното е относително...

видях прочетох и съм очарована.

:)))


Re: КПД - Тайната книга на новите богомили - І глава, продължение
от Hulia на 29.12.2007 @ 18:43:55
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Кога ще ме запознаеш с твоя Учител?:))))))))))))) На връх Безбог и Полежаните съм срещала Невидими Такива:)))