Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 535
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 535

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑêèòàëåö
ðàçäåë: Ïðèêàçêè
àâòîð: Evensteel

Ñêèòàíèÿòà íà åäíà äóøà
Çàñïàõ è ñúíóâàõ. Äóøàòà ìè íàïóñíà òÿëîòî è òðúãíà èç ñâåòà äà ñêèòà. È òÿ âèäÿ ìíîãî. Âúðâåøå ïî ïúòåêèòå è ñëóøàøå. ×óâàøå ïòè÷êèòå äà ïåÿò ñðåä âèñîêèòå êëîíè íà äúðâåòàòà. Âúðâåøå è äèøàøå. Óñåùàøå ñëàäêèÿ ìèðèñ íà ïðîëåòòà - íàñèòåí, íåæåí è äàâàù æèâîò.
Íî òÿ âèäÿ è òâîÿòà äóøà, ñêèòàùà ñå èç íåçíàéíèòå äúáðàâè. Òÿ áåøå îêúñàíà, ðàíåíà, ñòðàäàùà. Òÿ ëàçåøå. Äðàùåøå ñúñ çàêðèâåíèòå ñè íîêòè ñóõàòà çåìÿ è ñå îïèòâàøå äà âúðíå æèâîòà â èçìðúçíàëèòå ñè æèëè. Óìèðàøå. Íî íå óìðÿ. Ìú÷åíèåòî ïðîäúëæè ìíîãî.
À àç ñòîÿõ è ãëåäàõ è íå ìîæåõ äà îòêðèÿ ìú÷èòåëÿ òè. Îñòàâèõ òå òàì è òðúãíàõ äà ãî äèðÿ. Íàðàìèõ ìå÷ è áðîíÿ... Íàðàìèõ è ñúäáà. Îãëåæäàõ ñå, îñëóøâàõ ñå, íî íèéäå íå ãî îòêðèõ. Êîé áåøå òîé? Çàùî ïðàâåøå òîâà? Ìðàçåõ ãî! Ìðàçåõ ãî òîëêîâà ñèëíî!
Äúëãî áðîäèõ èç ãîðèòå. Íàêðàÿ ñå âúðíàõ ïðè òâîÿòà äóøà. Òÿ ïðîäúëæàâàøå äà ëèíåå. È àç ïîâäèãíàõ ãëàâàòà òè íåæíî, äàäîõ òè æèâîòâîðíà âîäà. Íî òè ìå ïîãëåäíà ñ åäíè î÷è... â òåçè î÷è àç ïîòúíàõ. Ïîïèòàõ òå "Êîé å òîé? Çàùî ãî ïðàâè? Çàùî? " Áÿõ îò÷àÿíà. Òè íå îòâúðíà. Ñàìî ëåêî ìå èçáóòà äî áëèçêîòî åçåðî è â ãëàäêàòà ìó êàòî îãëåäàëî ïîâúðõíîñò àç âèäÿõ ñåáå ñè. " Êúäå å? " çàïèòàõ. À òè îòíîâî íå îòãîâîðè è îáúðíà ÿñíèÿ ñè âçîð êúì íåáåòî, êúì ÷èñòîòî íåáå, êîåòî òàêà ñëàäêî òå ïðèìàìâàøå.
È àç ðàçáðàõ.  òîçè ìèã â äóøàòà ìè ïðîáëåñíÿ ïðîçðåíèåòî, ÷å àç ñúì òâîÿ Ìú÷èòåë. Ðàçáðàõ çàùî òîëêîâà äúëãî ìúë÷à, çàùî íå êàçà íèùî... çàùî ëèíååøå áåç äóìà íà óïðåê .È îòðîâíàòà ñòðåëà ñå çàáè â ñúðöåòî ìè. Ìðàêúò äîéäå. Îáãúðíà âçîðà ìè è íàñòàíà âå÷íà íîù.
Îñòàâèõ òå òàì. Íå èñêàõ äà ïðå÷à. È â ìîìåíòà, â êîéòî ñå îáúðíàõ äà òå ïîãëåäíà çà ïîñëåäåí ïúò... âèäÿõ ïðåêðàñíà ãîðñêà ôåÿ äà ñòîè äî èçìú÷åíàòà òè äóøà, äà ÿ ëåêóâà è äà ÿ âúçðàæäà. Òÿ òè äàâàøå æèâîòâîðíà âîäà è òè îçäðàâÿâàøå îò íåÿ. Òÿ ïðåâúðçâàøå ðàíèòå òè è òå ñïèðàõà äà êúðâÿò. Òÿ òå ñïàñÿâàøå.
Îáúðíàõ ãðúá è òðúãíàõ... Íå çíàì êîëêî âðåìå ñúì áðîäèëà. Íå çíàì êúäå ñúì áèëà. Ñðåùíàõ ìëàä âîèí, êîéòî ìå îáó÷è äà âúðòÿ ìå÷à è äà ñå çàùèòàâàì. Äúëãî âðåìå ó÷èõ. Äúëãî âðåìå êúðâÿõ. Ìðàêúò çàïî÷íà äà ñå âäèãà.
È åäèí äåí òîé ìè êàçà, ÷å ñúì ãîòîâà. È àç îòíîâî òðúãíàõ. Âúðâÿõ èç ãîðàòà.
×óõ íåçåìíà ïåñåí. Ïðèòàèõ ñå è ñå ïðèáëèæèõ ïî-áëèçî. Íà åäíà ïîëÿíà áåøå ñåäíàëà îíàçè Ôåÿ... òâîÿòà ñïàñèòåëêà. Áåøå ñåäíàëà íà åäèí äúíåð. Èçÿùíèòå è ðúöå ñå ïëúçãàõà ïî ñòðóíèòå íà êðàñèâà àðôà. Áåëè, íåæíè è ìàëêè ðúöå...
Ïîãëåäíàõ ñâîèòå. Ãðóáèòå ìàçîëè îò âúðòåíåòî íà ìå÷à ñå íàáèâàõà íà î÷è .Ïðèòàèõ ñå îòíîâî.
Òè ñúùî áåøå òàì. Áåøå ñåäíàë â íåæíèòå é íîçå è ñëóøàøå îìàÿí íåçåìíàòà ìóçèêà. Íå ìîæåõ äà ïîçíàÿ òàçè äóøà. Áåøå ÷èñòà, áÿëà, ñâåòëà... Èñêðåøå.
Âñè÷êî áåøå ïðèòèõíàëî. Âñÿêà åäíà æèâîòèíêà â ãîðàòà áåøå âïåðèëà î÷è â êðàñèâàòà Ôåÿ è íå ñìååøå äà ïîìðúäíå, îìàãüîñàíà îò ìóçèêàòà.
Îòïóñíàõ èçìîðåíîòî ñè òÿëî è ïîäãîíèõ áåç äà èñêàì åäíà ñúðíà, ïðèáëèæèëà ñå äà ñå íàñëàäè íà áëèêàùàòà îò àðôàòà õàðìîíèÿ.
Ïîñëóøàõ ìàëêî è ñè òðúãíàõ. Ñêèòàì ñåãà èç ãîðèòå. Ñêèòàì è ñå ïèòàì êúäå ñáúðêàõ. Êàêâî ñãðåøèõ....
Äíèòå ìèíàâàò. Ìðàê è Ñâåòëèíà ñå ðåäóâàò â óìà ìè. È àç ñúùåñòâóâàì.
Äíåâíèêúò òè áåøå îñòàíàë ó ìåí. Ðàçãúðíàõ ñòðàíèöèòå ìó è òàì âèäÿõ êàêâî ñúì òè ïðè÷èíèëà, êàêâî ñúì ñòîðèëà...
È â òîçè ìîìåíò ïðåä ìåí èçíèêíà Ôåÿòà. Ïîãëåäíà ìå ñ ÿñíèòå ñè èñêðÿùè î÷è è êàçà :
- Çàùî ãî íàïðàâè? Çàùî? Çàùîòî ãî èñêàøå çà ñåáå ñè ëè?
Ñòúïèñàõ ñå. Òÿ ñå óñìèõíà è èç÷åçíà ñ ëú÷ îò ñëúíöåòî.
È Ìðàêúò îòíîâî íàõëó. Êðàêàòà ìè ñå ïîäêîñèõà è àç îñòàíàõ äà ëåæà òàì, äî ðåêàòà, áåçïîìîùíà.Íå ìîæåõ äà ãîâîðÿ, íèòî äà ïîìðúäíà... Òîâà ëè áåøå íàêàçàíèåòî íà ôåÿòà? Èëè áåøå ñîáñâåíîòî ìè ïðîêëÿòèå?
Äúëãî ëåæàõ òàì... äîêàòî åäèí äåí ïî òåçè ìåñòà ìèíà Òèõèÿò âîèí. Òîé ìå âäèãíà îò ñòóäåíàòà çåìÿ. Äàäå ìè ëåêîâèòè áèëêè è ìå ñúæèâè. Ïîäàäå ìè ìå÷à è áðîíÿòà, îòäàâíà çàõâúðëåíà íàñòðàíè.
Âðåìå áåøå äà ñå âúðíà íà ïîñòà ñè. È àç òðúãíàõ äà òå òúðñÿ. Íî òîé ìå ïîñëåäâà.
Íàìåðèõ òå. Òè íå çíàåø. Àç ñúì òóê, íàîêîëî. Ïàçÿ òå îò âñè÷êè ãàäîñòè â ãîðàòà. Òèõèÿò âîèí ìè ïîìàãà. Èçïúëíÿâàì êëåòâàòà, êîÿòî äàäîõ ïðåäè òîëêîâà ìíîãî ãîäèíè... äà ïàçÿ òîâà, êîåòî îáè÷àì.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 19.06.2004 @ 10:29:24 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ïðèêàçêè

» Ìàòåðèàëè îò
   Evensteel

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 4


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 06:41:22 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ñêèòàëåö" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ñêèòàëåö
îò roza1 íà 19.06.2004 @ 11:25:25
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî êðàñèâî å íàïèñàíî....Ïîçäðàâëåíèÿ!
Íàêàðà ìå äà ñå çàìèñëÿ...
Êîëêî ÷åñòî âìåñòî äà ñå ùàñòèåòî, êîåòî ñúäáàòà íè å äàëà íèå ñÿêàø ñòàâàìå ñëåïöè è ãî âèæäàìå òîãàâà, êîãàòî ñìå ãî èçãóáèëè....
Âèæäàìå ãî, êîãàòî òî ñòàíå ìèíàëî, ñïîìåí....

Ïîçäðàâëåíèÿ!