Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 794
ХуЛитери: 2
Всичко: 796

Онлайн сега:
:: Georgina
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНеясно за един ясен
раздел: Есета, пътеписи
автор: filifjonkata

В деня, когато посякоха ясена духна вятър. Засуети се насам-натам. Вдигна облаци от прах и повехнали цветове. Завъртя се в кръг като куче, което ближе рана.
Пораждаше се този вятър сякаш около оголеното пространство. Като че въздухът неспокойно напипваше мястото, което не му е принадлежало. Като че уличката се опитваше да се натъкми към новият си силует. Да заличи усещането за празно.
Помръкнал беше този ден - личеше му, че е яден. Надвесил се беше над отломките от ясена и фучеше в шумака му. Облъхваше с диханието си листата - все още нелепо свежи върху разчленените клони. Насечено дърво. Разместени парченца свят. Откъслеци памет. Начупено време… Като се е обличало напролет дървото дали е знаело?...
Ясенът беше един от най-старите обитатели на уличката. Какво говоря? Когато е надникнал за първи път от пръстената си утроба уличката е била само част от предчувствията му. Завихрящо се бъдеще.
Постепенно оформили плът къщурките на дъновистите. Разлистили се плодови дръвчета. Замяукали котки. После съм дошла и аз. Помня последните отблясъци от онова време. "Онова време" - което и да е то - зрялата му и опиваща сладост неизменно ферментира от усещането за нещо завинаги загубено…
За мен "онова време" са къщурките от греди срещу нашия блок. Грапавата кожа на мушмулата, по която се катерех като дете. Приказките на леля Славка - навън, пред къщата й. Котките й мъркаха на коленете ми. Косото следобедно слънце се заплиташе в миглите ми. Задължителната кутия "шоколадови" бонбони "Амфора" се мъдреше на пейката до мен. Въпреки че мен ме нямаше… Аз бях някъде в приказката. Поредната безкрайна приказка....
По онова време, когато бях на десет, думата "безкраен" не беше лишена от значение. Приказките бяха безкрайни, следобедите бяха безкрайни, времето пред мен беше безкрайно - река, чийто отсрещен бряг се губеше нейде отвъд обхвата на погледа ми. Да, времето тогава течеше по друг начин. Мудна, широка река…
В онези години ясенът още не съществуваше за мен. Забелязах го много по-късно. Когато светът престана да е мой. Престана да е даденост. Кога за първи път усещаш, че светът изтича през пръстите ти или може би ти през неговите? От този миг започват опитите ти да задържаш нещата. И те придобиват плътност. Спреш под дърво, откъснеш плод, цвете, вдигнеш камъче… докосваш, попиваш, вдишваш… Задържаш… Преходността ли оформя света? Тя ли го прави истинен?
А истинен ли е? За мен ясенът съществуваше. Но за утрешните деца?
В деня, когато посякоха ясена аз станах на 36. Сега разбирам за какво служат тези цифрички. Защо прошнуроваме и номерираме всяка година. "Удостоверяваме" ги. Задържаме времето. Самоубеждаваме се в истинността на изминалото. Иначе годините току се оказали сън. Като ясена. Ето ме на 36. Прошарените коси са тук. Бръчките също. А пък изминалото време го няма. Изчезнало е като в шапката на фокусник… Както и ясенът….
Какво пък. Вятърът вдига на облаци цветовете на отминалото дърво. Втъкава ги в света. Този свят е изграден и от това - цветовете на ясена. И моето дихание.
И нищо не се губи… Нищо не се губи….


Публикувано от Administrator на 26.05.2006 @ 01:28:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   filifjonkata

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 18:33:14 часа

добави твой текст
"Неясно за един ясен" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Неясно за един ясен
от Ufff на 26.05.2006 @ 09:03:42
(Профил | Изпрати бележка)
Широко и начупено време. През сезоните на едно дърво. Хубаво е!
(ЧРД на патерица!Бъди здрава и успешна!)


Re: Неясно за един ясен
от Marta на 26.05.2006 @ 09:41:17
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
яснo!

нищо не се губи..

:)