Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 857
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 858

Îíëàéí ñåãà:
:: Boryana

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÆåíè- (1)
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Nadie

"Ëåñúí ÷óåëâ. Èí äú ëàéáðúðè. Ðèïèéò - ëàéáðúðè - áèáëèîòåêà - ëàéáðúðè. Ëàéáðåðèúí - áèáëèîòåêàð - ëàéáðåðèúí."

- Ëàéáúð-ìàéáúð! Å, òå òîâà êàê äà òè ñå èçâúðòè åçèêà äà ãî êàæåø! Äà îïóñòåå ìàêàð è àíãëèéñêèÿ ìó! ×óíêèì ïðàâî â áèáëèîòåêàòà øå öúôíà, àêî íàé-ïîñëå ðåøàò, ÷å íå ñúì îïàñíà è âçåìàò äà ìè äàäàò âèçà. - Æåíàòà êîïàåøå â ãðàäèíàòà. Íà åäèí ñ÷óïåí ñòîë áåøå èçêàðàëà êàñåòîôîí, îò êîéòî ãúðìÿõà ðåïëèêè, à òÿ ïðèëåæíî ãè ïîâòàðÿøå.

- Äèñ èç ú áóê. Ëóê, à áîé! Äú áîé ðèäñ äú áóê! Þðà ãóä áîé! Êàòî ãðàáíà åäíà áóêîâà ñîïà, òàêúâ áîé øå ìó òåãëÿ àç íà ñúñåäà Þðè, äåòî íå äîéäå äà ìè ïîìîãíå äà íàñåÿ ëóê! Òàêà ïî-ëåñíî ñå ïîìíè - áóê, ëóê, áîé - ñúùî êàòî íà áúëãàðñêè. Íå å êàòî ëàéúáðúð ëè áåøå, êàê áåøå...

 äâîðà âèáðèðàøå ïðèÿòíèÿò é ãëàñ, èçïðàùàë â ïðîäúëæåíèå íà äúëãè ãîäèíè ìåëîäðàìàòè÷íè ïîçäðàâè ñ îáúðêàí ñëîâîðåä äî íàé-çàòúíòåíèòå êúò÷åòà íà îêðúãà: "Áàáà ñè Æèâêà ïîçäðàâÿâàò âíóöèòå Æèâêî è Ïåïè è æåëàÿò é îò ñúðöå æèâà è çäðàâà äà å!" Ñëåä ïðîìåíèòå çàêðèõà "Ïúñòúð õîðîâîä" - àóäèòîðèÿòà íà áàáè÷êèòå è äÿäîâöèòå íå ïðèâëè÷àëà ðåêëàìîäàòåëè, è ïîïóëÿðíàòà âîäåùà íàáúðçî ñå ïðåêâàëèôèöèðà â ñåëÿíêà.

Çàòðîïàõà êîïèòà, ïîðòàòà ñ òðÿñúê ñå îòâîðè è â äâîðà íà áÿë êîí âëåòÿ ñúñåäà Þðè.

- Ìàõàé ñå îò òóêà ñ òîâà äîáè÷å! Íå ñòèãà, ÷å õè÷ íå ìè ïîìàãàø, ìè è ùå èçïîòúï÷åø âñè÷êî, äåòî ñúì ãî íàñÿëà!
- Â äâîðåö ñàìî íà áÿë êîí ñå âëèçà, ïðèíöåñî ìîÿ! - êàçà Þðè, íî âñå ïàê ïîêîðíî èçâåäå êîíÿ è ãî âúðçà çà èçñúõíàëèÿ îðåõ îòâúí. - Ïîñðåùàé ãîñòè! Õàéäå, þíàöè! Ðàâíèñ! Ìèðíî!

- Ð-ð-ð! - âèêíà áàé Ïåøî íà êîí÷åòî è ïàðêèðà ïðåä ïîðòàòà ëóêñîçíàòà ñè êàðóöà ñ áðàêóâàíè ãóìè Ìèøåëèíêè îò Àóäèòî íà ñèíà ìó. Îò êàðóöàòà ñëÿçîõà ïåòèìà äóøè, ñúâñåì ðàçëè÷íè îò îêîëíèÿ ñâÿò. Âíîñíè ïåíñèîíåðè ñ ïðèâåòëèâè, ðîçîâè àíãëî-ñàêñîíñêè ëèöà è ñïîðòíî-åëåãàíòíè äðåõè.

- Áîæå, Þðè! Ùî íå ìå ïðåäóïðåäè, ÷å ùå ìè ãè âîäèø äíåñêà! Äîáðå, ÷å íàðÿçàõ ñàëàòà. - Æåíè îòðè ðúöå â äðåõèòå è ñå çäðàâèñà ñ âñåêè îò íîâîäîøëèòå. - Ùå èçâèíÿâàòå, ÷å ìàëêî ñà ìè ìðúñíè ðúöåòå... - Òåãëè èì ïî åäíà ñâåíëèâà óñìèâêà è õóêíà êúì êúùàòà. Ðàçêëàòåíàòà ìàñà ïîä àñìàòà áúðçî ñå ïðåìåíè ñ áÿëà ïîêðèâêà, ãàðàôà ñ ëåäåíà ðàêèÿ, êóïà çåëåíà ñàëàòà è ÷èíèéêà òóðøèÿ.

- Íå, íå! Íå ÿäå! Ðàáîòè! - çàìàõàõà ðúöå îòáðàíèòåëíî ÷óæäåíöèòå. - Èñêà âàñ ïîìàãà!

Äú áîéç àð õåëïèíã äåúð ïåðúíòñ èí äú ãàðäúí. Äåé àð ïèêèíã ôðóòñ àíä âåäæåòàáúëç. - Êàñåòîôîíà ïðîäúëæàâàøå äà ãúãíå.
- Åòî! Ñëóøàø? Õåëïèíã! - âäèãíà êîêàëåñò ïîêàçàëåö íàé-âèñîêèÿ îò òÿõ - ñíàæåí, îêîëî 60-ãîäèøåí ìúæ ñ äëúãíåñòî ëóíè÷àâî ëèöå è âîäíèñòî-ñèíè, íåîáÿñíèìî òîïëè î÷è.
- Õåëïèíã, çåð! Àìà êúäå ñå å ÷óëî è âèäÿëî îò âðàòàòà çà êðàêàòà! Ïúðâî ùå ìó õàïíåì, øå ìó ïèéíåì òúé çà äîáðå-äîøëè, ïúê óòðå, àêî å ðåêúë Ãîñïîä øå èìà õåëïèíã! Äåíÿ ïî÷òè ïðåâàëè. Îñâåí òóé ñòå ñå íàòúôðèëè êàòî çà ãîëô. Óòðå îò õîðåìàãà ñè çåìåòå ïî åäíè ãàëîøè, ÷å ãëåäàé êàêâà êàë å. Àç òóêà ùå âè ðàçäàì ñòàðè äðåõè - îò äåöàòà è ìúæà ìè ïàðöàëàöè áîë.

×óêíàõà ñå è îòïèõà!
- Ìíîãî õóáàâ ðàêèÿ! - êàçà åäèí îò àíãëè÷àíèòå, à æåíà ìó äî íåãî çàìÿòà ãëàâà íàãîðå-íàäîëó â ñúãëàñèå.
- Õóáàâ ÿ! Àáå øå ñå íàó÷èòå íèå íà õóáàâèòå ðàáîòè, àìà äà âèäèì! - çàñìÿ ñå ãðúìêî Þðè è ïîêðîâèòåëñòâåíî ïîòóïà ÷óæäåíåöà ïî ðàìîòî. - Ôðåíäñ ôîðåâúð, íàëè, Âàíêà!
- Äà æèâåé Áúëãåðèà! - îòãîâîðè îòðèâèñòî Äæîí è ãàâðúòíà îùå åäíî øîò÷å.

Áÿõà êîëîíèçèðàëè ñåëîòî ïðåäè òðè-÷åòèðè ìåñåöà. Ïúðâî äîéäîõà Äæîí è Ìåðè è êóïèõà ñòàðàòà êúùà íà áàáà Ìèëêà. Öÿëîòî ñåëî ñå èçðåäè äà ãè ïîçäðàâè è âñåêè èì ïîäàðè ïî íåùî - êîêîøêà, ïîöèíêîâàíà êîôà, ðúæäèâà ìîòèêà, à àãðîíîìúò èì äîíåñå ðàçñàä çà äîìàòè è ïèïåð. Ðåìîíòúò íà êúùàòà ïðåäèçâèêà àðõèòåêòóðíè ðàçñúæäåíèÿ è ñòàíà ïîâîä çà ðàçãîðåùåíè ñïîðîâå. "Àç äà ñúì ñåãà ñ òåç ïàðè, òåõíèòå, øå áóòíà ñúáîðåòèíàòà è ïàëàò øå ñè äèãíà. Ñ àëóìèíèåâàòà ìó äîãðàìà, ñ êëèìàòèöèòå ìó, ãðàíèòîãðåñèòå ìó, âñè÷êî", ìå÷òàåøå òðàêòîðèñòà. "Àáå íå âèæäàø ëè êîëêî ñà ñòèñíàòè, ìàìà ìó ñòàðà!", ãîðåùåøå ñå Æåêî, ïëåìåííèêúò íà áàáà Ìèëêà. "Ñàìî äâàíàéñå õèëÿäè ëåâà ìè ïëàòèõà çà òðè äåêàðà äâîð ñ êúùà. Â÷åðà ãè ãëåäàì, èçêàðàëè âèòàòà ñòúëáà - òÿ öÿëàòà èçãðèçàíà îò äúðâîÿäè, íà ñòî ãîäèíè âåõòîðèÿ, öÿë äåí ÿ ñòúðãàõà, êèòîñâàõà ÿ, ñ íÿêàêúâ ëàê êîëêîòî åäíà ïåíñèÿ êóòèÿòà ÿ íàìàçàõà, ïà ÿ âúðíàõà â êúùàòà. Òîâà àêî íå å äçèôòàðëúê, çäðàâå ìó êàæè!". "Ìíîãî ñè ïðîñò áå, Æåêî", îáàäè ñå êìåòà. "Õîðàòà èñêàò íàòóðàëíî. Íà âåõòî è íà òîð äà ìèðèøå, áîñè ïî òðåâàòà äà õîäÿò. Êëèìàòèöè è â Àíãëèÿ ñè èìàò, àìà òàÿ ïðèðîäà êúäå ùå ÿ íàìåðèø! Çíàåø ëè êàêâè ìúãëè ñà òàì, êàêâà âëàãà." Êìåòúò áåøå õîäèë íà îáìÿíà íà îïèèò â Ëîíäîí ïðåäè íÿêîëêî ãîäèíè è áåøå áåçñïîðåí êîðèôåé ïî àíãëèéñêèòå âúïðîñè.


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 17.05.2006 @ 11:00:59 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Nadie

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 4


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 02:24:46 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Æåíè- (1)" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (2 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Æåíè- (1)
îò PLACEBO (placebo@abv.bg) íà 18.08.2006 @ 17:46:47
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èíäèêèðàì, ÷å ïðî÷åòîõ! È ùå ïðîäúëæà íàòàòúê, íî â ïîíåäåëíèê, æèâîò è çäðàâå!
:-)))))))


Re: Æåíè- (1)
îò kuklara íà 17.05.2006 @ 11:13:39
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
×àêàì ïðîäúëæåíèå.