Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 488
ХуЛитери: 3
Всичко: 491

Онлайн сега:
:: hunterszone
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖивотът
раздел: Романи
автор: Mojsei

ПАЯЖИНАТА НА ЖИВОТА-5
/Философия на можещите/


ОСНОВАНИЯТА НА ВЯРАТА -13
(Продължение)



ДВАНАДЕСЕТИ УРОК



1. На любещия няма какво да му помагаме. Той е пример за околните какви трябва да станат и така той им помага.

2. Ако ти твърдиш, че любовта започва с вярата и искаш на влюбения да помагаш с вяра, то може да се предположи, че ти си се уплел в конците на завистта и интриганството.

3. Ако ти говориш пред хората и им казваш, че любовта започва с вярата, те ще се опитат да те разберат. Ако пак отидеш сред хората и им кажеш, че началото на любовта е вярата, те ще се спогледнат смутени, а когато ти допълнително им разясниш, че първата брънка, с която започва любовта е вярата / с.62 /, те обезателно ще избягат с изключение на лумпените.

4. Съветът, че ако искаме да прогресираме трябва да любиме се нуждае от уточнения. Ако искаш да любиш и да бъдеш обичан, ако искаш ореолът на вярата да сияе на твоето чело, ти трябва да прогресираш. Нещо повече, това изискване се отнася едновременно за партньорите в любовта.


ТРИНАДЕСЕТИ УРОК



1. Стресът разнищва българина. Страхът бушува в душата му не защото вярата му е слаба, а защото самото ни съществуване стана непредвидимо и опасно.Тази реалност разколебава и обезсилва волята ни, а с нея и вярата ни. Но тази реалност може и да мобилизира.

2. Заекът, който казва:"Аз вярвам на задните си крака" / с.63 / е достигнал божествената си същност и може да бъде обявен за Бог на всички зайци и на обезверените българи. Но защо,след като на кокошката се признава правото да има вяра, това се отказва на заека? Ето как, без да искаме, може да внесем вражда в животинското царство.

3. Каква е връзката между съзнание, подсъзнание и вяра? Тук / с.63 / научаваме за такъв механизъм на човешката реализация, при който вярата служи като трансмисия за пренасяне на добрите ни намерения от съзанието в подсъзнанието и това се оказва достатъчно, за да се стигне до практическата им реализация.

4. Как се превъзмогва съмнението? Чрез успешна работа, която подхранва разцъфтяването на вярата като увереност в собствените сили.



ЧЕТИРИНАДЕСЕТИ УРОК



1. Колко е лесно да се обявя за Учител като събера всички "трябва" и ги продам на хората, за да ги направя свои ученици. Учителят си служи и с думи, но по-често показва. Това важи и в случаите, когато се правят писмени препоръки. Ако ти си мой учител, не ми казвай, че трябва да имам верую, което да ме насочва в правия път, а ми покажи пътя за неговото изграждане.

2. Какъв е този учител, който изисква от учениците си постоянно да имат абсолютна вяра, за да може по-добре да ги напътства? Оказва се, че вълшебната дума "вяра" е способна на всичко, дори да бъде тиражирана в дебели книги, в които се повтаря до умопомрачаване.

3. Надеждата е градивният материал на вярата, който се закрепва с помощта на волята. Надеждата съществува относително самостоятелно и може да се превърне във вяра. Ето защо вярата не съществува без надеждата, а не обратно /Вж.: с. 63/.

4. Когато човек има надежда без вяра, това означава, че разглеждаме конкретен човек в конкретно отношение, което е в началния етап на своята реализация. Когато се постигнат набелязаните цели, надеждата преминава във вяра.

5. Човек с развита индивидуалност може да ви слуша какво му говорите и да се достигне до интересен диалог между вас, ако и вие сте се развили на определена степен. Диалог между несъвместими хора, като правило, не може да се получи.

6. Умът и нравствените добродетели при цялостния човек са в хармонично единство. Когато това не е така се стига до печални недоразумения, които се разгръщат като лична трагедия.

7. Вярата е ореол на човешкия опит.

8. Развитото самосъзнание е доказателство и за изграденост на вярата като непрекъснат процес, докато вярването е прекъснат процес, свързан с природата на живата човешка дейност.

9. Съзнание, откъснало се от своята естетвена основа, може да си въобрази най-различни неща, в това число и да се обяви за космическо.

10. Изискването да се изгражда вяра без съмнение, когато преди това си признал правото на съмнението при търсенето на истината, ще рече, че ти се отказваш от истината, т.е. проявяваш непоследователност.

11. Вяра без съмнение е фанатична вяра.

12. Словата на Учителя подтикват ученика в една или друга посока, но не те изграждат у него силната вяра. Всеки учител изисква от ученика да се труди и това усилие на ученика се превръща в поле за работа и на учителя.

13. Ученикът минава през мъките на подготовката, за да се научи как да се справя с трудностите на живота. В този смисъл той ще бъде готов за предстоящите трудности.

14. Устойчивостта на ученика се постига чрез преодоляване на безброй трудности. Но самоцелните трудности могат да бъдат разбрани и като проява на користолюбие от страна на учителя.

15. всяко съмнение е отклоняване от пътя. Но в живота няма прави пътища.

16. Представете си човек, който никога не се съмнява! Той е или простодушен глупак, или, преливащ от любов, гони хората с камшик в ръка, за да ги вкара в правия път.

17. Правият път в живота е изпълнен с най-много трудности и затова криволиците и съмненията по него изобилстват.

18. Ако веднъж твърдиш, че е дотатъчно да вярваш без да се съмняваш, а след това убеждаваш, че вярата в Бога не е дотатъчна, за да живееш добре, ще трябва да признаеш, че изпадаш в противоречие.

19. В своя житейски път човек върви към себе си, за да тръгне от себе си при всяка своя следваща крачка. Но има и тенденция, при която човек деградира като посочената зависимост и тук е в сила.

20. Важно е вашето верую да ви води по пътя на усъвършенстването.

21. Да правиш опит да разработваш учение за вярата и да отхвърляш възможността този процес да се изучава е логичеко противоречие.

22. Работете за оптимално развитие на заложбите си в способности в избраната от вас насока.

23. Вярата може успешно да се разглежда като трансмисия за закрепването на истината като факт на съзнанието, както и за връзка на придобитите от нас знания с реалността, където става тяхната проверка.
(Следва)


Публикувано от railleuse на 10.04.2006 @ 09:24:09 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 22:58:58 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Животът" | Вход | 3 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Животът
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 10.04.2006 @ 11:20:35
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
1. На любещия няма какво да му помагаме. Той е пример за околните какви трябва да станат и така той им помага.

Стига да не е нещастно влюбен, щото тогава има нужда от помощ и още как. Може да стигне до полудяване, себеотричане, издивяване... едва ли ще бъде добър пример за околните:)))))
Но да пак ще е пример, какво се случва когато само единият люби , а другият не !!!

Слънчев ден Моисей:))))))))


Re: Животът
от Albyrta (radost2002@gbg.bg) на 10.04.2006 @ 12:01:22
(Профил | Изпрати бележка)
2. Ако ти твърдиш, че любовта започва с вярата и искаш на влюбения да помагаш с вяра, то може да се предположи, че ти си се уплел в конците на завистта и интриганството.
поздравления за това!!!
5. Човек с развита индивидуалност може да ви слуша какво му говорите и да се достигне до интересен диалог между вас, ако и вие сте се развили на определена степен. Диалог между несъвместими хора, като правило, не може да се получи.
-вече ще обвинявам всички, с които не мога да достигна някакво ниво на диалог, че не са достатъчно развити за да говорят с мен, особено моята шефка, хахахаха

по останалите точки ще размишлявам поотделно и ако не извлека някаква практическа умствена полза за себе си, грешката ще е изцяло моя, но понеже следва продължение така или иначе, ще изчакам, за да го прочета и него, особено ако е в насока вярата като трансмисия, защото ако имаш вяра колкото грахово зърно дори, ще можеш планини да местиш с нея - казано е и е доказано


Re: Животът
от lusi на 10.04.2006 @ 23:18:55
(Профил | Изпрати бележка)
"Умът и нравствените добродетели при цялостния човек са в хармонично единство"
Само така можем да запазим човешкото в себе си! Харесва ми!