Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 551
ХуЛитери: 3
Всичко: 554

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: poligraf
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта''За Япония с любов'' - Японския театър - Кабуки
раздел: Есета, пътеписи
автор: Caniko

Може би Кабуки се радва на най-голяма популярност. Този вид театър датира от 16-ти век. От всеки три представлвния само в едно актьорите говорят или рецитират монотонно своите роли. Кабуки е силно стилизиран в постановката, с разкошни костюми и грим, с артисти само мъже.
Поставят се три основни типа драми: в едни героите са войни (бойци) и аристократи, в други - обикновени хора, а в трети се включват танци. Кабуки се играе на въртяща се сцена, с рампа (писта) изнесена сред публиката. Артистите, които са се посветили на този вид театър са обречени на много труд. С много малки изключения, музиката се изпълнява на класически японски инструменти и това е ключов белег на Кабуки.
Важна характеристика за кабуки драмата е цветовата схема на костюмите, грима и декорите. Те са изключително пищни и екстравагантни. Може да се каже, че днешната популярност на Кабуки до голяма степен се дължи на тази пищност на постановката.
Музиката на Кабуки
Музикалният акомпанимент е нещо изключително важно. Кабуки музиката се изпълнява от няколко вида музикални инструмента както за акомпанимента, така и за соловите партии. По правило, един от инструментите е шамисен - триструнен инструмент с плектър. Изпълняваната музика общо се нарича шамисен музика. Оркестърът не се вижда от публиката. Разположен е в левия ъгъл на сцената. Всяка пиеса си има свой лайтмотив, който се свири при излизането на артистите. Ако драмата е танцова, оркестърът е изнесен пред сцената и музиката е доминираща в постановката. При започване и в края на пиесата има специално изпълнение с дървено кречетало. Кречеталото се използва и като перкусионен инструмент по време на представлението.
Театър и сцена
Кабуки театрите днес се строят в западен стил като са запазени някои много важни за Кабуки представлението неща като ханамичи и мавари-бутай.
"Ханамичи" в превод означава "Рампа от цветя". Това е тясна пътека изнесена от лявата част на сцената до дъното на залата през публиката покрай най-предпочитаните зрителски места. По нея преминават актьорите, когато излизат и когато напускат сцената. Ханамичи е не само място за преминаване, но е и част от сцената. Докато излизат или докато напускат сцената актьорите много често изиграват някои от най-важните моменти от представлението.
"Мавари бутай" означава въртяща се сцена
Първи японците изобретяват през 17-ти век въртяща се сцена, която по-късно се внедрява и в други театри извън Япония. Тя позволява бърза смяна на сцената без да се прекъсва представлението.
Авансцената на Кабуки театъра е по-ниска и по-широка отколкото в театрите на Европа и Америка. Сцената от всички места се вижда като дълъг правоъгълник давайки усещането за близък площад.
Завесата е памучна на червено-кафяви, черни и зелени шарки. Тя не се спуска както в Западните театри, а е опъната отстрани.
Актьори
По време на феодализма Кабуки актьорите, докато са били популярни само сред народа, са имали много нисък социален статус. Днес те стоят толкова високо в социалната йерархия, че някои известни актьори са избирани за членове на японската академия на изкуствата, най-голямата чест, с която може да бъде удостоен човек на изкуството.
Изискванията към артистите са много стриктни и за да придобие нужните качества артистът се подготвя едва ли не от детска възраст. Понеже Кабуки е вид музикална драма, японските танци и музика са част от подготовката. Много от жестовете и мимиките, които трябва да владее актьорът, са много близки до танцова постановка. За всеки жест има музикален акомпанимент. В играта има много абстрактни символи, така че всяка роля трябва да бъде внимателно интерпретирана. Кабуки театърът има специфични техники на постановката. Пример за това е техниката известна под името мие. Актьорът прави внезапна пауза в изящна поза и започва да гледа втренчено или да върти очите си. Това е средство за акцентиране върху статичната красота.
Друг интересен момент в постановката е красотата на "оннанагата" - изпълнението на женски роли от мъже. Женският чар се представя по един необичаен начин, през погледа на мъжа като поведение и психологическо въздействие.
Основна тема в пиесите от Едо период е конфликта между хуманността и феодалните порядки. Това също е една причина за изключителната популярност на Кабуки представленията на пътуващите артисти. В този период артистите са били мъже и жени, т.е. женските роли са се изпълнявали от жени. Много от артистките са започнали да привличат вниманието и стават обект на недопустимо възхищение от страна на мъжката публика. Властите решават, че това може да доведе до сериозна деморализация на обществото и през 1629-та година официално се забранява участието на жени в представленията
Въпреки това Кабуки театърът успява да запази голямата си популярност и любовта на публиката. Изпълнението на женските роли се поема от амбициозни артисти мъже и това като че ли е причина за много прецизното им интерпретиране. Забраната продължава 250 години. Но и след нейното отпадане в Кабуки театъра играят само мъже, тъй като това се оказва един изключително оригинален начин за представяне на психологическото въздействие на жената върху другия пол.

На тази снимка виждате екип от баща и син от Такторо и Низаемон Катаока в ролите на влюбените Умегава и Чубей в "Нинокучи Мура" в Кабикиза - Токио.

Цанка Шишкова
"За Япония с любов" - книга първа


Публикувано от aurora на 31.03.2006 @ 09:56:19 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Caniko

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 20:10:55 часа

добави твой текст
"''За Япония с любов'' - Японския театър - Кабуки" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.