Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 812
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 816

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄåñè
ðàçäåë: Ðàçêàçè
Ìàðòèí ëåæåøå òèõî íà ëåãëîòî ñè, áåç äà ïîìðúäâà. Ãëåäàøå áåçèçðàçíî êúì òàâàíà, à ñúçíàíèåòî ìó áå ïðàçíî. Ëåêî ñå îáúðíà ãëàâà êúì ñúñåäíîòî ëåãëî, íî òî áå ïðàçíî...
" - Äåñè, ïðåñòàíè, îñòàâè ìå äà ãëåäàì ìà÷à..." - êàçà Ìàðòèí íà ïàëàâàòà ñè ñåñòðà, êîÿòî ñàìî ãî çàêà÷åøå çà ùÿëî è íåùÿëî.
" - Ìàðòèèè, ïîãëåäíè ìå, âèæ êîëêî ñúì ãîòèíà òàêà" - âèêíà Äåñè.
Ìàðòèí ÿ ïîãëåäíà, èçâåñòíî âðåìå ïîñåäÿ òàêà, áåç äà ïîìðúäíå. Èçâåäíúæ èçáóõíà â äèâ ñìÿõ! Ïåòíàäåñåò-ãîäèøíàòà ìó äèâà ñåñòðà ñå áåøå îáëÿêëà ñ æúëòà ïîëà, ïîä êîÿòî èìàøå ðîçîâ ïàíòàëîí, çà áëóçà è ñëóæåøå åäèí îðàíæåâ øàë, à íà ãëàâàòà ñè áå ïîñòàâèëà íÿêàêâî ïîäîáèå íà øàïêà, íî ïî-ñêîðî ïðèëè÷àùî íÿ òåíæåðà. :)
" - Òè íàðåä ëè ñè áå Äåñêà, êâè ãè âúðøèø, äà íå ñè íà 5 ãîäèíè. Àéäå èäè ñå îáëå÷è íîðìàëíî è ìå îñòàâè äà ñè ãëåäàì ìà÷à" - êàçà Ìàðòèí.
Òîé ìíîãî ÿ îáè÷àøå, òÿ áåøå âñè÷êî çà íåãî. Åäèíñòâåíî â íåÿ òîé íàìèðàøå óòåõà è ðàçáèðàíå, çàøîòî ðîäèòåëèòå èì ñå êàðàõà íåïðåêúñíàòî. È òî, êàðàõà ñå ïðåäèìíî íà íåãî - ÷å íå íå ïðàâè íèùî êàêòî òðÿáâà, ÷å íå ó÷åë äîñòàòú÷íî, ÷å íèùî íÿìàëî äà èçëåçå îò íåãî è ò.í. Ìàðòèí áåøå ñòóäåíò 2ðà ãîäèíà, òîåñò íà 21 ãîäèíè. Áåøå àìáèöèîçåí è ðåøèòåëåí, ãîòîâ çà èçïèòàíèÿòà íà æèâîòà. Äåñè ïúê, îò ñâîÿ ñòðàíà, áåøå ìàëêàòà, ñëàäêà ñåñòðè÷êà, ó÷åíè÷êà â äåâåòè êëàñ, êîÿòî íåïðåêúñíàòî ñå óñìèõâàøå è äàâàøå íà áðàò ñè æåëàíèå äà ïðîäúëæè íàïðåä. Çà âñè÷êî ñå ðàçáèðàõà, íèêîãà íå ñå êàðàõà.
Åäíà âå÷åð Ìàðòèí èçëåçå íà äèñêîòåêà ñ ïðèÿòåëèòå ñè, íî êàòî ñå âúðíà çàâàðè ïîðåäíèÿ ñêàíäàë
" - Êúäå áåøå áå ñèíå ìàé÷èí?!" - âèêíà áàùà ìó.
" - Íàëè òè êàçàõ, ÷å ùå èçëèçàì ñ ïðèÿòåëè" - îòâúðíà Ìàðòèí ïëàõî.
" - Îùå âåäíúæ äà ãî íàïðàâèø øå ìè ñå ìàõàø îò êúùàòà, çà êàêúâ ñå ìèñëèø, íèòî ðàáîòèø íèòî íèùî íå âúðøèø...çà íèùî íå òå áèâà. Ñàìî ðàçõîäè èìàìå ñ ìàéêà òè ïîêðàé òåáå"
" - Òàòå, íåäå òàêà, èçâèíÿâàé, ïîâå÷å íÿìà äà èçëèçàì áåç ïîçâîëåíèåòî òè" - êàçà ñ òèõ ãëàñ Ìàðòèí íàâåë ãëàâà.
" - Ìëúê êó÷è ñèíå!....äà ñå ìàõàø îò òóêà âåäíàãà, ñúáèðàé ñè ïàðöàëèòå è äà òå íÿìà! Íå èñêàì îòðåïêè â äîìà ñè" - ïðîäúëæàâàøå îùå ïî-ãíåâíî äà êðåùè áàùà ìó.
" - Òàòå, çàùî ïðàâø òîâà?! Ùå ñè íàìåðÿ ðàáîòà îùå óòðå...ñàìî íå ìå ãîíåòå, ìîëÿ òå..íÿìàì êúäå äà îòèäà..." - Ìàðòèí ñå ðàçïëàêà.
Áàùà ìó ñå ïðèáëèæè äî íåãî è ãî óäàðè ñ òàêàâà ñèëà, ÷å îò óñòíèòå íà Ìàðòèí áëèêíà êðúâ.
" - Ìàõàé ñå îò òóêà, ðåâëüî ñ ðåâëüîâöèòå!!!"
Ìàðòèí îòèäå â ñòàÿòà ñè, ïîãëåäíà êúì ëåãëîòî íà ñåñòðà ñè, íî òÿ ñïåøå. Èëè ïîíå ñå ïðàâåøå íà çàñïàëà. Òÿ áåøå ÷óëà âñè÷êî, íî íå ìîæåøå äà êàæå íèùî, íå ìîæåøå äà ïîìîãíå íà áðàò ñè, áåøå ÿ ñòðàõ. Òèõè÷êî ïëà÷åøå ñãóøåíà, òàêà ÷å ñàìà íå ñå ÷óâàøå. Ìàðòèí íàáúðçî ñúáðà íÿêîëêî ÷èôòà äóíêè, áëóçè è òåíñêè â ðàíîöàòà ñè è ñè òðúãíà...Áàùà ìó ãî èçãëåäà îñâèðåïÿë, ñÿêàø íå âèæäàøå ñîáñòâåíîòî ñè äåòå, à íàé-ãîëåìèÿ ñè âðàã. Êàêâî òîëêîâà ìó áåøå íàïðàâèë Ìàðòèí?! Äà, íå ðàáîòåøå, íî íÿìàøå âðåìå, áåøå òîëêîâà çàåò ñ óíèâåðñèòåòà, ó÷åøå Ïðàâî. Áåøå íàé-äîáðèÿ â êóðñà ñè, äàæå ìèíàëàòà ãîäèíà ïîëó÷è ãðàìîòà çà "Íàé-äîáúð ñòóäåíò ïî Ïðàâî â ïúðâè êóðñ". Ìàðèí ïðåêàðà íîùòà â ïàðêà, ñåäíàë íà åäíà ïåéêà. Íà ñóòðèíòà îòèäå â áëèçêîòî çàâåäåíèå çà áúðçà çàêóñêà è ïèòà çà ðàáîòà, îòêàçàõà ìó. Íÿìàøå è åäíà ñòîòèíêà â äæîáà ñè. Èâåäíúæ óñåòè òåëåôîíà ìó äà âèáðèðà, èçâàäè ãî, áåøå ñåñòðà ìó.
" - Ìàðòè êúäå ñè?" - áåøå ðàçòðåâîæíà.
Ìàðòèí è îáÿñíè êúäå ñå íàìèðà è ñëåä 10òèíà ìèíóòè äîéäå ïðè íåãî, ïðåãúðíà ãî ñèëíî, ðàçïëàêà ñå, êàçà, ÷å áàùà èì å ëóä è ÷å ùå ìó ìèíå. Äàäå ìó 20 ëåâà, áåøå ãè âçåëà îò ïîðòôåéëà íà ìàéêà èì.
" - Âçåìè, äà èìàø...êúäå ùå ñïèø äîâå÷åðà, äà ñå îáàäÿ ëè íà Íàäÿ?"
Íàäÿ áåøå áèâøàòà ïðèÿòåëêà íà Ìàðòèí, ñ êîÿòî áÿõà ñêúñàëè çàðàäè íåãî, çàùîòî è áåøå èçíåââåðèë. Âñúùíîñò, èñòèíàòà áå, ÷å Ìàðòèí íå ãî áåøå íàïðàâèë, íî Íàäÿ ïðîñòî íå ìó ïîâÿðâà...
" - Íåäåé Äåñêà, òÿ íÿìà äà æåëàå äà ãîâîðè ñ ìåí, êàìî ëè äà ìå âèæäà...íåäåé, îñòàâè..." - êàçà Ìàðòèí
" - Íî, êúäå ùå ñïèø? Êàêâî ùå ïðàâèø, ìîëÿ òå áàòå...íåêà è ñå îáàäèì..òÿ òå îáè÷à è òè ÿ îáè÷àø, ìîëÿ òå..." -  ãîëåìèòå ñèíè î÷è íà Äåñè ïðîëè÷àõà ñúëçè.
" - Äîáðå, ìèëè÷êà, äîáðå, ñàìî íå ïëà÷êàè, ñòàâà ëè?!Õàéäå, äà è ñå îáàäèì..." - êàçà Ìàðòèí, ïðåãðúùàéêè Äåñè.
Âå÷å òðåòè äåí Ìàðòèí æèâååøå ïðè Íàäÿ, òÿ ãî áå ïðèåëà, òå ñå ñúáðàõà...Äåñè ñå âèæäàøå ñ áðàò ñè âñåêè äåí, íî áåøå òúæíà.
" - Ìàìà è òàòå âå÷å äîðè íå ñè ãîâîðÿò, ïîäìèíàâàò ñå êàòî ÷å ëè ñà îò ðàçëè÷íè ïëàíåòè, íà ìåí ñúùî íå ìè ãîâîðÿò. Âñå åäíî âêúùè æèâåÿò äóõîâå, íå ñåìåéñòâî." - êàçâàøå òÿ.
" - Ñïîêîéíî Äåñèíêà, âñè÷êî ùå ñå íàðåäè..òîâà å âðåìåííî, ùå âèäèø" - ãîâîðåøå è ãðèæîâíî òîé.
Íåùî ñòàâàøå ñ Äåñè, áåøå íåïðåêúñíàòî òúæíà, äîðè êîãàòî çàâúðøè 10 êëàñ ñ ïúëíî îòëè÷èå, ïàê áåøå òúæíà. Òÿëîòî è ñëàáååøå áåçóìíî, èçïàðÿâàøå ñå ñ âñåêè èçìèíàë äåí.
Íåùàòà âêúùè ñå ïîîïðàâèõà, Ìàðòèí ñè íàìåðè ðàáîòà êàòî áàðìàí â åäíà äèñêîòåêà è ðàáîòåøå ïî÷òè ïî öÿëà íîù, èçêàðâàøå äîáðè ïàðè è ïîìàãàøå íà ñåìåéñòâîòî ñè. Ìàéêà ìó è áàùà ìó ïî÷íàõà äà ñè ãîâîðÿò, äàæå ñå ñìååõà, ïðåãðúùàõà ñå. Âñè÷êî ïîòðúãíà äîáðå, Ìàðòèí âúðíà óñìèâêàòà ñè. Íî Äåñè íå áåøå äîáðå. Îïèòâàøå ñå äà ãî êðèå, íî åäíà âå÷åð ñëåä êàòî âå÷åðÿõà, ñòàâàéêè îò ñòîëà, òÿ ñå ñâëå÷å íà ïîäà. Âåäíàãà ÿ çàêàðàõà â áîëíèöàòà...Ñëåä åäíî÷àñîâî ïðåãëåæäàíå, äîêòîðúò íàé-íàêðàÿ èçëåçå...
" - Äîêòîðå, êàêâî è èìà...êàê å äåòåíöåòî ìè?!" - ïîïèòà ðàçòðåâîæåíà ìàéêàòà.
" - Áîÿ ñå, ÷å èìàì ëîøà íîâèíà." - êàçà äîêòîðà è íàâåäå ãëàâà.
Ìàðòèí ñòàíà, ïîãëåäíà äîêòîðà óæàñåí...
" - Êàêâî...........êàêâî è å?"
" - ..........................Íå çíàì êàê äà âè ãî êàæà, íÿìà äà å ëåñíî..."-åäâàì ïðîìúëâè äîêòîðà.
" - Ãîâîðåòå, ìîëÿ âè" - êàçà Ìàðòèí ïðèòåñíåí äî êðàåí ïðåäåë.
" - Ìîìè÷åòî èìà ðàê.  äðîáîâåòå å è å çàñåãíàë è äâàòà, ðàçïðîñòðàíÿâà ñå.....íå ìîæåì äà è ïîìîãíåì.Ìíîãî ñúæàëÿâàì, ùå ìè ñå äà ìîæåõ äà ñòîðÿ íåùî..."
Íàñòúïè ãðîáíî ìúë÷àíèå, äîêòîðà ñå èçâèíè è ñè òðúãíà..Ìàðòèí, ìàéêà ìó è áàùà ìó ñòîÿõà âïöåïåíåíè, áåøå ãè ñòðàõ äà ñå ïîãëåäíàò, íå ìîæåõà äà êàæàò íèùî. Îò î÷èòå íà Ìàðòèí ñå ïðîðîíè åäíà ñúëçà. Åäíà ñúëçà, ñäúðæàùà â ñåáå ñè öÿëàòà áîëêà, êîÿòî òîé ïî÷óñòâà â òîçè ìîìåíò.
Ìèíàõà 2 ìåñåöà, Äåñè áåøå ìíîãî çëå, íå ìîæåøå âå÷å äà ñòàâà îò ëåãëîòî , êðàÿò áåøå áëèçî. Ìàðòèí íå õîäåøå íà ó÷èëèùå, íå ó÷åøå, íàïóñíà ðàáîòà. Èñêàøå äà áúäå äî ìàëêàòà ñè ñåñòðè÷êà â òîçè òåæúê ìîìåíò. Èñêàøå äà ÿ ïîäêðåïÿ, äà áúäå ñ íåÿ äîêàòî îùå ìîæå. Õðàíåøå ÿ, ïðåîáëè÷àøå ÿ, ìèåøå ÿ..Íåãîâàòà äèâà ñåñðòè÷êà, êîÿòî íåïðåêúñàíòî ñå ñìååøå è òè÷àøå íàïðåä íàçàä ñåãà óìèðàøå. È íèêoé íå ìîæåøå äà è ïîìîãíå. Óñìèâêàòà áå îòäàâíà èç÷åçíàëà îò êðàñèâîòî è ëèöå. Áåøå ñòðàøíî ñëàáà, áëåäà, ñ èçïèòî ëè÷èöå, ñàìî ñèíèòå è î÷è îùå ãîðÿõà, îùå èìàõà ìàëêî ïëàìúöõå â ñåáå ñè, åäíî ïëàìúöõå - èñêðèöà æèâîò...
Ñëåä îùå íÿêîëêî ìåñåöà Äåñè ñå ïîìèíà...Ìàðòèí áåøå çàáðàâèë êúäå å, áåøå îñòàíàë ãëóõ è ñëÿï çà çàîáèêàëÿùèÿ ãî ñâÿò. Íàäÿ áåøå äî íåãî, êðåïåøå ãî, ïîìàãàøå ìó. Ïîãðåáåíèåòî ìèíà òåæêî, êàêòî âñÿêî ïîãðåáåíèå. Ìúêàòà è áàùàòà íà Ìàðòèí ñÿêàø ñå áÿõà çàòâîðèëè ñàìè â áîëêàòà ñè, íå ãè èíòåðåñóâøå íèùî. À Ìàðàòèí...òîé ñå ÷óñòâàøå ñúâñåì ñàì. Ñÿêàø öåëèÿò ñâÿò ãî áå èçîëèðàë, ñÿêàø ÷àñîâíèêà íà æèâîòà áå ñïðÿë äà îòìåðâà íåãîâîòî âðåìå. Âúðíà ñå â ó÷èëèùå, çàïî÷íà íîâà ðàáîòà. Íå ìèñëåøå çà íèùî îñâåí çà îöåíêèòå è çàïëàòàòà ñè. Ñìúðòòà íà Äåñè ãî ñúñèïà, òîé ñêúñà ñ Íàäÿ, íÿìàøå æåëàíèå çà íèùî. Îïèòâàøå ñå äà ïðîäúëæè íàïðåä, íî êàêâî ãî ÷àêàøå òàì, â áúäåùåòî, òîé íå çíàåøå. Âèæäàøå ñàìî íåïðîãëåäåí ìðàê, íå çíàåøå íàêúäå äà âúðâè, áåøå ñàì, èçëóãàí îò æèâîòà...
Âñÿêà âå÷åð ïðåäè äà çàñïè òèõè÷êî ïðîøåïâàøå "Ëåêà íîù Äåñêà". Âñÿêà âå÷åð ãëåäàøå áåçèçðàçíî êúì òàâàíà, à ñúçíàíèåòî ìó áå ïðàçíî.Âñÿêà âå÷åð ëåêî îáðúùàøå ãëàâà êúì ñúñåäíîòî ëåãëî, íî âñÿêà âå÷åð òî áå ïðàçíî...


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 27.08.2005 @ 17:28:45 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   someone_not_special

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
386 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 26515
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Äåñè" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Äåñè
îò lusi íà 31.08.2005 @ 02:14:44
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ëåêà íîù