Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 764
ХуЛитери: 1
Всичко: 765

Онлайн сега:
:: valchebnica

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПростотията няма край
раздел: Есета, пътеписи
автор: skullfile

Кой каза, че България не е просташка държава?
Дори слепите забелязват разрухата и деградацията на съвременото българско общество. Не е нужно някой да се прави на патриот и да се опитва да защити националния дух на родината. Такъв дух вече няма и то от доста време насам. В момента държавата ни се е превърнала в сбирщина от простаци, селяни и дрипави мерзавци, които си нямат друга работа освен да подкопават хилядолетните основи на българската култура и цивилизация. Омръзна ми от цинизмите в обществото и измислената ни съвремена конституция, която никой не спазва. Жалкото за нашата родина е, че всеки гледа да се направи на тъп простак, за да го забележат и си мисли, че е достатъчно оригинален, забавен и готин тип, затова и продължава да твори глупости в името на Светия Селянин. Не че имам нещо против селяните, просто за жалост те са се превърнали в символ на циничното, пък и се твърди, че все пак всичко е тръгнало от село. Може и така да е, но примерно в някой по-голям български град простотията е много повече от всички села взети заедно. И това е факт. Откъде да започна? От пазарите, а, как ви звучи названието български пазар? Там накуп са се наредили всички родни образи на деградацията в най-лошия й вариант. Нелицеприятни цигани ти пробутват "висококачествени" гащи и чорапи, панталони за 10 лева, свещи(кой знае защо?), и всякакви боклуци и неща, които нормален човек не би си купил. Пронститутки от малцинството ти предлагат услугите си, някакъв дебел, потен и космат тип си продава кебапчетата, мизерия и пак мизерия. Няма нужда да продължавам, защото съм сигурен, че всеки един от вас е бил на пазар и знае какво е. Градския транспорт е друг пример за простотията в градовете. Раздрънканите Икаруси, още по-раздрънканите трамваи, задушните Мерцедеси, потните, никога не къпещи се лица, пенсионерите с 5 кила лук и чесън, просещите цигани, клошарите с няколко тона кашони, дребните първокласници с чанти като контеинери, наконтените бабички с лилави коси и искрящи гримове, всичко това ще го намерите в един български автобус, трамвай или тролей. И като сложим отгоре един ненормален водач на превосното средство, който явно се мисли за Михаел Шумахер, само дето Михаел Шумахер едва ли надува някаква чалга да бучи от шофъорската кабина. В най-добрия случай може да налетите на водач, който слуша Бритни Спиърс. И всичко това мен лично ме дразни прекално много, за да издържа на летни мъчения в една 72 -йка например. Евентуално някой решава да пътува с кола, но там пак го очакват неочаквани недвусмислици от страна на останалите шофъори. Представете си следната ситуация. Чакате на кръстовището. От лявата ви страна има едно такси, отвътре се подава полу-плешивата глава на гол по потник таксиджия, който е надул Кондъо и дава мръсна газ. От дясно бучи Камаз пълен до горе с разни тухли и железа, зад вас ви бибитка една маршрутка, а вие чакате да премине върволицата от правителствени автомобили и полицейски коли, тръгнали да обикалят градските забележителности. Това със сигурност няма да го срещнете в една западна държава, че дори сигурно и в Туркменистан простотията е на по-ниско ниво. А ние сме тръгнали към Европа. Каква Европа, бе хора. Я първо си извадете ръцете от пликчето със слънчоглед и се захванете с нещо полезно. Каква културна държава сме щом повечето от българските граждани във възрастта между 10-20 години се възхищават и подражават или на Азис или на Мишо Шамара. Само дето ония двамата получават доста пари за разлика от техните фенове. Сигурно е супер модерно да си сложиш джапанки върху мръсните крака, да туриш едни къси панталонки, малко по-къси от боксерки, и да облечеш един секси готин прилепнал потник, да си замажеш косата с няколко кила гел, и да почнеш да ходиш наперено като първия човек. В крайна сметка всеки решава как да се облича и аз не мога да му се противя, но в никакъв случай не толерирам дрехи от типа на "идем от село, мама ви...". Това е България за съжаление и колкото и да я уважавам като родина едва ли някой ден ще се примиря с българската простотия. Точно лицата във възрастта 10-20 години ще градят образа на бъдещата България. И ако тези лица не се променят, образоват или поне не се културизират, в скоро време може би ще живеем в страна от типа на "Царството на простотията" или пък примерно "Елате в света на Азис". Жалко, но факт. И докато истински образованите хора се изселят в чужбина, България ще заприлича на екзотичен вариант на филма "Циганско време". Сигурно след 20 години в родината ни ще има 40% цигани, 30% турци, 20% мафиоти и 10% корумпирани политици. Само че като се изчерпят плажните хотелски запаси и нелегалните предприятия последните два представителя на процентите ще изчезнат и от България ще се прекръстим на Цинго-Манго-Мангалия, не че сега сме кой знае колко по-различни. Наистина е удивителен българския разноцветен граждански потенциал. За има няма 20 години родината ни се е превърнала в символ на простотията, вулгарността и цинизмите. И от надписи преди 10 години от рода на "Пешо е тъп гъз" сме еволюирали в произведения на изкуството тип "Да живее Шамара, и Левски, а които не им се кефи да умира в кофите. Ше ви...майката. Който не пуши трева да яде лайна" и т.н. Може би културата ни ще изчезне, но тези надписи ще си останат. За съжаление едва ли някой ще ме чуе, пък и дори да ме чуе едва ли ще промени нещо. Така, че не мисля да се обяснявам повече колко не харесвам тези български образи, защото току виж някой се обидил. Наистина нашата простотия няма край.


Публикувано от BlackCat на 03.06.2005 @ 12:51:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   skullfile

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.75
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 04:10:48 часа

добави твой текст
"Простотията няма край" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Простотията няма край
от copie на 04.06.2005 @ 06:49:53
(Профил | Изпрати бележка)
достоверно...
но съм по-оптимист... тая земя е оставала празна (200-300 год. между траки и славяни), но вече не може да се случи това.... Ами ще дойдат тук чехи, немци, ирландци... кви ли не европейци... нема лошо, ние пък ще сме там:)))
Ама Азис - депутат? Туй шъ мъ свърши...
Поздрав за текста