Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 510
ХуЛитери: 5
Всичко: 515

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: VladKo
:: Icy
:: LioCasablanca
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСизиф - преди и сега
раздел: Фантастика
автор: sradev

По желание на читателите
и
като уводни думи относно заглавието на книгата СИЗИФ

Както добре е известно (Мащерхази, Загадката на Прометей), наказанията на Зевс са за назидание и породени от препиване на амброзия, защото после той е против точно тези наказания.

И така, една от първите жертви на политиката на Зевс е Сизиф. Да си припомним характеристиката му от досието в Партеона:
Пръв приятел на боговете - всяка вечер си пие амброзията на Олимп, разказва вицове и е душата на трапезата.
Редовен доставчик на нектар, ябълки, праскови и други плодове за Хера.
Задиря Афродита, а и нещо много се имат с Ерос - често си правят майтапи.
Играе на шах и табла с Арес (и редовно го бие).
Носи цветя на Немезида и бележки със смешни стихчета.
Пие си виното с Дионисии.
Разказват си ловни случки с Диана.
Абе, семеен приятел с една дума.

Ама, като се върне подпийнал от Олимп (а к'во мислите, че амброзията е невинно питие?), разказва наляво и надясно пресни клюки от Олимп:
Хера е оставила тази седмица Зевс на сухо - девойки, женички усмихвайте се до небесата, че току виж ви излезне късметя.
Прясна визия от Прометей - ще дойде по-голям любовчия и ще измести Зевс от трона.
Афродита е хвърлила око на Едноокия.
Атина е фригидна и не признава дотации за изследвания върху секса. Най-добре се плащат военните поръчки.
Диана често ходи на остров Лесбос, а там няма нищо за ловуване. Ама иначе редовно посещава ловните полета на Амазонките.
(И още много клюки, частично записани и от Омир, и от Данте и от Котляревски...)

Ядосал се значи Зевс след едно ешмедеме, а по-точно след обяснението на Сизиф за произхода на Смърдящата буря, която потопила Атлантида. Хера се обидила, Хермес нещо подшушнал, Арес и така си го мрази заради шаха и таблата... и решили да го утепат. Аман от клюкари, особено тези, които разказват истината.
Та взели че пратили Смъртта, като най-изпълнителна и не пиеща амброзия, да го арестува. Ама пък точно Сизиф! Както и може да се очаква, Сизиф арестувал Смъртта та и боговете се видели в чудо. Нема биволско печено, нема прасковен нектар, нема ябълки от Хесперидите, нито вино от Дионисиевият извор... Ни Сизиф ни Смъртта. Почти пълно банкрутство! Като добавка изпаднал пак Прометей в транс и видял, че така няма да могат да отровят Сократ. Как така - всички хора смъртни, а Сократ - не. И при това гласи се да гласи едни Таоизми, едни Гносизми дето хич не са за пред хората.
Та инструктирал Прометей Ареса, колкото и да му се сърдел, отишла женска делегация (Хера, Атина, Диана) при Хефест да кове белезници, хванал Арес на тясно Сизифа, извадил смъртта от скривалището и тя с най-голямо удоволствие си свършила работата. Оковали Сизиф с белезници (стомана Ц493 от която са и веригите на Прометей) и хайде на съд.
За тази своя героична постъпка Арес получил медал за заслуги и река кръв. Следващите три месеца необезпокояван от никого организирал 7 войни, 504 интриги, 1802 изнасилвания на амазонки и заселване на остров Лезбос елитната Златна кохорта (умее той да си изкрънка дотации от правителството).

И заседнали през деня и на гладно, олимпийците да го съдят.
Застъпила се Немезида, Подкрепил я дядо й Прометей, Арес загубил 5 от войните поради нередовно снабдяване, на Смъртта й писнало от изгладняли войници, Хера няма какво да сложи в хладилника, па и хладилника плаче за нов, по телепатичната визия жреците въртят "Ум в чекмедже" и "Божкие, колко те обичам" вече 14000 години...
И измислили наказанието:
Всяка вечер да докарва с каруцата провизии за Олимп, да пие по едно, да разкаже по 10-тина вица и да си върви.

А Сизиф се изхитрил, та впрегнал жертвените волове в каруцата, одирал и пекъл на място, а после кожите продавал на хората. Та бързал да се върне в подножието и да продаде стоката. И така заякнал Сизиф, поправил формата - та фитнес, та силови тренировки, та туристика, та слъчеви бани, та умерена диета, та цял ден сред природата...
А с годините и сменил двигателя на бензинов, после със самолети започнал пряка доставка от Колумбия на плодове и листа от треви.
Зелени пари натрупал за розови дни. Афродита взела да го задиря, че то годините си текат, а пластичните операции са скъпи. Дори и Диана взела да му хвърля по някое око, че то на тия години е добре да си имаш оправен около себе си, па и ловуването стана много скъпо хоби.
И впрегнал ги в каруцата си да рекламират канапе Афродита, модна колекция Диана, Кухненско обзавеждане Хера, крушки Хелиос...


Публикувано от aurora на 01.06.2005 @ 11:26:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 11:23:12 часа

добави твой текст
"Сизиф - преди и сега" | Вход | 4 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Сизиф - преди и сега
от pisana на 01.06.2005 @ 11:36:58
(Профил | Изпрати бележка)
Къде била интригата...а аз мислих че в ...амброзията.


Re: Сизиф - преди и сега
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 01.06.2005 @ 11:46:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
http://www.mythweb.com/gods/index.html

:) Визуално-текстова "справка" за Олимпийците,
кликва се върху силуета и всичките
"митични клюки" описани ;*)))

http://mei-fei.hit.bg/olimpus%20greece.jpg

... и автентичния връх Олимп ...

И БРАВО БРАВО БРАВО
за интерпретацията ;*)))


Re: Сизиф - преди и сега
от copie на 01.06.2005 @ 16:39:53
(Профил | Изпрати бележка)
:))) Готин пич е този Сизиф! Може ли телефона, плс!!! :)))


Re: Сизиф - преди и сега
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 01.06.2005 @ 23:18:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Малей, ама те тия богове досущ като хората бре :)))