Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 529
ХуЛитери: 0
Всичко: 529

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПета, последна глава на Горг Мирин Мечока
раздел: Романи
автор: Anton_Fotev

Гогр затвори очи , за да не гледа лицето на жената , практически седнала върху бедрото му . Беше подвил пети навътре , към слабините си и това всъщност беше единствения участък от него , свободен от допир . Иначе гърбът , другото бедро , мишницата под едната ръка бяха използвани от майки , опитващи се да стоплят бебетата си .
Гъстата и дълбока козина , плюс колосалния ръст и телесна топлина го превръщаха в жива печка ... Горг внимателно помръдна , опитвайки се да избегне премазването на нечии студени стъпала , залепени за десния му бут ...
Затвори очи , за да не гледа лицето на жената , практически седнала върху бедрото му . Три месечното момченце в скута й пламтеше с температура , обещаваща скорошен край на всичкото му треперене . То успяваше да скимти дори и на сън . Като си помисли за сън , на самия Горг започнаха да му се залепват клепачите . Беше много трудно да спи седнал , внимаващ да не премаже в дрямката си притискащите се се в него деца , жени и мъже -- всикчи те толкова дребничи и крехки , с тънки като на птиците кости ...Огромнта му , бронирана глава клюмна на гърдите ...

... Събуди го тих , яростен шепот между хора , спорещи с изненадваща за ситуацията енергичност . Още преди да се размърдал слухът му разпозна гласовете на Брез и посестримата си . Явно се караха , което беше много тъпо от тяхна страна -- всеки миг щяха да събудят някое дете и то да се разплаче , защото в студа повторното заспиване е истинска мъка . Ревльото щеше да събуди и останалите малки пикли и пикльовци и щеще да стане неописуемо ....
--- Можеш да го направиш , Брез . Та той ти показа как става
-- НЕ ! -- гласът и дишането на младия шаман беше дрезгав , кото глас на мъж , когото обработват едновременно с доводи и прелъстяване ... Острия слух на Мечока долови шум , който можеше да се определи като драскане с нокти по нечия небръсната буза ...
-- Не съм някакъв хлапак дето ...
-- Заради хората , Брез ... умират хора . Направи Набелязването само веднъж , колкото да укротиш Съюзниците и да можем да се разпръснем ....-- звук от тихо мляскане . Изведнъж :
-- Има нещо , което май усетих само аз .. дори брат ти не си дава смекта за него . То ... то е много по-страшна последица ... Много по-лоша от това , че прекъсваме сегашните животи на няколко преродили се древни шамана ... Макар че в момента на доброволното жертвопринасяне те са деца и никой не знае колко е важна задачата , с която са дошли този път ...

--- По- лоша последица от това да умрат всички , които са се скупчили в селото ? По- гадно от това да загинат повече хора , отколкото може да преброи дори великия ми брат ? ... За какво става въпрос ?
-- Замисляла си си се защо обикновенните хора не помнят нищо от предишните си животи .... защо шаманите си спомнят знанията от старите си животи едва когато напреднат достатъчно в усвояването на силата ?
-- Защото за следващия живот се запазва само Усета , само Магическата .... Само Сянката . Тя може да съхранява спомени , но те трябва да са плътно свързани със Силата и нейното използване . Дори ако преродилия се в конкретния си живот не срещне учител -- остава без старата си памет , тя не му трябва като обикновен човек ....
- Хубаво , а сега ми кажи ..... Как Те усвоиха жизнената сила на Лятно Слънцестоене , като единственото , с което се хранят са малки глътки от емоциите на големите животни. Как така изведнъж успяха да вземат толкова много енергия от едно единствено същество?
- Брат ми беше ясен -- трябва им контакт . И понеже те са само Усет . Понеже подобното при подобно отива и .... гласът на Богомолката объркано заглъхна . Брез я подкани :
- И!? ... какво следва от това ? Три Пера говори за контакт между Нашия Усет , нашата Сянка , Душата ни -- и Тях . Също така този контакт му трябва не за обмяна на сетивност или възможности за дейтвие....а за Хранене ...
-- Какво се опитваш да ми намекнеш ?- леко притеснено попита Богомолката

-- Лятно Слънцестоене никога няма да се прероди повече- в гласът на Брез имаше колосална покруса, чувство за вина, почти гузност че е участвал в това, което сега обсъждаше като последици - Ако все още нещо от него съществува... е станал един от Тях , Неприсъстващите , Отвъдните ... Станал е Съюзник.... Ако въобще е оцеляло нещо от Душата му...
--- Но...
-- Никакво но . Ние наказваме войните , които вдигат брадва срещу съплеменниците си . В сравнение с убииството обаче Набелязването е Абсолютната Окончателност . Върховното Оръжие .... Чисто , действително , реално ЗЛО .-- гласът на Брез беше на границата на силата , необходима за да събуди и пън . Много спящи люде започнаха да се въртят . Тук там се надигнаха смръшени лица .
-- Хората ..-- прошепна умолително Богомолката -- толкова много хора ще загинат .
-- Виж , обич моя -- те няма да загубят от това . Всеки ще се е приближил или отдалечил от хармонията на Същността . Някой ще станат с едно прераждане по -близо до деня , в който ще усетят Силата в себе си .. други ще се преродят отдалечени от мига на съвършенството ... Трети ще бъдат отхвърлени от Човешката Река на Преражданията . Ще се превърнат в зайци , лисици или птици . Ще се отъркалят още някое и друго хилядолетие преди отново да се протегнат към живота на човеците ... Нищо няма да стане по-добре или по-лошо ако оставим Съдбата да реши -- ще живеят ли тези родови общини или не .... Докато използването на Набелязването ... вече знаеш и ти...

- " Добро утро " - намеси се Горг , разпращайки към говорещите притаяваните си до този момент мисли . Благодаря ви -- особено на теб , Брез . Нарочно си избрал това място , за да чуя разговора ви . Много приятелско от твоя страна -- да ме предупредиш , че в следващото си прераждане вече няма да помня нищо от първия си и последен живот като човек "
-- Мога отново да те намеря и да събудя спомените ти -- заяви с хъс Богомолката
-- Съмнявам се -- отвърна мрачно Брез . Събуждането на спомените му като Горг Мирин е било свързано с потребностите на Силата и Съдбата . С оглед на нечии конкретни планове и мечти ... С оглед изпълнението на хилядолетен план - в него Горг е заемал своето малко , но необходимо място .
-- И какво е било то -- попита внезапно докачен Горг
-- Колкото и да е странно -- именно Факта , че си първопреражденец . Пазиш непокътнат усета , който като човешко същество щеше да загубиш за едно две прераждания .

--" Нали каза , че ... "
--- Първичния усет се губи за най много три прераждания като човек . А се възвръща за стотици и стотици превъплъщения -- докато стигнеш поне до потенциала за несръчен чирак ... Колкото до тебе -- освен първичния си усет имаш и нещо друго -- ти поддаваш на бавни магически въздействия . Не си съвсем като Преобразяващите се . Това е дало възможност да Три Пера да вгради в теб много мощтни защитни заклинания ... и Тука опираме до нещо специфично -- усета в теб не е като този в мен . Твоят е много по .....тромав . За сметка на това е почти равен по сила ... дори се възстановява по -бързо след прекомерно използване -- защото е здраво свързан с колосалната ти жизнена енергия ... Точно поради това тези защити са направени да се захранват от самия тебе ... Ти си унакален инструмент ... по-скоро оръжие...

- " Хайде , Брез " --- изръмжа тихичко Горг --" излюй камъчето . Защо си дошъл да спориш с Богомолката точно в тази колиба . Защо сега започна да ме хвалиш ... Ей , вие шаманите все се имате за много хитри...да не мислиш че не разбирам , когато ме водят за носа ..." -- в отговор Брез радушно , открито се усмихна :
-- Хвана ме на тясно . Всъщност тъкмо щях да ти кажа най - важното . Работата е там , че като всеки шаман Три Пера винаги е щедър когато дава . Верно е , че винаги искаме нещо , но когато даваме го правим до край . Без да си осигуряваме възможност да върнем назад подареното . Така например вградените в теб защити биха те пазили дори от самия Три Пера . Всъщност за него би било дори по-трудно да те порази с магия от колкото който и да е друг .... Брез замълча , надявайки се Горг да се е досетил за останалото .

След малко последния попита :
-- " Тази мъчнота на Три Пера срещу собствения му подарък-защита ... тя важи ли и за неговите Съюзници? " В отговор Брез само кимна , потъврждавайки , че питащия е на прав път . Горг отново се замисли и след няколко вдишвания пак попита :
-- "Значи ако умра ще забравя предишния си , човешия си живот "
-- Едва ли имаш много спомени , които да са поводи за гордост -- тонът на Брез беше едновременно назидателен и утешаващ . Горг обаче само тръсна огромната си глава в знак за несъгласие . Живота си беше негов и освен това трябва да се помнят и постъпките , които не са повод за гордост ... Особено тях всъщност ...
-- "Защо не ми каза какво ще се случи с мен ако умра" -- обърна се той към посестримата си .
-- Отдавна бях решила , че ще те намеря в следащото ти прераждане и пак ще ти върна паметта .
-- Казах ти , скъпа , -- намеси се Брез --- не ти и дори не брат ти сте върнали спомените му . Не бихте могли , зощото това са обикновенни спомени , без връзка с използването на магическия усет , на Сянката . Съдбата ви е позволила да го направите ... един път .... когато е трябвало ....

- " От Друга страна " -- избоботи наум Горг Мечока -- все някога ще се мре ....кажете къде искате да отида ... дори и да пресека бурята къде мога да отида ...кого да повикам за помощ , като най- Могъщият ни остави дълга си към своите гладни Съюзници ... Единствения , който може да укроти Тях или поне да спре бурята им е ..... Той ...." Погледна невярващо миниатюрните мъж и жена, вторачили се изчаквателно в неговата животинска муцуна. Те явно знаеха до къде ще го отведат неизбежно мислите му.
- ".... Мамка му, Брез ... наистина ли искаш да отида.... Горе... В пещерата на Великия Северен ..... Май няма кой друг , а ??
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ужасяваща тишина в целия свят . Нищо не помръдва -- дори ветровете най накрая са грохнали . Паднали са приковани под невидимите туловища на Зимните Ядосани Духове . Белота и сумрак изпълват безмълвното пространство . Небето е сумрачна белота . Земята е вкочанена душа . Нищо не потрепва , нищо не издава звук . Единственото тъмно петънце сред безкрая е четири метров пещерен мечок . Единствения звук в целия заспал , смразен свят е звука от неговите стъпки . Отпечатъците в снега идват от шеметните висини над котловината и се стускат към потъналото в преспи дъно . Там долу , в това дъно има малки мехурчета от скрепени греди със стени от кипич и покриви от слама . Малки , смешни , мехурчета , сътворени от слабите , крехики човеци .

Той точно там отива . Връща се с празни ръце . Завари пещеричката празна . Беше очаквал да срещне ядосан и гневен човек . Да изтърпи упорито , несломимо мълчание , по -твърдо от кратката , вихрена ярост на обикновенните хора . Беше очаквал откази -- студено изречени в началото , после с засилваща се решителност и безразличие , накрая стапящи се в тревогата за всички онези човешки животи долу .
Вместо това -- напуснтга пещера . Малкото оскъден багаж -- отнесен .. Следи от отдавна загасено огнище . Камъните , ограждащи главните и жарта -- разпръснати и върнати към първичния си безпорядък . Усещането за липсата на обитателя беше толкова силно , че се пръвръщаше в своеобразно присъствие . Създаваше една илюзия -- че обитателят ще се върне всеки миг . Но запъхтения от изкачването Горг Мирин Мечока мигновенно разбра , че побратимът му няма да се върне . След пърия поглед на грижливо почистената от човешки вещи пещера -- вече знаеше ! Обърна се и тръгна за надолу . Пътя му беше дълъг , защото се чудеше какво да каже на останалите . Усещаше , че не бива да им казва истината ... Те не биваше да знаят , че Три Пера просто ги е пратил в миналото си - като домакиня , която безстрастно избира какво да вземе и какво да изостави при поход до нови сечища и ниви ...

Навлезе в преспите , натрупани около най-голямата , мъжката ловна колиба . Само в нея имаше място и за него и за останилите . Разтърси вледенената врата и се вмъкна вътре -- сипещ размрязяваща се пара , носещ студ и лоши вести .... как да им кажеше .... Наблюдаваше ги как се скупчват около него , нетърпеливи за една единствена новина :
-- Е ? - подканваха го обикновените хора , макар че без преводачеството на човек на силата не биха могли да разберат нищо от него . А той ги гледаше и се чудеше как са разбрали къде е ходил и защо . Всъщност нямаше нищо чудно -- при неговия ръст липсата се забелязваше веднага -- а останалото беше въпрос на настояване водачите да обяснят какво става ...
-- Какво става ? -- попита жената с умиращото от треска бебе ...наложи се да вдъхне миризмата й , за да се увери , че наистина е същата ...
-- Ще дойде ли ? --- глас на старица , която би трябвало отдавна да ...
-- Кога ? --- нечий мъжки глас
-- Защо просто не махне снега ? -- ......
-- ..... Стето , Стето , ела да ни превеждаш тва негово ръмжене .... , нещо изглежда ядосан ?!?....
-- Тишина ! -- извика едрият водач , докато потресен възприемаше образа на празната , напусната завинаги пешера . За момент се вцепени . Горг беше този , който спаси ситуацията . Макар и с тромавия си ум , вече беше измислил какво да каже на хората чрез гласа на Стето :

--Три Пера ме посрещна , смеейки се на нашето нещастие .... ( "Горг , кви ги мислиш , не е било така . Него въобще го е нямало ! .... Трай си , шамане .... просто говори каквото ти казвам" ) ....-- През цялото време злорадстваше , че сме толкова зле . Каза , че няма да ни помогне , защото иска в мига , в който умре последния от нас , да застане на ръба на скалата и да пикае отгоре .... Горг продължи в този дух , описвайки моления за помощ като дребнодушно , жалко по характер създание . Постепенно в хората започна да се разгаря гняв и дори омраза . Докато чрез гласа на Стето Горг описваше една особено противна подигравка със умиращите ..... лицата на хората започнаха да почервеняват и да се наливат с кръв . Забравиха , че до този миг са се надявали на Три Пера като на единствен спасител .... Стето отдавна беше схванал маневрата на Горго и вече продължаваше на собствен ход , използвайки своя несравнимо по -богат и ловък език ... Горг го гледаше -- вече някак от страни -- как онзи сравнява със земята представата на хората за Три Пера .... Нещо го прободе под лъжичката , но знаеше , че така трябва . Гневът даваше сили ,дори за миг правеше хората напълно неуязвими за страха и отчаянието .
В един момент реши , че е достатъчно и даде знак на Стето да спре .
Изръмжа , давайки да се разбере , че иска поне мъничко храна . Нямаха .
Поиска да дремне и му сториха малко място ..

. . . . . .

" Имаше люлка от върбови кори , прошнуровани в краищата с четири въжета . Губещи се нагоре клони на сладка черница . Ръка , която люлее люлката . Целият свят пропада , приижда и пак пропада под него . Толкова е мъничък , че се побира във върбовата кора . Само уплашените му пръсти се впиват в ръбовете -- при всяко премаляване в слабините от моментната безтегловност . Красив майчин смях ... Боботещ , закрилнически глас -- могъщ силует , закриващ слънцето го придърпва с все люлката към косматата си гръд . После със смях го пуска да политне към майка му .... Толкова е мъничък , че само пръстите му стърчат от върбовата кора . Коленете и коремът му се опират в нежната , осеяна с жилки вътрешна повърхност на дървесината , всъщност опират в междината от трева и кожи ... топъл , ласкав допир . Още по ласкаво погалване на нечии меки пръсти през сплъстените му кичури .... Слънцето сияе през листата, окъпано в ярко зелена кръв ...."

-- ...Горг , събуди се .... ---- нечия мъничка , човешка ръка го разтърсва по могъщото , мечешко рамо . Но как се разбуждат тон и половина стегната мускулна маса . Как , когато волята , която ги движи иска да остане още поне миг в земята на сънищата и спомените от дълбокото детство ... Безпощадна , досадна , ограбваща го упоритост -- някой властно го изтръгва от съня и го принуждава да се изправи , да разтърка разочаровано , сънливо очи ....
-- Горг , събуди се !! -- гласът и лицето на Богомолката . Излъчва тревога и нетърпение .....
"... Кога е било това ?? " -- попита сам себе си събуждащия се Прероден в Мечок --- "Защо никога досега не съм си спомнял този момент ?? Защо не помня дори един единствен път от всички , в които баща ми ме е носел на рамото си , когато майка ми ме е кърмела ... "

-- Горг , чуй ме ! -- Брез и Стето организират отряд . Ще ходят до най - близкото хранилище !
"-- И аз за кво съм им . Да им тегля на връщане шейната със замръзнало месо и жито ? "
-- За да ги разубедиш -- почти извика Богомолката . Нотките на женска истерия в гласа й окончателно разсъниха Мечока . Накараха го да осъзнае идиотизма , който се канеха да сторят Брез и Стето . Само защото бурята беше утихнала бяха решили , че могат да се размърдат . Вероятно дори се канеха да използват донесената храна , за да подкокоросат човешкото множество . Нахранените хора щяха да ги последват без колебание през дебелия метър и половина сняг ...
" -- Още ли са тука ? "
-- Всеки момент ще тръгнат . Преди да дойда да те събудя видях Сивия Гълъб да довършва втората си снегоходка .
"-- Охо ! " - възликна Горг , придружавайки кроткото си смайване с глухо , изумено изръмжаване . Сивия Гълъб беше пословичен с умението си да избягва необмислените рискове и капаните на равните нему . Един от много малкото Закрилници , провел успешна мисия в контролираните от Три Пера територии . Този внимателен , предпазлив мъж на средна възраст не би се навил на такава глупост , ако можеше да спаси хората си по някакъв по - обмислен начин . От което следваше , че мисията може да е самоубииствена , но вече са обмислени всички за и против . Тоест Богомолката не беше права -- трябваше да се отиде .

.... Освен ако тя не знаеше нещо в повече .....

--- Защо смяташ , че ще се провалят ? -- запрати мисълта си към нея напълно събудения Горг Мирин .
-- Усещам Брат си наоколо !
-- Три Пера си замина . Ти си от онези , които знаят това .
-- Знам - вдигна тя слабичките си рамене в знак на съгласие -- Но аз усещам не Него, а Присъствието му ... Дружината му Съюзници .... Притаили са се -- затова утихна бурята... но това не е буря ... тъпите мъже не го ли разбират ?
" -- Напълно разбират положението , Богомолке . Вероятно го усещат по -добре от теб - защото Волята , събрала ОНЕЗИ НЕЩА В ЕДНО ЦЯЛО , е именно воля на мъж . Усещат те че си пъхат главата в тигрова паст . Само че нямат избор . Сега -- като ми каза -- и аз нямам избор ...
Богомолката се намръщи :
-- Сега кво излезе ... исках да ги откажеш , а ти взе че се нави да тръгваш с тях .
" -- Не отивам , защото вярвам , че ще успеем .... а точно заради обратното . За да ги върна живи .... Помня какво каза Брез за защитата ми - подарък от Три Пера ... "

Лицето на Богомолката се превърна в яростна и в същото време презрителна маска . Тя понечи да се врътне и да изчезне , но Мечокът й направи знак да остане :
"-- С Брез сте либета , нали сестричке .... значи ще бъда нещо като вуйчо на малкия .... дори само заради нероденото ще го спася когато Ураганът се събуди . Ще го захапя за яката на кожуха и ще го влача , но ще си го получиш обратно жив . Какво ще каж...."
Очакваше някаква благодарност , но не и това . Мъничкото човешко същество го прегърна , опитвайки се да го обхане с късите си ръчички . Главата й потъна в гъстото руно на козината по гърдите му :
-- Обичам те , мое малко братче ... и той наистина се почувства съвсем невръстен , изгубен в прегръдката на по-голяма сестра , каквато никога не беше имал ... В същото време тънките като пръчици ръце едва стигаха до мишниците -- страхувайки се да отпусне ръце , за де не смаже дланите й Мечокът лекичко прекара лапата си по темето й .

......................

После се отдръпна , за да тръгне с малкия отряд , воден от Брез , Стето и Сивия Гълъб . За да може да тръгне с тях и да се върне , влачейки Брез за яката на кожуха му . И двамата полумъртви от студ , изтощение и ужас ... Не всеки ден се случваше да плуваш в бързо втвърдяващата се маса на срутила се и повлякла те с нея си лавина ... Не всеки ден се случва да видиш изражението на смъртен ужас и изненада върху лицето на могъщи шамани и хладнокръвни закрилници . Изумлението им от неочаквания земетръс , накарал Планината да се отръска от снежната си покривка като куче от вода ... Още по- голямото им смайване и безпомощност , когато -- в кратките секунди преди бялалата стена да им се стовари -- откриха , че НЕЩО им пречи да се прехвърлят мигновенно на безопасно разстояние .

В рамките на секунди загубиха трите шейни , натоварени с месо и жито от хранилището . Самия склад заедно с посетителите си се озова под многометров снежен слой . То тва последното не би било проблем , ако хората на силата можеха да действат -- само че не можеха . Нещо подавяше действието на заклинанията им , принуждавайки ги да умрат като останалите , обикновенни хора -- със сняг в белите дробове .
Само Горг притежаваше достатъчно първична , жизнена мощ , за да оцелее . Тя спаси неговия живот , този на Брез и на още един човек -- напълно непознат за него . Само че непознатия беше съвсем обикновен човек и налягането в лавината беше смазало отвътре гърдите му -- умря пред очите на спасителя си .

После пристигна и виелицата . Бързаше да встъпи в правата си над околния свят . Заграби с невидими , яростни пръсти пресния , пухкав сняг от лавината и го превърна в непрогледна и непробиваема стена ... Въобще не можеше да си спомни как се добра с умиращия си товар обратно в селото . Бяха тръгнали почти толкова , колкото са общо ноктите-шишове по предните и задните му лапи -- а се връщаха само двама .. Всъщност дълбочината , внезапността и бруталноста , с която Съюзниците на Три Пера се притаиха , издебнаха и смазаха малката им групичка .. предизвикваше мрачна възхита . От онзи вид възхита , който обзема въобръжението при вида на корозирало от кръв острие ...
....................................................

В меката бездна на просъницата Горг някак си усещаше , че се е изтъркалял към края на малката за размерите му Ловна колиба . От уважение към него , а и просто за да не бъдат смазани останалите същества се бяха събуждали и отдръпвали от пътя на неговото бавно , на постепенни тласъци претъркулващо се туловище . Усещането , че може да срути стената полекичка го издърпа от земята на сънищата . За миг застана на границата между будност и неприсъственост , едновременно тук и залутан в губещите се пътеки на избледняващите спомени от един отминал живот . Беше заспал , хапан отвътре от глад и разяждащото любопитство да се върне в пространство на съня от предишната вечер . Да почувства отново ръката , която люлее бебешката му люлка . Да чуе никога непомнения боботеш глас на рано загиналия си баща ... "Било ли е някога"... Почувства , че повече няма да може да заспи .

Не можеше да заспи и поради друго- липсата на месо! Гладът изведнъж го накара да осъзнае замайващия мирис на крехка , двунога плът. Тънкият аромат изпълваше с разтърсващи трусове мечешките му ноздри . Усещаше как в тъмното на неосветената , студена колиба отслабва самоконтрола му , как се плиближава мига на хищническото безумие .... протегна се с нежелание към покритата с пепел отходна дупка в близкия ъгъл и натри с омацаната си лапа ноздрите си . Непоносимата смрад нахлу право в мозъка му и стъпка с особена бруталност разгарящия се глад за прясно месо ... не тук и не сега .

Окончателно разсънен , Горг полека се изправи . Поне временно му се налагаше да диша през устата -- един доста шумен процес , дразнещ най- вече него . Просто човешките уши бяха много по-нечувствителни от неговите . Шумът от неговото собствено дишане през пастта го дразнеше -- особено в малкото , затворено пространство . Реши полекичка да се измъкне на чист възду . Студа навън не му правеше особено впечатление , освен това искаше да види как се възстановява Брез . Полекичка се надигна и заразбутва хората по пътя си към вратата . Не рискуваше да стъпва в пролуките между налягалите едно върху друго тела -- чифт детси крачета биха могли да преминат , стъпвайки тук и там , но той щеше да остави след себе си стенеща тълпа . Разбутваните хора в просъница се отместваха , без дори да потрепват със затворените си клепачи -- студът и гладът бяха изтощили всички .

Малко момченце обаче се разплака . Горг усещаше как там - под и пред нозете му майката го утешава в леко шумолящата си прегръдка . Спря , запазвайки максимална тишина и неприсъствие . Опитните майки умееха да приспиват разбудилите се за нещо си деца с невероятно умение и бързина - преди плачът или хленченето им да са разбудили другите ревльовци . Хлапето обаче не плачеше . Беше поне на пет , дори шест годинки -- личеше си по ясното , пълно със сдържано любопитсво гласче :
-- Мамо , защо лампите правят да се вижда .
-- Защото светят
-- А какво е светлината -- чегърташе в тъмнината невръстния гласец
-- Патай баща си -- ловко се измъкна леко уморения женски глас
-- Тате , тате
-- Кво ?
-- Искам да запалиш лампата , дето си я носим -- леки , изнудващи нотки .
-- Спи , хлапе -- шум от обръщане на тежко и масивно тяло на другата му страна .

-- ... Студено ми е , искам огън -- каза хлапето и изведнъж започна да хлипа . Угнетяващо тихо , някак засрамено от шума , който вдига . Майката започна да го утешава , чуваше се шумоленето от дрехите при прегръщането на малкото, тресящо се от беззвучен плач телце ...В този миг се чу отново басовият, приглушен глас на бащата . Вече разсънен , търпелив , почти издаващ своята слабост и обич към зависимите от него същества :
-- Я ела до мене ... да тука , тука ! -- шум от неуверено в тъмното тътрене на малки лакти и колене . Бащата пое дъх и попита :
-- Искаш ли да играем на една игра ? .... Да , казваш ! Добре ...сега ще разперя пръсти и ще долепя един срещу друг върховете им . Напипваш ли къде са ми ръцете ?
-- Ъха . Кутретата ти са към мене .
-- Тъй . Сложи си показалчето там , където се допират върховете на кутретата . Сега кажи : "- Дай бабо огънче"
-- Бабо, дай огънче ... ма тя къдее е
--- Ми в колибката , под пръстите ми . Една такава стара и прегърбена . Има поне осем внучета -- такива нахални като тебе
--- Не съм нахален , бе тате !
-- Не си бе , не си -- ама искаш ли огънче ? Питай бабата дали ще ти даде
-- Бабо , дай огънче.... а ма защо не я виждам ?
-- Тука съм баби -- пък ти си спъпил върху землянката ми . Малка е тя -- няма кво да я обикаляш -- отляво къпинови храсти , отдясно коприва . Ти вземи мини по покрива ...
-- ... Сложи си показалчето на следващите пръсти на татко си -- подсказа съвсем тихичко майчиния гласец ..
- Каза ли някой нещо , баби -- таткото се направи , че не е чул подсказването .
-- Страх ме е от високото -- ловко смени темата вживяния в играта хлапак . Същевременно волно или несъзнателно прикри своя невидим подсказващ помощник .... Можеше да се чуе как бащата полага усилия за да сдържи бълбукащия в него гръмогласен смях . Чу се как преглъща преди отново да си преправи гласа на тънък и сух бабешки тембър :
-- Ела , ела . Съвсем ниско е . Малка е моята землянка .... ма каква землянка е това ? Четири греди и едни праг засипани с малко клони и пръст ... ти само стъпвай по гредите и ще минеш .

Момчето явно го послуша , защото " Бабата " започна да гърголи нещо си слабоумно , радвала се , че такова умно и сръчно дете й идвало на гости .... Изведнъж изтезаваните гласни струни отказаха да издават нетипични за мъжкото гърло тънки звуци . Чу се рязко прокашляне , пресипване и последвал ги тихичък кикот от страна на жената и детето :
-- Хайде бабо , на покрива съм ( тоест пръстчето му беше върху точката , където заставаха един срещу друг бащините средните пръсти ) ... подай ми , бабке огънче . Хайде , през дупката за огъня ми подай една главня .
--- Не мога , бабиното . Стара съм , превита съм на две . От пънчето не мога да стана . .. Ела по- наблизо . Без възражения момченцето помръдна с тяло , понечвайки да протегне с още няколко сантиметра ръката си . В този миг майка му си преправи гласа на неговия и попита бабката :
-- Ма бабичко , какво е това черното до тебе .
-- А , това ли -- отново беше ред на бащата да си преправя гласа , пак да се преструва , че не е усетил подмяната на гласовете .
-- Кученце , бабиното . Едно такова мъничко , добричко . Държа го до нозете си , щото огъня вече не ме топли . Живинка ми трябва , да ми стопли старите кокали ..... ама то е мъничко ... и спи ... виж как сие подвило опашката ... виждаш ли
-- Ъха -- отвърна хлапето в непрогледния мрак .

В този миг то наистина клечеше върху колибата на непозната бабичка , наистина зяпаше през отвора за дима и изпитваше леки , усилващи се опасения от черното кутре до краката на гостоприемната старица ....
" Сигурно"-- помисли си запленен Горг -- "се опитва да разбере колко е голямо , напрягайки неопитните си очи на слабата светлина от огнището на бабичката"
--- Ето , ето -- вече си стъпъл на четвъртата греда -- хайде скочи на прагчето ...
-- Скачам , скачам -- още едно преместване на малкото телце в тъмното . Приближава се към баща си , за до може малката му ръчичка да прескочи колибката , направена от бащините пръсти .
-- ... Хайде де , нали ти казах да не се боиш от кучето -- беше майката , която този път си позволи да имитира именно бабичката . Репликата естествено предизвика точно обратния ефект . Чу се продължително , типично мъжко изсумтяване . В него се долавяха едновременно леко раздразнение , любопитство и молба да не му се бъркат в ролята на разказвач . Това специфични издишване продължи отвъд безопасните две , три секунди , заплашвайки да развали магията на момента . Момченцето обаче направи неотразим ход :
-- Бабичке , каза ли не що ?
-- Не баби . Само.. ъъъ.. стъпвай по-тихо да не събудиш мойто кученце . Не го събуждай , виж как сладко спинка . Тихичко стъпи на прагчето , събуй си кожените макасини , влез на пръсти ....

Преправящия се глас на бащата постепено примамваше хлапето , обещаваше му огън , на който да се стопли , храна и добродушно куче , с което да си играе .... Горг , напълно забравил за саморъчно омацотенета си муцуна , стоеше неподвижен и наостряше уши да чуе края на приказката игра .
Вътрешно се усмихна , когато хлапето пъхна пръсчето си в колецето между застаналите един срещу друг палец със палец , показалец срещу показалец . Все по - сладникавите и подмилкващи се обещания на " бабичката " го караха да се чувсва нащрек --- и все пак си пъхна пръста .... момченцето влезе в колибата на старицата , за да вземе огънче ....

В този миг "колибката" се "затвори" . Вратичката се затвори -- тоест татковите пръсти се затвориха около мъничкия доверчев показалец , а майката тихо , но остро извика едно "джаф". Момченцето едновременно извика от страх и изпищя от изненада , удоволствие и кикотещ се смях . Дори се сборичка с баща си в тъмното , опитвайки се да освободи ръчичката си . Майката също се намеси със своите копринени , меко шумолящи движения . Разнесе се шум от боричкане на млади , силни тела и таткото , за всеобщо удоволствие , се престори на победен ...

...........................................................................

Смях и щастие .
Златисто е . Златисто е излъчването на долитащите , подслушвани звуци .
Докато ги слушаше Горг в един миг , в едно дихание разбра какво е пропуснал .
" Пропуснах ето това ! Да бъда човек . Бях двуного ,въоръжено с брадва . Убивах и убивах и убивах.... И Светлината ми даде ново тяло , с което да правя това още по- добре ...." Опита се да види в тъмното огромните си , космати лапи , макар да знаеше много добре как изглеждат --- наистина огромни . С нокти , които излизаха не от горната част на върховете на пръстите , а представляваха масивни котсни продължения на крайните фаланги .... С обемно , триъгълно сечение .

Попипа туловището си -- гърдите и диафрагмата . После -- много по-нежно и внимателно -- вдигна лапа и докосна изъкналия навън покрив над главата си . Всъщност гредите и стените бяха успели единствено да определят началната форма на ледения слой , обгръщащ колибата . Вече дори нямаше отвор за огъня и дупки откъм подветрената страна за проветряване -- хората бяха осъзнали , че не може да поддържаш огън , дървата за който се намират извън селището . В момента разчитаха само на крехките си ледени землянки и топлината на притискащите се едно до друго тела .

... Чуваше ги как се гушат едни в други , размествайки кожите и груботъканите завивки . Всички накуп , в едно цяло . Майката и бащата -- бедро до бедро , рамо до рамо . Ръката на мъжа сигурно е под тила на жената , за да й е по-удобно . Децата се скупчват в тясната пролука между тях двамата ... и нараво върху тях . Защото са всички на купчинка .... Семейство ...

" Искам да съм човек"-- осъзна в тъмното Горг -- " Искам това , което загубих . Това кротко величие под стрехите - стени , които мога да изкъртя с едно невнимателно врътване на туловището си . Искам отново да имам гърло , с което мога да си тананикам . Искам да мога да се смея не само в мислите си , но и на глас . С езика и очите си .... Нима до сега не съм забелязъл колко са чувствителни и изразителни човешките лица . Колко са чевръсти и ловки човешките пръсти , сътворяващи колиби , гърнета и детски люлки , оръжия и илачи , дрехи , украшения , статуетки на бременни жени и препускащи сърни , на малки дечица , заспали на кълбо с пръстчета в беззъбите усти ...."
Болката , странният натиск в гърдите го режеше с такава сила , че в Съзнанието си се усмихна : "Благословени да са Богомолката , Три Гарванови Пера , Брез , Сивия Гълъб . Благословени да са всички мой посестрими и побратими , всичките ми потомци от човешката и мечешката плът . Благословенно да е всичко , което поражда тази станна , непозната болка в гърдите ми . Благословено да е всичко онова , без което щях да остана безпаметен Мечок ..... който преди това е бил човек с манталитета на мечок ... и е вършел неща , твърде лоши дори и за необузданите диви зверове .

.........................................................................................

....Брез умираше в безсъзнание . Стояха , надвесени над издъхващото му тяло и изпиваха малкото оскъден въздух в помещението . Стояха безучасно , в тъпо неразбиране на собстевната си безпомощност . Нито едно лечебно заклинание не бе се бе задайствало , нито една настойка от билки не бе подействала . Водачът Брез , шаманът Брез , най - могъщият от присъстващите умираше без дори да може да си отвори очите . Стояха около полека изстиващото му тяло , защото нямаше какво друго да правят ... Всъщност дори и сега избягваха да се гледат в очите -- слабостта поражда гузност , с която хората на силата не са свикнали .
Нямаше какво повече да направят -- бяха опитали всичко . Стояха и стояха и през това време той полека умираше . Всички в малката колибка - без изключение -- имаха достатъчно развити сетива , за да видят и пораженията от лавината и настъпващите дъпълнителни последици за изгорените дробове . Можеха усетят точния миг на присигащата смърт , точния миг , в който все по-немощтните органи щяха да спрат да работят като едно цяло ...

-- Какво ще кажем на останалите -- попита Малката Еша .
-- Че трябва да чакаме времето да се оправи и да си върнем контрола над Силата и Постранството -- отвърна безизразно Богомолката . Само лекото зачервяване на очите издаваше , че може би е плакала .
-- Ако разберат колко сме ненужни в момента .... ще ни намразят -- каза Малката Еша . Останалите я изгледаха едновременно с досада и леко презрение -- тази иначе способна личност и симпатична , хубава жена се влияеше твърде много от мнението на масата . Това определено не й помагаше -- нито на нея , нито на въпросните хора , които очакваха от нея да бъде силна в решенията си .
Никой нищо повече не каза .

Нямаше смисъл . Всички знаеха , че ще се мре . Много дни бяха минали от изчезването и на последното парченце храна в селището . Притаените Зимни Съюзници на напусналия ги Три Пера само чакаха хората да се размърдат , за да повторят кошмара с експедицията до хранилището ... Всъщност една група се пробва и тръгна на юг . Част и половина след тръгването внезапно загубиха мисловната връзка с водача на бегълците от котловината ...
Ето защо сега нямаше какво да правят , освен да стоят и да чакат времето да се оправи , да се върне нормалното за сезона есенно слънце , шаманште да се почувстват уверени в силите си ...
Защото за момента нищо не можеха да направят ... Можеха само да благодарят на Светлината , че Ядосаните Духове не разполагат с посредничеството на свързан с тях ум . Ум , който би могъл да използва тяхната енергия и всепроникващ сетивен усет за директен магически удар ... В края на краищата лавините и дори земетръсите , ураганите и студа не можеха да убиват директно . Ако стояха далеч от местата , където природата е естествено първична и опасна -- щяха да оцелеят ! В средата на закътаната , уютна котловина щяха да оцелеят .
Стига да не беше фактът , че щяха да умрат от глад ... И нямаше какво да се направи ....

Накрая дори Богомолката разбра , че не може да помогне на младия Брез . Целуна го по челото и по устните и прехапвайки кокалчето на дясната си ръка излезе от колибата . Останалите , по един по двама, я последваха . Само Горг остана при живия труп . Клечеше на задните си лапи и постепенно в него се надигаше едно страховито прозрение .Едно прекрасно и неистово в своята безжалостна яснота разбиране . Усещане за онова , което трябва да се направи . За необходимото ...
Почувства се странно . Осъзнаваше , че не е стигнал до този миг на прозрение изведнъж . Крачка по крачка бе извървял пътя до този миг . До мига , в който с безпределна яснота знаеше какво е необходимо -- да осигури на умиращите от глад тони и половина прясно месо ... Коленете му се разтрепериха така , както никога досега , както в нито една самоубииствена атака срещу превъзхождащ в сила или численост противник . Самата мисъл за това , което възнамерява да направи със себе си разтрепери могъщото му тяло .... " Наистина ли нямаше начин ..... Защо точно аз"

Очакваше някакъв солиден довод -- обобщение на безнадежната ситуация . Нещо , което да разтълкува решението му .... Но вместо логика имаше само едно интуитивно , но категорично усещане .
За необходимото.
Полекичка излезе от стаята . Отиде при водача на местните ловци и с жестове команди му обясни какво иска . Изпълнителният , чевръст мъж събра за няколко минути към почти триисет що годе читави войни . Изглеждаха достътъчно решителни и смели -- щом ще ги води Горг. С изпълнени с воля за борба лица се наредиха в походна колона .
Той обаче им даде знак да застанат в кръг около него . Още и още по близо .
Даде знак за атака .
Знак за мишена ... и тук , в този миг посочи себе си .

Решимостта им се замени с объркване . Какво сенките да го вземат искаше от тяк Преродения В Мечок ? Издаваше заповеди с помощтта на стари като самия лов жестове . Тук , там , наведи копието , мишената е ето там ... и сочеше себе си .... Какво всъщност искаше ? Да му помогнат да умре ? И Защо?
В този миг на недоумение се намеси полекичка приближилата се Богомолка :
-- За да нахрани децата ви ... и потомците на собствените си потомци . Подарява ви плътта си .
--- Ма той е човек -- възнегодува ловния водач
-- Някаква част от него е човек ... може би най - добрата или най-лошата ... дори ... дори аз не знам.....Но тялото му със сигурност е мечешко . Някъде към тон и половина . Би стигнал на всичките петнайсет по сто човеци , натъпкани в селото . За няколко дни на ред , ако направим супа от кокалите и кожата , а месото ядем сурово на малки дажби .
--- Не можем просто така да го убием -- разшириха се очите на хората ...
-- Напротив . Просто е ! След като той е взел решението -- вече всичко е просто . .. Точно за това е вътрешната сила -- за да прави сложните неща прости -- тя спря да говори и погледа й обходи ловците . "

... Знаеше по -добре от тях самите , че накрая ще се съгласят .... Точно това беше особеното -- напиращия в нея въпрос -- хората достойни ли са за такъв подарък , ако вътрешно не го оценят . Ако вместо да паднат благодарни на колене започнат да се предствавляват на невинни и никога неоцапвали се с кръвта на ближен ... "
" Не ги съди , сесттричке" докоснаха я мислите на Горг Преродения в Мечок ... "Приеми ги каквито са -- безкрайно красиви и грозни . Страхливи и безстрашни , егоистични и щедри до забрава .... В края на краищата ние с теб също сме човеци . " Тя кимна за съгласие -- в този миг мислите на Горг удивително напомняха за Брат й , докато беше малък , преди да го обземе неутолимия глад за още и още мощ. Мекотата на мислите му я подтикна към един спонтанен въпрос:
-- Какво изпитваш?
- " Говори на ум . Съвсем ги разколебаваш като се обръщаш към мен със слова . "
"--Какво изпитваш , Горг "
"--Странно е точно един човек на силата да пита за това , сякаш не знае какво е ? "
"-- Наистина не знам какво си мислиш . Какво ти лично си мислиш в този момент ."

- "Изненадан съм -- честно . Очаквах , че ще се почувствам облъхнат от величие , че ще се почувствам , както сигурно се чувстват хората като брат ти ....В края на краищата така изглеждаше в моите очи собствения ми син , Амадок -- в онзи злощастен ден , кокато вече несъществуващите южняци ни загащиха в пешеричките .... Толкова години му се сърдех ,че си е дал живота заради някава "висока" работа ... а сега разбирам , че в онзи миг моето дете е изгаряло единствено от скромност и желание да свърши зъс задачата . Той замлъкна , а и нямаше какво повече да каже -- войните го заобиколиха от четири страни и се приготвиха да атакуват едновревенно ....

- " Обичам те , мое малко братче . -- повече от истинския си кръвен брат"
- " И на мен ми беше хубаво с теб , сестричке. Ама чак да кажа че оби ..."-- мисълта му пресекна когато видя сълзите на посестримата си . Жеста й , с който му махна да спре , да спре със закачката си . Поклати глава в знак на съгласие . Устните му -- тънки , черни ивици по краищата на мордата -- се разтелгиха в нелеп , гротесктен, последен опит за усмивка . Усмивка , предназначена за неговата посестрима --и същевременно гримаса на предизвикателство към колебаещите се , наобиколили го нерешително съплеменници . Предизвикателство и последно озъбване към сляпата сила на Смъртта и Съдбата ... Зъбешеше , опитвайки се да се усмихне ...

".. Но някъде дълбоко в него , в извечния мрак на душата му се появи малка слаба светлина . Взря се учуден в нея и видя собствените си , някогашни , човешки ръце да държат заспиващия невръстен Амадок . Стоеше на колене под ниския скален свод и люлееше заспиващото дете . На ръка разстояние от него Нила кърмеше дъщеря им . Очите му се вдигнаха и спряха върху красивата , бяла полусфера , лакомо захапана от мъничкото гладно същество . Танцуващата светлина от огнището си играеше с бягащите и прииждащи сенки по нежните черти на съпругата му , по седефената повърхност на бебешката плът и Нилените гърди . В този момент любовта към прегърналата бебето жена го покоси -- той се отпусна на пети , неподвижен , забравил да диша . Учуден , че съдбата му е позволила да стои толкова близо до нещо толкова красиво и толкова висшо ... Тя вдигна очите си , големите си , разкошни , тъмни очи и усмивката , щастливия безмълвен смях в тях го направиха безтегловен , пречистен , изпълнен с вътрешна стойност , докоснат от вътрешен покой ...
... Стояха така , с бебетата в ръце и се гладаха с любов , в която имаше само нежност , само плахост да протегнеш пръсти към другия , към косите на скъпоценния товар в ръцете й ..."

Десетки нажежени шишове го върнаха в реалността . Хората най - накрая бяха проумели какво иска от тях и колко е неизбежно то . Бяха пристъпили напред и дузина копия потънаха в колосалното , мускулесто туловище , в тялото му . Падна на предните си лапи . Опита се да вдиша през пронизания си на няколо места гръден кош . Изхърка и учуден зяпна разхвърчащата се розова пяна от пастта му . Преодолявайки болката , пое накъсано дъх , издиша го . Опита се да поеме още веднъж дъх ... ребрата се издуха , но въздуха този път- не успя да влезе в дробовете му. ... Крайниците му се подкосиха . Клепачите му се склопиха в мига , в който възрастен и опитен ловец мушна с тънък шиш от рибя кост право през окото му . Всъщност умря в точно този миг на последно милосърдие . Но дори и мъртъв усещаше как ножовете бързат да го отделят от костите му . Усещаше как се пръска на хиляди късове ...... и потъва в коремчетата на стотици и хиляди деца , жени и мъже .
Как става едно цяло със всички . Пожертван и приет до последната частица .
...........................................................................................................

....Бял тунел и студ внезапен. Ярка светлина.Нещо щипещо облизва меката му повърхност...Слагат го до нещото , в което беше до преди малко ...Познава я по биенето на сърцето....МАМА...Мама не като дума (рано е за думи, макар че някаква дълбоко дремеща част в него знае какво са думите ) Мама като първично усещане.
Вкус, звук,трепнене , допир и мирис.
Вкус на мляко.Вкус на нещо розово и щърчащо от бяла полусфера.
Звук от нейния пулс. Звук на нежен и галещ глас.
Допир на ръце с по-финна кожа от неговата.
Мирис на нещо неописуемо.Мирис , който го обгръща в топлата обвивка на собственото си пристъствие. Някак отвън , наоколо-- но далеч... остават тежките миазми на спирт,, хлор и дeзифенктанти...
...Потопен в присъствието на прегъщащо го божество.


Публикувано от mmm на 04.02.2005 @ 22:20:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Anton_Fotev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 01:31:01 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Пета, последна глава на Горг Мирин Мечока" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Дейвид Зиндел ми отвори очите- в смисъл къде точно съм грешал в прозата си
от Anton_Fotev на 05.02.2005 @ 19:57:09
(Профил | Изпрати бележка)
В известен смисъл доскоро се гордех с разказа, защото правя опит да проследя съзряването до степен на осъзната саможертва от страна на един първоначално примитивен като духовен живот герой.
Направил съм го без да използвам никаква художествена условност, никаква поетична магия, никакво изкривяване на житейската логика чрез мощтта на словесната тъкан- през цялото време търсех съзнателна грубост на изказа, реалистичност на всяка цена.
Обаче през цялото време усещах, че нещо липсва в този преход на съзнанието. Сега вече знам- при прехода от егоизъм към състояние на върховна щедрост съзнанието започва да възприема света мито-поетично.
Точно това липсва на разказа и точно заради това някой ден трябва да го напиша целият наново.
От друга страна не знам дали да преработваш нещо, което е било част от търсенията ти е добра идея.
Всъщност може, но това ще е друг разказ на един друг човек и дори сюжетната нишка няма да бъде съвсем същата.... тъжно.


Re: Пета, последна глава на Горг Мирин Мечока
от pisana на 12.02.2005 @ 18:42:58
(Профил | Изпрати бележка)
За мен беше удоволствие. Само да премахна вкуса на меча кръв от усните си и ще те открия в палатката направена от пръстите на бащата, свит в измръзналите крака на бабата.
Кожата на мечката е удобна, тялото на богомолката красиво, величието на пернатия мечта за суетния. Ти покриваш с огромните си крила всичко това без да влагаш лично отношение. Като снега, когато почне да се топи остава бляскави капки вода, който искрят на слънцето, което искаш да покаже красотата им.
За момента ме е яд на теб.