Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 705
ХуЛитери: 3
Всичко: 708

Онлайн сега:
:: ivliter
:: LATINKA-ZLATNA
:: mamasha

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМаратиански хроники IV - Mалко небивалици
раздел: Фантастика
автор: glishev

Просто част от моите си щуротии. Посвещава се на светлата памет на Кънчо Берберина

1. Из Биографията на Олвег, Крал на Тюленовия бряг, написана от Юлве Грамотния.
В годината 567 от Заселването на Херинговия фиорд (Herringsfjordur) Олвег Торсте стана Крал на Тюленовия бряг. С оръжие в ръка той си бе осигурил верността на дотогава непокорните вождове из мразовитите долини на Севера. Копитата на конниците му бяха разтърсили страната от Елови лес на запад до Сивото море на изток. Платната на неговите кораби будеха ужас в сърцата на рибари и селяни, че и на по-храбри люде. Плащът му беше червен като брадата му, а знамената му - черни като преситената му от кръв душа. Злато течеше между дланите му и кръв капеше от лезвието на неговия меч. Приятелите изтръпваха, когато чуеха, че идва да ги посети, а врагове нямаше, защото се бе погрижил за това. Но за краля не може да се каже, че е бил безмислено жесток. Донякъде той дори покровителстваше учените и книжовниците. Ето - когато научи, че в свитата му съм пропълзял аз, жалкият драскач Юлве, мъдрият владетел просто вдигна рамене и ме остави жив, за което ще пазя топъл спомен, докато имам поне малко ум в главата.



2. Из Житието на господаря Гайр-ап-Сим, император на Петракида и Амхар

Третото, което хората забелязваха у императора, беше високият му ръст. Той не беше просто едър. Когато се изправеше на трона си, за да приветства чужди протеници, извисяваше се като колона от пентеликонски мрамор. Надвисваше над теб и човек започваше да се снишава като виновно дете. Посланици забравяха внимателно подготвените си речи, оплитаха пръстите си в многобройните висящи печати на акредитивните си писма. Ефектът беше малко като при кобра, разперила качулката си над вцепенено полско зверче.

Второто, което правеше впечатление у стария властелин, бе, че е прегърбен. Седнал на своя посребрен престол, той сякаш криеше глава в яката на мантията си; може би короната му тежеше? Виждайки един свит от тревоги старец, допуснатите на аудиенция често правеха грешката да отправят към него дръзки слова. Обикновено веднага след това императорът се изправяше, за да поздрави своите гости.

Първото, което виждаха у него, бе благото му лице. Нямаше човек, който да влезе в Двореца със зла умисъл към един очевидно добродушен и бащински настроен монарх. Дори след като си тръгнеха, разтърсени от надвесването на властелина над главите им, хората отдаваха трепета си на естественото страхопочитание към главата на древно и могъщо царство и все така повтаряха колко внимателен и спокоен мъж е той.

Никой не обръщаше внимание на неговите студени очи.



3. Похвала за всеблагия и велик Аттарем, по волята на Безсмъртните Крал на Амвирион и на всички острови

С какво да започна, о, украшение на царското достойнство? Коя възхвала би била достатъчна, за да изрази неосквернимото твое величие? Наистина са неизброими деянията ти и силна е твоята десница; ти си единственият господар на безкрайната морска шир, подчиняват ти се морските вълци, заради непримиримостта ти се успокоиха талазите. Ти надви пиратските флотилии, господарю, и сякаш самото Небе се зарадва на победата ти и престана да праща бури и опустошитени вълни срещу твоите брегове и твоите кораби. И не само сила обладаваш, всевластни кралю, ала и справедливост блика из устните ти: когато безбожните граждани на Кариндия вдигнаха нечестива ръка срещу твоята власт - уж заради непосилните данъци, а всъщност тласкани от безумие - ти не просто превзе града. Някои продумаха за милост пред свещения слух на Твое Величество. Но ти по божествено вдъхновение отвърна, че да се предадат на наказание предатели, е човешки дълг, а да се помилват - престъпление; и тогава хиляди нечестивци намериха заслужения си край за радост и удивление на всички, които се прекланяме пред мъдростта ти. Бъди честит, несравними кралю! Дълги години царувай над морските народи!


Маратиански хроники V


Публикувано от hixxtam на 17.01.2005 @ 18:38:51 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   glishev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 22:41:10 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Маратиански хроники IV - Mалко небивалици" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Mалко небивалици
от Merian на 17.01.2005 @ 18:44:29
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
Майстор Маноле, нали знайш че съм ти почитател аз на щуротиите:)....
Отдавна не си превеждал....


Re: Mалко небивалици
от Vamp на 17.01.2005 @ 18:57:59
(Профил | Изпрати бележка)
Ама и ти си железен, човече !
:)