Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 810
ХуЛитери: 3
Всичко: 813

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖивот в лист и илюзии
раздел: Разкази
автор: Kostov

Аз се казвам Джеймс Уолтър Скот и пиша този разказ , за да мога в сутрините,когато ставам да разбера защо съществувам и от къде съм тръгнал. Пиша ,за да живея в думите на забравата, както и ,за да разбера света на моите илюзии. Оптвам се да осмисля и да разсъждавам върху това ,което съм, но единствено мога да напиша това,което съм научил днес ,за да продължа напред. Аз съм сякаш лист хартия. Животът , думите и мислите ми зависят от течащото мастило ,което ако спре спирам да живея.
В един пролетен , дъждовен ден аз и моята любима Маргарет се приготвяхме за един обикновен работен ден ,който за нас винаги започваше със сутрешно кафе и разходка в парка. Всичко вървеше така плавно и красиво в тази утрин. Дъждът освежаваше студения и мръсен град , а ние вече се разхождахме по дългата улица пред парка.Чувствах надежда за промяна на света. Толкова тихо беше ,че капките на дъжда се сливаха с думите ни и се чувствахме блажени да говорим един с друг.Всичко беше прекрасно , дъждът валеше на ситни капчици, лъчите на слънцето пробиваха някои от облаците и бе започнала да се образува дъга. Аз и Маргарет бяхме стигнали до светофара, но тя стъпвайки на бордюра се подхлъзна и опитвайки се да я спася , я хванах и я повлякох към тротоара,но така отклоних себе си към пътя и в този миг усетих как нещо премина през мен.
След повече от 3 дни сън се събудих в болницата. Бях объркан и не знаех къде е Маргарет. Търсих я с поглед,но тя така и не се появяваше. Дали ме бе изоставила? Изведнъж, в стаята се появи докторът.Той ме поздрави ,прегледа ме и ме попита как се случил инцидентът. Аз му разказах за случилото се. Тогава докторът повика сестрата и тя ми показа записа от инцидента. Докторът ми каза ,че страдам от шизофрения и че Маргарет никога не е съществувала. Тези думи ме съсипаха през целия си живот от колежа до сега ,когато съм на 38 години съм живял в лъжа.Нямах по близък приятел от Маргарит. Целият ми живот е бил лъжа . Имах само Маргарет ,мама и татко,но сега вече и тримата ги няма.Двамата от тях бяха истински , а Маргарет беше една безкрайна илюзия и мечта на моята клета душа.Но това не беше най- лошото ,което ме чакаше. Доктор Кливланд ми съобщи , че до един месец ще съм загубил цялата си памет заради сблъсъка с колата. Бавно по бавно моята душа започваше да изчезва от света.Досега тя можеше да помни , но вече бе започнала да губи тази възможност. Превръщах се в едно тяло без памет и без душа.
Животът започваше да губи смисъл за мен. Не можех да помня ,а това значеше , че няма да мога да създавам нови спомени. Бях сякаш в дъното на света. Не знаех кой съм,а същевременно знаех,че ще трудно да продължа ,защото губех паметта си. Единственото ,което ми оставаше е да запазя илюзиите си и да продължа живота си чрез листа и химикалката- те ще бъдат моята памет,а илюзиите ще ми помагат да преживявам забравата, защото всеки ден ще ме даряват с нещо ново и така няма да бъда съвсем загубен.В остатъка от моя живот ще се опитам да опазя себе си чрез листа от спомени и въображението ,което живее в мен. Колко относителен е животът в един момент той се сгромолясва заради нещо, а в друг момент момент животът продължава благодарение на това нещо. Сега завършвам този разказ знаейки, че утре той ще ми даде живот.


Публикувано от anonimapokrifoff на 12.03.2017 @ 22:27:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Kostov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:23:00 часа

добави твой текст
"Живот в лист и илюзии" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Живот в лист и илюзии
от doktora на 13.03.2017 @ 07:27:06
(Профил | Изпрати бележка)
!!!


Re: Живот в лист и илюзии
от Vlad_Ongyl (natural_world@abv.bg) на 13.03.2017 @ 18:15:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.hulite.net/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=Matador
"...пиша този разказ , за да мога в сутрините,когато ставам да разбера защо съществувам и от къде съм тръгнал. Пиша ,за да живея в думите на забравата, както и ,за да разбера света на моите илюзии. Оптвам се да осмисля и да разсъждавам върху това ,което съм, но единствено мога да напиша това,което съм научил днес ,за да продължа напред. Аз съм сякаш лист хартия. Животът , думите и мислите ми зависят от течащото мастило ,което ако спре спирам да живея."

Интересно поднесена философия на осмислянето и осъзнаването на причините, както и смисъла на писането.
Според теб екзистенциализмът не е понятие, отнасящо се (пряко) до Човека, но и (косвено) до продуктите/резултатите на неговото творчество?

"Сега завършвам този разказ знаейки, че утре той ще ми даде живот."

Оптимистичен финал в иначе доста по едгаралъновски мрачната история.

Добър разказ, поздрави! :) IYI