Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 724
ХуЛитери: 3
Всичко: 727

Онлайн сега:
:: rosi45
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДигитум
раздел: Есета, пътеписи
автор: LeoBedrosian

Човекът е социално животно. Човекът е и мързеливо животно. Освен това, човекът е и развито технологично животно. Затова човекът измисли социалните мрежи.
Разбира се има хора, произлезли от Зевс, Ахура-Мазда, Йехова, Аллах или Харе Кришна. Но аз не говоря за тях. Тук става дума за човекът, който е произлязъл от маймуната. Затова си позволявам да го нарека животно, без да визирам жестоките му животински качества.

Да се върнем на социалните нужди на тая високо развита в технологично отношение маймуна, която я мързи да си повдигне задника и да потърси физическата компания на други маймуни, ами предпочита да си седи в уютната харлупа пред една технологична джаджа, която е свързана с много други, все така високо-технологични джаджи, зад които седят много други маймуни. Така всички те образуват едно общество, един технологично развит социум, без дори да имат необходимостта да напускат обиталищата си.

Нека, за удобство да наречем това общество, тоя измислен свят Дигитум. Какво по-удобно може да си представите от Дигитума. Седите си в къщи съвсем неглиже по протритите чехли, които са толкова топли и удобни, може да не сте се вчесали или дори да не сте си измили и зъбите сутринта. Нищо не ви пречи пред останалите членове на Дигитума да се представите за блестяща блондинка, мъжествен самец или друг подобаващ представител на общността. Само трябва да държите изключена камерата на устройството си и да не я включвате под никакви предлози. Представете си само идеалния свят от красиви самки и добре сложени самци, които седят вмирисани вкъщи, обменят високопарни мисли и дори се ухажват.

Дотук очертахме характеристиките на тоя изкуствен свят, съставен от високо развити, мързеливи социални животни. Описахме неговите несъмнени предимства, качествата, заради които толкова бурно се развива и нуждите от него. Изглежда, че Дигитумът няма алтернатива. По-младите маймуни го приемат за даденост, така както по-старите приемаме електричеството за даденост. Стига се до положението, че неможем да си представим живот в общество, различно от Дигитума. Не искаме да живеем в друг свят, при други условия. Вече има сведения за самоубили се маймуни, които насилствено са лишени от общение в Дигитума. Но какво е въздействието на Дигитумът върху членовете му? Помага ли им, или пречи на развитието им, как влияе на физическото, емоционалното и психическото им здраве?

Както при всяко общество, така и тук имаме закони, на които то се гради. Благодарение на които съществува. И тези закони определят съдбата на отделния член, на високо технологичната маймуна, която съществува в Дигитума. Първия и основополагащ закон на Дигитума е: Имай добра връзка. Който няма такава е обречен на конвенционално повяхване и мнимо живуркане извън него. Той просто не съществува и никой не знае, не се сеща за него. Връзката с обществото е прекъсната и маймуната престава да съществува. Тук трябва да отбележа, че въпреки своята висока технологична развитост в морално отношение маймуната не се е усъвършенствала и дори бележи значителен упадък. Това ѝ позволява лесно да прескача моралните норми и възползвайки се от анонимността на Дигитума да злоупотребява по всякакъв начин с другите му членове. Като едно ново и не добре изучено общество, което тепърва изгражда вътрешните си регулации Дигитумът е и много уязвим и податлив на най-черните страни на своите членове. Затова в него нерядко възникват сложни и трудни за преодоляване кризи. Но въпреки техните опасни атаки той устоява и продължава бурно да се развива, а членовете му проявяват завидна упоритост в изграждането му.

Стигаме до втория основен закон, който е и най-често пренебрегвания. Не съобщавай лични данни за себе си. Пренебрегването на втория закон нерядко води до кражби на самоличност, загуба на идентичност и дори дигитално унищожаване на личността. Въпреки, че членовете на Дигитума по презумпция са се отрекли от пълна конфиденциалност те често пренебрегват личната си защита под предлога, че не биха били интересни никому. Физическата уединеност носи измамното чувство, че никой не те следи, не те вижда и не се интересува от теб. И това измамно чувство продължава до мига в който идентичността ти лъсне на публично място из форумите на Дигитума или изведнъж установиш, че ти липсва нещо не съвсем имагинерно, като пари, да речем. Тогава с болка разбираш, че не всички членове на обществото са добронамерени и съвсем не си толкова добре защитен, както си си въобразявал.

Има ли алтернативи Дигитумът? Въздесъщ ли е? Ще просъществува ли още дълго, или така, както бурно пламна, толкова бързо и ще угасне? Силно се надявам нещо в него да се промени. И не само заради това, че високотехнологичната маймуна ще се изроди в една лоена топка, неспособна да се помръдне от ложето си без движение. Дори липсата на физическо общуване не е най-големия проблем. Маймуната е на прага да открие безполов начин на възпроизводството си, при което вероятно ще се пръкнат идеалните Дигитум членове, които вероятно ще се състоят от един голям гол мозък с юесби конектор. Дори няма да имат нужда от очи. Това, което най-силно ме притеснява е психическото израждане на дигитум членовете. Тяхната пълна липса на нужда от осезаемост, сетивност, красота и въжделения. Изкривяването на мечтите им, закърняването и последващото отсъствие на нуждата от природа. А от там и липсата на необходимост от причините и следствията. А това, както всички добре знаем е най-точното описание на смъртта.

Край


Публикувано от Administrator на 23.01.2017 @ 16:03:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 41769
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Дигитум" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Дигитум
от IGeorgieva на 24.01.2017 @ 09:35:48
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласна съм, Лео. Натам вървят нещата, за съжаление. :(


Re: Дигитум
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 24.01.2017 @ 10:09:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за отзива Ирена!

]