Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 1041
ХуЛитери: 4
Всичко: 1045

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: kril
:: Mitko19
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНежни души
раздел: Хумор и сатира
автор: IGeorgieva

- Писателката Муза Петрова? Заповядайте – покани я с предразполагащ жест адвокатът.
Поруменяла от удоволствие, тя само кимна и преглътна, за да сподави най-естественото „Да, да, аз съм”, което напираше на устните й. Мечтаеше все някога да има основания да го изрече на глас или още по-смело - да го чува навсякъде.
Постигането на най-съкровеното желание, обаче, трябваше да се заслужи, затова тя ден след ден упорито визуализираше успехите си, както съветваше Луиз Хей.
Адвокатът и клиентката му се настаниха удобно. Той зад масивното, внушаващо респект бюро, тя на мек тапициран стол срещу него.
- По телефона споменахте, че пишете. Разкажете ми подробно защо искате да смените името си след като вече Ви познават с него в обществото? То е… - търсеше най-точните думи мъжът, - звучно и рядко срещано.
- Дори не съм срещала човек с моето име. Всеки ме пита това псевдоним ли е. Или ..хм...муза...чия ? Освен това - свенливо сведе глава Муза, - истината е, че сега градя име, ако разбирате какво имам предвид, и забелязах, че тези на успешните писатели са най-обикновени. Големият проблем се появява, когато пращам произведенията си на издатели. Вместо одобрение, получавам съвети да не пиша под псевдоним. Обяснявам ситуацията, но въпреки това ме отхвърлят.
Муза изправи глава и погледът й среща съчувствие от другата страна. „Наистина, с тази визия можеше да чака цял живот да стане нечия муза” – въртеше се една и съща мисъл и от двете страни на бюрото.
- Хм - прочисти гърлото си адвокатът, - казвате, че не Ви публикуват заради името Ви, а не заради…нещо друго. Опасявам се, че това твърдение е доста сложно за доказване. Можем, разбира се, да поискаме експертиза на творбите и вещо лице да определи тяхната литературна стойност.
- О, това ще бъде страхотно, а след това ще мога ли да изпращам мнението на издателите. Знаете ли колко трудно е днес да те забележат. Вярвам, че един безпристрастен експерт ще си свърши съвестно работата и ще ги оцени по достойнство.
- Но как може да сме сигурни в крайното му заключение? Ако то е неблагоприятно, ще се наложи тройна, или петорна експертиза, и ако резултатът отново не ни удовлетворява, съдиите ще търсят много по-сериозни причини за смяната. Щеше да бъде безкрайно лесно, ако името ви звучеше опозоряващо.
- Моля?
- Например – Грамофонка…Грамофонка Петрова, – поясни адвокатът, избирайки най-безобидното от имената, които му се бе налагало да променя.
- О! Не, не. Добре, ако питате за друга причина, ще споделя, щом се налага - пречи ми и в личен план. Неудобно ми е да говоря за това, но веднъж с един поет, с когото членуваме в литературната фейсбук група „Нежни души” усетихме привличане. Той харесваше творбите ми, пишеше ми най-милите коментари, които можете да си представите, такива едни деликатни, загадъчни, обвързващи, дори обещаващи, но не ми посвети нито един стих. А как само чаках, ден след ден. И като се замислиш как да го направи, като Муза се римува с буза, медуза…
- И вендуза – вметна адвокатът.
- Не се бях сетила. Да не сте поет? Можеше да напише поне едно „На М.”. После той се увлече по друга колежка – Мина, и публикува на фейсбук страницата й посвещение. Още го помня: Милата ми Мина, цял ден измина, довечера ще намина...
- Така – морални вреди – прекъсна болезнените спомени адвокатът, докато си водеше бележки. - А представяте ли се в обществото с друго име, например, това което сте си избрали? Ако някой ви познава с него, ще го призовем да свидетелства в съдебно заседание.
- Случи се само веднъж - в един конкурс, но той беше анонимен. Всъщност, мислех си за Петя. Римува се с небесна комета.
В този момент телефонът на Муза звънна.
- Може ли? - притеснено попита тя.
Адвокатът кимна с разбиране. Клиентката му прие обаждането. След като потвърди, че е Муза Петрова, се заслуша напрегнато и смени няколко пъти цвета на лицето си.
- Току-що ми се обадиха от списание „Домашен любимец”. Искат да публикуват разказа ми „Моето куче Моли“. Мисля, че се налага да се откажа от смяната.
- Поздравления! И чуйте това, хрумна ми току-що: прелестна Муза, как ти отива тази блуза!
- Прекрасно е! Много Ви благодаря – това е първият, посветен лично на мен, стих! Вие сте истински поет, а не като някои … Дайте ми фейсбука си, веднага ще Ви изпратя покана. Непременно трябва да станете член на „Нежни души”.

Ирена Георгиева


Публикувано от hixxtam на 16.06.2015 @ 22:53:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 21974
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Нежни души" | Вход | 8 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нежни души
от angar на 17.06.2015 @ 08:16:22
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Прелестно!


Re: Нежни души
от IGeorgieva на 17.06.2015 @ 17:43:29
(Профил | Изпрати бележка)
И аз така усещам коментара ти!
Благодаря, Ангар!

]


Re: Нежни души
от doktora на 17.06.2015 @ 14:25:47
(Профил | Изпрати бележка)
)))))))))))))))))
Е, колко му е да станеш член...на "Нежни души".;))

Иначе, хумора ти е деликатен, английски, харесах Ирен.


Re: Нежни души
от IGeorgieva на 17.06.2015 @ 17:48:58
(Профил | Изпрати бележка)
Те са отворена група...мисля и аз да се присъединя! :))))
Радвам се, че приемаш с отворено сърце този текст!!!
Поздрави, Док! :)

]


Re: Нежни души
от Caniko на 17.06.2015 @ 18:12:51
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Поздравления за забавно поднесената сатира!
Прочетох с удоволствие

Приятна вечер,
:-)))


Re: Нежни души
от IGeorgieva на 17.06.2015 @ 22:11:10
(Профил | Изпрати бележка)
Радваш ме! Изпращам ти още много усмивки, защото усмивките - ти знаеш ....! :)))))
Прекрасна вечер!

]


Re: Нежни души
от boliarkabg на 18.06.2015 @ 14:10:36
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Горките музи :) ! Поздрави!


Re: Нежни души
от IGeorgieva на 18.06.2015 @ 16:37:44
(Профил | Изпрати бележка)
Какво да се прави! Нали трябва да се намери причина! :)
Благодаря ти от сърце!
Ирена

]


Re: Нежни души
от rady на 18.06.2015 @ 14:42:58
(Профил | Изпрати бележка)
Ах, мила моя Муза,
как искам да съм с теб във Сиракуза! :)))

Усмихна ме в този дъждовен ден!


Re: Нежни души
от IGeorgieva на 18.06.2015 @ 16:45:15
(Профил | Изпрати бележка)
:)))) С това посвещение-предложение част от проблема е решен!
Муза ще бъде очарована!!!
Благодаря, мила Ради! :)

]


Re: Нежни души
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 20.06.2015 @ 12:35:49
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
:-)
Колко ли се е забавлявал адвокатът...
С вещото лице щяха да гушнат едни парички.
;-)
Милата Муза!
Егати кутсуза...


Re: Нежни души
от IGeorgieva на 20.06.2015 @ 22:56:35
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво е, да видиш субективно възприятие, което не си вложил в разказа си! Той обаче си има собствен живот! Благодаря за прочита!
:)

]


Re: Нежни души
от mariniki на 27.06.2015 @ 16:39:42
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
ей, че ме усмихна, тая твоя Муза, мила Иренче...
както си вървял из кукуруза
поета срещнал свойта Муза.. поздрав
и усмивка и за теб, от сърце..


Re: Нежни души
от IGeorgieva на 27.06.2015 @ 20:09:10
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се на усмивките ти, Маги!
И моята Муза е на седмото небе... :))) вече тръгна към кукуруза! :))))
Прекрасна вечер ти желая! Прегръдки!

]


Re: Нежни души
от zaltia на 29.06.2015 @ 19:11:40
(Профил | Изпрати бележка)
След текста, коментарите прочете мойта муза,
и ми вика- "Искам в кукуруза, после в Сиракуза".
А аз и думам- Искам първо да ме вдъхновиш,
да напиша хубав стих, или на двора пак ще спиш.

Поздрави Ирена!!!


Re: Нежни души
от IGeorgieva на 30.06.2015 @ 17:50:11
(Профил | Изпрати бележка)
Ей това е да попаднеш на истински поети! Вдъхновението е важно, нали? Поздрави, Краси!
:))))))))

]