Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 676
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 676

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÐÓìàðè
ðàçäåë: Ôàíòàñòèêà
àâòîð: rumenaradeva

„Êîãàòî ãëåäàì çâåçäíîòî íåáå,òî ìè ñå ñòðóâà ìàëêî. Èëè àç ðàñòà, èëè âñåëåíàòà ñå ñìàëÿâà. Îñâåí àêî íå ñà è äâåòå åäíîâðåìåííî“
Ñàëâàäîð Äàëè

Ëóíàòà áàâíî ïúëçåøå êúì çâåçäèòå, êàòî ïðèâåäåíà íàïðåä æåíà, êîÿòî ñÿêàø ñå èçêà÷âàøå ïî óðâàòà íà ñòðúìíà ïëàíèíà. Ñâå÷åðÿâàøå ñå. Íàâúí èçëèçàøå áóðÿ. Äîáðàòà ñòàðà âèõðóøêà îò ïðàõ è èçñúõíàëè ëèñòà ñå ïîäñëîíè íà çåìÿòà.
Êîãàòî âèäåøå òàçè âúðòÿùà ñå âúçäóøíà ìàñà Ìàðèÿ âèíàãè èëè ñå ñïèðàøå ïðåä íåÿ, èëè ÿ çàîáèêàëÿøå. Âÿðâàøå â äóìèòå, êîèòî ðàçêàçâàõà ëþäåòå, ÷å â òåá ìîæå äà ñå âñåëè çúë äóõ àêî ïîïàäíåø â íåÿ. Ìëàäàòà æåíà îïðÿ ëèöå â çàòâîðåíèÿ ïðîçîðåö. Íàáëþäàâàøå íàñòúïâàùàòà áóðÿ è íå ïîòðåïâàøå. Âÿòúðúò ñâèñòåøå çëîêîáíî è ðàçïèëÿâàøå âñè÷êî ïî ïúòÿ ñè.
Çà ìèã òÿ çàòâîðè î÷è è ñå çàñëóøà â ãëàñà íà âÿòúðà. Èäâàøå ñÿêàø îòäàëåêî êàòî ñèÿíèå îò äðóã æèâîò. Íîñåøå ðàçëè÷íè ãëàñîâå îò áåç êðàÿ. Çàñëåïåí â îãëåäàëíèòå ïðîçîðöè ñå óäðÿøå, ïðåâðúùàøå ñèëàòà ñè â åíåðãèéíà çìèÿ, êîÿòî íàäèãàøå ãëàâà è çàïúëçÿâàøå ïî ïðîçîðåöà ïðåä íåÿ. Ìàðèÿ óñåòè ñòÿãàíå â ñêóëèòå ïî ëèöåòî ñè. Ïðèñúñòâàùèòå îêîëî íåÿ íå áèõà ðàçáðàëè ñúíèùàòà é. Áåøå ñèãóðíà, ÷å ùå è ñå ïðèñìåÿò. Áèõà ñòèãíàëè äî ãëóïàâè çàêëþ÷åíèÿ ñâúðçàíè ñ òîâà, ÷å òÿ âñå ÷åòåøå. Ìàðèÿ íå çíàåøå êîå ÿ âúëíóâà ïîâå÷å - äàëè ìèíàëîòî, çà êîåòî ó÷åøå èëè íÿêàêâî áúäåùå, êîåòî ñúíóâàøå. Âñúùíîñò òúæíîòî áå â òîâà, ÷å íå íå ñìååøå äà ñïîäåëè ñ íèêîãî òåçè ñâîè òðåâîãè.
È ìàêàð ñåãà äà ãëåäàøå âèäèìî ñïîêîéíà òîâà, êîåòî ñå ñëó÷âàøå çàä ïðîçîðåöà, â äóøàòà è âèëíååøå ñúùèÿò âÿòúð. Òîçè, êîãîòî íå óìååø äà ñëîæèø â ðàìêà, íå ìîæåø äà ãî ñïðåø. È… áåøå ñàìî âúïðîñ íà âðåìå íà íÿêàêâî ñè âðåìå, êîåòî Ìàðèÿ òðÿáâàøå äà èçêúë÷è çà äà ïîëåòè ñ âÿòúðà. Òîé ñÿêàø èäâàøå ïðè íåÿ êàòî ñâåòêàâèöà îò äðóã æèâîò. Ðàçäèðàøå ãðèæëèâî çàáóëåíà èñòèíà è ÿ ïðîãðàìèðàøå íà íîâî. Âå÷å òðåòà íîù ñå ñëó÷âàõà íåîáè÷àéíè ñ íåÿ ïðåæèâÿâàíèÿ... ñëó÷êè, êîèòî ÿ îáúðêâàõà, ñìóùàâàõà è ñúùåâðåìåííî ïëàøåõà. Äîëåïè ëèöå â ñòóäåíîòî ñòúêëî è ñå çàãëåäà âúâ âÿòúðà. Ñÿêàø ðàçóìúò ÿ íàïóñíà è òÿ ãî âèäÿ, äà, âèäÿ íåâèäèìîòî. Ìèñëåøå ñè, ÷å ñå ïîáúðêâà ïðîñòî åé òàêà áåç âèäèìà ïðè÷èíà. Åäâà çàäúðæàøå ïðèñòúïà íà ïàíèêà, êîéòî ñå íàäèãàøå êàòî åñåííà ìúãëà âúâ íåÿ. Çàâëàäÿâàøå ÿ. Ñòàâàøå è òðóäíî, íå÷îâåøêè òðóäíî, äà ñå ñïðàâÿ ñúñ ñåáå ñè.
Èçêúïà îñåì ìåñå÷íà ñè äúùåðÿ, íàöåëóâà áåáåøêîòî òåëöå è ÿ ñëîæè â ëåãëîòî äà ñïè. Ïîãëåäíà êúì ñâîåòî ëåãëî è òðúïêè íà ñòðàõ ïîëàçèõà ïî íåÿ. Ìàðèÿ áåøå ñòóäåíòêà òðåòà ãîäèíà â Ñîôèéñêèÿ óíèâåðñèòåò. Ó÷åøå åãèïòîëîãèÿ. È çàòîâà ñåãà ìèñëèòå è ñÿêàø ÿ óêîðÿâàõà,ñìóùàâàøå ñå îò òÿõ.Òîëêîâà îòäàäåíà, òîëêîâà ïîâÿðâàëà, íà âñè÷êî êîåòî èçó÷àâàøå, ÷å ðåàëíèÿò æèâîò, çà êîéòî îòâàðÿøå î÷è âñÿêà çàðàí, ѝ ñå ñòðóâàøå äîñòà ïðîçàè÷åí. Ïî÷òè ëèøåí îò ñìèñúë. Íî àêî ñåãà ñïîäåëåøå, ÷å íÿêúäå òàéíî â ñåáå ñè, íå ïîäîçèðàøå, ÷å â íåÿ èìà íåùî ïî ðàçëè÷íî îò îñòàíàëèòå õîðà, áè... èçëúãàëà! Ìàðèÿ áåøå êðàñèâà æåíà íàäàðåíà ñ óì, ãðàöèÿ è íÿêàêâà äîçà íåïîêîðñòâî. „Ñàìîòî ñúâúðøåíñòâî“ ÷åñòî ÷óâàøå òåçè ñëîâà îò õîðàòà çà ñåáå ñè. Óñìèõâàøå ñå, êîãàòî ñè ïðèïîìíÿøå äóìèòå íà õóäîæíèêà Ñàëâàäîð Äàëè - „ Íå ñå ñòðàõóâàéòå îò ñúâúðøåíñòâî. Íå ìîæåòå äà ãî äîñòèãíåòå. Îùå ïîâå÷å, ÷å â ñúâúðøåíñòâîòî íÿìà íèùî õóáàâî”. Ìàðèÿ èìàøå äúëãè ãàðâàíîâî ÷åðíè êîñè, ñèâî-çåëåíè î÷è, ëèöå èçëú÷âàùî ìèð. Íÿêàêâà íåâèäèìà åíåðãèÿ ñÿêàø áäåøå íåóìîðíî íàä íåÿ.
Äâàäåñåò è òðè ãîäèøíàòà Ìàðèÿ èëè êàêòî âñè÷êè íåéíè áëèçêè, íàðè÷àõà Ìåðè, ÷åñòî ñå çàòâàðÿøå â ñâîÿ ñþðåàëèñòè÷åí ñâÿò. Ïàçåøå ñå îò õîðàòà èëè ïî ñêîðî òÿõ ïðåäïàçâàøå îò ñåáå ñè. Çíàåøå, ÷å âåäíúæ âëåçëè â æèâîòà è òå íÿìàò ïðàâî íà ãðåøêè. Ïîíÿêîãà ñè ìèñëåøå, ÷å íåéíèÿò æèâîò å êàòî ñòúïêè ïî âîäàòà. Òðÿáâàøå äà âúðâè ñ âÿðà, ëþáîâ è ïîëîæèòåëíè ìèñëè êúì âñè÷êî è âñè÷êè êîèòî ÿ çàîáèêàëÿõà ñ âäèãíàòà ãëàâà è î÷è ãëåäàùè êúì íåîáÿòà. Çàùîòî,çàùîòî àêî ñàìî çà ìèã ñâåäåøå ïîãëåä íàäîëó ùåøå äà âèäè õèëÿäèòå ëèöà íà áåç- äóøåâíè àíòðîïè, êîèòî ñå âçèðàò â íåÿ ïðåç âîäàòà. Îíåçè, ðàçêðèâåíè îò ëúæà è ëóêàâñòâî ëèöà íàäèãàùè óñòíè çà ìàëêà ãëúòêà âúçäóõ, îíåçè ñòðàõîâèòè, ïîáåëåëè î÷è, íå äîâúðøèëè çëîíàìåðåíèòå ïëàíîâå íà æèâîòà ñè. Çàòâîðåíè çàâèíàãè ïîä ìúãëÿâèíàòà íà âîäàòà íî, âçèðàéêè ñå â íåáåòî.  îíÿ ñèí íåîáÿä êúäåòî æèâååõà õîðàòà ñ äóøè! Èçîáùî ãîëÿìà ÷àñò îò õîðàòà ðàçáèðàõà òâúðäå ìàëêî íåùà. Îñîáåíî îíèÿ êîèòî íàðè÷àõà ñåáå ñè îáðàçîâàíè. Íà òÿõ íå èì äîñòèãàøå êóëòóðà è êîñìè÷åñêè ìèð(îòíîâî äóìè íà íåéíèÿ ëþáèì õóäîæíèê è ïèñàòåë Ñàëâàäîð Äàëè)
Íàáëèæàâàøå îñåì âå÷åðòà, Ìåðè áåøå ïðèãîòâèëà âå÷åðÿòà ñåäíà ñàìà ïðåä êðàñèâî íàðåäåíàòà ìàñà.
- Öÿë äåí ëè ùå ìúë÷èø Ìåðè? - ïîïèòà áàùà ѝ. Òÿ ñàìî ãî ïîãëåäíà, ëåêî ñå óñìèõíà, òîâà íàé âåðîÿòíî òðÿáâàøå äà îçíà÷àâà, ÷å âñè÷êî å íàðåä! Ñúïðóãúò ѝ ñúùî âëåçå è ñåäíà äî íåÿ.
- Ñ âàñ ãîñïîäèíå... - îáúðíà ñå òîé ñ òåçè ñè äóìè êúì áàùàòà íà Ìåðè - ñúïðóãàòà ìè äà å ðàçãîâàðÿëà äíåñ?
- Íå!!! - îòâúðíà áàùà ѝ.
- Ìàðèÿ, êàêâî ñòàâà ìúë÷èø,ïàê íÿêîå òâîå íàñòðîåíèå ëè? - ïîïèòà ñúñ ñàðêàçúì áàùàòà íà äåòåòî ѝ. - Îñòàâåòå ìå! Óìîðåíà ñúì, íå ìè ñå âëèçà â áåçñìèñëåíè ðàçãîâîðè! - îòâúðíà èì Ìåðè.
- Èëè íàé-âåðîÿòíè íèå íå ñìå äîñòîéíè äà ðàçãîâàðÿìå ñ òåá? - Òîçè ïúò èðîíè÷íî èçñòðåëÿ äóìèòå â ëèöåòî ñúïðóãúò é. Òÿ ñå èçïðàâè îò ñòîëà, îòäàëå÷è ñå îò ìàñàòà è èçëåçå. Îò âñåêèäíåâíàòà ñëåä ñåáå ñè äî÷ó ÿäîñàíèÿò ãëàñ íà áàùà ñè, êîéòî ïîâèøè òîí íà çåò ñè.
- È ïðåäè äà ñêëþ÷èòå áðàê òÿ ñè áåøå òàêàâà. Êàêâî èñêàø ñåãà îò íåÿ? Äà ñå ïðîìåíè ëè? Íå ìîæå, ðàçáèðàø ëè, íå ìîæå! Èëè ùå ÿ îáè÷àø òàêàâà êàêâàòî, å èëè ñå ðàçêàðàé îò æèâîòà ѝ!
Ìåðè ãè ñëóøàøå îò äåòñêàòà ñòàÿ. Íå èñêàøå êàâãàòà íà äâàìàòà ìúæå äà äîñòèãà äî ñëóõúò é çàòîâà ñå îïèòâàøå äà ìèñëè çà ïðåäñòîÿùèÿ èçïèò.Êîéòî âñúùíîñò áåøå íà ñëåäâàùèÿ äåí. Çà Ìàðèÿ ñâåòúò ñå îáèòàâàøå îò äâà âèäà õîðà: åäíèòå áÿõà õîðàòà êîèòî âèæäàõà ñ äóøèòå ñè, à... äðóãèòå ñ áëåäîòî îòðàæåíèå íà ðàçóìúò ñè.
Ëåãíà ñè ìàëêî ñëåä äåñåò âå÷åðòà èñêàøå äà ïîñïè íå çíàåøå êîëêî âðåìå ìîæåøå äà îòêðàäíå îò ñúíÿ, íî êîëêîòî è äà áÿõà òåçè ìèíóòè èëè ñåêóíäè òÿ èìàøå êðåùÿùà íóæäà îò òÿõ! È åòî… çàòâîðè î÷è è ñå îòïóñíà. Ñúíÿò ÿ îáâè êàòî ìàíòèÿ è âñè÷êî îòíîâî ñå ñëó÷è. Çà ÷åòâúðòè ïúò îò ïîñëåäíàòà ñåäìèöà òÿ âèäÿ òÿëîòî ñè, êîåòî ëåæåøå íà ëåãëîòî ãëåäàøå ãî íÿêúäå îò âèñîêî ïîñëå, òðúãíà! Âå÷å ïîçíàâàøå ïúòÿ. Âúðâåøå ïî óëèöàòà ñ ïàâåòà,èçêà÷âàøå ñå,áåøå òèõî îêîëî íåÿ. Ñàìî òÿ è ñòðúìíàòà óëèöà. Èçïðàâè ñå ïðåä ãîëåìèòå äúðâåíè âðàòè è çà÷àêà. Ïîãëåäíà êúì íåáåòî, îáëàöè ïîêðèâàõà çâåçäèòå. Áåøå ìðà÷íî è íåãîñòîïðèåìíî íåáå! Âðàòèòå ñå îòâîðèõà è òÿ âëåçå. Î÷àêâàõà ÿ !

(ñëåäâà ïðîäúëæåíèå)


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 26.05.2015 @ 11:28:28 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ôàíòàñòèêà

» Ìàòåðèàëè îò
   rumenaradeva

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
384 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 5986
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"ÐÓìàðè" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.