Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 820
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 823

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑóçàíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: katbalu

Ñìÿõ áèðà è êþ÷åöè ñå ëååõà îò ñúñåäíèÿ äâîð. Ñàìî ó òÿõ âñå ãíåò è ðàçïðàâèè... Íà Àñàí ìó èäåøå äà ðåâíå, òà ÷àê äà çàöâèëè îò ìúêà. Åééé! Íå ñå èçäúðæàøå âå÷å êðàé òóé Õþðèå. Ñêî÷è áúðçî â ìàðàòîíêèòå, ãðàáíà ÿêåòî è ñå õâúðëè êúì âðàòàòà. Çàä ãúðáà ìó îòíîâî ñå ðàçíåñå òðÿñúê è çâúí.
Òîçè ïúò ãî îáñòðåëâàõà ñ òèãàí. Ïàðòèçàíñêèòå ìó ïðèáåæêè èç äâîðà óñïÿõà äà ÿ îáúðêàò. Ïðåñêî÷è îãðàäàòà è ñè ïëþ íà ïåòèòå. ×ó íåùàñòíèÿ ïèñúê íà ïåòãîäèøíèÿ Âàñèë÷î:
-Òàòè! Èñêàì òàòè....
-Ìëúêíè Âàñèëå! ×å òè å.à ìàéêàòà!
Ìîùåí øàìàð èçïëþùÿ è Âàñèë ìëúêíà . ×ó ñå òèõîòî õëåí÷åíå íà ìàëêàòà Ðîçàëèíäà.
-Ìàìè-è-è! Áîëè êîëåì÷å...Èñêà ïàïêà êèôòå... êèôòå...
Ïðåïîòåíà îò ãíÿâ Õþðèå, õóêíà ïî ÷îðàïè íàâúí:
- ×îðòàòà äà òå âçåìå äàíî! Ïóêíèöà òàêàâà! Âèñèø ñàìî íà ÿëîâè êàïàíè, îõëþâè ñúáèðàø, âëà÷èø ãàðãè, êîïðèâà êîñèø... Áàùà ìè çåñòðà òè èçñèïà, òðè äåêàðà ëîçå òè äàäå! Ïðîïè ãî-î-î! È ïåíäàðèòå ìè ïðîïè... È êîëàòà ìè áëúñíà... Áîêëóê! È òè, è ìàéêà òè, è è áàùà òè è ñåòðèòå òè... âñè÷êèòå ñòå ïóêíèöè.. Ñåìåòî âè äà ñå çàòðèå äàíî!
Ñåìåòî Âàñèë÷î óñåòè , ÷å ñòàâà âúïðîñ çà íåãî è ïàê íàäó ãàéäàòà.
Àñàí õëúòíà â ãîðàòà. Ìúêàòà ìàëêî ìó ïîïðåìèíà, ùîì íàãàçè èç âèñîêàòà òðåâà. Ëúõíà ãî àðîìàò íà ðàçöúôíàë ëþëÿê. Ñåäíà ïîä ãîëÿìàòà ëèïà. Òóê âñåêè êëîí áåøå ñïîìåí çà Ñóçè. „Åõ, Ñóçàíà, åõ, ñëàäóð÷å ìîå! Íå ìè ïðîâúðâÿ äà ñå îæåíÿ çà òåá...çàòðèõ è äâàìà íè“
Ñàì ñè áå âèíîâåí. Ïîëàêîìè ñå ïî çåñòðàòà íà ìóñòàêàòà Õþðèå. Áàùà é äàâàøå ìèëî è äðàãî äà ÿ çàäîìè.  ñåëîòî ñå ãîâîðåøå, ÷å èìàë ìíîãî ïàðè, ÷å êðèå çàêîïàíî èìàíå, ÷å áðàò ìó å ìèëèîíåð â Èñïàíèÿ. È Àñàí êëúâíà. Ïúê òî - íèùî. Åäíà õàâðà ïúëíà ñ êàìúíè, åäèí ñòàð ìîñêâè÷ è äâåñòà ëåâà çà ñâàòáàòà... Òîâà! Çåñòðàòà!... È íàêðàÿ åäíà ìóñòàêàòà äåáåëàíà.
„Åõ, Ñóçè!“ – ðàçìå÷òà ñå îòíîâî Àñàí ïîä ëèïàòà –„ Àêî íå òå áÿõ çàðÿçàë, íÿìàøå äà òðúãíåø ïî ìàãèñòðàëèòå...“
Ñóçàíà òðóäíî ïîíåñå îáèäàòà. Íàêàçâàøå ãî äåí ñëåä äåí. Ïðåñïà ñ âñè÷êèòå ìó ïðèÿòåëè èç ìàõàëàòà. Ïîñëå ñå ïðåõâúðëè â äðóãàòà...Íàìåðè ñå åäèí õèòðåö îò ñúñåäíîòî ñåëî. Èìàë ðåñòîðàíò â Ãúðöèÿ. Íî êðú÷ìåòî ñå îêàçà ïóáëè÷åí äîì . Ïðåäè îêîëî ãîäèíà ñå ðàç÷ó, ÷å Ñóçèòî å ëþáèìêà íà òèðàäæèèòå îêîëî Ïàçàðäæèê. È òîëêîâà...Êîëêî ïúòè ìó èäåøå äà âçåìå âëàêà è äà òðúãíå äà ÿ òúðñè... Àìà Âàñèë÷î... Àìà Ðîçåòî... Êàê äà ãè îñòàâè...
Ñòðåñíà ãî ïèñúê. Ïðîíèçèòåëåí, æàëåí. Êàòî ÷å äåòå ïëà÷åøå. Õóêíà ïðåç øóáðàêà. Ïî ïúòÿ ñå ñåòè, ÷å òàì èìàøå ñòàð êàïàí. Îò íàé-ïðîñòèòå – äóïêà ïðèêðèòà ñ ëèñòà. Ðàçòâîðè êëîíèòå . Ëúõíà ãî âîíÿ. Ðîé ìóõè èçëèòàõà íàãîðå. Ñêúñà åäíà âúðøèíà è ãè ðàçïúäè. Îòíà÷àëî ÿ âçå çà êó÷å. Ïîñëå ðàçáðà, ÷å å ñúðíà. Èçêðèâåíà, ðàç÷åêíàòà, íàáó÷åíà íà ïðúò. Ãàñíåøå... Êàòî ãî âèäÿ, ðàçøèðè ÷åðíîòî ñè îêî è ïàê èçïèùÿ... È òîâà áåøå... Èçäúõíà. Äîïîâðúùà ìó ñå. Ïëþ íà çåìÿòà è ñòúïè íà ïëþíêàòà. Íå èñêàøå äà ãëåäà ïîâå÷å. ×åðâåèòå âå÷å ÿ áÿõà íàëàçèëè è ïèðóâàõà ïî íåÿ. „Ïôó! Äà áÿõ äîøúë ïî- ðàíî... ïîíå ùÿõ äà é ñïåñòÿ ìúêèòå. Ïðàâà å Õþðèåòî! Íà íèêîãî êúñìåò íå íîñÿ!“ Ïîíå÷è äà òðúãíå, íî íåùî äîëó ìðúäíà. „Ïëúõ ëè ÿ ÿäå?“ Íàäâåñè ñå... „Áðåééé! Ñúðíåíöå! Ìúíèíêî. Êàòî îíèÿ, ïî ôèëì÷åòàòà. Ïèñàíî, íà ïåòúíöà. Åäâà ñåäè ïðàâè÷êî, êëàòè ñå..
Ïîãëåäíà ìàéêàòà. Ïî õúëáîöèòå îùå òå÷åøå êðúâ. „ Òîêó ùî ãî å ðîäèëà... Îò óæàñ. Ïðåäè äà ñè îòèäå.“ Êëåêíà, ïðîòåãíà êðàê. Íàìåðè îïîðà è ñðú÷íî ñêî÷è â òðàïà. Ñúðíåòî õóêíà êúì íåãî, ïðèòèñíà ñå â ðúêàâà ìó. Ïðîòåãíà ìîêðî íîñëå è çàñìóêà êóòðåòî ìó.
-Õà! Äà íå ìå ìèñëèø çà ìàéêà ñè?
Òî ïîêëàòè êðîòêî ãëàâà. Ãîòîâî áåøå äà ãî ïîñëåäâà íàâñÿêúäå.
-Õàéäå! – Àñàí ñå ðàçïðèêàçâà, âñå åäíî ãîâîðåøå íà ÷îâåê – Èäâàé ñ ìåí. Ùå òå âîäÿ ïðè Ðîçåòî è Âàñêî. Ùå æèâååø ó íàñ...
Ïîíåñå ãî â øåïè. Ëåêè÷êî êàòî ïåðöå. Êîæà è êîñòè ãîðêîòî. Åäíî ñúð÷èöå è äâå êðîòêè î÷è÷êè. Ïóñíà ãî äî ñåáå ñè è òî çàïðèïêà êðàé íåãî êàòî ïèí÷åð÷å. „Áðåééé! Êàêúâ êúñìåò! Ñåãà ùå é çàïóøà íàé- ïîñëå óñòàòà íà ïóñòàòà Õþðèå! Êîãà å âèæäàëà òàêîâà íåùî?“
È Õþðèåòî íàèñòèíà çÿïíà. Âàñåòî è Ðîçåòî çàïëÿñêàõà ñ ðúöå. Çàïèùÿõà îò ðàäîñò:
- Òàòå-å-å! Ùå ìó íàïðàâèì êúùè÷êà!...À êàê ùå ãî êðúñòèì.
È òîãàâà òîé ñãàôè:
-Ñóçè!
Òîçè ïúò òèãàíà ãî óöåëè ïðàâî â ãëàâàòà. Èçíèêíà ìó öèöèíà.
-Ñóçè ëè? Êàòî îíàÿ òâîÿòà ïà÷àâðà. Ìàðø! Èç÷åçâàé! Òóé ñúðíå è çà ñóïà íå ñòàâà...Ñàìî êîêàëè... Íÿìà è íåãî äà õðàíòóòÿ ÿ?!
-Ìàìî-î-î! Ìàìî ìàààà. Èñêàìå ñè ñúðíåòî ...
Øàìàðèòå îòíîâî çàèãðàõà. Òîé èçïîëçâà ñóìàòîõàòà è ñå èçìúêíà ñúñ Ñóçèòî.Äâàìàòà çàñèòíèõà ïî àñôàëòà. Ñòèãíàõà ÷àê äî ìàãèñòðàëàòà. Òðúãíà ïîêðàé êàíàâêàòà... Íà òîÿ ñâÿò âñè÷êî ñå ïðîäàâà... Äàòî ïîíå ñúðíåòî èìà êúñìåò! Ãëåäàøå äà ãî áóòíå íàïðåä, êîãàòî ìèíàâàøå õóáàâà êîëà. äà ãî çàáåëåæàò. Îò æèãóëèòà è êàìèîíè ãî êðèåøå. È íàêðàÿ ñïðÿ ëúñêàâ äæèï. ×èïîíîñî ìîìè÷åíöå ëåïíåøå ðúöå ïî ñòúêëîòî è ñî÷åøå ðàçâúëíóâàíî êúì ñúðíåòî. Áàùà ìó áðîè íà Àñàí ñòî ëåâà è âçåõà Ñóçåòî.
„Ñåãà èëè íèêîãà“ – òîé ðàçãúðíà áàíêíîòàòà - "Ùå ñòèãíàò äî Ïàçàðäæèê. Ìîæå äà ÿ îòêðèÿ? Ìîæå äà ìè ïðîñòè? ..." Ïî ïúòÿ çà ãàðàòà ñïðÿ â õîðåìàãà. Çàñëóæàâàøå ñè äà ïîëåå ïúòóâàíåòî ñ åäíà áèðà. Ïîñëå îùå åäíà... è îùå.... Òàêà ãî îòêðè Õþðèåòî – ñåäíàë íà çåìÿòà, ïèÿí äî êîçèðêàòà è äà ðàçãîâàðÿ ñ øèøåòàòà. È íà âñè÷êîòî îòãîðå äà èì ïåå. È òî íå êîÿ äà å ïåñåí à íàé- îìðàçíàòà - „Ñóçàíà, Ñóçàíà, àé,ì êðåéçè ëîâèíã þ“.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 25.04.2015 @ 17:10:38 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   katbalu

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 11:32:15 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ñóçàíà" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (5 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ñóçàíà
îò malovo3 íà 25.04.2015 @ 19:28:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õàðåñà ìè!
Ïîçäðàâè!


Re: Ñóçàíà
îò katbalu íà 01.10.2015 @ 19:59:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ, ñ ìúíè÷êî çàêúñíåíèéöå!:)

]


Re: Ñóçàíà
îò IGeorgieva íà 25.04.2015 @ 22:00:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçêàçâàø óâëåêàòåëíî è èíòåðåñíî!
Ïîçäðàâè çà ñþæåòà è âíóøåíèÿòà!
Õàðåñàõ ìíîãî!
:)


Re: Ñóçàíà
îò katbalu íà 01.10.2015 @ 20:01:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàäâàì ñå, ÷å õàðåñàõòå! Áëàãîäàðÿ!

]


Re: Ñóçàíà
îò divcviat (divcviat@abv.bg) íà 26.04.2015 @ 10:32:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçêàçàíîòî îòðàçÿâà ðåàëèñòè÷íî òèïè÷íèòå ãåðîè â òÿõíàòà ñðåäà !Àïëîäèñìåíòè! :)