Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 862
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 863

Îíëàéí ñåãà:
:: AGRESIVE

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑîðà
ðàçäåë: Ôàíòàñòèêà
àâòîð: ambrouse

Ñòàðåéøèíèòå ïúðâîíà÷àëíî íå ãëåäàõà ñ äîáðî îêî íà Ñîðà, çàùîòî íà âúíøåí âèä òÿ ñå ðàçëè÷àâàøå êîðåííî îò îñòàíàëèòå ÷ëåíîâå íà ïëåìåòî. Êîñèòå ѝ áÿõà ñ öâÿò íà ïðåãîðÿëà ñëàìà, î÷èòå ѝ áÿõà ïúñòðè ñ ïðåîáëàäàâàùî ñèíè íþàíñè, à ïî ñòðîéíîòî ѝ òÿëî íÿìàøå ïî÷òè íèêàêâè êîñìè, êàòî èçêëþ÷èì íåæíèÿ ìúõ îêîëî èíòèìíèòå ÷àñòè.
Îùå êîãàòî áå ìàëêà, ïîâå÷åòî îò ñòàðåéøèíèòå íàñòîÿâàõà òÿ äà áúäå óáèòà, íî ìàéêà ѝ ÿ áðàíåøå ñúñ çúáè è íîêòè, áóêâàëíî, è íå ïîçâîëÿâàøå íèêîé äà ïðèïàðâà äî íåÿ. Íÿêîëêî ïúòè ñå ðàçìèíà íà êîñúì îò ñìúðòòà. ×àê ñëåä ãîäèíè ïëåìåòî çàïî÷íà äà ñâèêâà ñúñ ñòðàííèÿ ѝ âúíøåí âèä.
Êîãàòî ñúçðÿ, Ñîðà çàïî÷íà äà äåìîíñòðèðà íåâèæäàíè äîòîãàâà óìåíèÿ. Ìîæåøå äà èçðàáîòâà êóêè÷êè çà ëîâåíå íà ðèáà, ìîæåøå äà îáðàáîòâà êîæèòå ñúñ ñïåöèàëíè, èçíàìåðåíè îò íåÿ âåùåñòâà, ìîæåøå äà ïðàâè èçÿùíè, íî ñúùåâðåìåííî ñìúðòîíîñíî åôåêòèâíè âúðõîâå íà êîïèÿ. Îñâåí òîâà âëàäååøå äî ñúâúðøåíñòâî åçèêà íà æåñòîâåòå. Óìåíèÿòà ѝ è ôàêòúò, ÷å ïî òÿëîòî ѝ íÿìàøå ïî÷òè íèêàêâè êîñìè âñÿâàõà òàêúâ ðåñïåêò ó ìúæåòå, ÷å íèêîé îò òÿõ íå ïîæåëà äà ÿ èìà.
Êîãàòî ìàéêà ѝ çàãèíà, ðàçêúñàíà îò ðàíåí ñàáëåçúá òèãúð, ñìàçàíàòà îò ìúêà Ñîðà çàïî÷íà äà ñêèòà ñàìà èç ïóùèíàöèòå, âúîðúæåíà ñàìî ñ êîñòíèÿ ñè íîæ. Âñè÷êè ñìÿòàõà, ÷å ñúâñåì ñêîðî ùå íàìåðè ñìúðòòà ñè, íî òÿ âèíàãè ñå âðúùàøå â ïåùåðàòà, êàòî ÷åñòî íîñåøå íåïîçíàòè áèëêè.
Ñîðà ìîæåøå äà çàïàëè îãúí çà ïî-ìàëêî îò ìèíóòà, è ñ òîâà ñâîå óìåíèå ñè íàâëå÷å îìðàçàòà íà åäèí îò ñòàðåéøèíèòå. Åäíà íîù òîé ñå îïèòà äà ÿ óáèå, íî Ñîðà óìåëî ãî ñðèòà â ñëàáèíèòå è îñóåòè ïúêëåíèÿ ìó ïëàí. Ñåäìèöà ïî-êúñíî, âúïðîñíèÿ ñòàðåéøèíà, êàêòî ñè ñåäåøå è ãëîçãàøå êîêàë, ñå õâàíà çà êîðåìà è ïîëèòíà íàïðåä, çàáèâàéêè ãëàâà â îãúíÿ. Ñàìî ïðèðèòà âåäíúæ äâàæ è çàñòèíà, çà äà íå ïîìðúäíå íèêîãà ïîâå÷å. Ãëàâàòà ìó ñå èçïå÷å êàòî êàðòîô ïðåä óæàñåíèòå ïîãëåäè íà ÷ëåíîâåòå íà ïëåìåòî. À Ñîðà ñàìî ñå óñìèõíà òúíêî è ïðèáðà â ïàçâàòà ñè îòðîâíèòå ÷åðíè ñåìåíöà, êîèòî ѝ áÿõà ïîìîãíàëè äà ñè îòìúñòè. Íî ïîâå÷åòî îò ìúæåòå îáè÷àõà Ñîðà, çàùîòî òÿ âèíàãè çíàåøå îòêúäå ùå ìèíàò ìàìóòèòå, êúäå òðÿáâà äà ñå îðãàíèçèðà çàñàäà íà çóáðèòå è â êîé âèð èìà íàé-ìíîãî ðèáà. Æåíèòå ïúê ñå ïëàøåõà îò íåÿ è ÿ èçáÿãâàõà, íî âèíàãè ñå âñëóøâàõà â ñúâåòèòå ѝ.
Ñîðà ïðåäïî÷èòàøå äà õîäè ñ ìúæåòå íà ëîâ, ðÿäêî ñå çàñåäÿâàøå äúëãî ïðè æåíèòå. Ñòàðåéøèíèòå ïîñòåïåííî çàãóáèõà âëàñòòà ñè, íî òîâà íå èì òåæåøå, çàùîòî õðàíà èìàøå ïðåäîñòàòú÷íî - íà îãúíÿ âèíàãè ñå ïå÷åøå òëúñòî ïàð÷å ìåñî. Äà íå ãîâîðèì, ÷å Ñîðà ðàçíîîáðàçè ìåíþòî íà ïëåìåòî, èçíàìèðàéêè íîâè ïëîäîâå è çåëåí÷óöè. Âñè÷êè áÿõà äîâîëíè, ñàìî ÷å Ñîðà íå ñå ÷óâñòâàøå ùàñòëèâà è ïîñòîÿííî òúðñåøå íîâè ïðåäèçâèêàòåëñòâà. Âåäíúæ ïðîñòî ñè âçå íîæà è íàìåòàëîòî è îòïðàøè íàíÿêúäå. Íÿìàøå ÿ öÿëà ñåäìèöà, à êîãàòî ñå âúðíà, âñè÷êè ñå ìóñåõà, çàùîòî ëîâúò ñå áå ïðîâàëèë è íÿìàøå õðàíà. Ñîðà ñå ïî÷óâñòâà âèíîâíà è ðåøè íèêîãà ïîâå÷å äà íå ñå îòäåëÿ çàäúëãî îò ïëåìåòî. Çà òîâà ñâîå ðåøåíèå ïîëó÷è áåçãðàíè÷íà ïðèçíàòåëíîñò, ãðàíè÷åùà ñ áîãîòâîðåíå.
Ñàìî ÷å ùàñòëèâèòå äíè íå ïðîäúëæèõà äúëãî.
Ïî âðåìå íà åäèí ëîâ, îðãàíèçèðàí, ðàçáèðà ñå, îò Ñîðà, ëîâöèòå, êîèòî òðÿáâàøå äà ïîäãîíÿò ñòàäîòî çóáðè êúì äåðåòî, íå ñå ñïðàâèõà ñúñ çàäà÷àòà ñè è ïîáåñíåëèòå æèâîòíè ñå ðàçáÿãàõà âúâ âñè÷êè ïîñîêè. Ñîðà ñå îçîâà íà ïúòÿ íà åäèí îãðîìåí ñåäåìñòîòèíêèëîãðàìîâ ìúæêàð.  îïèò äà ñå ñïàñè ïîáÿãíà êúì áëèçêàòà ãîðè÷êà. Íî çóáúðúò ÿ çàñòèãíà ÿ çàïðàòè âúâ âúçäóõà ñ åäíî ðÿçêî äâèæåíèå íà ãëàâàòà. Ñîðà ïðåëåòÿ ñåäåì –îñåì ìåòðà, ðàçìàõâàéêè îò÷àÿíî ðúöå, è ñå ñòîâàðè ïî ãðúá âúðõó åäíà ñêàëíà èçäóòèíà.
Ëîâöèòå âåäíàãà ïðåóñòàíîâèõà ëîâà è íàîáèêîëèõà Ñîðà, êîÿòî ëåæåøå íåïîäâèæíî áåç äà äàâà íèêàêâè ïðèçíàöè íà æèâîò. Äúëãî ñå ÷óäèõà êàêâî äà ïðàâÿò, ïîñëå åäèí îò ìúæåòå êîëåíè÷è è äîëåïè óõîòî ñè äî ãúðäèòå íà ìëàäàòà æåíà. Ñâè íÿêîëêî ïúòè þìðóêà ñè çà äà ïîêàæå, ÷å ÷óâà òóïòåíå. Ìúæåòå çàêèìàõà, ïîñúðíàëèòå èì ëèöà ëåêî ïðîñâåòíàõà. Åäèí îò ìúæåòå ñìóøêà ïðåäïàçëèâî Ñîðà â ðåáðàòà. Ðåàêöèÿ íÿìàøå.
Ïîëîâèí ÷àñ ïî–êúñíî Ñîðà îòâîðè î÷è è çàðåÿ ïîãëåä êúì íåáåòî. Ìúæåòå çàïî÷íàõà äà íàäàâàò îäîáðèòåëíè âèêîâå è äà ñå òóïàò ïî ãúðäèòå. Ñîðà èçïúøêà íÿêîëêî ïúòè è ïðèòâîðè êëåïà÷è.
×ëåíîâåòå íà ïëåìåòî íå ìîæåõà äà ãîâîðÿò äîáðå. Âñúùíîñò òå èçïîëçâàõà íå ïîâå÷å îò ïåòäåñåò äóìè, çàòîâà ðàç÷èòàõà ïîâå÷å íà åçèêà íà æåñòîâåòå. Äúëãè ãîäèíè áÿõà êîìóíèêèðàëè ïî òîçè íà÷èí. Çà÷àêàõà Ñîðà äà èì íàïðàâè íÿêàêúâ çíàê, íî òÿ ñàìî ëåæåøå è îõêàøå, áúð÷åéêè áîëåçíåíî ÷åëî. Êðàéíèöèòå ѝ áÿõà çàñòèíàëè â ëåêî íååñòåñòâåíî ïîëîæåíèå è íå ïîìðúäâàõà èçîáùî.
Ïî åäíî âðåìå Ñîðà èçäàäå íÿêîëêî ãúðëåíè çâóêà, êîèòî ëîâöèòå „ðàç÷åòîõà” êàòî „îñòàâåòå òóê” è „íå ìîãà”. Åäèí îò òÿõ ñòèñíà äëàíòà ѝ, íî íå ïîñëåäâà íèêàêâà ðåàêöèÿ. Ñêîðî âñè÷êè ðàçáðàõà, ÷å Ñîðà íå ìîæå äà äâèæè êðàéíèöèòå ñè. Ó÷óäèõà ñå. Äî òîçè ìîìåíò íå áÿõà âèæäàëè ÷îâåê ñ ìúðòâî òÿëî è æèâà ãëàâà. Ðàçãëåäàõà òÿëîòî ѝ, íî íå îòêðèõà íèêàêâè ðàíè, êîåòî ãè ó÷óäè îùå ïîâå÷å. Äúëãî ÷àêàõà – èëè ãëàâàòà äà óìðå, èëè òÿëîòî äà ñå ñúæèâè, – íî íèùî òàêîâà íå ñå ñëó÷è. Íàêðàÿ óâèõà âîäà÷êàòà ñè â êîæè è ÿ ïîíåñîõà êúì ïåùåðàòà, âúïðåêè ÷å òÿ ïðîäúëæàâàøå äà ïîâòàðÿ: „îñòàâåòå òóê, íå ìîãà, îñòàâåòå òóê, íå ìîãà”.
Ñîðà ïëàêà îò áîëêà öÿëà íîù è ïî òîçè íà÷èí ðàçâàëè ñúíÿ íà õîðàòà îò ïëåìåòî. Èçòðàÿõà ÿ öåëè òðè äåíà, ïîñëå ðåøèõà, ÷å òðÿáâà äà ÿ îñòàâÿò â ãîðàòà, çà äà ïîñëóæè çà õðàíà íà òèãðèòå è ïî òîçè íà÷èí äà ãè óìèëîñòèâè – ïî òðàäèöèÿ òàêà ïîñòúïâàõà ñúñ ñòàðèòå, áîëíèòå è òåæêî ðàíåíèòå, èçîáùî ñ âñè÷êè, êîèòî âå÷å íå ìîæåõà äà äîïðèíåñàò ñ íèùî çà ïëåìåòî è ñàìî ïðàõîñâàõà îñêúäíàòà õðàíà, à Ñîðà ïîãëúùàøå ñ îõîòà õðàíàòà, êîÿòî æåíèòå ñëàãàõà â óñòàòà ѝ.
Êîãàòî ðàçáðà íàêúäå âúðâÿò íåùàòà, Ñîðà êàçà: „èç÷àêà ìàëêî”. Ïðèâèêà ìúæåòå îêîëî ñåáå ñè è, èçïîëçâàéêè áåäíèÿ ñè ðå÷íèê, çàïî÷íà äà èì îáÿñíÿâà ðàçíè íåùà, êàñàåùè ëîâà. Èñêàøå äà èì ïîìîãíå, êàòî èì ñïîäåëè âñè÷êèòå ñè çíàíèÿ, íî ѝ áåøå àäñêè òðóäíî, çàùîòî âå÷å íå ìîæåøå äà èçïîëçâà åçèêà íà æåñòîâåòå. Ìúæåòå íå ðàçáðàõà ïî÷òè íèùî. Òúíêîñòèòå, êîèòî çíàåøå Ñîðà, áÿõà ñòîòèöè, à åëåìåíòàðíèÿò ãîâîð íà ïëåìåòî íå ïîçâîëÿâàøå ñëîæíè îïèñàíèÿ. Íà Ñîðà è èäåøå äà ñè îñêóáå êîñèòå îò ÿä, íî äîðè è òîâà íå ìîæåøå äà íàïðàâè çàðàäè òåæêàòà ïàðàëèçà.
×àñò îò ìúæåòå áÿõà äîñòàòú÷íî óìíè, çà äà ðàçáåðàò, ÷å íèùî íå ðàçáèðàò, à â êðàéíà ñìåòêà òîâà äîâåäå äî ðåøåíèåòî Ñîðà äà íå áúäå õâúðëÿíà íà òèãðèòå, ïîíå çà ìîìåíòà.
Ìúæåòå âñåêè äåí õîäåõà íà ëîâ, íî ðÿäêî óñïÿâàõà äà óáèÿò äèâå÷, ìîæå áè çàùîòî ãîäèíè íàðåä áÿõà ðàç÷èòàëè ñàìî è åäèíñòâåíî íà Ñîðà. Ëîâíèòå èì óìåíèÿ áÿõà çàêúðíåëè.
Íàñòàíà ãëàä. Äâå æåíè è åäèí âúçðàñòåí ìúæ óìðÿõà. Ïëåìåòî ñòðàäàøå è ñè ñïîìíÿøå ñ óìèëåíèå çà ñòàðèòå âðåìåíà, êîãàòî íà îãúíÿ âèíàãè öâúð÷åøå ìàçíà ìðúâêà.
Ñ ãîëÿìà ìúêà Ñîðà óñïÿ äà îáÿñíè, ÷å òðÿáâà äà ÿ èçâåæäàò íàâúí, çà äà èì îáÿñíè íÿêîè íåùà. Æåíèòå óøèõà íåùî êàòî ðàíèöà, ñ ÷èÿòî ïîìîù Ñîðà ìîæåøå äà áúäå íîñåíà íà ãðúá. Ìåñåö ñëåä èíöèäåíòà, ïðè êîéòî îñòàíà ïàðàëèçèðàíà äî æèâîò, Ñîðà áå èçâåäåíà íà „ðàçõîäêà”. Íîñåøå ÿ íàé–åäðèÿò è ñèëåí ìúæ.
Ñîðà èìàøå ïëàí, è ñìÿòàøå äà ãî ïðèâåäå â äåéñòâèå. Òÿ èçâðúùàøå ãëàâà è ñå âòîðà÷âàøå â îïðåäåëåí ïðåäìåò, ñëåä êîåòî èçðè÷àøå èçìèñëåíî îò íåÿ ñú÷åòàíèå îò çâóöè. Ïîñëå êàðàøå îñòàíàëèòå äà ïîâòàðÿò âúïðîñíèòå çâóöè è äà ïðàâÿò âðúçêà ìåæäó òÿõ è ïðåäìåòà. Ïî–òðóäíî áå ñ ãëàãîëèòå è ïðèëàãàòåëíèòå, íî è ïðè òÿõ Ñîðà ïîñòèãíà çíà÷èì íàïðåäúê. Ìíîãî ïîìàãàøå îíàãëåäÿâàíåòî ÷ðåç ïåùåðíè ðèñóíêè – òàêà è æåíèòå ìîæåõà äà ðàçâèâàò åçèêà ñè. Ñëåä åäíà ãîäèíà ïî óìíèòå ÷ëåíîâå íà ïëåìåòî âëàäååõà ïîâå÷å îò 500 äóìè, à Ñîðà ìîæåøå ïðåñïîêîéíî äà îáÿñíÿâà äîñòà ñëîæíè íåùà. Ïëåìåòî ïîñòåïåííî æèâíà è óñïÿ äà ñå ïðåáîðè ñ ãëàäà. Íàñòàíàõà õóáàâè âðåìåíà.
Ñîðà æèâÿ äúëãî, ïî÷èíà íà ïðåêëîííàòà âúçðàñò îò 37 ãîäèíè. Öÿëîòî ïëåìå ïëàêà, äîêàòî ñå ïðîùàâàøå ñ íåÿ.
Ñïîìåíúò çà æåíàòà ñ êîñà ñ öâÿò íà ïðåãîðÿëà ñëàìà ñå çàãóáè â ñëåäâàùèòå ïîêîëåíèÿ, íî ñúçäàäåíèòå îò íåÿ äóìè ïðåæèâÿõà õèëÿäîëåòèÿ.


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 19.12.2014 @ 22:30:25 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ôàíòàñòèêà

» Ìàòåðèàëè îò
   ambrouse

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 4.5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 00:47:25 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ñîðà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.