Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 869
ХуЛитери: 1
Всичко: 870

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГрадът
раздел: Други ...
автор: Mouse

Като се замисля, все повече избягвам да слизам по центъра и околните му улици. Магазините са толкова много – то не са МОЛ-ове, огромни чуждестранни центрове за хранителни стоки, улици превърнати в пазари, вериги за бързо хранене, дюнери и китайска храна – и всичко това натъпкано едно до друго. На където се обърнеш и нещо привлича погледа ти. Е, ако успее да се пребори (погледа ти) с тълпите хора тичащи по улиците, по платното, по стълби и ескалатори. Всички те са помъкнали чанти, крещят по мобилните си телефони, деца тичат без да ги наглежда никой. Просяци те спират пред входовете. Идилия.
Цялото това ежедневие те кара да си мислиш „Кога работят тези хора?“. Кафенетата са пълни още от рано. В градския транспорт сутрин не можеш да се разминеш от пенсионери, които явно не спят и според техния часовник точно час-пик е времето когато трябва да се помъкнат с туби и дамаджани за вода от Горна баня.
Улиците са обвити в изпарения и отработени газове. В тази компилация от дим на автомобили, мирис на кебапчета, пот, дезодоранти и тежки парфюми се промъква и мирис на трайно къдрена коса и масла от редуващите се фризьорски и козметични салони. Направо си е за противогаз, но ние – съвременните хора, сме придобили устойчивостта на хлебарки. Направо да се чудиш как оживяват седналите по уличните кафенета. Може би защото те пък са увити в плътен облак от цигарен дим, който се смесва с общия облак на типичния за големия град смог. Което не е вярно ако се вярва на телевизията. От екрана ни убеждават че праховите частица са в нормата, замърсяването също е в нормата си и няма за какво да се притесняваме. То сякаш ние са притесняваме.
Светофарите по кръстовищата едва удържат забързания поток автомобили. Ако решиш да намериш място за паркиране се налага да обикаляш около час, добавяйки още малко въглероден двуокис към насъбралия се за момента. И ако си късметлия и откриеш къде да спреш с облекчение и примирение вадиш талон за паркиране и започваш да смяташ – за половин или за час да сложиш, или най-добре за два направо. Всички бързат за някъде. Цялото ни ежедневие се е превърнало в едно бързане. Ние също се включваме в бързането защото задачите не чакат.
Къде останаха неделните разходки с мама и татко по Витоша, търчането по ливадите и гоненето на буболечки? Пораснахме и забързаното ежедневие ни погълна, смля ни и ни изплю по форма и подобие на всички останали. Като клонирани. По външен вид сме различни, но вътре в душите ни сме еднакви.
Ценностната ни система също е под контрол. Пари, вещи, висок служебен пост, хубава кола, евентуално лятна почивка в по-евтината Гърция или Турция (това за имащите по-добре платена работа), фейсбук, някой порносайт или турски сериал. В зависимост от пола и интересите.
И ако направим напречен и надлъжен разрез на ежедневието ще се получи една кардиологична крива, която всеки ден е еднаква. Ставаш сутрин със звъна на будилника, тоалет и душ, хукваш към службата, бюро или лопата, обедна почивка в служебния стол или с кутията храна от вкъщи на коленете, пак работа, малко служебна вода, милостиво отпусната от шефа и край. Излизайки от работа започва пазарувате, домакинстване, чистене, пране, простиране, уроците на децата и ако евентуално остане минутка да попитат как им е минал деня за жените или тичане на втората работа за мъжете защото домочадието чака основно на вас. Щерката ще има абитуриентски бал, а сина иска мотор, жената опява какво имат колежките й което тя още няма.
Свършили с ежедневните задачи и разтребили масата след вечеря е време за заслужена отмора пред телевизора или компа, по предпочитание. Следва лягане и звън на будилник, който ни напомня за началото на новия ден, който е досуш като отминалия.
И ако спрем за момент, ако се заслушаме в тишината и ромона на дъжда и листата разбираме колко сме далеч от собствената си природа и колко много приличаме на забързани, устойчиви на външни влияния хлебарки, които търчат по своя път за задоволяване на първичните си инстинкти.
Но май се отклоних от темата за града. Просто ежедневието пак ме погълна, смля ме и ме остави без дъх, без спомен и без време.


Публикувано от alfa_c на 18.08.2014 @ 21:15:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Mouse

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:23:38 часа

добави твой текст
"Градът " | Вход | 2 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Градът
от divcviat (divcviat@abv.bg) на 18.08.2014 @ 22:11:07
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей,НЕСПЯЩА!Имам идея/да си купим 5 кокошки,2 кози/и моите велосипеди.
Ще станем еко-хора,без стрес .Кеф ти на твойта вила,кеф ти на мойта!
Обмисли го добре!
АПЛОДИСМЕНТИ!ОЛЕ


Re: Градът
от rambina на 19.08.2014 @ 14:30:32
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав за апокалиптичното четиво,Mouse!
Истински тъжен град.Не им завиждам на човеците принудени да се справят по този начин.:)