Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 996
ХуЛитери: 4
Всичко: 1000

Онлайн сега:
:: ivliter
:: rady
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРазказ за мъж и муха
раздел: Есета, пътеписи
автор: sima

Той беше и млад, и стар. И яростен, и покорен. И хулител, и набожен. Някъде по средата на живота си бе открил празнотата. Тя бе започнала бавно да го прояжда, оставяйки големи дупки в него.
Но той не изгаряше в болка, нито тъга го заливаше. Чувстваше някакъв гъдел, а понякога почти сладостен допир от полъха на отегчението, преминаващо през дупките.
Днес той стана рано. Погледна през прозореца и почти откри яркостта на слънцето. Топлината на лъчите докосна кожата му. Просмука се безмълвно и цопна в нищото.
Някакъв досаден звук. Огледа се. Жужеше муха. Бе време да започне работа. Седна на своя стар стол. Този стол го познаваше още, откакто тежестта на мъжа извикваше проскърцващо стенание в него.
Седна и потъна в памукова тишина.
Днес е денят, в който бе решил да напише своя шедьовър. Велико произведение за тайнството на живота. Бе твърдо решен да изобличи всяка прикрита частица живот, носеща радост и удоволствие. Погледна листа. Сякаш и листът го погледна с очакване. Мухата летеше безцелно из стаята.
Седеше и чакаше да влети някоя грандиозна идея. Усещаше, че ще се случи всеки момент. Предвкусваше сладостния аромат на живота. Жужене и ... туп. Мухата се удари в прозореца.
Опита се да си спомни времената, в които бе просто млад, покорен и набожен. За момент се почувства плътен и тежък. Столът прозина готов да въздъхне.
И споменът пропадна.
Мъжът продължи да се услушва дълго, чакайки да чуе заветното туп. Мухата отново се удари в прозореца.
Настъпи тишина.
Стана и погледна навън. Денят бе покорил света. Бе изпълнил с глъч и движение пространството. Миризми и звуци се блъскаха едни в други.
Долови познат аромат. В палеца на крака му се зароди някакво пламъче и започна да разлива топлината си. Дъх на люляк и дъжд се вкопчиха в едно. За момент сякаш се отдели от пода. Усещаше как се рее из въздуха. Заляха го образи на искрящи кестенови очи, на дъхави устни, ласки и обещания за любов. Стана му тъй мило, тъй топло, тъй тъжно. Всяка частица от тялото му се изпълни с копнеж и аромат на тъга. Да! Ето, с това ще започне своя шедьовър, разкриващ същността на живота. Ще пише ден и нощ. Ще отдаде всяка своя минута. Радост, възторг.
Мухата се заблъска бясно в прозореца. Пред нея бе денят. Отново и отново - туп, туп. Оттласна се от стъклото и прелетя през една от дупките в тялото на мъжа.
Гъдел, раздразнение, гняв.
Вятърът бе отнесъл аромата на люляк. Слънцето изгаряше земята. Мухата кацна на стола. Мъжът стовари юмрука си върху нея.
Последва тишина.
Светът бе заглъхнал.


Публикувано от anonimapokrifoff на 17.08.2014 @ 17:13:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sima

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:10:49 часа

добави твой текст
"Разказ за мъж и муха" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.